کد خبر 286008
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱

ماموران آتش نظانی در عملیاتی مادر و فرزند خردسال 2 ساله‌اش را از مرگ حتمی توسط قاتل خاموش نجات دادند.

به گزارش مشرق، مادر و فرزند خردسالش كه در منزل مسکونی خود دچار گاز گرفتگی شده بودند با تلاش آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافتند.

همسایگان و اقوام وی هنگامی كه پاسخی از داخل منزل نشنیدند، با اطمینان از حضور حتمی مادر و فرزند در داخل خانه و احتمال وقوع حادثه ای برای آن دو نفر، سریعا در تماس با سامانه 125 آتش نشانی درخواست كمك كردند. ستاد فرماندهی این سازمان بیدرنگ در ساعت 15:23 دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاه 14 را به فلكه اول دولت آباد، خیابان دهخدا، خیابان نجفی روانه كرد.

عباس زارعی معاون عملیات منطقه 7 سازمان آتش نشانی تهران كه در محل حضور داشت دراین باره گفت: با توجه به اینكه مالك خانه در تماس تلفنی با اقوام خود اظهار بیحالی و عدم توانایی در حركت فیزیكی به هنگام استحمام كرده بود، بنابراین چون احتمال داشت مادر و فرزند دچار گاز گرفتگی شده باشند بلافاصله از آتش نشانی تقاضای کمک شد.

وی ادامه داد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با استفاده از ابزار مخصوص درب واحد مسکونی را باز كرده و وارد منزل شدند که ناگهان با پیكر مادر و فرزند دو ساله اش در قسمت پذیرایی منزل روبرو شدند.

معاون عملیات منطقه 7 آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان برای ورود هوای تازه به داخل واحد مسکونی به سرعت پنجره ها را گشودند وسپس این مادر و کودک را به بیرون از منزل منتقل كردند كه پس از انجام عملیات كمك های اولیه خوشبختانه مادر 26 ساله مجدداً قادر به تنفس شد.

عباس زارعی با اعلام اینکه این مادر و فرزند سریعا برای ادامه درمان به وسیله خودروهای عبوری و آمبولانس اورژانس به مراكز درمانی منتقل شدند، خاطر نشان کرد: كارشناسان آتش نشانی علت این حادثه را نشت گاز منوكسید كربن از آبگرمكن دیواری و شومینه با توجه به فضای كوچك منزل ووسعت40 متر مربعی آن وهمچنین كمبود اكسیژن در محیط اعلام کردند.

شایان ذکر است پس از پیگیری از مراکز درمانی مشخص شد خوشبختانه حال این مادر و كودك رو به بهبودی است و خطری جان آنان را تهدید نمی کند.
{$sepehr_album_9673}

منبع: پایگاه اطلاع رسانی 125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    سایت مشرق - کمتر از آتش نشانی بگو -
  • ستار ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    خدايا ، خداوندا، صدهزار مرتبه شكر....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس