کد خبر 333832
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

آتش‌نشانان تهرانی دو حریق گسترده را که روزهای پنجشنبه و جمعه به‌وقوع پیوست خاموش کردند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، وقوع آتش‌سوزی در انبار ابر و اسفنج در منطقه کهریزک ساعت 10:28 صبح پنجشنبه اطلاع داده شد. جلال ملکی -سخنگوی آتش‌نشانی تهران- در این‌باره گفت: محل حادثه سوله‌ای به مساحت 300مترمربع بود که از آن به‌عنوان محلی برای نگهداری ابر، اسفنج، فوم و لوازم خام تولید کفش استفاده می‌شد.

وی افزود: آتش‌نشانان از چند جهت عملیات خود برای مهار شعله‌های گسترده آتش در این منطقه را آغاز کردند و آتش‌نشانان کهریزک نیز در کنار آنان حضور داشتند.

ملکی با بیان اینکه پس از مدتی شعله‌های گسترده آتش در این انبار مهار شد و تحت کنترل آتش‌نشانان درآمد، گفت: در مجاورت این انبار، کارگاه تولید و نگهداری مواد شیمیایی و پارچه قرار داشت که سرایت آتش به این قسمت می‌توانست خسارات جبران‌ناپذیری برجای بگذارد اما آتش‌نشانان مانع از آن شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه در جریان این حادثه یک خودرو پراید که داخل کارگاه پارک شده بود کاملا سوخت و از بین رفت، گفت: دونفر از کارگران نیز به‌شدت دچار آسیب‌دیدگی و مصدومیت شدند که آتش‌نشانان، این افراد را برای انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

ملکی همچنین از وقوع حریق در یکی از منازل مسکونی بازار تهران که به انبار تبدیل شده بود، خبر داد و گفت: در ساعت 2:28 بامداد دیروز حادثه حریق در بازار تهران به مرکز فوریت‌های 125 اطلاع داده شد و پس از آن آتش‌نشانان دو ایستگاه به همراه گروه نجات به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی با بیان اینکه محل حادثه، خانه‌ای قدیمی در بازار پامنار سه‌راه دانگی‌ها بود، اظهار کرد: این خانه قدیمی که حدود 200مترمربع مساحت داشت تبدیل به انبار شده و با توجه به اینکه کسی در آن ساکن نبود حریق، هنگام پیشروی و گسترش به آتش‌نشانان اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه زیرزمین این ساختمان قدیمی کاملا شعله‌ور شده و آتش درحال سرایت به دیگر اماکن بود، اظهار کرد: تعدادی از آتش‌نشانان برای اطفای حریق وارد زیرزمین که کانون آتش‌سوزی بود، شدند که ناگهان سقف تیرچوبی زیرزمین تخریب شد و روی تعدادی از آتش‌نشانان ریخت. در این حین لوازمی هم که در طبقه همکف بود بر سر آتش‌نشانان ریخت که می‌توان به یک دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه تزریق پلاستیک و یک گاوصندوق اشاره کرد.

ملکی با بیان اینکه این حادثه منجر به مصدومیت دو آتش‌نشان شد، گفت: آتش‌نشانان پس از مدتی شعله‌های آتش را تحت‌کنترل درآوردند و پس از آن، حریق را به‌طور کامل اطفا کردند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: روزنامه شرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    چرا خانه های پامنار تبدیل به انبار می شوند؟ آیا شهرداری نظارت دارد؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس