اسرائيل از مدير فيس بوک خواست تا صفحه مربوط به حمايت 230000 نفر براي فراخوان انتفاضه فلسطين در تاريخ 15 مه را حذف کند.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق به نقل از بلومبرگ، اسرائيل خواستارحذف صفحه فراخوان انتفاضه سوم فلسطين از فيس بوک شد.

اسرائيل از مدير ارشد اجرايي شرکت فيس بوک، مارک زوکربرگ، خواست تا اين شرکت صفحه مربوط به حمايت 230000 از فراخوان انتفاضه فلسطين در تاريخ 15 مه را حذف کند.

روز گذشته يولي ادلشن، وزير يهوديان خارج ازکشور و ديپلماسي عمومي، در نامه اي الکترونيکي به رسانه ها نوشت: اين صفحه شامل سخنراني و کليپ هايي است که خواستار کشتار يهوديان و اسرائيلي ها و "آزادسازي" بيت المقدس و فلسطين از طريق اعمال خشونت مي باشد.
اديلشن گفت: "به عنوان مدير عامل و موسس فيس بوک مستحضر هستيد که اين سايت از پتانسيل بسيار زيادي براي گردهماوري توده مردم برخوردار است و از اين بابت همه ما خدا را شاکريم. با اين حال، اين توانايي بالقوه در برخي موارد مانند آنچه که در اين صفحه در خصوص تحريک مردم براي خشونت وحشيانه بيان شده مي تواند باعث آسيب جدي نيز باشد.

اين گزارش مي افزايد: رسانه هاي اجتماعي و ديگر منابع اطلاعاتي آنلاين در قيام  مردم تونس، مصر، بحرين، و ليبي با همکاري توييتر، يوتيوب و فيس بوک در انتشار اخبار و هماهنگي تظاهرات نقش محوري داشته اند.

دبي فراست، سخنگوي فيس بوک، طي يک نامه الکترونيکي در جواب اظهار داشت: "اين که برخي از نظرات و مطالب ممکن است براي اشخاص خاصي ناراحت کننده باشد؛ مانند انتقاد از فرهنگ، کشور، مذهب، شيوه زندگي، و يا ايدئولوژي سياسي خاص، به تنهايي دليلي براي حذف بحث مذکور نمي باشد."

وي گفت: "ما قويا اعتقاد داريم که کاربران فيس بوک بايد توانايي ابراز نظرات خود را داشته باشند، لذا ما سعي نمي کنيم تا گروه ها و يا محتواي صفحاتي که بر عليه کشورها، مذاهب، نهادهاي سياسي، و يا ايده ها خاص صحبت مي کنند را حذف نمائيم."

بلومبرگ مي افزايد: نامه اديلشن زماني نوشته شد که انفجار بمب در بيت المقدس يک کشته و حداقل 30 نفر مجروح برجاي گذاشت. خشونت ميان اسرائيل و گروه  حماس که نوار غزه را در دست دارد نيز افزايش يافته است. حداقل هفت فلسطيني از جمله چندين غير نظامي در اين هفته در حملات اسرائيل براي متوقف کردن حملات موشکي حماس کشته شده اند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس