يک شرکت عربي به نام افکار مديا دست به ساخت و ارائه يک بازي استراتژيک به نام "قريش" در مورد تاريخ صدر اسلام با محوريت شخصيت خالد بن وليد زده است.

به گزارش خبرنگار مشرق، "قريش" يک بازي استراتژيک در مورد صدر اسلام است که به منشأ اسلام در صحراي عرب در سال 590 ميلادي مي‌پردازد؛ از هنگام ظهور و رشد آن تا هنگام ساختن يک دولت (خليفه)، که بزرگ‌ترين امپراتوري‌هاي زمان يعني امپراتوري روم و ايران را شکست مي‌دهد. در اين بازي به بازيکنان اين امکان داده مي‌شود تا دريابند که دليل گسترش و پيروزي‌هاي اسلام چه بوده است.
اين بازي بر اساس شخصيت‌هايي ساخته شده است که در صدر اسلام وجود داشتند و شاهد تحولات و رويدادهاي آن زمان بوده‌اند؛ شخصيت‌هايي چون يک افسر روم شرقي، يک راهب فارس، و يک رييس پير قبيله. هر يک از اين شخصيت‌ها از نقطه‌نظر خودشان اين پديده جديد يعني اسلام را بيان مي‌کنند.
يکي از شخصيت‌هاي کليدي اين بازي خالد بن وليد از طايفه بني مخزوم از قبيله قريش است. او که در تمامي جنگ‌هاي مشرکان عليه پيامبر اسلام شرکت داشت، پس از صلح حديبيه به جمع مسلمانان پيوست و در غزوه ي فتح مکه و حنين شرکت کرد.
قلم‌پردازان اهل سنت به دليل پيروزي‌هاي بسيار خالد بن وليد، از او به عنوان «سيف الله» ياد کرده‌اند. خالد بن وليد در زمان پيامبر نزد قبيله جذيمه رفت تا آنان را به اسلام دعوت کند، ولي از آنجا که بين قبيله جذيمه و قبيله خالد بن وليد (بني مخزوم) دشمني بود، کينه قبيلگي ديرينه ، خالد را بر آن داشت که علي رغم مسلمان شدن جذيميان، نسبت به آنان بدبين باشد و به آنها حمله کند. وي عده‌اي از مردم مسلمان جذيمه را کشت و اموالشان را به غارت برد. رسول خدا از رفتار خالد ابراز انزجار نمود و فرمود: «خداوندا، من از رفتار خالد بيزارم». پيامبر آنگاه علي بن ابيطالب را جهت دلجويي و پرداخت ديه به کشته‌شدگان آن حادثه به ميان قبيله جذيمه اعزام نمود.
از جمله مهم‌ترين جنايات فجيع خالد بن وليد در زمان خليفه اول، قتل مالک بن نويره به اتهام شرک و هم‌بستر شدن با همسر او است. سرانجام، خالد بن وليد در سال 21 قمري در شهر حمص شام در عصر خليفه دوم در گذشت و خليفه دوم را وصي خود قرار داد. 
 مشخصات بازي قريش
اولين بازي راهبرد فوري (آرتي‌اس) با زبان عربي.
چهار مليت مختلف شامل بدوي‌ها، اعراب، ايراني‌ها و رومي‌ها با ساختمان‌ها، واحدهاي نظامي و تاکتيک‌هاي نبرد که بسيار واقعي طراحي شده است.
دوربين چشمي با زاويه چرخش 360 درجه به همراه قابليت زوم.
چهار نبرد نفس‌گير، با بيش از 30 مرحله، امکان بازي در نقش شيخ بدوي و ارتقاي احترام قبيله‌اي خود، فرماندهي ارتش خود به عنوان تنها اميد اسلامي تازه متولد شده، شکست دادن قبايلي که اطراف پايتخت شما جمع شده‌اند و عقب راندن آنها از طريق شن‌هاي سوزان عربستان، يا اينکه صرفا راه‌هاي فتح شده "خالد" را طي کنيد، شمشير خدا، همانطور که سربازانش او را خطاب مي‌کنند، شکوه و جلال را با اين ژنرال اسطوره‌اي که هيچ‌گاه در يک نبرد هم شکست نخورده بچشيد و در مغلوب ساختن قدرتمندترين امپراطوري‌هاي آن زمان موفق شويد، امپراطوري‌هاي بيزانس و ايران.
اين بازي سه حالت دارد که عبارتند از نبرد، مسابقه مرگ و شاه کشي.
60 شخصيت منحصربفرد از ژنرال‌ها و رهبران نظامي در اين بازي وجود دارند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس