کمپین اهانت به امام هادی علیه السلام حدود یک ماه و نیم بعد از سریال «پایتخت» راه اندازی شد.استقبال اعضای این کمپین از پخش سری دوم این سریال را می توان در کامنت های آنان مشاهده کرد.

مشرق؛ در ماه مه سال ۲۰۱۱ میلادی، صفحه‌ای در فیس‌بوک به نام "كمپین یادآوری امام نقی به شیعیان" و در کنار آن وبلاگی در وردپرس راه اندازی شد، ایجادکنندگان صفحه چنین نوشته بودند: «اگر شما شیعه ی متعصب هستید ممکن است مطالب این صفحه شما را آزار دهد. . . ما فقط طنز می‌نویسیم و حضرتش یعنی امام نقی را به خاطر علاقه بیش از حدی که به ایشان داریم قهرمان تمام طنزهایمان محسوب می‌کنیم.»

به موازات موج های "پ ن پ" و "مملکته داریم؟"  این صفحه مورد استقبال تعدادی از کاربران فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، گوگل‌پلاس و وبلاگ‌ها قرار گرفت.
پس از مدتی رسانه های مجازی شیعی به مخالفت با آن پرداختند، برخی وبلاگ ها و سایت های ارزشی با تقبیح توهین های صورت گرفته در این صفحه با انتشار تصاویر شطرنجی اعضای صفحه و با تهدید به انتشار اطلاعات کسانی که به فعالیت خود ادامه دهند، باعث بیرون آمدن افراد بی اطلاع و جاهلی که صرف خنده و مضحکه وارد صفحه شده بودند، گشتند، پس از آن از یک سو کمپین روز به روز بر فعالیت های خود می افزود و از سوی دیگر کاربران ارزشی فضای مجازی به تکریم حضرت امام علی النقی علیه السلام می پرداختند، چنانچه در فروردین ماه 91 دهه ی بزرگداشت امام هادی علیه السلام در فضای مجازی از سوی کاربران ارزشی برپا شد.

چند ماه بعد کلیپی از سوی شاهین نجفی خواننده ایرانی ساکن آلمان در اهانت به حضرت امام هادی علیه السلام منتشر شد که باعث شد برخی مراجع حکم به ارتداد این فرد بدهند، دادن حکم ارتداد بر شدت اهانت ها در شبکه های اجتماعی به خصوص فیس بوک افزود به طوری که برای سایر ائمه بزرگوار نیز صفحاتی ایجاد گشت، تنها شاهین نجفی بود که فراری گشت و برنامه های روتینش با مشکل مواجه شد اما سایر هتاکان که تعداد نه چندان کمی از آن ها داخل ایران اند بدون واهمه به فعالیت خود ادامه دادند.
در زمان گسترش اعتراضات جهانی مسلمانان به فیلم موهنی که علیه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله ساخته شده بود نیز خواننده ی فارسی زبان دیگری به هتاکی نسبت به مفهوم انتظار و حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف پرداخت.  
 
همچنان پس از قریب به دوسال این کمپین به فعالیت خود ادامه می دهد و عجیب است چرا هنوز نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی اقدام به شناسایی گردانندگان وبلاگ اصلی کمپین که به نظر می رسد از داخل ایران مشغول فعالیت هستند، نکرده اند.(برای مثال در یکی از پست های ابتدایی وبلاگ چنین آمده: "نوشته‌شده در مه 27, 2011  -  خوب من الان تو کتابخونه دانشگاه نشستم و دارم صفحه‌ی امام نقی رو چک می‌کنم. یه یارو (...) حزب‌الهی هم نشسته کنارم و زل زده تو مانیتور و هر چی تایپ می…" / لازم به ذکر است که اکثر اعضای صفحه ی فیس بوک کمپین ساکن تهران هستند.)



 
این کمپین در ادامه ی حرکت های براندازانه علیه نظام جمهوری اسلامی راه اندازی شده است. به اقرار گردانندگان کمپین این روش، روش تازه کشف شده برای سرگونی نظام حاکم بر ایران است، این که پایه های مکتب تشیع را از طریق خرافه عنوان نمودن و با زبان طنز(لودگی) تضعیف کنند تا در نتیجه مردمی که عادت به استهزای باورهای خویش کرده اند سرانجام در ایستادگی بر باورها تزلزل پیدا کرده و از آن ها دست بکشند.

احتمالا طراحان این طرح برای موفقیت خود به تجربه های قبلی جوک سازی و انتشار آن در سطح جامعه تکیه کرده اند، سال هاست جوک های قومی – قبیله ای مورد اعتراض مراجع و دلسوزان نظام قرار می گیرد و خطرات آن برای امنیت ملی کشور بیان می شود اما دریغ که دستگاه های فرهنگی فشل ما توان اصلاح اینگونه ناهنجاری ها را ندارند، وقتی فردی به تمسخر یک قومیت خاص عادت کند هنگام جنگ یا حتی اتفاق افتادن یک حادثه ی طبیعی برای مردم آن منطقه چطور می توان از او انتظار کمک به اهالی آن منطقه را انتظار داشت؟ چطور این فرد به مردمی کمک کند که پیش تر شرف و عزت و حیثیت آن مردم را لگدمال کرده است؟ در زمان هائی نیز برای مسئولین نظام و چهره های مشهور جوک ساخته می شود، که این نیز در جای خود می تواند بر وحدت ملی و حمایت از ارکان نظام تاثیر گذار باشد، جوک هائی که ارزش های دینی را هدف گرفته باشند هیچ گاه در سطح کل جامعه پخش نشده اند، تنها در زمان پخش سریال یوسف پیامبر علیه السلام برخی حرکت های زشت مشاهده شد که البته عمومیت نیافت.

به هرحال اکنون شیطان جنود خود را گردآورده تا از این راه به شیعه ضربه بزند، ایرانیان و به خصوص نسل جوان و نوجوان علاقه ی زیادی به طنز، لطیفه، شوخی و ... دارند، مؤید این مطلب حجم بالای پیامک ها، سایت ها، کتاب های موبایل و ... است، پس از دو موج طنزی که در فضای مجازی برپا شد("پ ن پ" و "مملکته داریم؟") و یکسری حرکت های دیگر، تعداد انبوه ایمیل ها، پست ها و صفحات اختصاص داده شده به این مطالب در فضای مجازی در کنار امتحانِ پس داده شده ی تلفن همراه در پراکنده نمودن جوک ها و لطیفه ها زمینه را برای راه انداختن این موج هتاکی مهیا نمود.

اثبات اینکه راه اندازی این کمپین یک حرکت سیاسی از سوی عده ای سکولار است، سخت نیست چرا که آن ها مرامنامه و قوانین خود را در وبلاگ شان منتشر کرده اند:

"... مبارزات مردم ايران با حكومت فعلي خود تا زماني كه تحولي اساسي در نگرش‌ها و باورهاي مذهبي آنها روي ندهد، بي‌فايده خواهد بود ... اگر بتوانیم فرهنگ‌سازی کنیم و چشم عامه را بر خرافات باز کنیم، رژیم خود به خود تغییر خواهد کرد .... ما اساساً خواهان انقلاب‌هاي ناگهاني و "يك‌شبه” نيستيم و معتقديم همان‌گونه كه خرافات و تعصب در طول قرن‌ها پديد آمده است، روند آگاهي پيدا كردن مردم و به حاشيه رفتن خرافات و تعصب نيز به سال‌ها زمان نياز دارد .... "

همچنین برای اثبات حساب شده بودنِ حرکت این افراد کافی است به ملاحظات امنیتی که در کار خود دارند، توجه کنیم، کمپین به حفظ امنیت اعضای خود اهمیت می دهد، برخلاف بسیاری از دوستانی که اینترنت را زمین خودی می دانند: «يكي از مهمترين نكاتي كه بايد مورد توجه اعضا قرار گيرد، حفظ امنيت است. براي فعاليت در اين كمپين، نيازي به آشكار كردن نام و مشخصات اصلي خود نيست. بهتر است- و شايد لازم باشد- كه براي فعاليت در اين كمپين از يك نام كاربري جعلي و بدون مشخصات اصلي خود استفاده كنيد و هرگز مشخصات اصلي خود را- جز براي افراد كاملاً قابل اعتماد- فاش نكنيد.... توصيه‌ي اكيد به اعضا اين است كه رعايت امنيت را وظيفه‌ي خود بدانند.»

کمپین توهین آمیز "كمپین یادآوری امام نقی به شیعیان" از کجا  و چرا شروع شد؟

درباره ی علت انتخاب امام علی النقی علیه السلام در رسانه های مختلف صحبت شده است، اینکه از ایشان به نسبت سایر امامان بزرگوار شیعه اطلاعات کمتری در دست بوده و مردم شناخت کمتری دارند. اما درباره ی شروع این حرکت، کم نیستند کسانی که پخش سریال پایتخت را بر تشکیل کمپین بی تاثیر نمی دانند.

مسیر تمسخر نام ائمه اطهار علیهم السلام و در واقع تضعیف جایگاه ایشان در نزد مردم از طریق جا انداختن شخصیت هایی غیرواقعی، مخدوش و سخیف، از یکسال پیش شروع نشده بلکه از ده ها و شاید صدها سال پیش دشمن به این مهم پی برده و بر روی آن سرمایه گذاری کرده است. از حسن کچل گرفته تا شخصیت های جنوب شهری، خلافکار و ساده لوح ِ دارای نام اسلامی در فیلم ها و سریال ها و قهرمانانی که نام ایرانی دارند، بخشی از اقدامات رسانه های گوناگون است.

معمولاً اسامی افراد فقیر، کارگر، معتاد، جاهل در صدا و سیما و سینمای ایران چیست؟ تقی، اصغر، جعفر، نقی، جواد و ... اگر هم همیشه این اسامی به کار گرفته نشود به هر حال استفاده از نام های اسلامی بویژه این چند نام بواسطه ی تکرار صورت گرفته، دیگر چیز عجیبی نیست.
براستی از میان صدها نام فارسی و عربی که در زبان عمومی رایج است، چرا رسانه ها اغلب از این نام ها استفاده می کنند؟ درباره ی سینما این امر شدت بیشتری دارد، کافی است در یک دوره از جشنواره فیلم فجر نام قهرمانان فیلم ها را فهرست کنیم، بعضاً کمتر از تعداد انگشتان یک دست در میان کاراکترهای مثبت و اصلی فیلم از نام های اسلامی استفاده شده باشد. در آثار سینمائی معمولاً یکی از پدیده های ملموس انتخاب نام شخصیت های فیلم است، اگرچه از سینمای گلشیفته پرور از این بیشتر هم نمی توان توقع داشت.

حسن کچل متداول ترین نام برای یک شخصیت داستانی حوزه ی کودک است. اولین نامی که دشمن برای تخریب به سراغ آن رفت.
     

فیلم «حسن کچل» 1349 – اولین ساخته ی علی حاتمی   


 
برخی از دهه شصتی ها و بزرگترهای آنان سریال «آئینه عبرت» را به یاد می آورند، سریالی که نام شخصیت معتاد آن "تقی" بود.
 


علی و تقی در «آینه عبرت»، دو چهره نسبتاً منفی


در دوره ای فضایی دو قطبی در صداوسیما شکل گرفت، به این صورت که همه شخصیت‌های منفی یک سریال نام‌های ایرانی و فارسی داشتند و تمام شخصیت‌های مثبت، اسامی اسلامی و عربی! افراط و تفریط هایی از این دست به روند تحقیر و توهین به نام های مقدس اسلامی دامن زد.
 

اصغر کوپک در سریال «خواب و بیدار»


     

انیمیشن «خطرناک حسن»   


 

فرهاد آئیش در نقش جواد – جواد راننده تاکسی و دوستش اصغر کله پز است.


نمونه هایی از این دست بسیار است، فقط کافی است قدری به حافظه ی خود فشار بیاوریم. بدین ترتیب آرام آرام در طول سال ها و دهه ها قداست زدایی از این نام ها در جریان بود تا اینکه در سری اول سریال «پایتخت» این اهانت به اوج خود رسید.

اگرچه بسیاری ساده لوحانه عنوان می کنند که این کار عمدی نبوده و یا اینکه اساساً تلفظ نام نقی به آن شکل هیچ اهانتی در خود ندارد، اما گیریم که این کار از سوی عوامل عمدی نبوده و مثلاً فراموش کنیم که بازیگری مانند تنابنده چه کارهایی در پیشینه ی خود داشته و حامی فتنه گران سبز بوده و ... و باز هم فراموش کنیم در سریال قبلی کارگردان بسیار پرکار تلویزیون که نوروز سال 1389 پخش می شد هم، نام «تقی» به سخره گرفته شده بود، اما چطور نادیده بگیریم که کمپین اهانت به امام هادی علیه السلام حدود یک ماه و نیم بعد از سریال «پایتخت» راه اندازی شد؟
مطلبی که هرکس که به بررسی این کمپین پرداخته آن را نادیده نگرفته است. این امر واضح و روشنی است که پخش سریال «پایتخت» بر ایجاد کمپین اهانت به امام هادی علیه السلام اثر گذار بوده است. استقبال اعضای این کمپین از پخش سری دوم این سریال را می توان در کامنت های آنان مشاهده کرد.
     

سیروس مقدم / کارگردانی که به شکلی عجیب در حالیکه دیگر کارگردانان تلویزیونی هرچند سال یکبار موفق به ساخت سریال می شوند، در 15 سال گذشته فقط 22 سریال را علاوه بر سایر کارهایش، کارگردانی کرده است.



     



اختتامیه جشنواره بیست و نهم فیلم فجر / تنابنده هنگام دریافت دیپلم افتخار، در حال آدامس جویدن و با حالتی توهین آمیز روی سن حاضر شد تا جایی که مجری برنامه به وی رسماً تذکر داد که آقای تنابنده! به مردم احترام بگذارید و آدامستان را در بیاورید. وی پس از دریافت جایزه اش، از مسئولین خواست تا جعفر پناهی را که فیلم های نیمه مستند علیه نظام می ساخت، از زندان آزاد کنند.


 

«تقی تاکسی» - سریال «چاردیواری» / کارگردان: سیروس مقدم / پخش: نوروز 1389 از شبکه 1


البته صدا و سیمای جمهوری اسلامی که عادت دارد خود را به ندیدن و نشنیدن اعتراضات انبوه و مختلف افراد و متخصصین رشته های گوناگون پیرامون عملکرد ضعیف اش بزند، در این قضه نیز خود را به نفهمیدن زده است.
 برای نمونه می توان به سریال « مهمانان ویژه» که در تابستان امسال و پس از اعتراضات گسترده و موج های وبلاگی فعالان سایبری ارزشی در دفاع از امام هادی علیه السلام(چند هفته پس از انتشار آهنگ نقی توسط شاهین نجفی ملعون) از شبکه پنج سیما پخش شد، اشاره کرد.
گرچه از مسئولین شبکه ی پایتخت هیچ توقعی برای مراعات چنین اموری نمی رود، چرا که کارنامه ی ایشان در ارائه ی رسانه ای اسلامی بس درخشان بوده و جای هیچ شکایتی باقی نمی گذارد، اما حداقل مسئولان ارشد صداوسیما برای یکبار هم که شده به دغدغه های نسل جوان انقلابی توجه می کردند.
 نکته قابل توجه درباره این سریال این است که نام شخصیت پدر در خانواده ای با سطح فرهنگ پایین و از روستا به شهر آمده، که فردی بداخلاق، بد دهن، گیج و لوده است، "جعفر" می باشد. از طرف دیگر بازیگر نقش این پدر روستایی تازه به دوران رسیده با سخیف ترین دیالوگ ها را علیرضا خمسه بر عهده دارد، یعنی همان کسی که در سریال «پایتخت» لفظ نقی را تکرار می کرد.

 

پخش شده در تابستان 91 از شبکه تهران، چند هفته پس از هتاکی شاهین نجفی

بازیگر نقش جعفر در این سریال همان کسی است که "نقی" گفتن را بر زبان ها انداخت.

حال برای اینکه بدانیم مسئولان صداوسیما در این موارد چقدر حواسشان جمع است و تنها مواقعی که به نفعشان نیست به روی خود نمی آورند، به خاطره ای که نویسنده ی وبلاگ «حکمت ما» در وبلاگش آورده، اشاره می کنیم:

«سالها پيش، در محل كارم، فيلم برداري سريال"حلقه گمشده" توليد سيماي يزد،‌ در حال انجام شدن بود و من هم مثل همه، كنجكاو به آنچه هيچ وقت نديده بودم، هر وقت فرصت مي يافتم به تماشاي كارهاي پشت صحنه مي نشستم.

مورد جالبي كه انگيزه نوشتن اين مقاله هست، تغيير كردن اسم بازيگر نقش اصلي اين فيلم از هنگام فيلم برداري تا زمان پخش اين فيلم در شبكه يك مي باشد،‌ يادتان هست؟ آقاي مفيديان در اين فيلم نامش "نعمت الله" بود،‌ در حالي كه من و همه آنها كه در پشت صحنه حاضر بوديم و حتي آن دسته از رسانه اي هاي زرنگ كه دست به دوبلاژ اين فيلم بردند و خودشان علتش را بهتر مي فهمند، مي دانند كه اسم ايشان در لحظه فيلمبرداري "عزت الله" بود. يك سانسور اسم و دوبله شدن نامي ديگر به جاي آن، در همه ده ها قسمتي كه فيلم برداري شد، شد آنچه كه بينندگان رسانه ملي شاهدش بودند... مي دانيد براي چه؟ و چرا؟ فقط به اين علت كه هم نام بودن اين بازيگر- (كه البته نقشي مسخره و به دور از ادب هم نداشت)- ، و به ذهن آوردن نام آقاي عزت الله ضرغامي، توهين و سوء نيتي را متوجه ايشان نكند...(البته منظورم اعتراض به شخص آقاي ضرغامي هم ممكن است نباشد،).

....  كار را به جايي رسانده اند كه كسي جرأت نكند نام حسن،‌ نقي و يا اصغر و ... را روي فرزندش بگذارد، و از اينكه فرزندش همه عمر مسخره كوچه و بازار و مدرسه و اجتماع شود، از اين نام ها دوري كند؟!


البته اهانت های سریال «پایتخت»  به همین جا ختم نشده و از آن زمان تاکنون همچنان هموطنان مازندرانی نسبت به تمسخر لهجه و فرهنگشان در این سریال، اعتراض دارند.




و حال سیمای جمهوری اسلامی با آب و تاب سریال «پایتخت2» را تبلیغ می کند. سریال که هم پای بسیاری از مردم جامعه که از تبعات پخش سری اول این سریال و ابعاد آن پیرامون اهانت به امام هادی علیه السلام آگاه نیستند(مانند جوک های رکیک، ساخته کلیپ و ویدئو و پخش گسترده ی آن، اجرای تئاتر خیابانی در خارج از کشور و ...) هتاکان نیز منتظر پخش این سریال هستند. سریال که باعث می شود آن عده از هتاکان ساکن تهران شب ها به جای ماهواره، سیمای جمهوری اسلامی را تماشا کنند، مگر این که صدا و سیما این چنین مخاطب را از سمت ماهواره به سوی خود بکشد.







نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • مشتی ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    7 1
    هرچی بی بندوباریه از بازیگرای هرزست
  • سرباز گمنام ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    5 3
    به زودی اخباری در مورد کمپین به اطلاع عموم میرسه که موجب خوشحالی همه ی مردم میشه ... فقط دعا بفرمایید و کمی صبر داشته باشید . با تشکر
    • صالح IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      2 3
      با خودم عهد کردم هر کجا گردانندگان این کمپین رو ببینم خونوشن رو بریزم.
  • علی دادا ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    1 4
    خیلی کوته فکری نویسنده هی می گفتین بصیرت بصیرت این بود بصیرتتون!شما سعی کن از امام هادی (علیه آلاف تحیه والثنا) دفاع نکنی
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    3 2
    طيب الله انفسكم. خيلي عالي بود.
  • yaser ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    3 2
    این تنابنده فکر کرده کیه؟ یارو اصلا آدم حسابش نمیکردن حالا میاد حرفای گنده تر از دهنش میزنه
  • مصطفی ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    3 2
    فرموده است : به هم نخندیم با هم بخندیم احساس خوبی نیست تو یه مملکتی زندگی کنی که اسمه جمهوری اسلامی روش هست اما برا خندودن بعضی ها باید هر سری یه منطقه از این کشور رو مسخره کرد . من که هیچ وقت از عوامل این فیلم نمیگذرم
  • حسین ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    1 2
    از کوزه همان برون تراود که در اوست تربیت شده‌های این سینما را دیدیم که وقتی‌ از کشور خارج میشن درسهای یاد گرفته و محتوای فکریشون را چطور بروز و نشان میدن! از سینمایی که زمینه و کادرش، جهتگیری و محتوای فکری که دارند با استانداردهای غربی توش پر شده میخواید فیلم و نتیجه‌ای خارج بشه که عمیق و پرمحتوا و تقویت کننده ابعاد معنوی و دینی مردم باشه؟ آقایانی که فیلمساز ظاهراً مذهبی‌ هم هستند چون آموزش و استعداد لازم را ندارند ساخته‌های بسیار سطحی دارند.بعد از انقلاب ظاهر سینما عوض شد ولی‌ بحث باطن و طرز فکر سینماگر عوض نشد و همون افراد موندن و سعی‌ هم نکردیم نیروی درست تربیت کنیم،شورای عالی‌ انقلاب فرهنگی‌ هم کارهاش در بحث سینما فقط کاغذ پرکن بوده همین،به عنوان نمونه صحبت‌های آقای مخبر دزفولی دبیر شورا را در بحث سینما را بخونید ببینید چقدر اطلاع و تسلط و ارتباط دارن به این موضوع.نمونه‌های شاهکارهای ایشان را نمینویسم چون اونوقت نظر من را منتشر نخواهید کرد.
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    4 1
    تشکر از حسن توجه مشرق. لعنت خدا بر کسانی که عامدانه این اراجیف را می سازند و پخشش می کنند
  • امین ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 2
    !!!
  • یک میهن دوست ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    3 2
    شما شیپور را از سر گشادش میزنید! هجمه به مذهب تشیع موضوع جدیدی نیست آیا جز این است که دشنام به شیعیان و علی (ع) و شیعه کشی از زمان معاویه آغاز شده و تا به امروز از سوی پیروان دینی معاویه ادامه دارد؟ این اعمال سند حقانیت و مظلومیت شیعیان است اگر چه نباید فراموش کرد در قبال این توهین ها باید کارهای فرهنگی مطابق با روز و سلیقه ی جوانان انجام داد تا جوانان بیش از پیش با سیره ی ائمه ی اطهار آشنا شوند.
  • ذوالفقار ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    با سلام دوستان عزیز واقعیت امر اینه که امام علی گفتن که اگر کسی در مقابل دشمن خوابیده باشد دشمن در هنگام خواب بر بالای سرش میاید عزیزان ما در معرفی اهل بیت نبوت و حتی پیامبرمون کوتاهی کردیم اهل بیت ما فقط بررسی اسامیشون نیستن اگر راست میگین لطفا بگین کدام سریال در مورد امام محمد بن علي معروف به جواد(عليه السلام) (195 ـ 220 هـ ق) مدفون در كاظمين. امام علي بن محمد معروف به هادي (عليه السلام) (212 ـ 254 هـ ق) مدفون در سامرّا. - شما تا چه حد در سیمای ما معرفی این امام ها رو میبینین !!!!!!!!!!!! معلومه وقتی صدا و سیما و ... خواب باشن دشمن توهین میکنه در ضمن ما در سریال هامون هیچ سریال ارزشی کار نمیکنن متاسفانه ای کاش سریال ارزشی کار کنن و اسامی امام ها رو در افراد مثبت بیشتر و بهتر استفاده کنن در ضمن اسامی که امام بر روی فرزندشون میزارن همیشه بهترین اسامی هستن . امام اعلم هستن و اگر اسمی مناسب تر بود حتما میزاشتن پس تحقیر اسم از طرف سریال ها نشان از نبود علم در گارگردان ها هستش !!!!
  • حسین ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    1 1
    با سلام سعی شما مشکور است. اما استدلال شما نا کارآمد و دارای مغالطات فراوان. عزیز من ارتباط سریال با این هتاکی ها کجاست؟ آیا نام های نقیٰ اصغر و ... در روستاها بیشترین کاربرد را دارد یا کامبیز و کامران و .... ؟!!! قبول دارم انتخاب اسامی بسیار مهم است اما همیشه نه. باید به قرائن مختلف نگاه کرد. مانند این موج فراماسونری و ... که هر چی که مثلا در نمادش چشم بکار رفته باشد را برخی بی سوادان حمل بر چشم جهان بین و .... می کنند بدون در نظر گرفتن سوابق و قرائن و ... نکند که خود شما با این حساسیت نشان دادن های بیجا زمینه اینکه این سریال قصد توهین به ائمه (ع) را دارد این ذهنیت را برای بینندگان این سریال فراهم کنید؟ أین تذهبون ؟! احساسی بررسی کردن و بی منطق تصمیم گرفتن در مطالب شما موج می زند. البته جا دارد از دغدغه پر قیمت شما نشکر نمایم.
  • باقری ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    دستتون درد نکنه
  • ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    آقای مقدم آدم درستیه لطفا بهش تهمت نزنید
  • سعید امامی ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    اصلاح‌طلبان دشمن هاشمی‌اند
  • albert ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    2 1
    راست و دروغ رو با هم گفتی که البته دلایل این وضعیت هم به خودتون بر میگرده...
  • ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    واقعا که برای شخص ضرغامی و معاونانش متاسفم که خود را به خواب زده اند آقای مقدم هم مقصر است فکر کرده با ساخت چند سریال پر مخاطب خبری شده و هر کاری بخواد میتونه انجام بده
  • ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    2 3
    خیلی مسخره بود . اصلا چه ربطی داشت ؟
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    2 2
    واقعا مطلب مذخرفی بود.توهم آمیز و به قولی گیر الکی.هزار و یک بدبختی داریم فقط مونده بود تقی تاکسی و اصغر کپک اضافه بشن.از فردا برین تو خیابون هرکی این اسمارو داره اما شغلش مناسب نیست بگیرین بندازین زندان
  • باقری ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    دستتون درد نکنه
  • رضا ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    البته سریال پایتخت دغدغه اصلی اش مسائل مثبت و سازنده بود. احترام به والدین، ایستادن در برابر مشکلات، نشان داده روابط نزدیک خانواده، سعی بر منع مهاجرت به پایتخت و ... این هم که محسن تنابنده چه سوابق سیاسی داره اصلا دلیلی بر تعمد او بر اهانت به اهل بیت نیست. تنابنده علی رغم اعتقادات سیاسی اش، در دوفیلم چاردیواری و پایتخت ارزش ها رو وارد فیلمانه اش کرد. به نظر من ایراد به کارگردان هایی که داعیه ارزشی بودن دارند- مقدم و رضویان- وارده که اینقدر سهل انگارنه از کنار این مسائل گذشتند ...
  • salman ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 2
    پناه بر خدا ،‌ خدا بهمان رحم كند.
  • احسان ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    هر چند که کار سازندگان سریال و مسئولین صدا و سیما اگر مغرضانه نباشد غیر کارشناسانه و بی سوادانه از نوع فرهنگی و اعتقادی است اما مطرح کردن این اخبار در جامعه و متبادر ساختن نقی سریال با نام امام هادی(ع) آن گونه که هر کس سریال را دید بی اختیار تصوری برایش ایجاد بشود هم صحیح نیست.
  • قدرت خان ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    واقعا ننگ بر مسئولین فرهنگی کشور. اینا فردای قیامت چه جوابی دارند بدهند؟
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    2 1
    خدايا ما رو ببخش ، بخاطر اينهمه غفلت
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    1 0
    مشرق توهم زديا
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    1 1
    خدا لعنتش کنه هر کس که باعث و بانی اهانت به اهل بیت (ع) شده، کاش آدم بمیره این روزا رو نبینی که بهترین خلق خدا توهین میشه.
  • امین ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    از قدیم سر زبان ها، داستان حسن و گاوش را انداخته بودند . حسن در این شعر شخصیتی دیوانه بود . اتل متل توتوله گاو حسن چه جوره نه شیر داره نه پستون «در قدیم گاوی که شیر نداشت رو یا میکشتن یا معدوم میکردن اگه کسی نگه میداشت و بهش غذا میداد میگفتن احتمالا مخش مشکل داره . حالا در این قصه گاو مال چه کسی بود؟ امام حسن نعوذبالله» شیرشو بردن هندستون «حسن این گاوی که شیر نداره شیرش رو برده هندوستان!!! » یک زن کردی بستون « در هند هم یک زن کردی بگیره حالا هندوستان چه ربطی به کردستان داره؟ » اسمشو بزار عمقزی «آذربایجان شرقی» دور کلاش قرمزی «ترکمن صحرا» این حسن کلا توهمی بوده
  • محمد ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    بر محمد و آل محمد صلوات و لعن ابدی بر دشمنانشان اینها از یاد برده اند که هر که با آل علی در افتاد ور افتاد انشاالله با ظهور اقایمان این هتاکان پیدا و پنهان از روی زمین برچیده شوند
  • سعیــــــــــــــــد ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    لعنت بر مسببان توهین به ائمه اطهار و لعنت بر کسانی که در راه مقابله با این حرکات موهن مسئولیتی فرهنگی-تبلیغی دارند اما کوتاهی می ورزند.
  • علی ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    2 0
    بِاَبى اَنْتَ وَ اُمّى یا هادی آل محمد (علیه‌السلام)
  • رازان ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    خداوند مغرضین را لعنت کند
  • نقی ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    1 0
    من نامم نقی است. من این نام را دوست دارم. ولی امروزه کم تر خانواده ای پیدا می شود که نام فرزندش را نقی بگذارد. علت اش هم همین فرهنگ سازی صدا و سیماست. صدا و سیمایی که با بودجه بیت المال اداره می شود و هیچ اعتراضی را بر نمی تابد.
  • معلمی ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    با سلام نویسندگان وناظران پخش در صداوسیما وسینما غالبا آلوده به مفاسد اخلاقی اند که در پی آن مفاسد اعتقادی نیز می آید!یعنی از بس ترک واجب کرده ومحرمات را به جای آورده اند دیگر نه تنها دغدغه دینی ندارند بلکه دین را دست وپا گیر می دانند وسعی بر تمسخر دین ونشانه های آن دارند!بلایی که همین سینما وصداوسیما بر سر فرهنگ دینی آورده رضا پهلوی ملعون نیاورده بود!ابلیس ودشمنی او با بنی آدم را جدی بگیرید!
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    باید بازبان طنز به مقابله آنها رفت
  • میترا ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    این قصه سر دراز داره . توی کامنت دیگه واسه 1 خبر دیگه راجع به ضرب المثلهایی که از قدیم توسط روباه پیر ساخته شده و تا حالا ادامه داره هشدار دادم که حداقل خودمون استفاده نکنیم مثل کوچه علی چپ / حسنی به مکتب نمی رفت وقتی میرفت ............ و دهها مثال دیگه . اونقدری که دشمن توی کفرش متحده و عمل میکنه متاسفانه ما ...........
  • محسن ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    میگم مشرق با این استعداد فوق العاده ای که در مغلطه کاری داری ! فکر یه شغل دومی برا نویسنده های مستعد و پژوهشگران دردمندت باش حیفن خداییش
  • sina ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    ﺍﻭﻻ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﻫﻠﺒﯿﺖ ﻟﻌﻨﺖ ﺍﻣﺎ ﺷﻤﺎ ﻫﻡ ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﻣﯿﮕﯿﺪ ﻣﯿﺘﻮﻧﻢ ﺑﭙﺮﺳﻢ ﺍﺻﻐﺮ ﺍﺳﻢ ﮐﺪﻭﻡ ﺍﻣﺎﻣﻪ ﯾﺎ ﺣﺘﯽ ﻧﻘﯽ ﺍﯾﻨﺎ ﺻﻔﺖ ﻫﺴﺖ ﺍﮔﺮ ﻋﻠﯽ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺑﺸﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺩﺍﺭﻩ
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    آخه مشرق این گزارشا چیه میزنی رو سایت ؟ چندتا احمق بی دین و ایمون تویه فیسبوک (که کم هم نیستند تویه اونجا) ارزش این همه بزرگنمایی رو دارن ؟ بجای نوشتن این گزارش چرت و بیخود ورمیداشتی این مطلب به صورت شفاهی به گوش مسئولین میرسوندی .
  • هادی ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آله و آخر تابع له علی ذالک اللهم العنهم جمیعا
  • حجت ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    1 0
    قربان مظلومیتت ای غریبم برات بمیرم که حرمتو خراب کردند الان هم دارند که شخصیت والای الهی شما را خراب می کنند ننگ بر کسانی که بدون استدلال و از روی هوای نفس خود توهین به ائمه علیهم السلام می کنند
  • م کلانتری ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    به نظر من بیخود شلوغ میکنید . در طول تاریخ افراد زیادی بوده اند که با داشتن اسم ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان دین مرتکب اعمال خلاف می شدند . حتی برخی از خلفای عباسی اسامی یا لقب ائمه اطهار را روی فرزندان خود می گذاشتند . در تاربخ معاصر هم یاداوری میکنم : صدام حسین . اصغر قاتل . و کلی افراد اعدامی که اسامی ائمه اطهار را دارند . رضا شاه . محمد رضا شاه و... عملکرد این افراد ربطی به امامان شیعه ندارد . ائمه ما با این فاسدان بدنام نمی شوند. اگر شما زیاد حساس شوید ممکن است نتیجه عکس بدهد .
  • محمد اهواز ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    آه آه آه خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • صادق ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    واقا زیبا گفتی مشرق ؟ ساختمان پزشکان , برره ,.... همه فیلمهای امروزی که فقط یک چیز رو تبلیغ میکنن : ثروت بی تلاش ,فرزند کم , رفاه مطلق ,در قید و بند نبودن ,زندگی مجردی ,ناامید بودن , در گیرهای خانوادگی , ماورائی فکر کردن ,دزدی , غارت , خشونت, خیانت ,ابروی کسی رو بردن , شوخی های جلف وزننده , ..... باور کنید برای چند سال اینده از فارسی وان هم جلو میزنیم ؟ همین فیلم جین بیگانه بادرد چی رو داره القاء میکنه نه فقط اگه فردا امام عصر با معجزاتش (طی الارض ,تسخیر جن به دستور حضرت ,زمین برکاتش رو هر جا حضرت پا بزاره بیرون میریزهو غیره) بیاد سراسر جهان میگن بابا کارهای ایشان معجزه نیست یک جهش ژنتیکی است و نورون است ؟ یه چیپ بزنید بهش تا خیال همه راحت بشه واقعا برای صدا وسیما متاسفم در زمان پیک بیننده این سریال مستهجن و کم ارزش و ضد باورهای دینی پخش میکنه ؟
  • مهدی مرادی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    کو گوش شنوا. بخدا میگردیم تو هفته یه برنامه درباره امام زمانمون ببینیم پیدا نمیکنیم.فقط جمعه ها نیم ساعت بعد ظهر اختصاص میدن به برنامه عط عاشقی. اونم یجوری برنامه ریزی شده که توش هیچ مطلبی رو نمیشه به طور کامل گفت. این در حالیه که تمام شبکه هامون کل هفته آشپزی نشون میدن.مگه چقد میخوایم بخوریم.یعنی شکممون اینقدر ارزششش بیشتر از امام زمانمونه. این همه شبکه در مورد فیلم و سریال گذاشتن ولی یه شبکه در مورد امام زمانمون و آخرالزمان نذاشتن. من فکر میکنم بعضیا نمیخوان مردم اطلاعات مهدویشون بالا بره. آخه آدم دردشو به کی بگه. ولی ماهم بی کس نیستیم.ماهم آقایی داریم مولایی داریم که میرسه و میزنه حرفامنو. الهم عجل لولیک الفرج
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام خسته نباشید من با نظر آقای مرادی کاملا موافقم دمت گرم برادر ممنونم از مطالب باحالتون موفق باشید
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    سریال یا فیلم تاحدی بایدواقعیات رادرنظربگیرد پس بزاره بهرام ،رامتین،ژینوس؟اسامی مقدس بیشتردراقشارمتوسط ومستضعف جامعه کاربرددارد.یک فردروستایی چه اسمی بزاره خوبه؟داریوش؟کورش؟شوخی بااقوام درسریالهاوفیلمهازمینه آشنایی ومحبت به آن قوم رافراهم میکندنه تنفر
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    1 0
    در مورد اینکه به اسامی اسلامی توهین میشه شک نکنید
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    عزیز من چرا مطلب را می پیچانید؟ من خودم به شخصه آدم مذهبی هستم ولی با این نوشتار شما مخالفم ما در کشور مون بیش از هر نام دیگری علی و محمد و تقی و نقی و ... در کل اسم امامان را داریم پس طبیعتا در فیلم هایمان نیز همین اسما ها تکرار می شوند
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    اتفاقا این سریال ارزش های زیادی را تبلیغ می کرد از جمله احترام به پدر و پرستاری از او در پیری و هیچ گاه اسم نقی در آن مسخره نشد و پسوند تمسخرآمیز به آن افزوده نشد.
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    نقی سریال پایتخت فقط یک شخصیت هنری بود. اما نقی کمپین هتاک، شخصیت هنری نیست. شما در مطلب خود چرا به این نکته اشاره نکردید که اساسا چرا تا قبل از این کمپین، محتوای مفیدی درباره برخی ائمه (مانند امام هادی، امام حسن عسگری، امام محمد تقی، امام صادق، امام سجاد) در فضای مجازی منتشر نشده است؟، چرا به این مطلب نپرداخته اید که صدا و سیما و سایر ارگانهای مرتبط، بودجه ای برای ساخت سریال، فیلم سینمایی، تولید آثار هنری و مستند برای برخی ائمه (ع) اختصاص نداده اند . چرا در این مطلب خود ننوشته اید که حتی یک اثر مستند جامع و تاثبرگذار، درباره امام صادق(ع)، امام هادی (ع)، امام سجاد (ع)، و سایر ائمه که مظلوم واقع شده اند ساخته نشده است؟. اینکه صرفا در یک سریالی، نام نقی به شکل خاصی تلفظ شده (که البته شاید در لهجه مازندرانی هم به آن صورت تلفظ شود) دلیل بر این نیست که از اصل مطلب غافل باشید.
  • محمد ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    ایول زدی تو خال
  • هادی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    نویسندها، اونا میدونن دارن چیکار میکنن ولی بازیگرای خیلی هاشون یا براشون مهم نیست یا نمیدونن بعضی هم خوب میدونن دارن چیکار میکنن، ولی حقمونه اون زمان که آقای عباسی میگفت اینا مشکل دارن همه مسخرشون کردن همین چند وقت پیش توی صرفا بازم به ایشون توهین شد تا زمانی که امثال آقای عباسی نمیتونن بیان توی تلویزیون و حرفشون رو بزنن و بهشون توهین نشه همینه اگه میتونین صداتون رو به مسئولین برسونین اگه هم نمیتونین با احساسات مردم بازی نکنین چون اگه خونی از دماغ کسی بیاد شما مقصرید
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    اگر کسی هنگام یاری رهبرش در خواب باشد زیر سم دشمنان از خواب بیدار می شود علی علیه السلام
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    آقا شما اسم و آدرس بده بقیش با من یا فقط اسم بده !!!!!!
  • حسین نجار ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    و هنوزم یادمون نرفته وقتی که همه به انتقاد از سریال مثلاً طنز ساختمان پزشکان پرداختند، شبکه 3 در حرکتی بسیار بسیار بسیار مسسسخره و کودکانه 4 نفر خبرنگارو فرستاد در سطح شهر که گزارش از مردم تهیه کنن و فقط گزارش هایی که به به و چه چه به این سریال سرتاسر ضد ارزشی گفته بودند را پخش کرد و در طول چند روز اصلاً سره سوزنی نقد هم به این سریال وارد نکرد و با دعوت از دست اندرکاران و بازیگران این سریال خواست اینطور نشون بده که هییییچگونه اعتراضی درمورده این سریال مثلاً طنز وجود نداره، سریالی که در آن بی شرمانه تبلیغ همجنسگرایی بود، گناه کبیره ای که قومی را به شدیدترین وضع ممکن عذاب و از بین برد، سریالی که در آن برای خنداندن مردم به سخیف ترین شکل ممکن به خرد کردن شخصیت همدیگه میپرداختن، سریالی که برای خنداندن مردم به کوچک بودن گناهه دروغ، تهمت و افترا میپرداختن...
  • سید علیرضا ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    راست میگه "علی دادا". آخه فقط به خاطر یک اسم نمیشه گفت که مثلا تمام عوامل فیلم طی یک حرکت از پیش تعیین شده قصد توهین داشتن. در ضمن در این سریال خیلی از آداب و رفتار خوب ایرانی ها مثل تکریم بزرگتر(صحنه شستن پای بابا پنجعلی توسط نقی) ، تکریم همسر(صحنه گیر افتادن هما پشت در قفل شده خانه) و .... به تصویر کشیده شده بود.
  • علی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    واقعا که آدم نمیدونه چی باید به شما ها بگه با این گزارشهای مسخرتون .یه کند ذهن یه مطلب بی ارزش میزاره صدتا کند ذهنه دیگرم دور خودش جمع میکنه که کارشناسی کنن .چرا اینقدر بزرگنمایی میکنین . آخه اگه ائمه ما به اون بزرگی می خواستن با این حرفهای مسخره وبی ارزش کوچیک بشن و ارزششونو از دست بدن که ائمه نمیشدن . (فرض کن حضرت مهدی (عج) به تومهمان گردد /ظاهرت هست.چنانیکه خجالت نکشی؟/باطنت هست.پسندیده ی صاحب نظری؟/خانه ات لایق او هست.که مهمان گردد؟/لقمه ات در خور او هست.که نزدش ببری؟/پول بی شبهه وسالم زهمه دارائیت.داری آنقدر.که یک هدیه.برایش بخری؟/حاضری گوشی همراه تو را چک بکند؟باچنین شرط .که در حافظه دستی نبری! واقفی بر عمل خوش .تو بیش از دگران.گر چنین بود توان گفت.تراشیعه ی اثنا عشری......)
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    اصغر(علی اصغر) اسم امام نیست اسم امام زاده که هست!!!!!!!! درسته نقی لقب امام(ع) هست ولی اینها منظورشان امام(ع) است.
  • shahram ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 1
    خدا وکیلی خودتون مسخره کردید اگه به شما باشه تو همه فیلم ها باید اسامی خارجی استفاده بشه ما تو یه جامعه ای زندگی میکنیم که اکثر اسامی ، اسامی ائمه هست. که ممکن است در این افراد انسان هایی خلاف کار هم موجود باشد و این حرف صدق نمی کند که به صرف اینکه اسم فردی حسین باشد مانند امام حسین رفتار کند و بد یا خنگ یا .... نباشد در نتیجه در فیلم های تلویزیونی و سینماییی نیز که بر گرفته از واقعیات جامعه است نمی شود که اسامی دروغین باشد یا کسی که به اسم ائمه در فیلم بازی می کند انسان پاک و منزه باشد و یا اینکه تمام فیلم ها را بر پایه دروغ درست کنیم آن وقت است که به دنبال دیدن سریا ل مبتذل حریم سلطان و ... و یا به تماشای ماهواره بنشیند
  • سعید ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    باسلام واحترام نمته ای بسیار دقیق بود که متاسفانه مسئولین فرهنگی همانگونه که از انقلاب فرهنگی امام (ره) کج فهمی نموده و رته به بیراهه رفتند و اثر گزاری شورای عالی انقلاب فرهنگی را به صفر رساندن در مابقی مسائل هم دغدغه ای به نام فرهنگ اسلامی نداشته و ندارند و فقط جلب مخاطب برایشان اصل می باشد مگر در چند درصد از برنامه ای صدا و سیما اشاعه فرهنگ دینی اصل میباشد؟ موضوع نماز ، حجاب ، ساده زیستی و صدها اصل فرهنگی و اخلاقی دین در چند درصد از برنامه ای صدا و سیما جزء دغدغه های سازندگان بوده است؟ ان شاءالله مسئولین از خواب غفلت بیدار شده واز دام قدرت و ثروت رها شده و به پاس خون شهدا به توصیه های قرآن و معصومین و همچنین راهبردهای مقام معظم رهبری توجه عملی داشته باشند. والعاقبة للمتقین
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    با سلام ضمن تشکر از حساسيت دوستان مشرق بايد نکته اي را در نظر داشت . در مملکت شيعه تبرک جستن به نام ائمه و پيامبر به وقت نامگذاري کودکان امري عادي است و به همين دليل تعداد بسياري از افراد ايراني داراي نامهاي معصومين يا القاب آنها هستند . هر سريال يا فيلمي هم که بخواهد در خصوص ايراني ها صحبت کند ناگزير از استفاده از اين نامها است . اينکه تمام شخصيتهاي خوب اسم ائمه را داشته باشند و تمام شخصيتهاي بد اسم غير اسلامي خود ضد تبليغ است و اين روش به دوره نقالها بر مي گردد که در پرده خواني شخصيتهاي منفي را با زشت ترين صورت نقاشي مي کردند . آن دوره گذشته و مردم با سواد تر و آگاه تر شده اند . حسن کچل يک داستان قديمي قبل از مرحوم حاتمي است و ايشان فقط از اين داستان فيلمي ساخته است . پس ايراد اول به داستان سرايان پيش از ايشان بر مي گردد . ضمن آنکه نام خوب باعث شخصيت خوب نمي شود . بد نيست چرخي در ندامتگاهها و زندانها بزنيد آمار بگيريد .
  • صادق ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    یه سری مطالب درست و غلط رو با هم تو یه مطلب میارین اون مطلب ارزش خودشو ازدست میده
  • صادق ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    یه سری مطالب درست و غلط رو با هم تو یه مطلب میارین اون مطلب ارزش خودشو ازدست میده
  • اکبر ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    کارگردان هست که اون بی بندوبارها را به کار می گیرد . و در رده بالاتر سریال را می بیند ومخارجش را می پردازد . و دست آخر ارشاد مهر تائیدش را می زند.
  • ناظر ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    تو برو اسم خودت را یادبگیر به بقیش کار نداشته باش.
  • دانا ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    از کوزه .......8 سال وزیر ارشاد خاتمی 8 سال مهاجرانی و حالا چه کار کردن؟
  • ناظر ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    ناشناس از اب گلالود ماهی می گیری.
  • داود ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    می خواهند خرابش کنند
  • دانا ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    .........خودتی.
  • صادق ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    برو خودت را به دکتر نشان بده ناشناس.
  • مازیار ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    ای دل غافل راست می گیا بگذاریم اینا به نونشون برسن.
  • دانا ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    خداوند رحم می کنه تو خودت به خودت رحم کن.
  • ناخون ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    یک کلام از مادر عروس بشنو قـــــــــــــــــــــــــــــدرت
  • دانا ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    خب کسانی که زد شیعه هستن از هر راهی وارد می شوند.
  • ......... ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    بیشمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    پس با اين حساب مرگ بر همه به جز شما كه مملكت خودتو نمي فروشي. مرگ بر همه كه طرفدار امريكا و نوكر اسرائيل اند مر گ بر همه بي غيرتها و سگ بازها درود برشما و فقط شما اي كاش من شما بودم مثل شمابود م
  • اراکی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    اسمش از ناظررررر که بهتره . شما بهتره کمی ادب و نزاکت را در ادبیاتتان بکار بگیرید
  • بی نام ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    به این نام باید افتخار کرد بد کردیم با امامانمون، بد!!!!
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    ضد شیعه دانا جان نه زد شیعه
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    فتنه یعنی مخلوط کردن حق و باطل / یادتون که نرفته تعریف فتنه
  • 00000 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    شما سعی خف کار کنی
  • حسین ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    با این تحلیل آبکیتون اگر اینطوره هیچکس حق نداره اسم ائمه رو روی خودش بزاره !!!! در اصل شما باعث و بانی این هستید که اینها به ائمه ما توهین کنند این سوژه ها چه ربطی به ائمه دارند،اینها یک سری تیپ و شخصیت هستند مثل من و شما که اسم ائمه رو روی خودمون گذاشتیم! سوالی دارم! الان هرکی من رو مورد تمسخر قرار بده یعنی مولامون حسین رو به سخره گرفته!؟من کجا مولامون کجا!استغفرالله قابل مقایسه ایم!؟؟؟؟ شما باید پاسخگو باشید در آخرت که باعث و بانی توهین یک سری اشخاص نامسلمون به مذهبمون شدید...
  • مسعود ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    چرا دري وري مي گي ؟ برو عقلتو اب بكش
  • فرشید ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    جمهوری اسلامی ایران آخرین پناهگاه بشریت است. وای بر هتاکین!
  • مسعود ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    مگه افرادي كه در اين فيلم نشون داده شدن افراد مسخره اي بودن و يا دلقك بازي در مياوردند. اين فيلم صرفا زندگي يه خونواده ي شهرستاني ساده و بي آلايش رو بصورت طنز به ما نشون داد كه اتفاقا سادگي ، خانواده دوستي، احترام به بزرگترها، انسجام خانواده و و نيز تقبيح پديده مهاجرت بي رويه به تهران و تجمل گرايي رو به خوبي در اون ديديم. صدا و سيما حتما بايد اسامي ائمه رو براي يه خونواده ي ميلياردر نشون بده كه با لهجه تهراني صحبت ميكنن و زندگيشون فقط و فقط ترويج تجمل گراييه محض هست . شماها كلا لهجه ي شهرستانيها و فرهنگشون رو نشونه عقب موندگي و مسخرگي ميدونيد كه اينطور جبهه گرفتيد وگرنه در شخصيتهاي نشون داده شده در اين فيلم هيچگونه مسخرگي وجود نداشت.
  • جعفر ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    دوست خوبم سخنرانی استاد رائفی رو گوش دادی ؟؟؟
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    همین کارها رو میکنید دشمن سوءاستفاده میکنه بکار بردن اسم ائمه در فیلمها و سریال ها هیچ اشکالی نداره بلکه باعث تبلیغات اسامی هم می شود.
  • رضالاهیجانی ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    جمع کنیداین کاسه کوزه تون رو واقعاکه عقده ای هستین اخه اسم نقی توی سریال چه ربطی به امام نقی داره
  • غلام رضا ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    توهم توطه
  • مهدي جودكي ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    ائمه همه از پاكان و معصومان هستند پس از اين به بعد ما هم نبايد اسامي ائمه رو استفاده كنيم چون هيچكدوم معصوم نيستيم.
  • هاشمی ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    به نظر شما تا حالا افرادی نبودند که این مسائل را به مسولین نگفته اند. من خودم این داستان اسم گذاری ها و همچنین فیلمهایی که با اخلاق اسلامی نمی خونه را از زبان شخصیتها برجسته شنیده ام ولی باید مردم هم به یک فهم و درکی برسند که وقتی مسولی خواست با این فیلمها برخورد کنه موجب اعتراض آنها نشود.
  • داود ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    0 0
    خداوکیلی بدون هیچ حب وبغضی بشین یباربه چیزی که نوشتی درست حسابی فکر کن خودت قضاوت کن آخه این چه تحلیل آبکی کردی مطمئنا این برای رضایت یک عده خاص نوشته شده وا...کاراشتباه داری می کنی اینقدراعصاب خوردشده که نمی دونم چه کارکنم؟؟؟شاید سرم زدم به دیوار انصاف داری چاپ کن....
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم چرا ما باید تو مماکتمون انقدر ضعف فرهنگی و عقیدتی داشته باشیم که با بکار بردن اسم یکی از ائمه در یک فیلم طنز , راه توهین به اون امام بزرگوار باز بشه . مطمئن باشید اگه ما امام هادی (ع) رو اونطور که شایسته ایشون هست معرفی می کردیم این مشکل پیش نمی اومد ولی متاسفانه بجای اینکه نقاط قوت یه سریال که بعد سالها اسم نماز هم توش مطرح شد رو بررسی کنیم با این حرفا فقط می خوایم ضعف خودمون رو پوشش بدیم و بندازیم گردن اینکه تو این سریال از این نام بد استفاده شده .
  • عباس ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    0 0
    به نظر من این کار توپ رو به زمین صداوسیما انداختنه ! صرف ساخت یه سریال که توش اسم یکی از ائمه رو به کار میبره که نمیتونه عامل ایجاد کننده ی این همه توهین باشه ! تازه شخصیت نقی تو سریال اصلا شخصیت بدی نیست که موهن باشه !؟ بدون شک آهنگ شاهین نجفی پست اولین و مهم ترین عامل برای سرآغاز این هتاکی هاست ! سعی کنیم با معرفی اماممون مانع این تخریبات بشیم نه اینکه فقط بقیه رو مقصر جلوه بدیم !
  • نکته بین ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    1 0
    به اطلاع میرساند طی توهین بی سابقه به ساحت مقدس حضرت امام علی النقی (علیه السلام) که توسط خواننده ی مبتذل خوان شاهین نجفی صورت گرفته است زمانی که اسم مقدس این امام معصوم را با نامهای نقی و امام نقی در جست و جوگر گوگل سرچ میکنیم عکسها و مطالب زننده ای ظاهر میشود ... از دوستان عزیز خواهشمندیم پوسترهای زیبا از امام هادی (علیه السلام) را با برچسب های نقی , naghi , امام نقی , imam naghi , امام نقی(ع) , emam naghi , ... در وب خود قرار دهند تا این عکس ها جایگزین عکس های زننده ی موجود شود و از ادامه ی این حرکت زشت جلوگیری شود. شایان ذکر است شما می توانید با رفتن به پایین همین وب از تعدادی پوستر امام نقی علیه السلام برای استفاده در وبتان بهرمند شوید... دوستان عزیز خواهشمندیم به پست های پایین وب رفته و به منظور گسترش این عکس ها در فضای مجازی بر روی هر عکس یک کــلــیــک ناقابل بکنید ... لطفا این مطلب را گسترش دهید...!
  • غریبه ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    شما چقدر مسئله رو گندش می کنین؟
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    من تازگیها با اهنگاش اشنا شده بودم فقط نمی دونم به امام هادی چه توهینی کرده/
  • رها ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    جانم به فدایت یا امام هادی النقی(ع) من به فدای اسم زیبایت شوم.
  • باران ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    2 0
    عادت کردیم یا از اینور بوم بیوفتیم یا از اونور بوم
  • امیر علی فدای امام هادی CA ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    0 0
    لبیک یا امام هادی علیه السلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس