روي اين عکس تبليغاتي چنين نوشته شده است: «جنايات جنگ اسرائيل: نتيجه ماليات‌هاي شما». شايد اين نخستين بار است که در آمريکايي که لابي بسيار قوي از صهيونيستها پشت پرده آن است، عليه اسرائيل تبليغات خياباني مي شود.

به گزارش خبرنگار مشرق به نقل از اي بي سي، يک عکس تبليغاتي که برنامه‌ريزي‌شده بود تا هفته بعد بر روي اتوبوس‌هاي مترو به نمايش گذاشته شود، تبديل به کانون بحث گرديد.
بر روي اين عکس تبليغاتي اين چنين نوشته شده است: «جنايات جنگ اسرائيل: نتيجه ماليات‌هاي شما.»

شايد اين نخستين بار است که در آمريکايي که لابي بسيار قوي از صهيونيست ها در پشت پرده ي ان است، عليه اسرائيل تبليغات خياباني مي شود. مشخص است که در حاتم بخشي بي منتهاي آمريکا به اسرائيلي ها آنقدر افراط صورت گرفته است که صداي گروهي از مردم آمريکا را درآورده است و به اين تبليغات براي قطع کمک هاي مالي به اسرائيل دست زده اند.

تبليغات حاضر آنقدر براي صهيونيست هاي آمريکا سنگين تمام شده است که شرکت هاي صهيونيستي در آمريکا به شدت به اعمال فشار براي قطع اين تبليغات دست زده اند.

ستاد انتخاباتي آگاهي خاورميانه سياتل براي اينکه اين پيام بر روي تعدادي اتوبوس به نمايش گذاشته شود مبلغ 1800 دلار به مترو پرداخته است.
از آن به بعد، عضو شوراي بخش کينگ، "پيتر وان ريچباور" مي‌گويد که دفترش غرق شکايات مربوط به اين آگهي شده است.
وي مي‌گويد: «اين نمونه‌اي است از حمله به دولت اسرائيل، با استفاده از تصويري که به گونه‌اي طراحي شده است تا احساسات مردم نسبت به دولت اسرائيل و طبعا آمريکائيان يهودي برانگيزاند».
با اين حال، اد ماست به همراه موسسه آگاهي خاورميانه سياتل اظهار مي‌دارند که مفهوم اين پيام چنين چيزي نيست.
وي مي‌گويد: «انتقاد از اقدامات يک دولت ملي به معناي انتقاد از کل مردم نيست. نمي‌توان هيچ گونه پيام ضداسرائيلي يا ضدآمريکايي در اين پيام يافت. ما تنها خواستار حقوق برابر هستيم».
به گفته وان ريچباور: «براي برگردادن اين تصميم، بسيار وقت داريم».
با اين حال، مدير بخش کينگ داو کنستانتين از مترو نخواسته است تا اين آگهي را بردارند، بلکه خواستار بازبيني سياست‌هاي تبليغاتي آنها شده است.
يکي از سخنگويان اين بخش اظهار داشته است که مترو در حال حاضر داراي سه گزينه است: صرفا اجازه دهد تا آگهي‌ها به کار خود ادامه دهند، برداشتن آگهي‌ها، و يا به تاخير انداختن ستاد انتخاباتي تا هنگاميکه بازبيني سياست خود را تکميل کند.


در تصوير زير اين تبليغات بر روي يک دستگاه اتوبوس شهري نصب شده است.

طبق گزارش مرکز پژوهش هاي کنگره ايالات متحده، سالانه 3 ميليارد دلار کمک مالي آمريکا به اسرائيل است و طبق گزارش پايگاه ايف امريکن نو روزانه 7 ميليون دلار کمک آمريکا به اسرائيل و صفر دلار کمک جهاني به فلسطين است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس