سایت فیفا در روزشمار خود به مناسبت جام جهانی، یک روز خاص را به علی دایی رکورددار بیشترین گل زده تاریخ فوتبال دنیا اختصاص داده و وی را رکورددار 12 ساله گلزنی در انتخابی جام جهانی معرفی کرده است.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) پرداخته ایم و در 26 بخش این رویدادها را شرح خواهیم داد.

علاوه بر آن قصد داریم در 14 بخش(هفته) روزشمار جام جهانی 2014 که در سایت FIFA منتشر می شود را از 100 روز مانده به این رویداد مهم به رشته تحریر در آوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی 2014 با 100 اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

هفته اول روزشمار جام جهانی (100 تا 92) را در اینجا بخوانید
هفته دوم روزشمار جام جهانی (91 تا 85) را در اینجا بخوانید
هفته سوم روزشمار جام جهانی (84 تا 78) را در اینجا بخوانید
هفته چهارم روزشمار جام جهانی (77 تا 70) را در اینجا بخوانید
هفته پنجم روزشمار جام جهانی (69 تا 63) را در اینجا بخوانید
هفته ششم روزشمار جام جهانی (62 تا 56) را در اینجا بخوانید
هفته هفتم روزشمار جام جهانی (55 تا 49) را در اینجا بخوانید
هفته هشتم روزشمار جام جهانی (48 تا 42) را در اینجا بخوانید



هفته نهم (اعداد 41 تا 35)

41 روز مانده به جام جهانی: (12 اردیبهشت 93 (2 می 2014))

به گزارش مشرق، نورمن وایت ساید، ها‌فبک تیم ملی ایرلند شمالی تنها 41 روز پس از فوت کردن شمع‌های کیک 17 سالگی‌اش در جام جهانی 1982 برابر یوگسلاوی به میدان رفت تا جوان ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها قرار گیرد.

وایت ساید
با وجود این که وایت ساید تنها دو بازی برای منچستریونایتد انجام داده بود توانست در ترکیب تیمش برای جام جهانی 1982 به صورت ثابت به میدان برود و با شکست دادن اسپانیای میزبان یکی از تیم های شگفتی ساز این رقابت‌ها لقب گیرد. ایرلند شمالی توانست در جام جهانی 1982 به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه یابد.
وایت ساید در 26 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد، همچنین وی جوان‌ترین بازیکنی است که در فینال جام حذفی و جام اتحادیه انگلیس گلزنی کرده است.

40 روز مانده به جام جهانی: (13 اردیبهشت 93 (3 می 2014))

جونینیو پرنامبوکانو، بازیکن برزیلی در مدت 7 سال بازی برای کشورش توانست 40 بازی ملی در کارنامه خود داشته باشد. بازیکن بزرگ تیم لیون فرانسه 6 گل برای برزیل به ثمر رساند که تنها یکی از آنها در جام جهانی بود آن هم در بازی برابر ژاپن در جام جهانی 2006 آلمان.

جونینیو

 39 روز مانده به جام جهانی: (14 اردیبهشت 93 (4 می 2014))

به گزارش مشرق، دیدار شماره 39 مسابقات جام جهانی 2014 برزیل، مصاف تیم های ایتالیا و اروگوئه خواهد بود.
این دو تیم پیشتازان قهرمانی در جام جهانی هستند به طوری که این عنوان را در چهار دوره نخست مسابقات بین خود تقسیم کرده اند.
تیم اروگوئه در جام های 1930 و 1950 قهرمان شد و ایتالیا در سال های 1934 و 1938 جام قهرمانی را بالای سر برده است.

ایتالیا - اروگوئه
ایتالیا بعد از آن دو بار دیگر هم قهرمان جام جهانی شد و از نظر تعداد قهرمانی بعد از برزیل که پنج دوره قهرمانی را در کارنامه دارد، دوم است. اما اروگوئه بعد از آن دو قهرمانی، تا کنون دیگر طعم شیرین این جام طلایی را نچشیده است.

 38 روز مانده به جام جهانی: (15 اردیبهشت 93 (5 می 2014))

پربن الکائر لارسن یکی از اعضای تیم ملی فوتبال دانمارک در اواسط دهه 1980 بود که با به ثمر رساندن 38 گل در 69 بازی برای این تیم، به "دینامیت دانمارکی" معروف شد.
الکائر لارسن در جام جهانی 1986 ‬برای دانمارک چهار گل زد که هت تریک وی در جریان برتری 6-1 مقابل اروگوئه در این دوره از جمله آنها بود.

لارسن
دانمارک در آن سال برای اولین بار در جام جهانی شرکت کرد و با ارایه عملکردی موثر به دور دوم راه یافت، اما در این مرحله شکست سنگینی از اسپانیا خورد و رویای آن ها با شکست 5 بر یک پرپر شد.
الکائر در مسابقات قهرمانی اروپا در سال 1984 و 1988 هم از اعضای تیم ملی فوتبال دانمارک بود.

 37 روز مانده به جام جهانی: (16 اردیبهشت 93 (6 می 2014))

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال یوگسلاوی سابق در هشت جام جهانی حضور یافت و در مجموع 37 بازی در این جام انجام داد.

یوگوسلاوی
بهترین ادوار حضور این کشور شبه جزیره بالکان، در سال های 1930 و 1962 رخ داد که در آن سال ها به نیمه نهایی جام جهانی رسیدند. در سال 1930، آن ها به اروگوئه میزبان که در نهایت قهرمان جهان شد باختند و در سال 1962 مغلوب چکسلواکی شدند و در بازی رده بندی نیز مغلوب شیلی میزبان شدند.
پس از جنگ داخلی و تجزیه یوگسلاوی، بهترین عملکرد جماهیر سابق این کشور متعلق به کرواسی است که موفق شد در جام جهانی 1998 شگفتی ساز شود و به مقام سوم برسد. آن ها در این دوره نیز به همراه همسایه خود، بوسنی و هرزگوین که اولین جام خود را تجربه می کند، حضور دارند.

 36 روز مانده به جام جهانی: (17 اردیبهشت 93 (7 می 2014))

مسابقات جام جهانی فوتبال تا کنون شاهد به ثمر رسیدن 36 گل به خودی بازیکنان به تیم هایشان بوده است.

در این میان فقط یک بار دو گل به خودی در یک مسابقه به ثمر رسیده است؛ خورخه کاستا و جف آگوس در مرحله گروهی مسابقات 2002، این دو گل را در جریان دیدار تیم پرتغال در مقابل آمریکا وارد دروازه تیم کشورشان کردند.

گل به خودی
در این بازی آمریکا ابتدا با گل های اُبرین و گل به خودی کاستا 2 بر صفر جلو افتاد و در ادامه بازی مک براید هم گل سوم را زد اما بتو و گل به خودی جف آگوس 2 گل برای پرتغال ثبت کردند اما در نهایت آمریکا به پیروزی 3 بر 2 دست یافت و راهی مرحله حذفی جام جهانی شد.
پرتغال با دو شکست برابر کره‌جنوبی و آمریکا و یک پیروزی برابر لهستان به عنوان تیم سوم از رسیدن به مرحله بعد جام جهانی بازماند.
 35 روز مانده به جام جهانی: (18 اردیبهشت 93 (8 می 2014))

به گزارش مشرق، در فاصله بین سال‌های 1994 تا 2006، علی دایی با 35 گل زده در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، یک رکورددار محسوب می‌شود.

علی دایی

او در سال 1998 نخستین بازیکن آسیایی لقب گرفت که راهی تیم بایرن مونیخ شد و در نهایت تلاش‌های موفقیت‌آمیز او سبب شد که تیم ملی ایران راهی جام جهانی 1998 شود. دایی همچنین با به ثمر رساندن 109 گل در 149 بازی بین‌المللی، رکورددار بیشترین گل زده تاریخ فوتبال دنیاست.

**مشرق: علی دایی در مقدماتی جام های جهانی 94، 98، 2002 و 2006 این تعداد گل را به ثمر رسانده است و در این رده بندی نفر دوم هم یکی از اسطوره های پرسپولیس و فوتبال ایران یعنی کریم باقری قرار دارد که 28 گل به ثمر رسانده است. باقری با گلزنی در مقدماتی جام جهانی 98، 2002 و 2010 به این رکورد دست یافته است.

** هفته دهم روزشمار جام جهانی (34 تا 28) را در اینجا ببینید....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    مال دیو 10گل
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    خاک بر سر فیفا که گل زدن به مالدیو را رکورد میدونه.کسی که در جام جهانی گل نزنه فوتبالیست درجه 4 دنیا حساب میشه
  • دوستدار علی آقای خودمون ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    انشاا... ملت بزرگ ایران اسلامی قدر علی آقا را بدانند
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    1 0
    اولا به اعتبار آمار و ارقام فقط بیست گل دایی در مقبا تیمهای ضعیف بوده و باقی در مقابل تیمهایی مثل ژاپن و کره بوده ، اگه کمی اطلاعات فوتبالی داشته باشی می دونستی که تو آسیا گل زدن به کره مثل گل زدن آرژانتین به برزیل تو آمریکای لاتینه، لابد حرکات کلینزمن بعد گل زدن به ایران تو یادتون رفته که داشت ذوق مرگ می شد.
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    اي كاش ميزدن چند تا گل هم تو جام جهاني زده!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • صادق ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    دیگه گفتنه این جوک ها قدیمی شده... تو اروپا تیم هایی هستن به مراتب از مالدیو ضعیف تر...حالا اگه یه ایرانی یه رکورد داره تو دنیا هم یه عده باز میسوزن این دیگه شاهکاره
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    خيلي اين آقا از خود راضي و خود پرست بود با اين حرفهاي فيفا ديگه نميشه جمعش كرد. فرداست كه به همه تهمت بزنه و به همه توهين همه بگه شما در حد من نيستيد كه جوابمو بديد.نميدونم " من هيچ كجاي دنيا نديدم ..." و ...
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    داداش فوتبال اروپا رو همه نگاه ميكنن چرا ما تا حالا يه دونه از اين تيمهاي ضعيفتر از مالويد نديديم؟ همون تيمهايي كه مشا مد نظرته ايران رو ميبرن. راستي يه مهاجم چند سال ميتونه تو تيم ملي هاي اروپايي ثابت بازي كنه؟ اونجا هم با پول و رشوه ميشه ساليان دراز ثابت بازي كرد؟ 1 گلي كه استيلي يا هر كس ديگه اي تو جام جهاني زده مي ارزه به كل گلهاي علي لابي.
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    1 0
    یاشاسین شهریار تا کور باشد که نتواند بیند بخیل!!!
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    فکر نمیکنم دیگر در تاریخ فوتبال ایران بازیکنی پیدا شود که به چلسی و آ ث میلان گی بزند.
  • ناشناس ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    سالهای سال از بودن علی دایی در خط حمله تیم ملی و گل های به یاد ماندنی ایشان لذت بردیم اما اکنون از داشتن چنین مهاجم شش دانگی در تیم ملی محروم هستیم و شاید این خلاء سالها ادامه داشته باشد.
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    حسرت گل جام جهانی برای دایی دست نیافتنی است.این منقصتی است که پایین ترین افراد جامعه هم دچار ان نیستند و این بد دردی است دردی است بی درمان
  • ناشناس ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    ناشناس11:02 علی دایی افتخار فوتبال ایران و آسیاست و در تمام دنیا فوتبال ایران را با نام ایشان میشناسند و امیدوارم که قدر این بزرگان فوتبال را بیشتر بدانیم .
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    ای کاش علی آقا هم یادش نره از کجا اومده اون سیبیل دهه هفتادیش یادش نره
  • محسن شیرازی ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    راست میگه دیگه.
  • محسن شیرازی ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    راست میگه دیگه.
  • محسن شیرازی ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    راست میگه دیگه.
  • افشار ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    دایی یک گلزن قهاری بود که حتی در غیر تیم ملی به تیم های آث میلان و چلسی و خیلی از تیم های اروپایی دیگر گل زد عوض اینکه این قهرمان ایران زمین افتخار کنیم که دنیا نامش رو می شناسه و فوتبال ایران رو بیشتر با او می شناسن، فقط تخریب کنید و یه غریبه رو برا خودتون انتخاب کنید تو 96 چهارتا گل رو به کره زد 2 تا به عربستان تو مقدماتی و بازیهای دوستانه به تیم های مثل ژاپن الجزایر کانادا اکوادور آ اس رم و .... تیما گل زده
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    علی دایی تنها بازیکنی ایرانی بوده که با بایر مونیخ تا فینال جام باشگاه های اروپا هم رفته کلا دنیا فوتبال ایران رو با دایی می شناسه و فیفا هم تنها به این کرسی حاضره بده
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    این بچه ها که افراد کوچکی که توی لیگ های قطر و امارات و تیم های آخر لیگ اسپانیا و انگلیس براشون خیلی بزرگن باید هم این طوری باشن
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    khak ba sare adame hasooooooooooooooood
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    از وقتی که دایی از تیم ملی رفت یک مهاجم در نصف حد اون نداریم سر زن که هیچ حتی یک تمام کننده هم مثل اون نداریم........ اگر دایی دوباره بر می گشت تیم ملی باور کنید همین الآن از بعضی مدعیا بهتر گل می زن
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    یونان از گوسفندشون اسطوره میسازن همین جوونای ما مجسمه گوسفندارو توو اطاقشون میذارن اونوقت اسطوره های واقعیمون رو خودمون خراب میکنیم.
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    اقای مشرقی جون یا از فوتبال چیزی نمی فهمی یا مزدوری هستی که با گرفتن پول حتی حاضری همه چیزت رو بفروشی . اخه گل زدن به تیم فوتبال گوم با گوم با داخل جنگلهای افریقا کجاش افتخار هست . .... بقول کریمی این دائی که وابسته به قدرت پشت پرده هست حتی توی عمرش نتوانسه یک بچه رو دریبل بزنه انوقت با کمال پروئی ایشون را با مارودونا مسی و... مقایسه می کنی قدری فکر کن ...
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    امکان پیشرفت مدیرروستا موسوی لطیفی هاشمیان مجیدی عزیزی خطیبی عنایتی چندتا دیگه نام ببرم را با لابی کردن گرفت بهمین خاطر دچار خلا شدیم
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    روی سکو و نیمکت ذخیره
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    به کوتوله های اسیای جنوب شرقی با سر گل زدن را همه بلدند
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    اینجا ایران هست و همه دوست دارند بدبختی دیگری را ببینند تا دلشون براش بسوزه ولی همین که پیشرفت کرد همه با هم متحد میشوند تا خرابش کنند.......نتیجه اینکه در زندگی همیشه نقش یک ادم بدخت و بیچاره را بازی کن حتی اگر موفق باشی...تا از شر حسودان در امان باشی.
  • عبدالله ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    من مخالف برخی رفتارهای دایی هستم ولی اینکه بگویم گلهایش را به مالدیو زد بی انصافی است. 1- دایی کلا 4 گل به مالدیو زد در عوض در یک روز هم 4 گل به کره جنوبی زد 2- دایی در جام قهرمانی باشگاههای اروپا به میلان و آث رم هم گل زد هر چند در آمار ملی نمی آید اما چرا منقدین او به این گلها اشاره نمی کنند؟ 3 دایی به تمام تیم های قدر آسیایی مثل کره ، ژاپن ، عراق ، کویت ، عربستان بیش از چهار گل زد چرا به آنها اشاره نمی کنند وفقط مالدیو و گوام را مطرح می کنند. 4- در همان قاره های اروپا و آمریکا هم تیم هایی مثل مالدیو و گوام وجود دارد
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    اگه بازیکن بود به آلمان و پرتغال یا حداقل به ژاپن و کره گل میزد غیر از 4گلی که سال 96 به کره زد دیگه چه گلی به کره و ژاپن زده؟ البته سال96 کره خیییییلی ضعیف بود با کره الان قابل قیاس نیست
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    فقط ایکاش تو سن 32 سالگی از تیم ملی خداحافظی میکرد نه 37 سالگی
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    اگر بعد از جام ملتهای 2003 خداحافظی میکرد خیلی محبوبتر بود
  • ناشناس ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    اگه منم توی همه ی بازیها از مالدیو گرفته تا منتخب لیگ دسته 3 ایتالیا مجبور بودن بازی بدن الان آمار گلم 10 برابر این آدم بود. این آدم ظرفیت بعضی موفقیت هارو نداشت و نداره. همه ی زندگی یه فوتبالیست فقط زمین فوتبال و توپ و .. نیست. ناریخ معاصر از این جور ادمها در ورزش دنیا زیاد دیده که در ورزش موفق بودن اما توی زندگی اجتماعی سقوط کردن. در کل تعصب بیجا و کورکورانه و نداشتن بصیرت مشکل خیلی از ما است.
  • معلم ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    باغث افتخار ایران و ایرانی هورااااااااااااااااااااااااااااااااااا دایییییییییییییییییییییییییی
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    زنـــــــــــــــــــــــــــــــده باد !!!! مــــــــــــالــــــــــدیو!!!!!
  • امیر تبریز اوغلی ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    ترک اوغلی سوزوندتتون هاااااااااااااااااااااااااا
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    همین گل هایی ک به مالدیو زده رو خیلیا نتونستن بزنن! پس حرفی واسه گفتن نمیمونه.
  • بهروز ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    آقای ناشناس مثل اینکه گل به ژاپن در مقدماتی جام 98 یا پاس گل به خداداد تو بازی استرالیا و یا گل به کویت که نزدیک بود از وسط نصف بشه رو یادت رفته
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    مشرق برات متاسفم که با بزرگ کردن فوتبال و فوتبالیست هایی که از اسلام و اخرت چیزی نفهمیدن میخوایی مخاطب جمع کنی . از یه طرف شما فوتبال رو به عنوان زمین دو حزبی تعریف می کنید از طرف دیگه میاین از اون تمام قد حمایت می کنید و دائم براش خبر می زنید. این نفاق و دوگانگی نیست ؟ این سوال منو جواب بدین . فوتبال چه گلی به سر مملکت ما زده که شما اینقدر بهش می پردازی ؟ از سایت ارزشی مثل شما بعیده که به این موضوعات بی خاصیت بها بدین!! فقط تاسف می خورم........
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    اونها اگر عرضه داشتن قبل از دایی اروپا می رفتن بعد از دایی هم می درخشیدن
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    فقط فینال رو نیمکت نشین بود و اگر دایی نبود بایرن اصلا یه فینال نیم رسید...
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    مخالفین دایی طوری حرف می زنن که انگار بقیه بازیکنان تیم ملی با آسیایی ها داشتن به برزیل و آرژانین گل زدن!!
  • cr7 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    80درصد ایرانی جماعت حسوده چشم دیدن اسطوره هایی مث دایی رو نداره فقط بلدن اونایی که یه چیزی حالیشونه اونا رو بکوبن ، بی عرضه هستن ،فقط فک میزنن
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    برادر من همه گلاش كه به مالديو نبوده . چرا اينقدر منفي هستي. مگه ايراني نيستي؟
  • محسن ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    فیفا فقط با بازیهای رسمی و تقویمی خودش امار اعلام میکنه ...شما فکر میکنید علی دایی یا باقری پسر خالشون هستند .
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    اگر میتونید الان به مالی ده گل بزنید. بقیه پیشکشتون
  • یحیی توسن ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    دایی یه افتخاره,اسطوره فراموش نشدنی
  • احمد ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    علی دایی گل چندانی به مالدیو نزده کریم باقری بود که 7 گل به مالدیو زد. کریم باقری 7 گل، حمید استیلی 3 گل، خداداد عزیزی 2 گل، علی دایی 2 گل، رضا شاهرودی، مهدی مهدوی‌کیا، مهرداد میناوند
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    چرا افتخار وطن را زير سوال مي بريد حداقل از فيفا ياد بگيريد
  • اردبيلي ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    زنده باد دايي ودوستارنش وننگ باد بر همه حسوداني كه چشم ديدن علي دايي بزرگ رو ندارن واقعا ننگ باد
  • محمد ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    دمت گرم ميخواستم بنويسم ديدم نوشتي تشكر كنم فرهاد جون وجون جونياي ديگه استقلالي هم بودن تواين جام جهانيا مثلا
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    عزیز من دایی واقعا گل زن بود در یک کلام چارچوب شناس خوبی بود ... این هم بازیکن تو اسیا و اونا هم با مالدیو بازی کردن چرا اونا نتونستن اینقد گل بزنن؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    ما ایرانیها استاد تخریب خودی هستیم. مالدیو هم یک تیمملی بوده تقصیر علی دایی چیه آخه متعصبین بی لیاقت
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    چلسي و آث ميلان قويترن يا رئال مادريد كه نكونام بهش گل زده؟
  • صادق ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    آیا علی دایی تمام 109 گل رو به مالدیو زده؟
  • محمدصادق بیدی ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    میگم سامی جابر و سعید اویران و جاسم الهویدی و بدرالحاجی و محمدسالم العنزی قطری و بازیکنای تیمای دیگه آسیایی مگه با مالدیو بازی نکردن؟ چند تا گل تونستن تو عمر فوتبال بازی کردنشون بزنن؟
  • شهروند ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    اونقدر بگین تا اوغده هاتون خالی بشه. وقتی که علی دایی به مالدیو و گوام گل میزد دیگر بازیکنان ایران واسیا چیکار می کردن.مگه اونا مقابل این تیما بازی نمی کردن. باز دمش گرم علی آقارو که سیبیل گذاشت تا شبیه باباش بشه نه اینکه مثل علی کریمی و امثالش که موهاشونو بلند می کنن تا شبیه مامانشون بشن
  • بهنام ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    به نظر من گوچي بهتره همون زمانم فرهاد 20 ساله از علي دايي سر بود.
  • بهنام ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    مطكئني فقط فينال رو نيمكت بود؟ ههههههههههه
  • بهنام ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    وقتي استاد دايي! 20 سال از عمرشون رو با لابي تلف كرد چطوري بايد پيشرفت مي كردن؟
  • بهنام ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    اون خيليا بخاطر استاد اصلا بازي هم نمي كردن.هههههه
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    درود برعلی دایی آقای گل جهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس