دو مرد که در جریان آتش‌سوزی در برجی مسکونی از پنجره آویزان شده بودند تا از شعله‌ها فرار کنند پیش از سقوط توسط آتش‌نشانان نجات داده شدند.

به گزارش مشرق، ساکنان برج الوند واقع در مرزداران با سامانه 125 تماس گرفتند و گزارش دادند دود غلیظ و حرارت زیاد در طبقات سوم و چهارم برج دیده و احساس می‌شود. به این ترتیب آتش‌نشانان چهار ایستگاه به همراه یک گروه نجات همراه دو دستگاه خودرو نردبان‌دار، دو دستگاه خودرو حامل دستگاه‌های تنفسی و تشک نجات به محل حادثه رفتند.

محمود شادکی مدیر منطقه 2 عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این‌باره گفت: هنگام رسیدن آتش‌نشانان به محل آتش‌سوزی دود غلیظی طبقات دوم و سوم برج را که بر اثر سوختن سیم‌های برق داخل رایزر به وجود آمده بود، فرا گرفته بود.

وی افزود: بر اثر این حادثه، دو نفر از ساکنان مرد از ترس به پنجره‌های طبقه سوم پناه برده و در وضعیت خطرناکی از آن آویزان شده بودند و بقیه ساکنان به پشت بام گریخته بودند.

شادکی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول با احتیاط و رعایت اصول ایمنی دو مردی را که از پنجره آویزان شده بودند نجات دادند و بقیه محبوس‌شدگان را با رعایت اصول ایمنی به پایین و مکان امن منتقل کردند.

وی گفت: گروه دوم پس از قطع جریان برق و گاز مجتمع تجاری مسکونی با استفاده از لوله‌های آبدهی و دستگاه‌های تنفسی وارد محل آتش‌سوزی شدند و شعله‌های آتش را که در حال سرایت به دیگر قسمت‌ها بود مهار و خاموش کردند.

مدیر منطقه 2 عملیات تاکید کرد: آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه تهویه مخصوص اقدام به تخلیه دود از داخل برج کردند. وی گفت: این حادثه هیچ مصدومی نداشته و علت آن توسط کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی است.
{$sepehr_album_9572}

منبع: شرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مینا ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    درود بر اتش نشانان غیور
  • امیر ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    ای بابا ملت هم یاد گرفتن تا بوی دود حس می کنن از پنجره آویزون شن خب می افتید نکنید اینکارو یه راه دیگه پیدا کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس