شرکتي آمريکايي، بازي اينترنتي "دارفور دارد مي‌ميرد" را عرضه کرده است، که در آن تجزيه سودان و غارت منابع نفت و گاز و اورانيوم منطقه دارفور توسط آمريکا را توجيه مي کند.

به گزارش خبرنگار مشرق، شرکت آمريکايي اينترفيول دست به ساخت بازي اينترنتي (Darfur is Dying) زده است که در آن تجزيه سودان و غارت مناع طبيعي دارفور توسط آمريکا را توجيه مي کند.
آمريکا چندي پيش به کمک بزرگنمايي رسانه ها و با مشارکت نهادهاي بين المللي جنوب سودان، که داراي ذخاير عظيم نفت و مس و اورانيوم است، را به بهانه و اتهام نسل کشي رهبر فعلي اين کشور عمرالبشير، از سودان تجزيه کرد. اين بازي که به مسائل آوارگان منطقه دارفور سودان و نيز نسل‌کشي‌هاي اين منطقه مي‌پردازد نيز در پي همان سناريوي آمريکا و براي عرصه سازي آن ساخته شده است.
هدف از اين بازي اختيار دادن به دانشجويان براي کمک به توقف نسل‌کشي و اطلاع‌رساني درباره وضعيت بحراني دارفور اعلام شده است.
اين بازي شامل مراحل مختلفي است. در نخستين مرحله اين بازي، بازيکن مي‌تواند يکي از شخصيت‌هاي موجود را انتخاب کرده و براي بدست آوردن آب تلاش کند.
جالب تر از همه اينجاست که، پيوندهاي موجود در سايت اين بازي، اين امکان را مي‌دهد تا کاربر بتواند اطلاعاتي در خصوص وضعيت موجود در دارفور کسب کند و براي توقف بحران دست به اقداماتي از جمله ارسال پيام به رييس‌جمهور آمريکا و ارسال شکايت‌نامه به کنگره آمريکا بزند. اين موضوع سعي دارد به مخاطب القا کند که آمريکا به دعوت مردم سودان و صرفا براي کمک انسان دوستانه اين کشور را تجزيه و منابع طبيعي آن را مصادره کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس