در سندی در سال 2008 به طور خاص به بازی World of Warcraft، بازی زندگی دوم و ایکس باکس زنده به عنوان اهداف بالقوه برای جاسوسی، ردیابی ID، ردیابی محل، و دیگر فعالیت‌های ضد تروریستی اشاره شده است.

گروه جنگ نرم مشرق- سازمان NSA در شکار فعالیت‌های تروریستی، جاسوسان آمریکایی و بریتانیایی به بازی‌های آنلاین مانند World of Warcraft نفوذ کردند و آنها را به عنوان زمین‌های حاصلخیزی برای جمع آوری اطلاعات در نظر گرفته اند.

اسناد طبقه‌بندی شده نیویورک تایمز، گاردین و ProPublica توسط پیمانکار سابق NSA ادوارد اسنودن، نشان می‌دهند که سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلستان بازی‌های آنلاین را مورد هدف جاسوسی خود قرار داده اند.
در سندی در سال 2008 به طور خاص به بازی World of Warcraft، بازی زندگی دوم و ایکس باکس زنده به عنوان اهداف بالقوه برای جاسوسی، ردیابیID، ردیابی محل، و دیگر فعالیت‌های ضد تروریستی اشاره شده است. این اسناد همچنین نشان می‌دهد که سازمان‌های جاسوسی، بازی‌های آنلاین را برای استخدام خبرچینان مورد استفاده قرارداده‌اند.
شرکت سرگرمی بلیزارد ، انتشار دهنده بازیWorld of Warcraft، می‌گوید که هیچ اطلاعی از این نظارت ندارد و مایکروسافت و آزمایشگاه لیندن نیز که بازی زندگی دوم را ارائه کرده‌اند این نظر را رد کردند.
این ایده که دولت‌ها می‌توانند هر یورش شما را مشاهده کنند نگران کننده است، اما روشن نیست که چگونه بسیاری از این جاسوسی‌ها در بازی‌های آنلاین امروز اتفاق می‌افتد. اسناد فاش شده از جاسوسی گسترده در بازی زندگی دوم به حدی است که سازمان‌های دولتی یک گروهی را برای جلوگیری از اجرای آن برای یکدیگر ایجاد کرده اند.
علی رغم تمام تجسس‌ها، اسنادی وجود ندارد که در آن بازی کردن آنلاین به فعالیت‌های تروریستی کمک کرده باشد. بازی زندگی دوم، پلیس لندن را درکشف یک حلقه از جرم و جنایت که در به سرقت رفتن اطلاعات کارت اعتباری دست داشتند، هدایت کرد. اما این تنها یک مثال خاص از موفقیت از تلاش و کوشش است و مرتبط با تروریسم نیست. همانطور که نیویورک تایمز اشاره کرد، میزان تهدید تروریستی در جوامع بازی‌های آنلاین ممکن است رو به رشد باشد.

با این حال، اسناد و مدارک نشان می‌دهد که تا چه حد سازمان‌های جاسوسی برای جمع‌آوری اطلاعات از اینترنت تا حد امکان پیش رفته‌اند. با توجه به تمام مواردی که ما در ماه‌های اخیر در مورد تلاش‌های جاسوسی NSA فرا گرفته‌ایم، خبر جاسوسی در محافل بازی‌های آنلاین تعجب‌آور به نظر نمی‌رسد.

طبق این گزارش، شرکت مایکروسافت اعلام کرد، امکانات جدیدی را برای افزایش سطح امنیت حساب کاربران Xbox Live در نظر گرفته است.
از این قابلیت‌ها می‌توان به لیست فعالیت‌های اخیر و sign-in ها اشاره کرد. با اضافه شدن کلید "this wasn’t me” شما می‌توانید به مایکروسافت گزارش کنید. کدهای بازیابی (recovery codes) جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت گم کردن اطلاعات ثبت نام، آن را مجددا بدست بیاورند. همچنین می­توانید مکانی که بابت reset کلمه عبور به آنجا اطلاع داده می‌شود را انتخاب کنید.

اتفاقات اخیر و بحران به وجود آمده برای NSA، باعث اتفاقات زیادی در عالم سیاست، فناوری و سرگرمی شده؛ این اتفاقات ابتدا شرکت­های نرم ­افزاری در حوزه­ فناوری و سرگرمی را در میدان انکار کردن همه چیز انداخت و بعد که کار به جاهای باریک‌تر و حیاتی­ تر رسید، این شرکت­ها و کمپانی­ های بزرگ سعی کردند با معرفی امکاناتی مثل کلید روشن و خاموش کردن حریم خصوصی و از این دست امکانات عوام فریبانه فضای متشنج کنونی را آرام کرده و مجدداً مخاطبین را بفریبند.

غافل از اینکه، کشور و سازمانی که خود هزینه­ گسترش اینترنت را می­ دهد و خود این امکانات را به وجود آورده، زیر مجموعه آن تا هر اندازه که اطلاعات خود را مخفی و پنهان کند باز هم چون این امکانات در دست سازمان NSA است، پس امکان دستیابی به اطلاعات برای این سازمان امری ساده خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    تو رو خدا چرت نگید الان طرف کافیه به اینترنت وصل بشه تا هفت نسل بعد و قبل طرف و ردیابی کنن،دیگه تو این بازی هایی که گفتید رفتن پیش کش !
  • ادوارد ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    بعضی ها میان میگن که امریکا اسنودن را عامدانه علم کرد تا بگه ببینید من چقدر قوی هستم! اینها همونهایی هستند که میگن چرا وی چت فیلتر شد و احمدی نژاد خیلی خوووووب بود! آخه برادران احمق من! امریکا با این افشاگریهای اسنودن یک گام به سقوط نزدیکتر شد چون: 1.مردم دنیا کمتر سراغ وسایل امروزی مث اپل و اکس باکس و... میروند و این یعنی سود کمتر شرکتهای غربی.. 2.مردم دنیا از اطلاعات غلط بیشتری استفاده میکنند که این خودش باعث میشه که جاسوسی سخت تر بشه.. و... که در حد مغز شما نیست.میترسم هنگ کنید! بقیشو نمیگم
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    باشه شما راست میگین . همه جای دنیا از مردم جاسوسی میکنن غیر اینجا !
  • بینام ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    در فضای علمی و اطلاع رسانی خبری اگر قصد جا انداختن مسئله ای را دارید، لطفاً از توهین خودداری کنید. هر چقدر هم منطق سخن شما قوی باشد وقتی در آن از توهین و سخن نابهجا استفاده کنید، سخنتان تو خالی جلوه خواهد کرد. آقای ادوارد و آقایان ناشناس. با تشکر از نویسنده خبر
  • ادوارد و ناشناسهایش ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    بذار فکرامونو بکنیم تا بینیم چه تصمیمی باید بگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس