کد خبر 212200
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

سریال "پروانه" برای مخاطب با عیار بالا و همچنین تماشاگری که به دنبال هویت، درون و گمشده خود می گردد ساخته شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق، "جلیل سامان" کارگردان سریال "پروانه" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص شباهت این سریال با "ارمغان تاریکی" گفت: علی رغم اینکه بسیاری از عوامل سریال "پروانه" همان عوامل "ارمغان تاریکی" هستند اما قصه و نوع روایت دیگری در این سریال به کار برده شده است.

وی افزود: شاید سریال "پروانه" سبک بصری و شباهت هایی به "ارمغان تاریکی" داشته باشد ولی این نوع شباهت ها هیچ ایرادی ندارد ولی این دو مجموعه بسیار با هم متفاوت هستند.

"سامان" در خصوص تفاوت ضعف سریال "پروانه" اظهار داشت: آن برهه تاریخی حجاب وجود نداشت و ما می‌ خواستیم به شکل کامپیوتری این را نشان دهیم ولی به دلیل هزینه زیاد از این کار صرف نظر کردیم که این کار از مشکلات و تفاوت فیلم ما با آن دوره زمانی است.

وی در این باره ادامه داد: بخشی از این تفاوت های موجود در این اثر، بدلیل ممیزی و بخشی از آن به فرهنگ ما ارتباط دارد به طور مثال استفاده از ترانه های موجود در آن زمان بدلیل ممیزی امکان پذیر نبود.

سامان در خصوص طراحی صحنه و لباس بی نقص خود بیان کرد: دلیل موفقیت ما در طراحی صحنه و لباس نتیجه زحمات بی دریغ عوامل این فیلم است زیرا هدف ما احترام به مخاطب بوده است و اینکه حواس تماشاگر در حین تماشای فیلم از روی قصه پرت نشود.

"سامان" در خصوص هدف خود از ساخت این اثر عنوان کرد: من این اثر را برای مخاطب با عیار بالا ساختم یعنی مخاطبی که تلویزیون را به جای شنیدن می بیند و تنها با تماشای تلویزیون به دنبال سرگرمی نیست بلکه جدایی از سرگرمی به دنبال یک کمشده هویت و درون خود است بنابراین این مخاطب به طور صد در صد با این اثر ارتباط برقرار می کند.

وی در خصوص فعالیت کنونی خود خاطرنشان کرد: هم اکنون مشغول مونتاژ و صداگذاری "پروانه" هستیم و اگر قصه خوب و با محتوایی که ارزش جان گذاشتن داشته باشد به سراغ ساخت آن خواهم رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس