"هيلاري کلينتون" وزير خارجه آمريکا در پيامي از آمريکايي‌هايي که تربيت دانش‌آموزان خارجي و رهبران جوان آينده را در طرح‌هاي مبادلاتي اين وزارت‌خانه بر عهده مي‌گيرند،تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق، "هيلاري کلينتون" وزير امور خارجه آمريکا با تشريح اهميت برنامه‌هاي مبادلات بين‌المللي، خانواده‌هاي آمريکايي را تشويق کرد تا ميزباني دانش‌آموزان بيشتري را بر عهده بگيرند.
وي در اين پيام از خانواده‌هاي آمريکايي خواسته تا دانش‌آموزان خارجي که در کنار فرزندان آنها به مدرسه مي‌روند را بپذيرند و آنها را با زندگي آمريکايي آشنا کنند.
وزير خارجه آمريکا در بخش ديگري از پيام خود تأکيد کرده است: بسياري از دانش‌‌آموزان جوان با خاطره‌اي مثبت از آمريکا به خانه‌هايشان باز مي‌گردند و اين جوانان در آينده تبديل به رهبران کشورشان مي‌شوند.
کلينتون در پايان پيام خود آورده است: تمام آمريکايي‌ها را دعوت مي‌کنم که در نشان دادن ارزش‌هايمان به کشورهاي ديگر ما را ياري رسانند.
مشرق به دليل اهميت موضوع و جايگاه ديپلماسي شهروندي در راهبردهاي جنگ نرم و ديپلماسي عمومي آمريکا در قرن 21 ، متن کامل اين پيام را که در وب سايت وزارت خارجه آمريکا به نمايش در آمده است را منتشر مي‌کند:

« هر ساله هزاران فرد جوان از اقصي نقاط جهان به آمريکا سفر مي‌کنند؛ افرادي که مشتاق به دانستن در مورد زندگي آمريکايي و انتقال ديدگاه‌هاي رايج در کشورشان هستند.
خانواده‌هايي که اين دانش‌‌آموزان را به خانه‌ها و قلب‌هاي‌شان وارد مي‌کنند نه تنها زندگي يک فرد جوان استثنايي را پربار مي‌سازند بلکه بين مردم ارتباطاتي بوجود مي‌آورند که در تمام جهان جريان يافته و به اندازه يک عمر تداوم خواهند يافت.
نيت حسنه، بخشندگي، و تفاهم دو جانبه‌اي که از طريق برنامه‌هاي مبادلاتي بوجود مي‌آيند، براي رويارويي با چالش‌هاي کنوني بسيار حياتي هستند.
اين نوع ديپلماسي شهروندي ممکن است با يک دانش‌آموز بازديد کننده و خانواده ميزبان وي آغاز شود، اما در جامعه آمريکا و ديگر جوامع به مانند موجي حرکت خواهد کرد.
بسياري از دانش‌‌آموزان جوان با خاطره‌اي مثبت از آمريکا به خانه‌هايشان باز مي‌گردند، و اين جوانان در آينده تبديل به رهبران کشورشان مي‌شوند. من با برخي از اين رهبران ديدار کرده‌ام و آنها با شور و شوقي بسيار زياد در مورد تجربيات‌شان با من گفتگو کرده‌اند.
به اعتقاد من تمام خانواده‌هاي ميزبان مي‌دانند که وقتي درب خانه‌هايشان را بر روي يکي از اين دانش‌آموزان باز مي‌کنند، دوستي براي خود مي‌يابند که تا تمام عمر ادامه خواهد يافت و تمام آمريکايي‌ها را دعوت مي‌کنم که در نشان دادن ارزش‌هايمان به کشورهاي ديگر ما را ياري رسانند.
زماني که کليشه‌ها را کنار مي‌گذاريم و کانال‌هايي جديد براي گفتگو ميان مرزها مي‌گشاييم، هم به خود و هم تمام جهان نيرو مي‌بخشيم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس