کد خبر 169043
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه گزارش این کمیسیون از بازار ارز هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌شود، گفت: فعلا نمی‌توانم درباره ارتباط اخلالگران بازار ارز با بدنه دولت اظهارنظر کنم، ضمن اینکه با اخذ اطلاعات دقیق از مسئولان اقتصادی و امنیتی کشور، نقش آفرینی اخلالگران در بازار ارز بررسی کردیم.

به گزارش مشرق، محمدعلی پورمختار در گفتگو با مهر در خصوص گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درباره اختلالات اخیر بازار ارز ، اظهارداشت: درحال حاضر گزارش این کمیسیون در رابطه با دلایل نابسامانی و عوامل اخلالگر در بازار ارز و وابستگی و مرکز فرماندهی آنها در حال نهایی شدن است.

وی افزود: در این رابطه از بانک مرکزی درخواست گزارش‌های آماری کرده ایم و به محض اینکه مسئولان بانک مرکزی این گزارشها را در اختیار ما بگذارند، گزارش کمیسیون را جمع بندی کرده و نهایتا هفته آینده آن را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره محورهای اصلی این گزارش گفت: از جمله محورهای مهمی که در این گزارش به آن توجه شده است "بررسی دلایل کمبود ارز در بازار"،"بررسی دلایل افزایش قیمت ارز در بازار"،"بررسی مشکلات و موانعی که در این رابطه فراروی بانک مرکزی و دولت قرار داشت"، "بررسی پیشنهادات و راهکارهای رفع مشکلات مذکور" و "بررسی چشم انداز و آینده بازار ارز ایران" است.

وی همچنین درخصوص نقش آفرینی اخلالگران بازار ارز عنوان کرد: بخش مهمی از گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس مربوط به نقش آفرینی اخلالگران در بازار ارز است به طوری‌که با اخذ اطلاعات دقیق از مسئولان اقتصادی و امنیتی کشور در رابطه با وضعیت بازار ارز، نقش این افراد را در التهاب آفرینی بازار ارز بررسی و تعیین کرده ایم.

پورمختار درباره ارتباط این افراد با بدنه دولت نیز گفت: فعلا نمی توانم درباره این موضوع اظهارنظر کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس