متن کامل توافق اولیه گروه ۱+۵ با ایران درباره برنامه هسته‌ای منتشر شد.

گروه بین‌الملل مشرق - متن کامل توافق اولیه گروه 1+5 با ایران درباره برنامه هسته‌ای به زبان انگلیسی منتشر شده است. برای دیدن این متن می‌توانید اینجا کلیک کنید.

به گزارش مشرق، ترجمه رسمی و تأیید شده توافق ژنو ارسالی از سوی وزارت خارجه بدین شرح است:

برنامه اقدام مشترک

مقدمه:

هدف این مذاکرات رسیدن به یک راه حل جامع مورد توافق و بلند مدت است به نحوی که تضمین کند برنامه هستهای ایران کاملاً صلح آمیز باقی خواهد ماند. ایران اعلام می نماید تحت هیچ شرایطی به دنبال دستیابی یا گسترش سلاح هستهای نیست. راه حل جامع مذکور مبتنی بر این اقدامات اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره زمانی آن مورد توافق قرار گرفته و به رفع نگرانی­ها می انجامد. این راه حل جامع، ایران را قادر می سازد تا به­طور کامل از حقوق خود در بهره­گیری از انرژی هستهای برای اهداف صلح آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و با رعایت تعهدات خود بر طبق معاهده از آن برخوردار شود. این راه حل جامع متضمن یک برنامه غنی سازی با تعریف مشترک و محدودیتهای عملی و اقدامات شفاف ساز به منظور تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای می باشد. این راه حل جامع به مثابه یک مجموعه منسجم خواهد بود که هیچ بخشی از آن مورد توافق قرار نمی گیرد مگر آنکه در مورد تمامی بخش­های آن توافق حاصل شود. این راه حل جامع شامل یک فرایند متقابل و قدم به قدم می باشد و به رفع همه جانبه تمامی تحریم های شورای امنیت، تحریم های چندجانبه و تحریم های ملی مربوط به برنامه هسته ای ایران می انجامد.

در فاصله میان گام های اولیه و گام آخر، گام های دیگری از جمله پرداختن به قطعنامه های شورای امنیت با هدف پایان رضایت بخش بررسی موضوع توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود خواهد داشت. سه کشور اروپایی / اتحادیه اروپا به اضافه سه (3+3 یا 1+5) و ایران مسئول نهایی کردن و اجرای قدم های مورد توافق میان- مدت و راه حل جامع با حسن نیت خواهند بود. یک کمیسیون مشترک از 3+3 و ایران برای نظارت بر اجرای اقدامات میان مدت و بررسی مسائلی که ممکن است پدید آیند، تشکیل خواهد گردید، در حالی که آژانس مسئولیت راستی آزمایی اقدامات مربوط به موضوع هسته ای را بر عهده خواهد داشت. این کمیسون مشترک برای تسهیل حل و فصل مسائل مورد نگرانی گذشته و حال با آژانس همکاری خواهد کرد.

عناصر گام اول

گام اول دارای دوره زمانی شش ماهه خواهد بود و با توافق متقابل قابل تمدید می­باشد. در این دوره همه اعضاء، با حسن نیت، در جهت حفظ فضای سازنده در مذاکرات فعالیت خواهند کرد.

ایران اقدامات داوطلبانه زیر را به انجام خواهد رساند:

- نیمی از اورانیوم موجود غنی شده 20 درصد را به صورت اکسید 20 درصد برای تولید سوخت راکتور تحقیقاتی تهران ذخیره نماید. بقیه UF6 20 درصد را به مواد کمتر از 5 درصد رقیق نماید. خط برگشت پذیر نیز وجود نداشته باشد.

- ایران اعلام می­کند که برای این دوره 6 ماهه، اورانیوم را به سطح بالاتر از 5 درصد غنی سازی نکند.

- ایران اعلام می­کند که فعالیت­های خود در تاسیسات سوخت هسته ای نطنز[1]، فوردو[2] و یا راکتور اراک[3] را که توسط آژانس با نام IR-40 شناسائی می­شود، بیش از این گسترش نخواهد داد.

- همانگونه که ایران در برنامه عملیاتی کردن تاسیسات تبدیل مواد، به آژانس اعلام کرده است، با آغاز خط تبدیل مواد UF6 غنی شده تا 5 درصد بهUO2 ، ایران تصمیم دارد موادUF6 جدیدا غنی شده تاسطح 5 درصد طی 6 ماه آینده را به اکسید تبدیل کند.

- محل­های جدید برای غنی سازی ایجاد نمی شود.

- ایران برنامه تحقیق و توسعه (R & D) تحت نظارت، از جمله برنامه تحقیق و توسعه جاری غنی سازی خود را که با هدف انباشت اورانیوم غنی شده صورت نمی گیرد، ادامه خواهد داد.

- عدم بازفرآوری یا ساخت تاسیساتی که توانایی بازفرآوری داشته باشند.

نظارت­های بیشتر:

- ارائه اطلاعات مشخص به آژانس بین المللی انرژی اتمی، شامل اطلاعات در خصوص طرح های تاسیسات هسته ای ایران، توصیف ساختمان­ها در هر یک از سایت­های هسته ای، توصیفی از سطح عملیاتی که در هریک از اماکن که به فعالیت­های هسته ای مشخص اشتغال دارند، اطلاعات در خصوص معادن و تخلیص و اطلاعات در خصوص منابع اولیه.

- ارائه پرسشنامه جدید فنی راکتور اراک به آژانس بین المللی انرژی اتمی که توسط آژانس با نام IR-40 شناسایی می شود.

- اتخاذ گام­هاي لازم براي موافقت با آژانس بين المللي انرژي اتمي براي انعقاد "رهيافت پادمان" در مورد راكتور اراك كه توسط آژانس با نام IR-40 شناسايي مي شود.

- دسترسی روزانه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به فردو و نطنز با هدف بررسي فايل هاي ضبط شده دوربين­ها در مواقعي كه آنها براي بازرسيهاي دوره اي موسوم به DIV ،IIV ،PIV و بازرسي­هاي سرزده در سايت حضور ندارند.

- دسترسي هدايت شده بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به:

o كارگاه­هاي مونتاژ سانتريفيوژ[4]

o كارگاه­هاي توليد روتور سانتريفيوژ و محل­هاي نگهداري، و

o معادن اورانيوم و تخليص اورانيوم

در مقابل، 3+3، اقدامات داوطلبانه زير را انجام خواهند داد:

- توقف تلاش براي كاهش خريد نفت خام ايران به نحوي كه مشتريان فعلی بتوانند ميانگين ميزان کنونی خريد نفت خام خود از ايران را کماکان ادامه دهند. بازگشت مبالغ مشخص از عوايد فروش نفت ايران در خارج از كشور به ایران. در مورد معاملات نفتی مذکور، تحريم­هاي اتحاديه اروپا و آمريكا بر بيمه و خدمات حمل و نقل مرتبط، تعليق مي­شوند.

- تعليق تحريم­هاي امريكا و اتحاديه اروپا بر:

o صادرات پتروشيمي ايران و نیز تعلیق تحريم­ خدمات مرتبط[5]

o طلا و فلزات گران­بها، و تعلیق تحريم­ خدمات مرتبط

- تعليق تحريم­هاي آمريكا بر صنعت خودرو و تعلیق تحريم­هاي خدمات مرتبط

- صدور گواهي عرضه و نصب قطعات يدكي براي ايمني پرواز هواپيماهاي غيرنظامي ايران و خدمات مرتبط. صدور گواهي بازرسي­هاي مرتبط با ایمنی و تعميرات در ايران و همچنین خدمات مرتبط[6]

- عدم صدور قطعنامه­هاي جديد تحريم هسته­اي توسط شوراي امنيت سازمان ملل متحد

- عدم صدور قطعنامه­هاي جديد تحريم هسته اي از سوی اتحاديه اروپا

- دولت امريكا، در چارچوب اختیارات قانوني رئيس جمهور و كنگره از تحميل تحريم­هاي جديد هسته­اي خودداري خواهد كرد.

- يك كانال مالي به منظور تسهيل تجارت امور انساندوستانه براي تامين نيازهاي داخلي ايران با استفاده إز درآمدهاي نفتي ايران در خارج از كشور ايجاد خواهد شد. تجارت امور انساندوستانه شامل مراودات تجاري مرتبط با توليدات غذايي و كشاورزي، دارو، تجهيزات دارويي و مخارج پزشكي بيماران خارج از كشور خواهد بود. اين كانال مالي شامل بانك­هاي خارجي مشخص و بانك­هاي ايراني غير تحريم شده خواهد بود كه به­هنگام ايجاد اين كانال مالي مشخص خواهند شد.

o کانال مزبور همچنین موارد را دربر می گیرد:

§ نقل و انتقال­های مالی مورد نیاز برای پرداخت تعهدات ایران به سازمان ملل متحد

§ پرداخت مستقیم شهریه به دانشگاه­ها و دانشکده­ها برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور تا مبلغ توافق شده برای یک دوره شش ماهه.

- افزایش آستانه برای اخذ مجوزهای اتحادیه اروپا جهت تبادلات مالی تجارت موارد غیرتحریمی تا مبلغ مورد توافق.

عناصر گام نهایی راه حل جامع*

گام نهایی راه حل جامع که اعضا قصد دارند مذاکره در خصوص آن را در کمتر از یک سال بعد از تصویب این سند، به پایان رسانده و اجرای آن را شروع کنند، عبارتند از:

- دارای دوره زمانی بلندمدت مشخصی خواهد بود که مدت آن مورد توافق قرار خواهد گرفت.

- بیانگر حقوق و تعهدات اعضاء معاهده عدم گسترش سلاح­های هسته­ای و موافقت­نامه­های پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.

- به­طور همه­جانبه تحریم­های هسته­ای شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم­های چندجانبه و تحریم­های ملی را برداشته و از جمله گام­هایی برای دسترسی به حوزه­های تجاری، فن آوری، مالی و انرژی را بر مبنای یک برنامه تنظیمی که در خصوص آن توافق به عمل خواهد آمد را اتخاذ نماید.

- متضمن یک برنامه غنی سازی باشد که توسط طرفین تعریف می­گردد، برنامه­ای که شاخصه­های آن با موافقت طرفین و منطبق با نیازهای عملی، با محدودیت­های مورد توافق در خصوص دامنه و سطح فعالیت­های غنی سازی، ظرفیت غنی سازی، محل­هایی که در آن غنی سازی انجام می­شود و ذخایر اورانیوم غنی شده برای دوره زمانی که مورد توافق قرار می­گیرد، تعیین می­گردد.

- نگرانی­های مرتبط با رآکتور اراک که توسط آژانس با نام IR-40 شناخته می­شود، را کاملا برطرف نماید. بازفرآوری و یا احداث تاسیساتی که قادر به بازفرآوری باشد، ایجاد نخواهد شد.

- اقدامات شفاف ساز و با نظارت بیشتر مورد توافق را به طور کامل به اجراء درآورد. پروتکل الحاقی در چارچوب اختیارات رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی تصویب و به اجراء درآید.

- شامل همکاری بین المللی هسته ای غیر نظامی باشد، که این همکاری­ها از جمله در خصوص دستیابی به راکتورهای مدرن آب سبک قدرت و تحقیقاتی و تجهیزات مرتبط و نیز عرضه سوخت هسته­ای مدرن و برنامه های تحقیق و توسعه (R&D) مورد توافق می باشد.

به دنبال اجرای موفق گام نهایی راه حل جامع و با سپری شدن کامل دوره زمانی گام نهایی، با برنامه هسته­ای ایران مانند برنامه هر کشور غیرهسته ای دیگر عضو NPT رفتار خواهد شد.

* در خصوص گام نهایی و هر یک از گامهای میانی، این اصل اساسی که «تا در مورد همه چیز توافق نشود، در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نشده است» اعمال می شود.



[1] به این معنی که طی شش ماه، ایران به سانتریفیوژهایی که نصب شده اند ولی غنی سازی اورانیوم انجام نمی دهند گاز UF6 تزریق ننماید. سانتریفیوژهای اضافی نصب ننماید. ایران اعلام می کند که طی شش ماه اول سانتریفیوژهای موجود را با سانتریفیوژهایی از همان نوع جایگزین می کند.

[2] در چهار آبشار سایت فردو که در حال حاضر غنی سازی اورانیوم انجام می دهند، از این پس غنی سازی بالای 5 درصد انجام نخواهد گرفت و ظرفیت غنی سازی افزایش نخواهد یافت. گاز UF6 به دوازده آبشار دیگر تزریق نمی شود تا در وضعیت غیرعملیاتی باقی بمانند. بین آبشارها اتصال وجود نخواهد داشت. ایران اعلام می کند که طی شش ماه اول، سانتریفیوژهای موجود را با سانتریفیوژهای همان نوع جایگزین می کند.

[3] ایران اعلام می کند که برای رفع نگرانی­های مربوط به احداث راکتور اراک برای شش ماه به راکتور سوخت تزریق نخواهد شد، یا آب سنگین را به سایت راکتور منتقل نمی­کند و سوخت جدید را آزمایش نکرده یا سوخت بیشتر برای راکتور تولید نخواهد شد و تجهیزات اصلی باقی مانده نصب نخواهد شد.

[4] مطابق برنامه های ایران، تولید سانتریفیوژ در ایران در این شش ماه مخصوص به جایگزینی سانتریفیوژهای آسیب دیده خواهد بود.

[5] «تحریم خدمات مرتبط» به معنی هرگونه خدمات موضوع تحریم­های اجرایی آمریکا یا اتحادیه اروپا، از قبیل بیمه، حمل و نقل یا مالی می­باشد، تا جایی که هر یک از خدمات مذکور، مرتبط با تحریم بوده و برای تسهیل نقل و انتقالات مالی مورد نظر لازم باشد. این خدمات می تواند شامل نهادهای ایرانی تحریم نشده باشد.

[6] رفع تحریم­ها می تواند دربرگیرنده هر خط هوایی ایرانی تحریم نشده و نیز ایران ایر شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 346
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 67
  • سعید ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکمانچای را تبریک میگوئیم
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مذاکره کنندگان محترم ما رسما ... به مملکت.
  • جواد ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این آخه چه توافقنامه ایه که آقایون دارن از خوشحالی خودشون رو جر می دن. این از ترکمانچای هم بدتره...
  • میترا1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق ! خدایی این ......نامه جشن و پیروزی داره ؟؟؟؟!!!!! خب ! اینا که دیگه احتیاج به 5روز مذاکرات نفسگیر !!!! نداشت !!!!!!
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این چه موفقیت هسته ای است؟
  • ایرانی ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ترجمه متن انگلیسی تفاهم نامه: پیشرفت ممنوع
  • مجید ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    باید از خون شهدا شرمنده باشیم با این توافق نامه
  • ناشناس ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    سبزی فروش دروگرد محله ما بهتر از این میتونست توافق کنه!!!!!!
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این قرارداد یکی تفسیر کنه ؟؟بالاخره تحریمها برداشت میشه یانه حق ایران برای غنی سازی به رسمیت شناخته شده در این سند چیزی ننوشته
  • محی الدین ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این توافق نامه به هیچ دردی نمی خورد بازهم برگشتیم سر جای اولمان تحریم ها به قوت خود باقی است ننگ بر ما که این توافق نامه را تایید کنند.
  • سید ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    یاد اون جوک افتادم : تو ایست بازرسی سربازه به ماشین گفت ایستتتتتت متورخاموش ! چراغها خاموش ! چهارچرخ بالا !!!
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    زرررررررررررشک!!!
  • ناشناس ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آیا این این همون توافقنامه ای است که ظریف از آن حرف می زد
  • حسین ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آنچه از متن توافقنامه می فهمیم این است که همه تعهدات ایران مثبت و اجرایی می باشد و ما عملاً‌ همه خواسته های طرف های مقابل را پذیرفته ایم ، اما در مقابل آمریکا و متحدان آن هیچ تعهدی نداده اند و بر تداوم فشارها و تحریم های ظالمانه خود تاکید نموده اند. لطفاً‌ توضیح دهید این چگونه توافق برد - بردی است . آنچه ما می بینیم تماماً باخت ما و برد طرف مقابل است .
  • مهدی ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    جناب آقای ظریف شما می فرمایید روند کار تأسیسات هسته ای مثل سابق ادامه می یابد وازطرفی می گویید اگر هرکدام از طرفین به مفاد تفاهمنامه عمل نکند به روند سابق برمی گردیم واین نشان می دهدشما توقف بخشی از فعالیت هسته ای را پذیرفته اید لطفً با مردم ایران صادقانه برخورد کنید
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    شما متن توافقنامه رو ترجمه نکردین که...
  • علی احمدی ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    انشا الله مبارک است . خدا لعنت کند مسببان بوجود آوردن تحریمها را
  • علی ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به نظرم اسم اینو می شه گذاشت قبول تحریم ها از طرف ما یعنی ماهم توافق می کنیم که تحریم ها باید باشد ولی ما باید عقب نشینی کنیم . واقعا تاسف باره ... طلا در مقابل آب نبات
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    Iran announces that it will not enrich uranium over 5% for the duration of the 6 months. حق غنی سازی تا 5% وجود داره این برای مصارف پزشکی و علمی کافیه
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من که توی متن انگلیسیش چنین چیزایی ندیدم، تحریف ؟؟!!!
  • لاله ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ننگ بر ظریف و توافق نامه ننگینش
  • حمدی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این تسلیت دارد نه تبریک
  • مجتبی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ما که همه چیز رو باختیم! غنی سازی زیر 5 درصد به درد چی میخوره؟ پس مذاکره نبود...خاله بازی بود.....
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    همان اول عكس بغل كردن وزراي خارجي رو ديدم دستم امد كه جام جهاني رو بردن. تا بحال اينقدر خوشحال نديده بودمشمون. حق هم دارن نفس ملت و دولت مارو گرفته بودن. راستي توي متن ،من واگذاري يك قسمت از ميهن عزيزمون رو نديدم.اين يعني چي.واگذار نشده يا ترجمه نشده..
  • احمد ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خجالت داره راه های دیگه ای هم بود ک تسلیم اجنبی ها بشیم برید بمیرید بهترتون هس خون شهدا رو هم پای مال کردید
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    داش سعید تندرو لطفا نظر "حضرت آقا" را بخون بعد کانت بذار.
  • سعید ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خاک ..... این همه شادی و جوسازی الکی برای همچین توافقی؟؟!!!
  • عباس ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آقای ظریف اگه نمی رفت هم همین توافق صورت می گرفت مثلاً اگه ظریف هم نبود 5+1 خودشون هم همین توافقو میکردند
  • اخراجي ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    براي خودم متاسفم؟؟؟؟!!!!!!!!! و....
  • pooya ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این طورکه معلومه این فعلا یک توافق اولیه هستش و درصورتی که بعداز شش ماه طرف غربی دبه نکنه تازه بررسی لغو تحریم ها و.... شروع میشه.
  • حسن ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگه قرار بود این بشود نیاز نبود اینقدر شهید بدهیم... از شهدای هسته ای خجالت بکشید من نمیدانم این آقایان که اینقدر خوشحال هستند چگونه می خواهند در چشم بازماندگان شهدای هسته ای نگاه کنند. یادتان باشد بازماندگان شهدای هسته ای ملت ایران است.
  • مهمان ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حضرات هنوز داغند حالا صبرکنید تا اجرایی بشه اونوقت ببینم بازم میگند روحانی مچکریم... ظریف مچکریم...بازم میخواند جشن بگیرند و شیرینی پخش کنن خود ظریف اول میگه حق غنی سازی ما به رسمیت شناخته شد بعد که بهش میگن کری گفته مابه رسمیت نشناختیم ، میگه اصلا غنی سازی رو آژانس به رسمیت شناخته بقیه در حدی نیستند که بخواند راجبش نظر مثبت یا منفی بدن تعارض تا چه حد!!!
  • سارا ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    یاد و خاطره مرحوم ناصرالدین شاه گرامی باد !
  • محسن ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    از این به بعد هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت . خدا کنه این توافق نامه جعلی باشه چون همش ما تعهد میدیم و تعهد اونا اصلا صادقانه نیست . آقای ظریف خودتون برا مردم متنو ترجمه کننین تا آروم بشیم
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خداكنه انگليسي من ضعيفباشه اين چيزي كه من ديدم با اين چيزي كه ميگن خيلي متفاوته
  • هموطن ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حالا شما شاید وضعتون خوبه براتون چه فرقی میکنه ماها تو نون شبمون موندیم ی طوری بشه کمی نفس بکشیم چه اشکالی داریم کاد الفقر ان یکون کفرا شما دیگه از خدا هم جلو افتادین
  • علیرضا تواللهی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بعضی جاهای متن انگلیسی با فارسی فرق داره مثلا این عبارت در متن انگلیسی نیست " همه تحریم‌های هدفمند ما در رابطه با حمایت ایران از تروریسم، نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در بحران سوریه و سابقه بد حقوق بشرش در میان نگرانی‌های دیگر در جای خود باقی خواهد ماند. "
  • محسن ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    از این به بعد هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت . خدا کنه این توافق نامه جعلی باشه چون همش ما تعهد میدیم و تعهد اونا اصلا صادقانه نیست . آقای ظریف خودتون برا مردم متنو ترجمه کننین تا آروم بشیم
  • حمید ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بیشتر از ان دیگه نمیشه سواری داد به نظر دوستان هنوز راه داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خدا رحمت کنه قجرها . دیگه بااین توافقنامه باید هرچی فاجعه تاریخی که قجرها انجام دادنو تو کتابهای تاریخی حذف کنیم .بندگان خدا کاری نکرده بودن که .
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آب رو برزید اونجا.اگه بازم میسوزه زنگ بزنید آتیش نشونی :)))
  • افشین ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    درود برشرفت آقای ظریف مملکت رو از چنگ روسها وچینی ها درآوردی،تشکر.
  • حسین ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این که گام اوله گام آخر چی میشه؟ ترکمانچای 3
  • رحمانی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    عهدنامه گلستان را هم اضافه کنیم جای تبریک و تهنیت نداره
  • احسان ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ظاهرا عده ای که مملکت را به سمت پرتگاه برده بودند از این توافق خیلی عصبانی شده اند.
  • علیرضا ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    صد رحمت به ترکمانچای!!!
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    یه سوال بعد از 6 ماه میخوان چیکار کنن ؟
  • ناشناس ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دست آقای ظریف درد نکنه. درود بر دکتر و همکاراش.
  • علیرضا تواللهی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بعضی جاهای متن انگلیسی با فارسی فرق داره مثلا این عبارت در متن انگلیسی نیست " همه تحریم‌های هدفمند ما در رابطه با حمایت ایران از تروریسم، نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در بحران سوریه و سابقه بد حقوق بشرش در میان نگرانی‌های دیگر در جای خود باقی خواهد ماند. "
  • مهدی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اشتباه به عرضتون رسوندن جناب ناشناس. 5 درصد مصرف علمی نداره. حداقل خلوص اورانیوم راکتور تحقیقاتی - پزشکی تهران 20 درصد است.
  • شیرازی ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    انشالله قطعنامه 598 دوم باشد که باعث خیر و برکت شد.
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    همین توافق در دولتهای قبلی مورد انتقاد بود
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    شما برید بیانیه تهران رو بخونید که جلیلی جونتون چه توافقاتی اشته
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دوستان این یک راستی آزمایی 6ماهه برای غرب هستش تا حسن نیتش را نشون بده شما توجه داشته باشید دولت احمدی نژاد طی 8سال دامنه هسته ایی را طوری گسترش داد که الان بعد از این توافق و دادن امتیاز تازه رسیدیم به نقطه ایی که هیچگاه در دوران قبل از احمدی نژاد تصورش هم نمیکردیم در اون زمان بعد از غنی سازی کامل باز هم غرب مارا تحریم کرد اما در حال حاضر غرب نتنها حق غنی سازی را پذیرفته بلکه حاضر به امتیاز دهی هم شده و این خیلی خوبه اگر یه زمانی احساس شد که عقب نشینی کردیم بدون هیچ امتیازی دوباره احمدی نژاد را میآوریمش تا اون موقع غرب بر سر استفاده یا عدم استفاده از بمب های هسته ایمون امتیاز بده
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگرقراربوداین همه امتیاز بدیم که دیگه اینقدر ناز و غمزه نداشت که این آقای ظریف میکرد.احمدی نژاد واقعاً یک ایرانی باغیرت بود.
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مرواريد داديم، شكلات گرفتيم :(
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حقوق هسته ای و خون شهدای هسته ای رو با پول خودمون از مون خریدند!احساس می کنم به شعور ملت توهین شده!
  • جوال دوز ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آقای ناشناس آقا به هیچ وجه نفرمودند توافقنامه در خور تشکر هست. ایشون فرمودند دستاوردهای مرقومه. که قطعا دستاوردهای مرقومه با این توافقنامه زمین تا آسمون در تضاد هست.
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اینو خوب اومدی
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بررسی لغو تحریم در ازای چی ؟ مفت که برش نمیدارن برادر
  • جوال دوز ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    کاش شکلات می گرفتیم. آب نبات قیچی گرفتیم. نوستالژی دوران کودکی وقتی میخواستن خرمون کنن.
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خجالت داره نظرات شما ملت نا آگاه
  • ناشناس ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حسادت کم نظیر تندروها!
  • ناشناس ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حسادت کم نظیر تندروها!
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    با این توافق نامه حتما کری برات نون شب میاره دم خونتون تحویل میده
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ناراحت نباش همینطوره من خوندم عزیزم خیلی هم توافق خوبیه
  • جوال دوز ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه. شما فکر میکنی خدا به راحتی همه چیز به آدم میده. اگر مسلمانی و یا علی گفتی باید تا ته خط بری. استقامت در راه خدا رمز موفقیتی هست که خداوند اون رو قرار داده. پیامبر هم در شعب ابی طالب همین نا ملایمات رو تحمل کردند و در آخر پیروز شدند. موضوع سر وضع خوب و بد نیست موضوع سر استقامت هست. البته ظرفیت ها گوناگون هست.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    برای مصارف پزشکی راکتور تهران 20% غنی سازی لازم داره
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    نظر نمیدادی هم طوری نمی شد
  • محمد22 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    در اصل غني سازي صنعتي كه بدرد نيرو گاه بوشهر بخوره پر پر شد!!!! امكان بازگشت هم نيست غني سازي اي كه نتونيم ازش استفاده پزشكي كنيم (20 درصد) و يا در نيرگاه ها استفاده كنيم (با 18 هزار تا نميشه سوخت بوشهر رو تامين كرد) به چه درد ما مي خوره؟؟ يك معتدل غير تنرو به من جواب بده سواد من قد نمي ده فتح علي شاه هم براي اينكه جنگ نشه نصف كشور رو بخشيد تا به كسي سخت نگذره!!!
  • شهاب ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تبریک به گفتمان و تسلیت برای افراط گرایان براورد نظرها بود..
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    واقعا تو گذاشتن نظر ها هم نا عدالتی می کنین
  • قیومی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    همان چیزیست که قبل از مذاکرات اوباما و کری گفته بودند هیچ چیزی از تحریمها البته اصل تحریمها برداشته نمیشود و ایران متعهد به کاهش همه ی فعالیتها تا سطح 3.5 درصد میشود و در 6 ماهه بعد باید 3.5 در اضای برداشتن اصل تحریمها مورد معامله قرار گیرد البته این همان معامله با کدخداست.
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    نکته صحبت حضرت آقا اینه که فرموده اند : دستیابی به آنچه که مرقوم داشته اید .... رئیس جمهور مرقوم داشته اند : دستاوردهای قطعی این توافق اولیه، به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است و در کنار آن با توقف روند تحریم‌های ظالمانه، بخشی از فشارهای غیرقانونی در تحریم‌های یک‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است. حالا سئوال اینجاست که آنچه که مرقوم داشته اند در واقع هم همین است یا خیر. آینده مشخص خواهد کرد.
  • amir ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق مطمئنی از روی متن انگلیسی ترجمه کردی ؟سایتهای دیگه مطالب دیگه ای عنوان مییییدارند .
  • عبدالله ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    درود بر خونواده شهید احمدی روشن که نرفتن همراه رئیس جمهور اونها فهمیدن چه توافق نامه ننگینی هستش
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    =))))) خعلی باحال بود
  • عبدالحسين ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تعليق ژئو استراتژيك ترين راهبرد حكومت شيعه به بهاي تعليق تعدادي از مؤلفه هاي تحريم . پس تاكيد بر ظرفيت داخل و اصلاح نقاط ضعف اقتصاد ملي چه وزني دارد ؟
  • رضا ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    همه تحریم ها که "باقی خواهد ماند" !!! میشه بگید چی باقی نمیمونه؟ همه این امتیازاتی که دادیم فقط در مقابل 4 میلیارد دلار اونم اقسااااااط !!!؟؟؟ و رفع تحریم دو تا خودرو ساز؟
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دلتو با همین حرف های احمقانه خوش کن. گفتمانم بزار..
  • امیر ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    نه اتفاقا، شهدا هم خوشحالن.توافق خوبیه
  • حسین ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ملتی از جهان سوم که بخواهد سر میز مذاکره حق خودش را از قدرت های استعماری بگیرد ، چیزی بیش از این هم نمی تواند گیرش بیاید. در مجموع همان قرارداد سعدا آباد است با اندکی تفاوت. واگذاری حق غنی سازی 20 درصد برای 6 ماه در ازای چند میلیارد دلار از اموال دزدیده شده خودمان. توقف طراحی ، تولید ، ساخت و حتی تکمیل هر گونه فعالیت مربوط به غنی سازی در مقابل مقدار مشخصی برای استفاده از بانک آنها برای فروش مقدار معینی نفت برای 6 ماه. برای دراز مدت هم قرار شده است که چرخه غنی سازی بصورت مشترک انجام شود ، یعنی ما باید آنها را متقاعد کنیم که چرا به سوخت هسته ای نیاز داریم تا آنها برای ما غنی سازی کنند و ما با آن قیمتی که آنها می گویند از آنها بخریم. خوب دوستان چرا جشن نمی گیرید؟ آرزوی جنبش سبز ، بنفش و همه اعیان و اشراف "متوسط و بالای شهر" (منظور همین پایین تخت است) که همین بود. اصلا راستش را بخواهید همه این بازی های "تقلب بزرگ" و رنگ بازی و ریش حرمی و کلید و تدبیر و امید و ... همه برای همین هدف اصلی بود. دیدید که چگونه آمریکا با انقلاب اسلامی ایران "خوب " معامله می کند؟ حلا یاد گرفتید "دیپلماسی" یعنی چه؟ "دیپلمات" یعنی که؟ حالا فهمیدید که چرا امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ می نامد؟ حالا متوجه شدید که با چند کلمه انگلیسی حرف زدن ، درد دل نوشتن توی فیسک بوک و ریش حرمی کسی تابحال دیپلمات نشده است؟
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    واقعا که ننگ بر هر که عقل سلیم ندارد و فقط به فکر خود و ادامه تندروی هاست
  • هادی ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این همه تو این سالها تلاش شد تا به علم غنی سازی اورانیوم دست پیدا کنیم و تجربه غنی سازی بیش از 20 درصد رو تجربه کنیم. اما با توجه به این توافق همه تلاشهای مهندسین ایرانی بر باد فنا رفت و یک قدم به عقب برگشتیم.
  • علیرضا تواللهی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بعضی جاهای متن انگلیسی با فارسی فرق داره مثلا این عبارت در متن انگلیسی نیست " همه تحریم‌های هدفمند ما در رابطه با حمایت ایران از تروریسم، نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در بحران سوریه و سابقه بد حقوق بشرش در میان نگرانی‌های دیگر در جای خود باقی خواهد ماند. "
  • علیرضا تواللهی ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بابا مشرق خیلی چیزا تو فارسی هست که تو انگلیسی نیست. متن فارسی خیلی نا امید کننده است ولی انگلیسی فرق داره. مطمئنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تاریخ بخوانید صلح حدیبیه مقدمه فتح مکه بود. اگر افراطیون امروزی زمان پیامبر بودند ایشان را متهم به سازشکاری می کردند
  • رهگذر ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    یعنی فتنه گران سال 88 . خائنین به نظام و خون شهدا و مردم
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    واقعا هم همینطوره همه چی رو از دست میدیم در ازای هیچی
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تو سعید جلیلی نیستی؟ ناقلا خیلی ناراحتی؟
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    جوالدوز نادان. آقا کلمه موفقیت رو بکار بردن برو نظر آقا رو دوباره بخون
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ننگ بر هیکل تو و علاقت به بدبختی این ملت
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    پسرجان همین کاری بود که باید 8 سال قبل می کردید و قلدر بازی در آوردید و نکردید
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    صلوات !!
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    توافق خوبی که قطعا هست. اما برای کدام طرف؟
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    منظورتان از "تندرو ها" آنهایی هستند که بد حجاب اند و مسجد آتش می زنند و به امام زمان در خیابان با فریاد بلند فحش می دهند و آروزی بازگشت شاهنشاهی به ایران دارند؟
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آقا فرمودند موفقيت، بعد بعضيها ميگن آقا نوشته آنچه مرقوم داشته ايد قابل تقديره!! اما آنچه روحاني مرقوم كرده با آنچه رخ داده زمين تا آسمان فرق داره! يعني ديدگاه شما درباره رهبري نظام اينه؟! كه نميدونن در ژنو چه اتفاقي افتاده و چه توافقي صورت گرفته و گول نوشته هاي ديگران رو ميخورن!! واقعا براي بعضي ولايتي نماها متاسفم..
  • علی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    صبح که صحبتهای ظریف رو شنیدم گفتم خوب توافقیه ... ولی الان که دارم متن کامل رو میخونم با حرفهایی که ظریف زد در تضاد هست ... شهدای هسته ای شرمنده ایم شرمنده . مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر اسراییل ... (((((سلام و درود بر روح بزرگ امام خمینی و جانم فدای امام خامنه ای )))))
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خعلی از شما مچکریم که "غنی سازیمونو به رسمیت شناختین"!!!!!! واقعا...
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آقا ضهاب عزیزم خودت که انگلیسی بلدی ، قربان لطفت این چهار صفحه ناقابل را هم بخوان و نتیجه اعتدال و گفتمان را هم به همه تبریک بگو. راستی اصلا ایران پیشذفت می خواهد برای چی؟ وقتی پیشرفت اینهمه دردسر دارد ، بهتر نیست تمیز و سالمش را از فرنگ بخریم ، مثل شلوار "لی"؟
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    قال الامام الحسين الناس عبيد الدنيا والدين لعق على السنتهم
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    وزنش را در محله ولنجک اطراف خانه آقای رئیس می توانی پیدا کنی!
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    قرارداد ننگین ترکمنچای2 ثبت شد توقف غنی سازی 20 تقدیم 200کیلو اورانیو 20 درصد بازدید از هر جای ایران که بخواهند قبول ذلت تبریک تبریک ترکمنچایو گلستان تبریک
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    همه هستی من شور و سرمستی من همه بر باد رفت
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بعد از اينهمه اِ هِ نّ و تُلُپ عاقبت موش چه زائيد؟! كوه زائيد! كوهي از تحقير و ننگ! شكر خدا كه ملت زير بار اين ننگ نخواهد رفت.
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگه جلیلی میخواست امتیازاتی که جناب ظریف داده رو بده کل تحریمارو ملغی میکرد نه انتقال شهریه دانشجوها به مدت 6 ماه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    شب ها که ما می خوابیم ، وزیر خارجه بیداره .... ما خواب خوش می بینیم ، ظریف مشغول کاره
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تمام این اتفاقات را تاریخ قضاوت خواهد کرد که آیا خوب بوده یا نه
  • امیر ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق خیلی بلدی من این متنو دو بار خوندم بعد از تشکر رهبر 360 درجه تغییرش دادی هرچند نظرها مال ترجمه جعلیس
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق چرا متن تغییر کرد؟ خواهشاً توضیح کامل بده. خیلی مشکوکه قضیه. کار کی بوده این تغییر متن. خواهشاً شما متن اصلی انگلیسی رو از منابع خارجی ترجمه کنید و به صورت کامل در سایت قرار دهید. با تشکر از اطلاع رسانی کامل و سریعتون.
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    توافق به این قشنگی! ای جماعت همیشه ناراضی خداوند را فراموش نکنید! من بعنوان یک ایرانی که فدایی رهبر هستم از این توافق مسرورم!
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به احتمال زیاد سبزی فروش دوره گرد محله شما، بچه محل قصاب و گوجه فرنگی فروش معروف نیست.
  • امیر ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مرسی مشرق نظرمو گذاشتی اگه کاربرا قرار باشه دوباره نظر بدن همه خرسند می شن بی چاره ظریف با ترجمه اشتباه قبلیت چقدر فحش خورد باید ازش حلالیت بطلبی الان مرسی بر ظریف
  • الیاس ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اینکه حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شده، همه و همه بخاطر جلیلی بوده و بس. اگه میخواستن این توافق ها رو بکنن، دیگه لازم نبود که 8 سال صبر کنیم؟! آدم خندش میگیره به خاطر این توافقات 8 سال بابای بچه ملت در اومد؟ یعنی من نوعی 8 سال بدبختی کشیدم تا در آخر این توافقات بشه؟!
  • محمدرضا ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به خصوص خون شهدا و مردم
  • امیر ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مرسی مشرق نظرمو گذاشتی اگه کاربرا قرار باشه دوباره نظر بدن همه خرسند می شن بی چاره ظریف با ترجمه اشتباه قبلیت چقدر فحش خورد باید ازش حلالیت بطلبی الان مرسی بر ظریف
  • حسين ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خروس قندي مبارك
  • باران ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من واقعا نمی دونم این اقایون امروز چطوری توی چشمای آرمیتا نگاه کردن و در آینده در چشمای علیرضا و ملت ایران نگاه کنن واقعا این اقای ظریف ما رو چی فرض کرده که راجع به توافق نامه ای که متنش موجود و بسیار واضحه به این راحتی و گندگی دروغ میگه
  • مهدی 90085 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    امیدوارم آیندگان به ملت ما به چشم مردم زمان قراردادهای ترکمانچای وکاپیتولاسیون نگاه نکنند بخدا ما بیگناهیم هم میخواهیم طرفدار دولت باشیم هم رهبرعزیز تورو خدا ماراببخشید مابیگناهیم
  • ترمه ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگه آرمیتا خبر داشت که هر چی باباش بافته بودند رو رشته کردند اون وقت در کنار رییس جمهور احساسی غیر از احساس امروز ظهر داشت...
  • یوسف ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این توافق اولیه هست بعدش تحریم های بیشتری برداشته میشه؛ گام به گام و شفاف سازی ایران تحریم ها برداشته میشه؛ بعدشم انرژی هسته ای به درد ما نمیخوره به نظر من متن توافق نامه خیلی عادلانه بوده اگر یک سره تحریم بردارند دیگه نیازی به توافق اولیه نبود صبر کنید فقط صبر بعدش شما مشتی ادم افراطی هستید چشم دیدن سازش ایران با غرب ندارید
  • علیرضا تواللهی ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بعضی جاهای متن انگلیسی با فارسی فرق داره مثلا این عبارت در متن انگلیسی نیست " همه تحریم‌های هدفمند ما در رابطه با حمایت ایران از تروریسم، نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در بحران سوریه و سابقه بد حقوق بشرش در میان نگرانی‌های دیگر در جای خود باقی خواهد ماند. "
  • یوسف ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این توافق اولیه هست بعدش تحریم های بیشتری برداشته میشه؛ گام به گام و شفاف سازی ایران تحریم ها برداشته میشه؛ بعدشم انرژی هسته ای به درد ما نمیخوره به نظر من متن توافق نامه خیلی عادلانه بوده اگر یک سره تحریم بردارند دیگه نیازی به توافق اولیه نبود صبر کنید فقط صبر بعدش شما مشتی ادم افراطی هستید چشم دیدن سازش ایران با غرب ندارید
  • الیاس ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خوش به حال اصلاح طلب ها. کار رو اصولگرا کرد، اصلاح طلب داره نونشو میخوره جلیلی کاری کرد که تمام کشور دنیا بدونن که ایران میتونه حتی در تحریم خیلی شدید هم کار بکنه و به غنی سازی 20 درصد برسه. خدا پدرشو بیامرزه. کسایی که مخالف جلیلی هستن، تا حالا به این فکر کردن که ایران چرا بعد چند سال، به توافق رسید؟ چرا رهبر بعد چند سال حرف از نرمش قهرمانانه زد؟ چرا چند سال پیش نزد؟ خدایی کسی هست جواب بده؟؟!!!
  • علی ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    همین توافقی که شده هم حاصل هشت سال مقاومته،اگه ماغنی سازی20درصدنداشتیم الان ممکن بود دوباره سه درصد هم تعلیق بشه
  • محمد ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مسببان اين تحريم‌ها كه فتنه گران 88 هستند، به اضافه دشمنان ما يعني آمريكا و بلوك غرب. اين ها رو لعنت فرستادي ديگه، وگرنه پيروان مكتب مقاومت كه مي‌گقتند مقاومت كنيد تا نتيجه بگيريد، شما هم همين كار رو كرديد.
  • yas ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگه مقاومتهای سال گذشته نبود الان بایدغنی سازی 5درصد هم تعطیل میشد درضمن دراین توافقنامه مشخص نشده درآینده سوخت نیروگاهها چگونه تامین خواهد شد-اما دوستان غصه نخوری ما دانش وفن آوری لازم را داریم هر موقع بخواهیم از دوباره شروع میکنیم .درضمن تا کشتیبان با چشم بینا وتیز بین همه چیز رو زیرر نظر داره جای نگرانی نیست.
  • موسوی ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    رهبری اگر موافق باشند ما هم موافقیم و اگر نباشند هزارتا توافقنامه هم امضاء بشه خود توافقنامه را با امضاء کنندگانش به سطل زباله می اندازیم
  • رضا رستمی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    متن نامه رهبری: سمه تعالی جناب آقای رئیس‌جمهور دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ ای و دیگر دست اندر کاران است و می تواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد. بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود ان‌شاء الله. ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد، و چنین خواهد بود ان‌شاء الله. سیّد علی خامنه‌ای 3/آذر/1392
  • محمد ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    "كان الفقر يكون كفرا" اين آيه معنا دارد. معنايش هم در كنار ساير آيات به دست مي‌آيد. اين آيه يعني مواظب باش كه اگر فقر آمد، خطر آمدن كفر وجود دارد. دارد به تو مي گويد جناب "هموطن". خداوند مي‌فرمايد توي هموطن اگر فقير شدي، مواظب باش كافر نشوي و از راه حق باز نايستي. وگرنه اگر قرار بود قا وجود فقر، همه مجاز به كفر و تسليم در برابر دشمن و ذليل زندگي كردن زير پرچم شيطان باشند، خداوند امر مي‌فرمود كه "فقر كه آمد، كافر شو." قرآن ميجد اين رو خواسته؟! خواسته فقر كه اومد كافر شي؟! پس تمام امام ما كه در فقر زيستند، نعوذ بالله پناه بر خدا دچار كفر شدند؟!
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    و به بدترش سپردي!
  • محمد ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    چه حسادتي برادر يا خواهر ناشناس 13:10!!!! از 2 حال كه خارج نيست. دقت كن اگه از اين 2 حال خارج بود، جايزه داري پيش من: 1. غرب بعد زا 6 ماه مي گويد حالا براي رفع كامل تحريم‌ها، باز هم امتياز دهيد. ان وقت نه رهبر اجازه مي‌دهد، نه مردم فريب مي‌خورند. چون دست غرب رو مي‌شود و دولت اعتدال! هم متوجه مي‌شود با بدقماشي طرف است. اين حالت اول. درسته؟ 2. حالت دوم اينست كه غرب واقعاض تسليم شده است. خب به من بگو همين ما كه مي گفتيم مقاومت راه حل نهايي است و شما ما رو تندرو مي‌نامي، همين‌ها مگه نظرشان اعمال نشد؟! اگر آقاي روحاني در برابر درخواست‌هاي زياده‌خواهانه غرب مقاومت كرد-بنا به گفته خودش- خب اين همان خواسته ما بود كه مي گفتيم تسليم نشويد. غير از اينه؟! مگر ما نمي‌گفتيم روزي كه غرب از درخواست‌هاي زياده خواهانه اش خسته شود، به فكر خروج آبرومندانه از اين قضيه خواهد بود؟! خب اين حرف محقق شد يا نشد؟! ديديد كه دولت جديد با شعار مقاومت موفق شد، نه تعليق. حالا نگرش ما محقق شد يا جماعت تسليم‌طلب؟! يا حق.
  • اکبر ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    نظرنتانیاهو نشون دهنده پیروزی وبرحق بودن توافق است .
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگه قرار بود ذليل بشيم و ذلت رو قبول كنيم اي كاش در ماهي غير از محرم اين توافق ننگين انجام ميشد!
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دوباره میرن چن روز دور هم میخندن و کلاً هسته ای را باید فراموش کنیم
  • اکبر ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    نظر نتانیاهو رو بخونید . . . شما هم با عربستان و اسرائیل هم عقیده اید که این توافق ، توافق بدی بوده ؟!!
  • ErFaN ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تبریک به همه ملت ایران بالاخره این صبر و تحمل نتیجه داد. بعد از 10 سال این کابوس لعنتی تموم شد.نام روحانی و دکتر ظریف برای همیشه تو تاریخ ایان موندگار شد. زنده باد دکتر ظریف
  • امیرحسین ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آقا تو صفحه 2 قسمت توضیحات در مورد سایت اصفحان میگه ایران برای 6ماه گازدهی نکنه یعنی همان تعلیق فکر کنم آخر قطعنامه های شورای امنیت یه جورایی آبرومندانه انداختند گردنمون.صفحه 3 در مورد اینکه در آینده میتواند بخشی از توافق باشد ولی همراه با محدودیت.برای درک بهتر متن انگلیسی بخوانید. مردم ظاهرا خوشحال هستند ولی این توافق نامه جالبی نیست توش اصلا از حق غنی سازی حرفی میان نیومده.ایران غنی سازی تعلیق کرده بر اساس توضیحات شماره 2 و رژیم تحریم ها هم دست نخورده.امید به خدا باید دید چی میشود.
  • شفق ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    و ایضا فتحعلی شاه
  • Majid ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    توی ماه محرم با ظلم دست دادن هنر می خواد! این چه دیپلماسی است که به جای اینکه اونهایی رو که پول های ملت رو غیر قانونی بلوکه کردند رو به دادگاه های بین المللی بکشونید و این مسئله رو حقوقی پیگیری کنید، با سرمایه های خودتون معامله میکنید! اونهم قسطی!! از امام حسین(ع) خجالت نکشیدید؟ این چه توافقی است که می گوید ایران حق ندارد از سانتریفیوژ‌ جدید استفاده کند؟! شما می خواید تا 100 سال دیگه با همین نسل 1 و 2 ادامه بدید؟
  • آریائی نژار ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    قراردادخوب تنظیم شده و قابل اجراست و به نفع ایران چون: 1 - از اول ایران فقط قصد داشت واسه نیروگاهاش سوخت تهیه کنه. بعد برای نیروگاه اتمی تهران سوخت غنی شده بیست درصدی احتیاج داشت، که ندادند و خودش اقدام به تهیه سوخت کرد. 2 - در این قرارداد ایران حق داره سوخت نیروگاهشو خودش در ایران تهیه کنه 3 - چون احتیاجی به اورانیوم بیست درصدی نداره و دکترین دفاعی اش مبتنی بر ساخت بمب اتمی نیست، پذیرفته که غنی سازی بیست درصدی نکنه و نصف اورانیوم غنی سازی شده بیست درصدی خودشو که (احتیاجی) به آن هم نداره رو به صورت اورانیوم کمتر غنی سازی شده (رقیق) در بیاره. 3 - اونام پذیرفتند که در قبال این توافقنامه به تدریج، تحریم ها رو وردارند و ایران رو به عنوان شریک تجاری به رسمیت بشناسند. ولی نکته مهم در قول و قرار و تعهداتشون . چون این غربی ها هنوز بر روی ریل استعمار راه می رند و تا بهشون قدرت نشون ندی از خواسته هاشون دست بر نمی دارند. 4 - مجموعا قرارداد به نفع ایرانه و اونائی که این قراردا رو به ترکمانچای متصل و توصیف کردند بر این نکته واقف نیستند که غنی سازی بیست درصدی از طرف ایران به مثابه (مرگی بوده که طرف به تب راضی) بشه. وگرنه وقتی که ایران به غنی سازی بیست درصدی احتیاج نداره، چرا باید با هزینه بالا نسبت به تهیه اون اقدام کنه. 5- به نظر من باید به دولت روحانی که با آرامش و تانی این قراداد رو تنظیم کرد، تبریک گفت.
  • همسایه کوروش ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من میگم حالا که قرار شده مراکز هسته ایمون دیگه بالای 5 درصد غنی سازی نکنن و چون دیگه عملا با این 5 درصد استفاده بخصوصی نمیشه کرد، پس بهتره از ساختمان های مراکز هسته ای استفاده کنن و داخلش مرغ پرورش بدن! اینجوری فک کنم سودش بیشتر باشه...
  • میترا1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    در مقابل، 3+3، اقدامات داوطلبانه زير را انجام خواهند داد: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!این اقدام داوطلبانه ی 3+3 خیلی خنده داره ! کلا بنویسم زنو بخوانیم سعد اباد !! این 6ماه هم بسرعت برق خواهد گذشت و اعتدال ! میماند ووزرای کهنسال و ....... که همه ی امیدشان به دلارها و حمایتهای غرب بود و در عمل در نهایت ایران میماند و زمان از دست داده نا یکبار دیگر اسرائیل به ..... ما بخندد و گروهی در ایران جشن بگیرند !!!!!!!!!
  • روح الله ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اینقدر ایه یاس نخوانید اینها همش تاکتیک است ودر شرایط حساس منطقه وفشار روانی وتبلیغاتی دشمن علیه ما نیاز به یک توافقنامه جهانی وبین الدولی جهت برون رفت از این فشار احساس میشد نه مردم عزتمند ایران ونه مسئولین متعهدمان هیچگاه دشمن وتوطئه های او رااز یاد نمی برند ایران حتما خواهد توانست از این فرصت برای تقویت بنیه داخلی بهره برده وخود را برای رودرروئی های قوی تر وتاثیر گذار تر دراینده ودر صحنه بین المللی اماده کند
  • میترا1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اقا مهدی نگرفتی ! مثل سابق یعنی مثله زمان روی کار امدن دولت کلید ! مگه گزارش امانو را نخوندی که همه چی تعطیل یا نیمه تعطیل شده !؟؟!!!
  • گیلدا ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ناشناسها ی عزیز ! چرا فکر میکنید حالا دیگه اوضاع روبراهه ؟ حداقل قبل از این .....نامه عزت داشتیم و اسرائیل ملعون اینقدر ما را .... فرض نمیکرد که تظاهر کنه مثلا از این ....نامه ناراحته !
  • احمدخواجوند ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بميگويند حرف راست رابايد از بچه شنيد حالا ما خبر هاي راست را از اوباما ،جان كري ،اشتون بغلي وساير دشمنان ملت مظلوم ايران بشنويم .
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این متن دقیقاً همون متن قبلیه و مفاد توافق نامه هیچ فرقی نکرده. فقط نحوه ترجمه و انتخاب کلمات حرفه ای تر و بهتر شده.
  • سعید ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اینه تغییر دادین شما صبح یه چیز دیگه بود این یکی بهتره
  • میترا1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دولت راستگویان ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    فقط احمدی نژاد از پسشون بر میومد نه این دولت بلدم بلدم !!
  • منتظر ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خداوند عاقبت همه را ختم به خیرگرداند انشاالله ببینیم بالاخره چه میشود
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ذلت از این بیشتر دولت راستگویان !!!!!
  • اسد ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگه غربیها 20%را به ایران بفروشند به صرفه است که بخریم نفروختند هم دوباره تولید میکنیم فوق فوقش میرسیم به همین جا که هستیم
  • محمد از قم ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    وقتی ظریف اهم و مهم میکنه میبینه این توافق نامه به نفع ایران هست تازه 6ماهه هستش نه دائمی
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این متن دقیقاً همون متن قبلیه و مفاد توافق نامه هیچ فرقی نکرده. فقط نحوه ترجمه و انتخاب کلمات حرفه ای تر و بهتر شده.
  • اسد ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این کاملا درسته از اول هم میگفتیم غنی سازی 20 درصد برای ما مقرون به صرفه نیست و تهیه ان از طرق اشتراکی بهتره
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    جالب اینجاست تو خانواده ما کسایی که به اقای روحانی رای داده بودن بر خلاف تصور نه تنها خوشحال نشدن بلکه ظریف رو دروغگو خطاب کردن!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بیداره یا چت میکنه یا کامنت میخونه یا نیشش تا بناگوشش بازه
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اوباما میگه راکتور اراک متوقف میشه ظریف میگه نمیشه ما حرف کی رو باور کنیم؟!
  • محمد ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    باید برای ایران مظلوم که در مقابل قدرت های زورگوی جهانی تن به چنین توافق نامتوازنی داد گریه کرد.
  • محسن ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    واقعا شما هایی که ایراد میگیرید چیو خوندید؟؟؟ تا همین حدشم بازم خدا را شکر کنید.فکر کنم شما مردم بدبخت را نمیبینید که با چه فشاری دارن زندگی میکنن. درود بر ظریف و تیم هسته ای و دکتر دوست داشتنی آقای روحانی...
  • اعظم ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    عزيزانم بدانيد در اين دوره از زمان حضرت آقا با الهام گرفتن از حركت انقلابي و شجاعانه امام خميني(ره) در قطعنامه 598 و اشراف كام بر اوضاع داخلي و سياست خارجي به دولت شريف و مردمي تدبير و اميد اعتماد نمودند پس لطفاً با نگارش اين مطالب دل رهبر عزيزمان را به درد نياوريم قدري صبر و شكيبايي نماييد ان شاا... فتح و ظفر نيز در راه است . دعا بفرماييد.
  • شایان ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آمریکا خوش میگذره؟!
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگر دولت قبلی اینقدر در بحث هسته ای پیشرفت نداشت الان اونا مجبور به قبول حق غنی سازی نمیشدند
  • مینا ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    انتظار داشتید که با ادامه این روند گزینه نظامی روی میز شیطان بزرگ پر رنگ تر شود تا ما تلفات و امتیازهایی ۱۰۰ ها برابر این عهد نامه به قول شما ننگین بدیم. واقعا فکر میکنید مملکت انقدر بی حساب و کتاب اداره میشه که یکی که ریش حرمی! (هرمی!) میذاره به تنهایی تصمیم بگیره و هیچ کس هم چیزی نگه؟ این تعهد نامه در قبال عدم تحریم های بیشتر غرب و آمریکا و عدم امکان حمله نظامی و از بین رفتن تاسیسات و جوانهامون بود نه اون ۴ میلیارد اقساطی!
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    شب داره لایک میکنه
  • آدمیزاد ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بهترین تحلیلی که خواندم.
  • مردود ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خاک تو سرتون شما ها باید همون روال نفت در برابر غذا براتون اجرا بشه شما چی میفهمید تفاهم نامه چیه برید پراید 20 میلیونی بخرید خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • كدخدا ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    چند روز قبل وزير كشور پاكستان در مقابل تهديد و تشويق امريكا عليه پاكستان گفته بود ما عزت خودمان را با دلار عوض نمي كنيم . ولي متاسفانه برخي از مسئولين كشور ما حاضرند بخاطر قدرت و رياست عزت چندين ساله كشور و ملت را با بخش كوچكي از دلارهاي بلوكه شده خودمان معاوضه كنند ؟؟!!
  • رضا ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دمشان كرم دوست دارم بارك أوما نوكرتم
  • ممدکرمانی ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اصلا خوندی یا فقط...میزنی! از قبیل شما دیدم لهذا غصه نمی خورم
  • سهراب ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    شما توافق نامه رو بخونید بجای اینکه نگاه دهن اینو اون کنید
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ولی بی بی سی هم همین متن رو داده بود بیرون
  • امیر ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    زرشکککککککککککککککککککککککککککککککککککککک
  • ناشناس ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    یکی میتونه دلیل حسادت وناراحتی اعراب منطقه رو از این توافق توضیح بده؟
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به نظرم که انگلیسیت ضعیفه ها.
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    واقعا احسنت
  • پرهام ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    رفتار نتانیاهو عملیات فریب هستش برادر
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    هیهات، عین ذلت!!!!!
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این توافق نامه را به شهید شهریاری پدر اورانیوم 20% ایران تبریک میگویم تعلیقت مبارک
  • رضا ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حالا برای اون قدم آخر قرار چه امتیاز هایی تقدیم کنند؟؟!!! دیگه چیزی نمانده!!! وقتی کری و اوباما میگند متوقف شده واقع متوقف شده
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اینا روی قجرها روسفید کردن
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اوج پرتگاه شما اهالی ادعا فتنه 88 بود عزیز جان
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    و ایضا داش محمود و داش سعید
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    شکلات تلخ !!!!!!!!!11
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    قبلا هم سودی نداشت! روسیه به جای 4 میلیارد حقش ،24 میلیارد گرفت!
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اسرائیل با امریکا سر این مسئله با هم تبانی کردن
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آره واقعا این ننگ در ماه محرم ذلت بر پیشانی این دولت میمونه چه تلاقی عجیبی عاشورای 88 !!!!!! ترکمانچای محرم 92!!!!!!!!!! هر دو ننگین
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    نامشون میره در کنار امثال مصدق
  • منتظر ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آي گفتي...
  • سید ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ننگ که کیلوی نیست من جنگ را د یدم این یک توافقه شما اگر راستش را میگفتید همان زمان جلیلی هم راضی به توافق بودید
  • قاسم ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    رهبر قبول کرده شما کی هستی که نظر ت را بر نظر رهبر ارجح میدانی خجالت نمیکشی .
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    جليلى جان مملکت رو فروختن خون شهدا رو پايمال کردن ترکمنچاى امضا کردن خدايا بيچاره کردن مارو
  • soltani ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    باید بگویم توافق نامه ایی بسیار ضعیف و ذلت باری می باشد . ولی ما تابع ولایتیم و تسلیم اوامر ایشانیم.
  • علی ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشکل اینجاست که ما پزمون عالیه اما جیبمون خالیه.هی شعارهای استکبار ستیزی آنچنانی وفتح قدس و نجات مستضعفین عالم رو سر میدیم در حالیکه تو قیمت تخم مرغ و قند و شکر ملت موندیم.عاقبتش همچین قراردادی میشه دیگه
  • ناشناس ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    رو ازدست ددادیم از لحن صحبتهای ظریف میشد فهمید که همه استقامت در مسیر پشرفت
  • mosasalam ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ذلت هم از این بیشتر تو ماه محرم که امام حسین علیه السلام درس عزت به ما یاد داده برای ما ذلت رو قبول کردن
  • فشفشه کازرونی ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    فکر میکنم ابتدای راه خوب باشه اما در ادامه دوباره همین آش و همین کاسه هست. ان شا الله که نتیجه مثبتی داشته باشه.
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    احمدی نژاد تقاص کدوم گناه ملت بزرگ ایران بود؟؟؟؟؟؟
  • مهدی ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بهتر است درارتباط با بخش فنی این توافقنامه دانشمندان هسته ای اظهار نظر کنند که آیا غربیها مارابه کوچه بن بست کشاندند؟
  • سید ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تا امروز فکر میکردم این جمله شوخیه ولی فهمیدم بعضیا کاملا جدی میگن: شهیدان زنده اند ما چرا بجنگیم.... به نون فروختیم...
  • کسری ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به نظر من ظریف و همکارانش هوش ایرانی خود را به رخ بقیه که متوسط هوش اونها از ایرانی ها کمتره کشید.. به نطر من نمام بند ها به نفع ماست غربیها بعدا متوجه میشوند
  • مسعود ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    فقط می تونم بگم شهدا شرمنده ایم....
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    بنده پیشنهاد می کنم بجای گریه مقاومت کرد ، همانطوری که رهبر فرموده است.
  • پیرو خط رهبری ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ای خاک عالم. حیف خون شهدا علل الخصوص شهدای هسته ای. آخر این همه خنده ها فروختید رفت. حالا منظورتونو از «برد برد» فهمیدیم
  • ناشناس ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    این توافق مثل همان مجسمه شیردال بود که کلاه گذاشتن بهشون دادن وگفتند اصل ولی مشخص شد قلابیه
  • سینا ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    در کل فکر نمیکنم به نفع مردم ایران باشه ظریف جان انتظارات از تو خیلی بالاتر بود
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خیلی ساده لوحی خیلی
  • محمود ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    مثل اینکه دوستان از شرایط روز دنیا بی خبرن کم لطفی بعضی دوستان یا از اطلاعات کمه یا از عقل کم این نه ترکمانچای نه ذلت قرارداد ترکمانچای نبود نمیدونم واژه یا کلمه دیگه ای داشتن بگن یا نا، بابا اینقدر زود بعد خوندن هرچی یهو نگید ترکمانچای حالا عمرا یکی از بندای ترکمانچایو بدوننا یا بدونن که چی بوده اصلا انداختن تو دهنشون خود زنی میکنن. این توافق واقعا منتقی و عقلانی و به نفع مردم ایرانه
  • مجید ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    واقعا که.احساس می کنم غرور ملی این مملکت بد جوری جریحه دار شده. این تازه گام اوله.بعدش چی میشه؟ واقعا ما داریم کجا می ریم؟
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    اصلا بحث مفید بودن و نبودن 20 درصد نیست عزیز من.موضوع اینه که چرا ما نباید از حق مسلم خودمون استفاده کنیم؟
  • مجید ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ببخشید آقا یوسف در مرحله بعد که می خوان به اصطلاح تحریم ها رو کمتر کنند ایران باید در عوضش چی به اونها بده؟و اصلا اونها اصلا چه حق تحریمی دارند؟
  • مجید ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    شما هم تاریخ را بخوانید که مالک تا پشت و خیمه ها رفت ولی برگشت.شکست در یک قدمی پیروزی
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    يك كلمه از مادر عروس !
  • mohammad ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    درود بر دولت تدبیر و امید... تبریک میگم... جلیلی میرفت و برمیگشت چنان تحریممون میکردن که نفسمون درنمیومد! احمدی نژاد هم که میگفت اینا کاغذپاره س! درود بر کاردانی و توانایی آقای ظریف... درود بر روحانی...
  • mohammad ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ما همه به روحانی رای دادیم بازم بهش رای میدیم دمش گرم... زندگی مردمه که باید بچرخه... دم روحانی گرم
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    شما با دلار 3000 تومان توي آلمان چكار ميكني ؟ خوش ميگذره ؟
  • mohammad ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    شما کجا بودی وقتی خانواده شهدای هسته ای از آقای ظریف تشکر کردن؟؟ زنده باد ظریف
  • mohammad ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    آقا مهدی شما دکتری فیزیک هسته ایت رو از کجا گرفتی؟؟؟!!!! طرفدارای احمدی نژاد مثل خودشن تو همه چیز متخصصن!!!!!
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    آره فقیر کردن هم وطنانش جلوه غیرتش بود
  • ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    فدا دهنت
  • شهروند ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    بعد از شش ماه میخوان چیکار کنن، فقط سرمردم گرم میکنن تا هواسشون پرت بشه این توافقنامه ساختگیست.
  • بنده خدا ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    حمدی جان حرف نزنی کسی گمان بر عدم وجود شما نمیبرد
  • پاک باز ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ببخشیدا!من و شمایی که نسبت به اصول دیپلماتیک بیسواد و ناآگاه هستیم،اظهار فضل نکنیم بهتر است!خدا همه ناآگاهان را هدایت کند
  • هادی ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    پشه چه داند...
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    توافق خوبیه رهبری هم آنرا امضا و تایید فرمودند.سخن بیش از این گفتن گزافه است
  • ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    دمت گرم افشین
  • الیاس ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    غنی سازی 5 درصد!!!!!!!!!!!
  • محمدجان ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    نظرمقام معظم رهبری برای ما شرطه ولی این هم دست همه عهدنامه های قبلی ایران را ازپشت بسته
  • جک ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    همه رو گفتید ولی نگفتید سفارت کی باز میشه شمارو بخدا نا راحت نشین مام کارو زندگی داریم نمیتوانیم هی بریم دبی یهو از اینجا ویزا میگریم یهو یک راست تا خود .....سوار و پیاده میشیم
  • محمد ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام. توافق خوش آیندی نبود وقتی متن را خواندم قبول قطعنامه 598 در ذهنم تداعی شد یا تیم مذاکره کننده باختها اند و ی به ملت و رهبر اعتماد ندارند مقاومتهای جانانه ملت و شهدای عزیز از یادتان رفته است . متاسفم
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    دوستان عزیز همیشه خراب کردن خیلی راحت تر از درست کردنه خرابی ها رو به این راحتی ها نمی توان با 3 دور مذاکره درست کرد صبر کنید، قطعنامه دان پر شده شورای امنیت رو کم کم باید خالی کرد.
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    دوستان عزیز همیشه خراب کردن خیلی راحت تر از درست کردنه خرابی ها رو به این راحتی ها نمی توان با 3 دور مذاکره درست کرد صبر کنید، قطعنامه دان پر شده شورای امنیت رو کم کم باید خالی کرد.
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    دوستان عزیز همیشه خراب کردن خیلی راحت تر از درست کردنه خرابی ها رو به این راحتی ها نمی توان با 3 دور مذاکره درست کرد صبر کنید، قطعنامه دان پر شده شورای امنیت رو کم کم باید خالی کرد.
  • سعید اهواز ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    تواقفنامه ی خوبی بود اگر چه ایران خیلی کوتاه امد اما تو زندگی مردم تاثیر خواهد گذاشت بااین توافق میانه روها واصلاحاتیها قدرتشان توکشور بالا میره
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    نمی دونی آقا . نمی دونی اگه به روال گذشته پیش می رفت چه بلا هایی بیشتر و بیشتر سر این ملت بدبخت م یآمد .خبر نداری
  • ابراهیم ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    از این به بعد، چرخه سوخت هسته ای کشور به جای کیک زرد فقط شیرکاکائو تولید می کند تا با کیک و شکلات سوئیسی میل کنیم! و حالشو ببریم که ما رابطمون با جهان خوبه و یه عده کراواتی ما رو آدم حساب می کنن!
  • مهناز ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    این هایی که از این قرارداد ناراحتن به احتمال زیاد مایه دارن غذا و پوشاک و مسکن و ماشین و....... دارن به فکر مردم ندار باشین که کاسه گدایی دست گرفتن انرژی هسته ای واسه شما نون و آب نمیشه
  • محسن ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    همش سیاسته دلار رو 2500 ثابتش کردن با چی میخواید کالا رو ارزون کنید بعدشم اونا سیاست دارن مطمئا باشید که اونا سود می کنن نه ما اااااااااا
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    این تسلیت دارد نه تبریک
  • امیر ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    از ذولت بسیار راضی هستم دستشون درد نکنه متن توافقم برای هر دو طرف خوبه ولی خداییش باید به این قدرت می رسیدیم تا توافق صورت می گرفت و از زحمات دولت قبل هم نمی شود چشم پوشی کرد
  • امیر ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    کاملا درست به نفع همس برد_برد
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    قاسم خان بگو رهبر چیو قبول کرده فقط فرمودن انچه مرقوم کرده این تشکر میشود همین مردم رو که نمی تونین گولب بزنین
  • ناشناس ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    داداش این 5% غنی سازیو که لباسشویی خونه ما هم میتونه انجام بده دیگه توافق نمیخواست که، از همون اول همه مراکزو تعطیل میکردی لباسشوی ها رو روشن
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    تاکتیکه !!!!!!!1 این دیگه توضیح هم میخواد !!!!!!!
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ترکمانچای 2 تقاص کدوم گناه بود ؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    درود بر وادادگی !!!!!!11 درود بر ذلت !!!!!!!!!! درود بر خفت !!!!!!!!!1
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    و ایضا سید محمد و سوروس !!!
  • ALIREZA ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    در خصوص اون موارد اقتصادی غربی ها بیش از ما مشکل دارن. ضمناً این حرف مال زمان جنگه یه چیز جدید بگو.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    آقای ناشناس همه مثله شما با شغل شریف ! دلالی ارتزاق نمیکنند !!! گرفتی ؟!
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خوبه برو نوکریشو کن ! بدبخت سست عنصر !
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ایشالا بهش برسی و با هم محشور بشید. البته باهم نیز تاوان خون هزاران انسان بی گناه رو بدید
  • پويا ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    استاد محمد، بقيه اطلاعات شما هم مثل كلمه "بلوك غرب!" باشه خيلي بده.
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خب امثال شما در رأس هستن كه توي شكر و قند و تخم مرغ موندن. اگه انقلابي‌هاي واقعي پاي كار باشن، مثل دفاع مقدس، مثل صنعت دفاعي و هستهاي، كار رو سريع به پيش مي‌برن. مشكل از مديران غير انقلابي و چاپلوس و خناسي است كه احمدي نژاد خواست آن‌ها را دور بريزد و نتوانست.
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    این باشه که خوبه! پسرفت مدنظرشونه!
  • محمد ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    به جهنم! ميخوام قدرت افسادطلبان بالا نره. استقلال كشور چي؟! استقلال كشور كه شعار اول ما بود چي؟! اين شيوه زندگي التماس‌گونه و ذلت بار رو خدا مي‌پذيره يا پيغمبر خدا؟! عوض اينكه دست به زانوهاي خودمان بگذاريم و مشكلاتمان را حل كنيم، مرعوب تهديد دشمن شديم. واقعاً در دفاع مقدس، به همين شيوه وادادگي دولت جديد عمل ميشد، نه تنها خوزستان را نداشتيم، بلكه تهران هم شده بود الطهران!! شكم‌پرستي حدي دارد. عزتت كجاست؟! تو خوزستاني هستي؟! غيرتت كجاست؟! مردم جان مي دهند تا عزيز باشند، ما بايد عزت بدهيم كه پول خودمان را بگيريم، ان هم 6 ماه؟! وا مصيبتا از اين مردم. وامصيبتا.
  • کارشناس ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    آقای تاریخ شناس قرارداد ترکمنچای؟ جان خودت چند گرفتی اینو نوشتی؟
  • سجاد ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت به ادم تندرو و بدخواه
  • سجاد ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت به ادم تندرو و بدخواه
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    مولا علی فرمودند: مومن از یکجا دوبار گزیده نمیشه!!! آقایان ظریف و روحانی چرا این ملت رو برای بار دوم به گزیدنگاه بردید؟؟؟؟؟
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    از چاله درآورد تو چاه انداخت منظورته؟؟؟
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    احسنت بر لاله و ننگ بر مخالفین خودفرپخته
  • کرج عباس ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    توافق حاصله به ذلت بارترین توافقات بین المللی ایران از زمان سلجوقیان تا کنون ثبت شده است این توافقنامه نیست این ذلت نامه است آقای ظریف این چه توافقی ست که بی خودی وقتتو گرفتی جیف اورانیوم20% تو که نمیفهمی تبدیل به اکسید یعنی چی خاک بر سرمان شد!
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خروج قطار از ریل در فیروزکوه را شنیدی میگن اورانیوم داشته منفجر شده
  • کریم ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    روحـــــــانــــی مچــــــکـــــــــریــــــــــــمممممممم..........
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    طبق یکی از این بندها مکان جدیدی برای غنی سازی ایجاد نخواهد شد و همین بند حق غنی سازی در خاک ایران را زیر سئوال میبرد. برخلاف صحبتها این تعهدات براحتی قابل بازگشت به عقب نیست چون اجماع جهانی علیه ایران شکل خواهد گرفت.
  • بنفش ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    دقیقا! دارن میترکن از حسادت!!!
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    وضع بد اقتصادی بخاطره اینه که مردم ایران عادت کردند سر هم دیگر رو کلاه بزارند... حالا هی بگید تحریم. هرملتی به اندازه لیاقتش بهره میبرد... برای مردم ایران هم چنین خواهد شد...
  • علی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    حسین جون! آلمان خوش میگذره؟؟!!! پاشو بیا ایران وقتی زیر فشارهای اقتصادی ناشی از تحریمها کمرت خرد شد از این فرمایشات تولید نمیکنی!! فعلا تو آلمان خوش باش زیاد خودتو اذیت نکن!
  • محمد ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ناشناس عزیز! اینا از اسم آقا سو استفاده میکنن. اطاعت محض باید کرد
  • حسین ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ما مطیع رهبریم. ایشان حمایت کردند. ما هم حمایت خواهیم کرد
  • حسن ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    رهبر حمایت کردند. جانم فدای رهبر
  • حمید ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    رهبری حمایت کردند. همه حمایت میکنیم
  • mim ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ما منتطریم هنوز... شاید صلح حدیبیه باشه . مقدمه ی فتح...
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    فقط مونده ته تاسیسات اراک و فردو رو طی بکشن
  • فیروزه ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    گندی که آقایان با تندروی های بی جا زدن بهتر از این جمع نمی شد . ده سال خسارت و زیان و عقب افتادن مملکت و ...! جلوی ضررو از هرجا بگیری منفعته !
  • فران ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    به نام خدا - هیچ ناراحتی نداره این قرارداد ننگین نیز که اسمش را می گذاریم ژنوسیون نیز مانند سایر قراردادهای ننگین سعدآباد-پاریس و بروکسل.....
  • خودشم ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    واقعا ؟؟؟؟؟
  • غریب ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    میدونین اونا فقط بازی دادن حق ایرانو ازش گرفتن و واسه فقط نیم درصد پس دادن اون منت هم میذارن اونوقت سخنگویان ما ترسیده و چنان تسلیم زور میشن که انگار هیچ وقت حقی تعریف نشده بوده.بابا 1 قدم کوتاه اومدی تا اخر باید سواری بدی چه برسه که حالا 1 قدم که چه عرض کنم همه چیو دودستی تقدیم کردیم.حالا مونده تا تهش درآدکه چی شده.
  • مسعود ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    کاش فقط لحظه ی امضا توافق نامه یاد لجظه شهادت شهید شهریاری و احمدی روشن میافتادید
  • مبارز ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    واقعا جای تاسف داره ...
  • مسعود ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    کاش فقط لحظه ی امضا توافق نامه یاد لجظه شهادت شهید شهریاری و احمدی روشن میافتادید
  • سلام ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    اینجا دیگه صفین! علی یک طرف معاویه یک طرف قرآن ها به سر نیزه حالا اردوگاه امیرالمومنین چه فرقی با اردوگاه دشمن داره ... ... ... ... من می گم شما تند رو ها و گند رو ها وایسید ببینید رهبر چی میگه بعد تصمیم بگیرید هنوز زوده. در ضمن آقا خیلی وقته که فرمودند من این مذاکرات ایران و امریکا را چیزی خنده دار می بینم. رهبر 10 سال دیگر رو دارن می فرمایند ولی ما داریم امروز و فردای خودمان را می بینیم یاعلی المتاس دعا
  • ناشناس ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    وقتی ثروتمندان جنگ به پا میکنند این فقرا هستند که میمیرند.
  • بیچاره ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خدایا مرگ باعزت بهترازمرگ باذلت
  • مسعود ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    کاش فقط لحظه ی امضا توافق نامه یاد لجظه شهادت شهید شهریاری و احمدی روشن میافتادید
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    متاسفانه دولت روحانی صریحا اطلاع رسانی نکرده در قیاس با رسانه های امریکایی واقعا جای تاسف دارد. با این همه تاکید بر ازادی بیان، معلوم شد همه اش شعار است.
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خلایق هرچه لایق خودشون به روحانی را دادن! خودشون خواستن که اینطوری بشه! بعد هم بدبختی ها و عقب ماندگی ها رو به احمدی نژاد نسبت میدن... و دیگه نمیگن روحانی و ظریف بودن که عقب نشینی کردن ...
  • علی ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    قرار داد ترکمنچای 2 مبارک باد
  • زادهوش ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    از دولتی که صد روز از کارش گذشته و هنوز رنگ خارج از تهران را ندیده ؛ یه گشتی تو مملکت نزده تا مفهوم بلند واژه ی «ایران» دستش بیاد و وزیر خارجه ای که از نزدیک لرزش یه سانتری فیوژ را تو تنش حس نکرده انتظار بیشتری نمی شد داشت. تا چشم امید به خارجی ها دارن و عملا نه فقط برنامه ی «نفت در برابر غذا» بلکه «نفت در برابر همه چیز» را اجرا می کنن وضع همینه و با یک عطسه ی دلار یا طلا افسار زندگی از دستمون در می ره! تا وقتی سفرمون از فروش فسیل متعفن جنگل های ماقبل تاریخ با ماکارونی ایتالیا و گوشت برزیلی و پرتقال مصری و ... رنگین بشه باید ننگ و ذلت را هم بپذیریم.
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    تو خانواده ما که هم روحانی رو دعا کردن هم ظریفو
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    عین جلیلی
  • عبدالحسین باغکی ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    سلام علیکم . خواهرها و برادرهای عزیز شما ها بخدا بیایید احساسی برخورد نکنیم نذاریم امیال و هواهایمان بر عقلانیتمان غلبه کند به خاطرحزبم یا گروهم ویا نفرتم از شخص خاصی یا لجبازی .ابرو .عزت .شرفمان را و اعتبارمان را به باد بدهیم . در ننگین بودن توافق نامه هسته ای شکی نیست چند مورد که کمتر کسی متوجه ان شده اشاره میکنم اینها غیر از ان شش بند اخر میباشد ... در خصوص تعیین کانال مالی تحقیر از این بیشتر هم مگر میشود اقای ضریف مگر مملکت عزیزمان صغیر که باید قیم داشته باشیم و تمام دخل و خرجمان زیر نظر 1+5 باشد یا ما جنایتکار جنگی هستیم یا ... مورد دیگر بخشی از اصل توافقنامه ننگین را برایتان نقل میکنم ((در خصوص گام نهائی و هریک از گامهای میانی این اصل اساسی که تا در مورد همه چیز توافق نشود در خصوص هیچ چیز توافق حاصل نشده اعمال می شود)) خوب بعد از همه ذلت شش ماه بعد اگر خواستند توافق را انجور که خودشان میخواهند تفسیر کنند ویا یک بند ان را گفتند ایران عمل نکرده یا انجور که مد نظر ماست عمل نکردید تکلیف چیه غیر از اینه برنامه هسته ای ما عقب افتاد و ما را مضحکه دیگران قرار دادن چی برامون داره . اصلا یه سوال دارم مگه تحریم ها قانونی بود که ما امتیاز بدیم تا برداشته بشه ...اگر همه درد دلم را بخواهم بگم کتاب هفتاد من می شود . والسلام علی من اتبع الهدی
  • باچاره! ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    آهان! آره منظورتو فهمیدم! "زندگی با ذلت" میخواستی بگی؟؟!!!! به خودت زیاد فشار نیار اذیت میشی عزیزم! بیچاره جان حرف زدن بلد نیستی، عیبی نداره عزیزجان! حرف نزدن هم بلد نیستی ؟! خب حرف نزن آبروت نره!
  • مسعودکیا ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    منطق مردم مااینکه فقط تورم نباشه،به هرقیمتی !!!!یک روزباقراردادترکمنچای یک روزهم باقراردادژنو3 پس توکل بخداکجارفت؟آخه شکم انقدرمهمه!!!پس اصالت تمدن7500ساله کجاست
  • ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    واقعا بی ادبی!!!!!!!!!!!!
  • ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    حرف مفت:انرژی هسته ای به درد ما نمیخوره...
  • ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    واقعا خاک........
  • بیک بابا ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    با سلام نظر عزیزان مورد احترام است ولیکن درخواست میکنم قبل از اعلام نظر احساسی یا دیکته شده ، مطالعه جزیی در امنیت ملی کشور(که مقوله گسترده ای است )وامنیت منطقه ای مطالعه علمی کنند و بعد نظر دهندتا مسدول اخلاقی و عمومی نظرشان در جامعه باشند.
  • رامین ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خب باید دید تا شش ماه اینده چقدر پای حرفشون هستن
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    من اهل نظر دادن نیستم. ولی این یکی واقعا جای سوال داشت: مگه محله شما هنوز سبزی فروش دوره گرد داره؟؟؟؟
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    بلوک ..... خیلی وقت بود نشنیده بودم! ولی غرب که خیلی وقته بلوک بندی رو گذاشته کنار
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    این تسلیت دارد نه تبریک
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خیلی جالبه که بعضیا از رهبر انقلاب هم سبقت می گیرن ... خجالت بکشین ... وقتی رهبر تبریک می گه شما کی هستین که غرغر کنین ... خواهشا از ولی فقیه جلو نزنین ...
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اون نقطه اوج بود
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    نفست از جای گرم در می آد؟ یا جزو اون دسته هستی که به برکت همین تحریم ها یک شبه میلیاردر شدی و حالا تشویق می کنی مردم رو به سختی کشیدن؟
  • آرش کمانگیر ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ترجیح می دم بمیرم توی دوران زندگیم یه همچین ننگی رو نبینم
  • آرش کمانگیر ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    هر چی باشه پشت سر امام حسینیم
  • آرش کمانگیر ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    امیدوارم ارتش آمریکا توی ایران پایگاه نظامی نزنه توی توافق نامه ی انگلیسیش چیزی نیومده
  • آرش کمانگیر ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    درود بر غیرت و تعصب احمدی نژاد. وطنش رو نفروخت حتی به قیمت توهین شما.
  • آرش کمانگیر ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خوب که خوبهٰ اما برای کسایی که ایران رو ذلیل می خوان
  • آرش کمانگیر ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    یوسف جان سازش !!!!!! تو به این می گی سازش!!! این عین وطن فروشی
  • آرش کمانگیر ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    آره در تایخ موند کنار فتحعلی شاه و محمد رضا شاه( استان 14 ایرانٰ بحرین رو داد به عربستان)
  • صدرا ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    مشرق بدون حذف یک کلمه منتشر کن چند سوال: بر فرض این ذلت نامه عملیاتی شد و بر فرض محال شیاطین به همین ذلت نامه عمل کردنددر دور بعد هیئت مذاکره کننده ایران چه چیزی بابد روی میزبگذارد؟ اگر بخواهیم کمی بلند مدت تر به مسئله هسته ای نگاه کنیم (البته صرفا مادی)طبق مصوبه مجلس باید کمتر از دو دهه دیگر 20000 مگاوات برق هسته ای تولید کنیم (با توجه به محدودیت سوخت فسیلی و آلایندگی اونها و این موضوع که استخراج منابع فسیلی با گذشت زمان هزینه بر تر خواهد شد)و بازبا توجه به اینکه برای تولید سوخت مورد نیاز یک نیروگاه هسته ای به اندازه فاز یک بوشهر نیاز به 50000 سانتریفیوژ از نوع نسل یک هستیم با تعلیق داوطلبانه(مسیری که در دولت هشتم تا انتها رفتیم )چگونه میتوان با این ذلت نامه و ادامه اون این میزان سوخت رو تهیه کرد؟ حتما باید خریداین یعنی رگ حیات خودمون روبه دست بیگانه بدهیم و چندین برابر قیمت واقعی برای خرید آن پرداخت کنیم ( بگذریم از اینکه عرصه هسته ای مصاف تمام عیار حق و باطل بود و با مقاومت و عبور از این عرصه درهای رحمت الهی هم در عرصه مادی و هم معنوی به روی ما گشوده میشد بگذریم از این که مسئله هسته ای نوعی خط شکنی و نمایش حقیقی ما میتوانیم بود بگذریم از اینکه پیشرفت های ما در این عرصه تا چه اندازه ابهت پوشالین شیاطین رو میشکست و چه امیدی در دل مظلومان عالم ایجاد میکرد بگذریم از اینکه مسئله هسته ای یکی از کارتهای بازی و برگهی برنده ما در عرصه مصاف با شیاطین بود و.......)که قطعا در یک بازه زمانی میان مدت با همه اموال بلوکه شده ما نه تنها برابری بلکه افزون از آنها هم خواهد بود؟(بگذریم که با پویای صنعت هسته ای و متعلقاتش چه میزان اشتغال ایجاد میشود و چه میزان بر تولید ملی اضافه خواهد شد و چه میزان از خروج منابع ملی جلوگیری خواهد شد و چه میزان بر توان اقتصادی ما افزوده خواهد شد......) آقایون پاسخ بدهند آیا این تعهدات شیاطین امتیاز تلقی میشود یا آنچه ما به ثمن بخس بر باد دادیم؟(آنها چیزی ازدست نمی دهند) اگر بخواهیم به منطق اقتصادی و مالی در مورد ذلت نامه و مقاومت صحبت کنیم :آنچه در ذلت نامه به ما می دهند در بهترین وضعیت مخارج حاری است اما آنچه در اثر مقاومت به دست میآید مخارج سرمایه ای است. چرا ما باید هر ده سال یکبار هست و نیستمان را به باد بدهیم و نظام برای بصیرت ما هزینه های گزاف بپردازد؟ امروز تعدادی از مسئولین و مردم داغند بگذارید از این فضای هیجانی عبور کنیم در ماهها و سالهای آتی حالتان را باید پرسید؟ ولی بیاید خواهشن کمی حافظه خودمان را تقویت کنیم تا باز در دام نیفتیم.
  • ایرانی ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ناشناسی که از انگلیس نظر میدی پس شما که ایران نیستی میدونی اگه به روال گذشته بود چی برسرما میومد؟
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خدا کنه واقعا اون چیزی که توافق شده همین باشه نه بیشتر از این چون حضرت آقا نیز نفرمودند که دستیابی به آنچه توافق نموده اید درخورد تقدیر است بلکه فرمودند دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید درخورتقدیر است
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ببخشيد منفي دادم. اشتباه شد. ++++++++++++++++++++
  • ناصر ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    قرارداد نگین ترکمن چای دوم بر ملت ایران تسلیت باد. اینها با این توافق به نسل آینده ایران خیانت کردند. زندگی فقط امروز و فردا نیست باید به فکر آیندگان هم بود که فرزندان امروز ما هستند
  • حسام ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    0 0
    از این ادرس عکسشو هم ببینید : http://spy.blogfa.com/post/259 مشرق تایید کن
  • ملاقات یار ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    خدا بهمه ما رحم کنه هرلحظه بیشتر به این نتیجه میرسم که امام زمان به چه امیدی باید بیاد بخاطر بابصیرتی هایی که کاری نمیکنند و فقط میفهمند یا بی بصیرت هایی که نه میفهمند و نه عمل میکنند
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اشتباهو چندمیلیون نفرکردن که رای دادن چوبشم دارن میخورن البته اگه حالیشون باشه!!!!!!!!! تسلیت میگم با اونایی که اوج فاجعه رومیدونن کجاست خدابخیر کنه امروز فرداست که اژانس کارشناساسو بفرسته در خونه هامون بگه شاید دارین بمب اتم میسازین بایدشفاف سازی کنین !دولت مردامونم بگن برای اعتمادسازی تمام تلاشمونو میکنیم...
  • ایرانی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    درعرصه ی بین المللی وادادند /بجایش سبدی به ما ز کالا دادند /این حق مسلم که زما بگرفتند/ این حق سکوت است که حالا دادند. از زمان این شعر مدتی میگذره ولی زخمی که به تن اون دسته ازملت که اگاهن زدن هنوز تاره ست
  • ایرانی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    البته به ما هنوز سبد کالا ندادن
  • پیرو رهبری ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    زمان همه چیز رو مشخص میکنه فقط امیدوارم تا اون موقع دیر نشده باشه
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خلاصه کن حوصله خوندن نیست
  • امیر ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    تفاوت توجه داشتید نامی از تحریم های مالی نبرده شد یعنی ابن توافق به اقتصاد کمک نمیکنه
  • حمید ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    دولت باید خیلی سریع یه ترجمه رسمی بده ببینیم چند چندیم/ ولی هر چی دارم تو سایتای مختلف مفاد توافق رو میخونم بیشتر میترسم. امیدوارم همه کسای که بد تفسیر میکنند اشتباه کنن. خدا کنه واقعا توافق خوبی باشه. خدا کنه واقعا چرخ معیشت مردم بچرخه
  • پناه بر خدا ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    ايران فكر نكنم اينجوري /اباد بشه
  • مهدی ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    چی زجری کشیدیم در این سالها! همه این دستاورد های علمی و تلاشها بر باد فنا شد
  • رضا ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    دم تیم مذاکره کننده گرم ، دوستان مثل اینکه نفسشون از جای گرم بلند میشه ما مجبور بودیم اینجوری توافق کنیم دولت وظیفه داره رفاه جامعه رو تامین کنه تو سختی و تحریم که نمیشه کاری کرد جامعه داشت فلج میشد . ما که نمیتونیم با جهان بجنگیم باید کوتاه بیایم چون می خوایم که در آرامش و رفاه بیشتر و دوستی با جهان زندگی کنیم پس بهتره تند روی افراطی نکنیم با تشکر
  • شهرام ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام سلام به تمام موافقين و مخالفين اين توافق. اگر دين ندارد لااقل آزاد مرد باشيد. لطفا متن توافق را چند بار بخوانيد و احساسي آن را رد يا قبول نكنيد. معمولا ادمهاي دانا و آزاد مرد مي توانند بي توجه به احساسات دروني خود اظهار نظر كنند. من طرفدار آقاي روحاني و تيم مربوطه هستم و اين توافق را بدليل اينكه آنها تشخيص داده اند قبول دارم.ولي خواهش ميكنم شادي نكنيد و جشن بر پا نكنيد . چون در ديد مردم داناي كشورهاي ديگر مضحكه مي شويم.
  • الان کجاش توافق بود ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    الان کجاش توافق بود ؟؟؟ این متن که همش تسلیم شدن بود !!! این متن که همش تسلیم شدن بود !!! چیزی بدست نیاوردیم که ..... !!!
  • جلال ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    من بی ادب نیستم ولی آقا رضا توی تحریم ها ما مملکت را ساختیم و در راحتی ها تن پروری می آید. خوب گفتی ما باید توی رفاه و آرامش باشیم. اگه صدام بیاد اروند رود را بخواد تقدیم میکنیم که دیگه ناراحتی و سختی و مشقت برای آقا رضا و دوستانش نباشه. رودخانه و هسته ای و موشکی و عزت و اقتدار و اسنقلال و شهیدان و ..... دردی را دوا نمیکنند . ما شکممون را بر همه چیز ترجیه میدیم. البته ما نه !
  • محسن رودبالی ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    عزیزم پای شهدا رو نکش وسط که واقعا باید آب بشیم
  • محسن mfr ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    آقا چکار به احمدی نژاد داره راس میگه دیگه برا مصرف پزشکی 20 % میخات دیگه .شما هم یه جی یاد گرفتین احمدی نژاد احمدی نژاد وله کن اقا
  • محسن mfr ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    ادم باس برا نون شب دسشو پیش خدا دراز کنه و لا غیر
  • محسن mfr ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    افشین جون مگه ندیدی سر در سفارت ایران نه شرقی نه غربی
  • محسن mfr ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    اقا ول کن احمدی نژاد احمدی نژاد مردم غیر خدا هیچ کس نمیتونه فقیر و غنی کنه
  • محسن mfr ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    خیلی قشنگ گفتی دمت گرم عامو
  • ایرانی ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    این بود توافق توافق می کردن.
  • سائل ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    متن دو توافق سری با آژانس چیست؟؟؟
  • شيما ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    بيچاره اون زندگي باذلت مجيدجون نه مرگ باذلت ميگن مرگ باعزت بهتراززندگي باذلت
  • مهدی ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    خدایی مملکت تو دو دوره قبل یچیزی بدهکار دنیا هم شده واقعا دمشون گرم که تا همین حد تونستن کار مردمو راه بندازن.بازم پولایی که بلوکه شدن برگشتن بهتر بود مثل بعضیا خزانه خالی تحویل بدن و به همه دنیا بدهکار باشیم.خخخخخخخخ
  • مهدی ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    دست بزن به زانوهات بلند شو و شعار نده.ما خودمون باید تلاش کنیم و نزاریم کسی حقمونو بخوره.اولم باید جلو دزدیا گرفته بشه بعدم همه پشت هم باشیم.تا زمانی بتونن بین مردم تفرقه بندازن حق همه پایمال میشه.چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا همش بازی سیاسی.نمیدونم کی باید مردم اینو بفهمن ولی میفهمن که بازی میخورن.رگ غیرتتون الکی باد نکنه
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    همش ایران تعهد داده پس اونا فراره چیکار کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس