برندسازی از سعید جلیلی در رسانه های ضد انقلاب و بیگانه با ایجاد هراس از او در ذهن مخاطبان خارجی و قشر خاکستری مخاطبان داخلی صورت می پذیرد.

 مشرق؛ در گزارش پیشین به مبانی برند سازی و برند سازی رسانه های بیگانه از هاشمی رفسنجانی پرداخته شد. در این میان سعید جلیلی که در رسانه های داخلی به عنوان نماینده گفتمان مقاومت مطرح شده بود در رسانه های بیگانه با عبارت Close to Khamenei معرفی شد.


در واقع رسانه های خارجی سعی کردند جلیلی را تحت نام مقام معظم رهبری معرفی کنند.
از مهمترین ویژگی های برند رهبر انقلاب سازش ناپذیری، عدم تسلیم و مقاومت تا بالاترین حد آن است و اگرچه جلیلی به خوبی توانسته این ویژگی ها را در مذاکرات هسته ای به نمایش بگذارد اما برندسازی از جلیلی در رسانه های بیگانه در کنار ایجاد هراس از جلیلی در ذهن مخاطبان خارجی و قشر خاکستری مخاطبان داخلی جنبه های دیگری نیز دارد.


 رسانه های بیگانه قصد دارند از فضای بوجود آمده که ناشی از حضور چهره های اصولگرا و به خصوص نماینده ای ضدسازش است به عنوان فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و رهبری آن استفاده کنند.

معادله پیچیده ای وجود ندارد، اگر جلیلی تحت برند رهبر انقلاب معرفی شود و از طرف دیگر رسانه های فارسی زبان داخلی و خارجی به تخریب وی پرداخته و تلویحاً از چهره های دیگر اصولگرا حمایت کنند (با علم به اینکه نامزدهای باقی مانده اصلاح طلبان با وجود اجماع و نیز حمایت هاشمی و خاتمی، به لحاظ فردی پایگاه اجتماعی قابل توجهی نداشته و وزنه سنگینی در میدان انتخابات نیستند.) احتمال شکست او در انتخابات قوت می یابد و شکست جلیلی به زعم این رسانه ها برابر است با شکست برند رهبر انقلاب اسلامی.
 


گاردین

 


خبرگزاری یهود(jewishpress)

به طور کلی رسانه های غربی و پیروان داخلی آن ها از یکسو سعی می کنند جلیلی را به عنوان نماینده برند رهبر انقلاب مطرح کنند و از سوی دیگر به تخریب وی و حمایت از سایر کاندیداهای بعضاً اصولگرا در قالب شگردهای رسانه ای زمینه شکست جلیلی را فراهم کنند تا به گمان خود ضربه ای گفتمانی به وجهه نظام اسلامی وارد نمایند.
      
 



      
از دیرباز انسان برای تهیه کالای مورد نظر خود به اعتبار نام و علامت تولیدکننده و یا محل تولید تکیه می کرد، با مطرح شدن برند و نیز گسترش دامنه مصرف گرایی توجه به مارک ها، برند ها و لوگوها قوت گرفت.

برای بیشتر افراد کیفیت حقیقی کالا مطرح نیست و مارک و برند نماینده کیفیت است. برای مثال کم نیستند افرادی که حاضرند پارچه یا لباس ایرانی را با مارک یک کشور خارجی خریداری کنند اما با مارک ایرانی خیر. مشتریان به تصویر ذهنی خود از برندهای مختلف بیشتر از واقعیت اعتماد دارند، تصویری که رسانه های مختلف مبتنی بر سازوکارهای اغواءمحور آن را ساخته اند.

کمتر تبلیغاتی است که مشتری را برای خرید ارشاد کند، بیشتر استراتژی های تبلیغات و بازاریابی بر پایه اغوای مشتریان و تصرف مغز و قلب آن ها از راه ایجاد احساس خوشایند بنا شده است.

با بررسی انواع مختلف آگهی های تبلیغاتی به راحتی می توان فرایند اغوای مخاطب را در آن ها مشاهده کرد که طبیعتاً این نحوه ی جذب در اسلام باطل است. متأسفانه بیشتر انسان ها آنچنان به نام ها و برندها اعتبار می بخشند که گاه حاضر می شوند به راحتی فریب شیادان و سوءاستفاده کنندگان را خورده و کالای بی کیفیت را به صرف داشتن یک علامت تجاری خریداری کنند.

رسانه های همان طور که می توانند از یک برند تصویری مطلوب در ذهن مخاطب ایجاد کنند، به همان ترتیب می توانند تصاویر مخدوش و غیرواقعی نیز بسازند.

در این میان مخاطب همان طور که نسبت به یک برند احساس خوشایندی پیدا می کند نسبت به دیگری احساسی نامطبوع پیدا خواهد کرد. به علاوه یکی از اصول بنیادین در برندسازی و مدیریت برند حفظ جایگاه برند در بازار و در ذهن مشتری می باشد چرا که مخدوش شدن تصویر ذهنی مخاطب باعث آسیب دیدن چهره برند و در نتیجه تنزل جایگاه آن خواهد شد.

همان طور که اشاره شد جلیلی از نیروهای انقلابی است اما شکست او پس از مطرح شدن وی به عنوان نماینده برند رهبر انقلاب تنها یک شکست سیاسی نخواهد بود، بلکه بر زندگی بسیاری از مردم جامعه تأثیرگذار خواهد بود. اکثریت جامعه ایرانی تصویری مطلوب(با درجات مختلف) از رهبر انقلاب و جایگاه ولایت دارند، در طول سال های گذشته همواره دشمن سعی کرده این تصویر که به شکل روزافزون در حال ارتقاء جایگاه در قلب و مغز مخاطب است را مخدوش نماید.
 


newsbharati

 

nbcnews


حال اگر جلیلی به عنوان نماینده برند رهبرانقلاب مطرح شده، در این جایگاه تثبیت شود و آن گاه در میدان انتخابات شکسته بخورد، تصویر ساخته شده از برند بالادستی او نیز در ذهن مخاطبان اعم از مؤمنان و یا قشر خاکستری ضربه خواهد دید. چرا که افراد تصور می کنند ابهت و شکوهی که از ولایت در ذهن خود ساخته بودند، بدون پشتوانه بوده و امامی که نماینده و سمبل او در انتخابات شکست بخورد، در واقع از اساس نیروهای وفادار کمی داشته پس مشروعیت و حقانیت او با چالش مواجه است. و این همان هدفی است که رسانه های بیگانه از مطرح کردن جلیلی تحت برند رهبرانقلاب به دنبال آن هستند.
 

سایت "دویچه وله"
 

سایت "صدای امریکا"

برای جلوگیری از این آسیب لازم است برای مردم جامعه یادآوری شود که در حکومت اسلامی که برپایه مردم سالاری دینی بنا شده لزومی ندارد رهبری فردی را به عنوان نماینده خود وارد انتخابات کند. از طرف دیگر حامیان جلیلی نیز نباید در این دام بیفتند و او را نامزد نظام و رهبری معرفی کنند.

از طرف دیگر رهبرانقلاب بارها تأکید کرده اند که در انتخابات تنها یک رأی دارند که آن را نیز به کسی نمی گویند و هرکس از قول ایشان درباره حمایت از فردی نقل کند گزافه گفته است:

*رویه‌ی ثابت رهبرانقلاب نیز در این ملاقات‌ها آن است كه پس از شنیدن سخنان نامزدها به بیان نكاتی درباره‌ی مسائل كلان كشور در افق آینده می‌پردازند و با تأكید بر اینكه نفیاً یا اثباتاً نظری درباره‌ی كاندیداتوری افراد ندارند جمله‌ای را با مضمون زیر خطاب به همه‌ی این افراد می‌فرمایند: «نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تكلیفی نمی‌كنم.

*رهبر انقلاب اسلامی بارها درباره سخنانی كه به ایشان منتسب می‌شود فرموده‌اند كه: «مبادا كسى تصور كند كه رهبرى يك نظرى دارد كه برخلاف آنچه كه به عنوان نظر رسمى مطرح ميشود، در خفا به بعضى از خواص و خلّصين، آن نظر را منتقل ميكند كه اجراء كنند؛ مطلقاً چنين چيزى نيست. اگر كسى چنين تصور كند، تصور خطائى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه كبيره‌اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همينى است كه صريحاً اعلام مي شود؛ همينى است كه من صريحاً اعلام ميكنم.(۱۳۸۹/۰۵/۳۱)»

*درباره‏ موضع رهبرى در مورد انتخابات، گمانه‏ زنى و شايعه و اين‌ها هميشه بوده و خواهد بود. بنده يك رأى دارم، آن را در صندوق مى‏اندازم. به يك نفرى رأى خواهم داد، به هيچ‌كس ديگر هم نخواهم گفت كه به كى رأى بدهيد، به كى رأى ندهيد؛ اين تشخيص خود مردم است. بنده گاهى از دولت حمايت می‌كنم، دفاع می‌كنم؛ بعضى سعى می‌كنند براى اين كار معناى نادرستى جعل و ابداع كنند. نه، من از دولت‌ها هميشه دفاع می‌كنم؛ منتها اگر دولتى بيشتر مورد تهاجم قرار گرفت و احساس كردم حملات غير منصفانه‏ اى می‌شود، بيشتر دفاع می‌كنم. من طرفدار اِعمال انصافم؛ من می‌گويم بايد منصف باشيم. رفتارها را نگاه كنيم؛ اين ربطى به انتخابات ندارد، بحث انصاف و بى‏ انصافى است. حمايت كردن از خدمت‌گزاران در كشور، وظيفه‏اى است كه هم من دارم، هم همه دارند؛ اين مربوط به اعلام موضع انتخاباتى نيست. (بيانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388)

 
بنابراین با یادآوری و تبیین مواضع رهبرانقلاب در قبال نامزدها و انتخابات های گذشته می توان تصویر ارائه شده از جلیلی و هر نیروی انقلابی دیگری را از تصویر ولایت و امام امت جدا کرد. نه تنها در این حوزه بلکه در سایر موارد نیز باید به تفکیک قوای سه گانه، افراد و گروه ها با جایگاه ولایت برای عموم جامعه پرداخت تا هر از چندگاهی دشمن و رسانه های آن سعی نکنند از طریق تخریب چهره افراد و یا بازتاب عملکرد نادرست، بی کفایتی، سوء مدیریت و اشتباهات آن ها زمینه تخریب جایگاه ولایت فقیه و امام امت نزد مردم را فراهم نمایند.

 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 87
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • برای جلیلی ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    دیروز جبهه رفتی و پا جا گذاشتی/ حالا به جبهه دگری پا گذاشتی/ آن روز بهر میهنت از جان گذشتی و/ امروز هم که آبرویت را گذاشتی...
  • albert ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    همه واقعیت رو میدونن...
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    هر كس هرچي ميخواد ورگه ورگه ! راي من فقط دكتر "سعيد جليلي " ، خار چشم دشمنان داخلي و خارجي.
  • ناشناس ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    مرگ بر ضد ولایت فقیه.
  • مهدي ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    بسيجي واقعي جليلي و باقري
  • مهدي ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    بسيجي واقعي جليلي و باقري
  • محمدمهدی ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    به کوری چشم دشمنان، منافقین، وطن فروشان، خائنین به کوری چشم بی بی سی، صدای آمریکا، دویچه وله، گاردین و... فقط... رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    و مكروا و مكرالله و الله خيرالماكرين
  • علي عمار ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    زنده باد جليلي سرباز ولايت
  • جلال ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    بازی زیرکانه ای است و قابل تامل !! همچون مطلب قبلی شاید مهمتر ازآن جالب بود ! اگر امکانش هست این چنین سری مطالب را به صورت pdf جهت دانلود در دسترس بگذارید تقاضای بعدی تهیه گزارشی از هویت و مرجع و ماوای بنگاه های خبری مشهور دنیا و وابستگی آنها یا استقلال آنها (شاید مانند روزنامه لوموند)است موفق باشید
  • طلبه ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    احسنت! واقعا عالی بود مشرق!
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    درود بر رهروی حققیقی ولایت......
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    رای ما دکتر جلیلی
  • ممد ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيزها...
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    رای ماجلیلی
  • سلماني ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    دست (آقا)حكايتي دارد و پاي سعيد عزيز هم ماجراهايي! دست عباس(ع) بر سر ملت و پاي سعيد بن عبدالله (شهيد نماز ظهر عاشورا )بر زمين ميهن انشاء ا... . دكترِ جليل! عجب مسئوليت سنگيني بر عهده ي ارادتت داري ميگويم اين پاي تو هم تنها تنها عجب پهلواني است....
  • برزین ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    ایت الله حائری:زنده و جاوید باد دلهایی که از طرفین که قدمی به سوی هم برمی­ دارند. مبارک باد دست­ های طرفین که یکدیگر را می­ فشارند و رحمت بر زبان هایی که اخوت و برادری فراموش شده را به یاد می­ آورند. کاخی از آبرو، که دانه دانه آجرهایش از بی آبرو کردن برادران دینی به دست آمده، کاخ مبارکی نیست. شهرت و قلم و عنوانی که از این راه به دست آمده جز پشیمانی عاقبتی ندارد!
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    در حال حاضر همه آنهایی که با گویش ها و لهجه های متنوّع سیاسی از «تنش زدایی» یا «آرام سازی سیاست خارجی» سخن می گویند در یک طیف هستند. طیفی که از انتقاد به مطرح شدن «هولوکاست» شروع می شود و به «کدخدا بودن آمریکا» و نهایتاً به «با اسرائیل سر جنگ نداریم (نقل هاشمی)» ختم می شود
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    اشتباهی + دادم
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    دوستان درست است که اقتصاد مشکل دارد اما اگر کمی دقت کنیم می بینیم مشکل اقتصاد فاصله گرفتن از ارزش های اسلامی و دینی است همان که آقای جلیلی در صدد احیای آن است اگر ارزش ای دینی احیا شود مشکل اقتصاد هم حل خواهد شد دزدی رشوه رانت خواری احتکار دزدی از کار و از بیت المال همه همه ناشی از بی ایمانی است
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    آقا یعنی من شیفته این شعار بسیجی واقعی جلیلی و باقری شدم اساسی. خیلی خوبه مشت محکمی بود. راستی همه شون هم دکترند. این دکتر هم مثل اون دکتر نشه خدای نکرده
  • ایرانی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    رای ما فقط سعید جلیلی
  • حمید ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    مشرق مشنگ خودت با خودت چند چندی از یه طرف میگی سعی در برند سازی دارن از یه طرف میگی میخوان با تخریب جلیلی ... چقدر احمقانه فکر میکنی مشرق جون!
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    خسته نباشی تخریب چی خدا قوت.... نجم الدین......سلوکی/
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    من کلا از کلمه....چیز......بیزارم
  • سلوکی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    روزنامه الحیات''''''سعید جلیلی نامزد '''''' ا صو لگرایی''''''''' است که به شکل مستقل اعلام کاندیداتوری کرده است و به هیچ حزب ،یا گروهی مرتبت نیست'''''
  • علیرضا ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    اشتباه مثبت دادم.
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام...... لطفا مطالب مهم و کلیدی که در سایت های دکتر جلیلی نوشته شده است را مطالعه کنید و در سات قرار دهید. تنها شعار و..... به درد نمیخورد. ا
  • عاشق رهبر ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    خامنه ایی زنده باد جلیلی پاینده باد
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    احسنت.
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    قابل قیاس نیست ولی مردم شام فکر می کردند علی(ع) آنقدر زبان لال بی دین است که نماز هم نمی خواند؛ در اینجا چه چیزکی وجود داشت که مردم شام چیزها بگویند؟
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    حتی اگر چیز و چیزک مردم هم درست باشه باعث افتخار جلیلی و هوادارانشه
  • منصف ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    من تعجب می کنم که چطور ما ادعای دفاع از رهبری و اصول و ارزشهای انقلاب را داریم ولی هنوزنفهمیده ایم که مسئله انتخابات را باید چگونه تجزیه و تحلیل کنیم. قرار است رییس جمهور انتخاب شود یعنی رییس قوه مجریه، پس کی باید مد نظر باشد که توان اجرایی قوی و برنامه خوب مبتنی بر کارنامه درخشان داشته باشد. کسانی که ادعای دفاع از رهبری را دارند آیا سخنان ایشان را در 19 دی متوجه نشده اند که ایشان فرمودند کسانی پا به میدان بیایند که توان اجرایی قوی داشته باشند. آخر ما چه کارنامه ای از کارهای اجرایی جلیلی داریم تا کی باید نظام هزینه ندانم کاری و جو زدگی را بدهد. آقا مدیریت جهادی را مطالبه کردند این مدیریت در کجای رفتار و سلوک آقای جلیلی دیده می شود. کمی منصف باشیم عزیزان
  • محمدمهدی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    معلومه کسایی که منفی دادن و یا میدن جزء خائنین و وطن فروشان و کوردلان نظام هستن مرگ بر بی بی سی مرگ بر صدای آمریکا مرگ بر بی بی سی مرگ بر صدای آمریکا مرگ بر بی بی سی مرگ بر صدای آمریکا مرگ بر رسانه های خودفروش وطن فروش مرگ بر گرگ صفتان وطن فروش ----- رای ما فقط دکتر سعید جلیلی
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    هاشمي؟؟
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    ولايتي
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    جلیلی نیوز
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    متاسفانه اکثر طرفدران آقای جلیلی تها کاری که بلدن اینه که تو همه خبرها بیان نظر بدن فقط جلیلی . فکر میکنن اینجوری تعدادشون زیاد به نظر میاد . شما که طرفدرای میکنی لااقل تو اون نظر حرف خودتم بگو . همش شعار !
  • یاشار ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد.ایشان یکی از بی برنامه ترین کاندیداهاست خودم هم متوجه نمی شوم جلیلی کاندیدای پایداری است یا دولت؟
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    رای ما دکتر با سواد ما غرضی
  • manamhamintor ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    marg bar amrika marg bar gharb marg bar europa Raye ma doctor jalili
  • ایمان ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف رای ما حاج باقر قالیباف
  • عباس ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    رای ما دکتر ولایتی
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    آقا شاخص فرمودند برای انتخاب اصلح در این انتخابات : ببینید دشمن از حضور کدام یک از نامزدها خوشحال نمی شود... لبیک یا امام
  • داووود ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    تو فرد خواری هستی
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    عزیز من خودت جواب خودتو دادی که. این برند سازی همون تخریبه.
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    صد البته
  • حسن ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    درانتخابات 92رقابت مابین دو گفتمان میباشد که همه ما با تبعات وخروجی این دو گفتمان کاملا اشنایی داریم گفتمان اعتدال وتعامل ویا بقول برادر حسین(کیهان)سازش درست هم میگه سازش اگر صلح پیامبر با مشرگین وکفاروصلح امام حسن با معاویه را سازش بنامیم دقیقا این گفتمان هم گفتمان سازش است وانطرف هم طرفداران مقاومت نمیگوییم تندرو وافراطیون میگوییم مقاومت قطعا هردو گفتمان در جامعه برای خود طرفدارانی دارد وتنها بحث واختلاف در میزان مقبولیت این دو گفتمان میباشد با توجه به اینکه برادران مقاوم باتمام سرمایه وبضاعت و امکانات پیدا وپنهان پا به این رقابت گذاشته اند وحماسه سازان 9دی هم در صحنه حضور دارند بهتر است همه کمی دندان روی جگر بگذاریم تا24خرداد که حکایت لب رودخانه خواهد شد اگر اینو منتشر نکردی این اخرین باریه که سراغ مشرق خواهم امد
  • جواد ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    مصادف با ولادت ابالفضل العباس، کاندیدایی ابالفضلی بر می گزینیم. دکتر خدا پشت و پناهت.
  • جواد ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    درود بر قالیباف رای ما جلیلی
  • شهروند ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    درود بر جلیلی عزیز
  • ali ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی رای ما دکتر سعید جلیلی
  • ali ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    نامزد اصلح دکتر سعید جلیلی ایشان تنها کسی است که بیشترین تطابق را با معیارهای معرفی شده از سوی رهبری و گفتمان انقلاب دارند.
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    تحریف نکن حرفشون اینه : کاندیدای نظام : قالیباف و ولایتی کاندیدای دولت : جلیلی
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    رای ما دولت تدبیر و امید رای ما دولت تدبیر و امید رای ما دولت تدبیر و امید رای ما دولت تدبیر و امید رای ما دولت تدبیر و امید رای ما دولت تدبیر و امید رای ما دولت تدبیر و امید رای ما دولت تدبیر و امید رای ما دولت تدبیر و امید رای ما دولت تدبیر و امید رای ما دولت تدبیر و امید رای ما دولت تدبیر و امید
  • محمدرسول ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    فقط قالیباف
  • jjjjjjjjjjjjjjj ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    وای از شما مردم صد چهره و نون به نرخ روز خورررر. به مرگ هم فکر کنین.
  • زهرا ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    بيخود جليلي رو انتخاب رهبر نشون ندين.اون يه تازه به دوران رسيدس كه سابقه مديريتش صفره.راي ما دكتر ولايتي.ارادتش به رهبر قدمت داره
  • جواد ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    خانم محترم! رای شما محترمه چرا به کاندیدای ما توهین میکنید؟ بنده هم ولایتی را دوست دارم هم جلیلی را! ولی به جلیلی رای میدم چون شعارش گفتمان انقلابه نه سازش و تسلیم!
  • رضوی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    اگر تیتر را اینگونه میزدید که چرا غرب و برخی از عاملین رسانه ای داخل و خارج از کاندیداهای دیگری غیر از جلیلی نمی ترسند بهتر بود.
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    فکر میکنم خودتم نفهمیدی چی گفتی
  • آنتی فمینیسم ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    بی خودی که نمیگم برو چایی رو کمرنگ کن! دوخط نوشتی،سه خطش توهینه! توجه داشته باش که اگر جلیلی نبود به ولایتی رای میدادیم!
  • manamhamintor ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    to boro nooneto mosad bede avazi
  • محمد ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    سر و جان ودست و پایم فدای رهبری زنده باد جلیلی
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    مشرق اینو اگه سایتهای اونا بودن درج نمی کردن
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    وکاندیدای مورد نظر خودشون روحانی چون خوب امتیاز میده !!!!!
  • ناشناس ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    الان اونایی که رای منفی دادن حجتیه ای هستند؟؟؟؟؟
  • مهدی ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    حتمی بی مطالعه حرف می زنی .... تندروووووووووووووووووووووووو
  • ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    درود بر ولایتی رای ما جلیلی
  • ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    عجب! کاندیدای نظام قالیباف و ولایتی!!!
  • ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    در واقع تدبیر و امید یعنی جلیلی
  • ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    فقط قالیباف، برای شهرداری تهران نه بیشتر از اون
  • ياد ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    ولايتي فقط
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم!
  • انوري ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    عكس بزرگ جليلي رو بزن رو سايت هر كي وارد ميشه بفهمه اينجا ستاد انتخابات كدوم كانديداس
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    بسیجی واقعی همت بود و باکری
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    اسم آقای جلیلی( فقط سعید) هستش؟!
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    از پرچمتون مشخصه کلا ضد غرب هستید.
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    زنده باد خانم اشتون که به اشتون جواب رد داد!
  • علی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    فقط روحانی و عارف زنده باد اصلاحات
  • میلاد ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    حیف که به این نظر بیشتر یک مثبت نمیشه داد. حیف.
  • میلاد ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    حیف که به این نظر بیشتر یک مثبت نمیشه داد. حیف.
  • میلاد ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    احسنت به هموطن غیور و ضد استکباریمون. سلامتیش صلوات
  • او... ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    کاربر «منصف» حرف آقا و بازگویی شما درست است اما بدانید اگر کسی بهترین کار اجرایی را داشته باشد اما بر خلاف جهت فکری نظام و رهبری پیش رود، ما دیگر به آن پیشرفت نمی گوییم بلکه کار اجرایی قابل توجه او مساوی است با تخریب. پس تفکری که پشت اجرا قرار دارد بسیار مهم تر از خود اجرا و کارهای اجرایی است. لطفا کمی با هوش باشید.
  • او... ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    لبیک یا خامنه ای
  • او... ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    کاربر «زهرا» شما از فعالیت های جناب جلیلی جه میدانید؟ می دانید دبیر شورای عالی امنیت ملی چه فعالیت ها و وظایفی دارد؟؟ لطفا قبل از اعلام نظر کمی اطلاعات خود را افزایش دهید.
  • اکبر ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    رای ما دکتر جلیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس