کد خبر 1575134
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۶

به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی، فعال رسانه در کانال تلگرام خود نوشت:

روز قدس وقتی شروع شد که گفتمان حمایت از فلسطین به محاق کمپ دیوید رفته بود و به نوعی آرمان آزادی قدس را زنده نگاه داشت ولی حالا که تحولات بزرگی مثل طوفان الاقصی رخ میدهد و ماجرا اینقدر فراگیر می‌شود آیا می‌توان روز قدسی مشابه گذشته داشت و آیا پیشتازی جامعه ایرانی قابل حفظ است؟

می دانیم که افول برنامه های روز قدس در سالهای گذشته تابع چند عامل از جمله تخریب چهره ایران بخاطر تحولات سوریه بود و البته عامل موثرتر حکومتی شدن تدریجی این رویداد بود که شاید حل این امر هم با این سرعت اصلاحات تدریجی ادارات میسور نباشد یعنی کنش‌گران خیلی قابل تغییر فوری نیستند.

اما یک مسأله وجه تمایز ماست و حتی به قول حاج نادر طالب‌زاده رسانه ماست و آن موضع متفاوتی است که ما داریم! یعنی حتی در همین شرایط حضور مردمی پررنگ در جهان ما با حفظ «کارویژه گفتمانی» خودمان خواهیم توانست زنده بودن و تامل برانگیز بودن خود را حفظ کنیم.

حال سوال این است که در شرایط کنونی جنگ غزه چه محتوایی می‌تواند در حد نسبی، روز قدس که به هر صورت منتسب به ایران است را در جهان مورد توجه قرار دهد؟
۱)موج کمک رسانی که امروز بخاطر شرایط اسفناک انسانی مطرح است و حتما باید در آن دمید ولی طبعا بقیه از ما در آن جلوتر هستند.
۲) فشار برای تحریم که چند بار مورد تاکید رهبری قرار گرفت و عبارت از ایجاد فشار مردمی بر دولتها برای قطع روابط اقتصادی با رژیم است که در آن کم رقیب هستیم.
۳) مقابله با دو دولت که بنحوی اسم رمز خروج از شکست طوفان الاقصی برای دموکرات های غربی و دول‌ متطبع عربی منطقه است و البته مدافعان پرقدرتی حتی در کشور ما دارد و اتفاقا نقد مستدل آن می‌تواند افکار را به چالش و تامل وادارد.

این رویکردها اتفاقا بر اساس نظرسنجی ها مطلوب اکثریت ملت های مسلمان و حتی بخشی از مخاطب غربی است. یعنی‌ گرچه دولت ها با این رویکردها موافق نیستند ولی ملتها طرفدار این مواضع هستند و امکان گفتگوهای نخبگانی و تبادل نظر در کشورهای مختلف فراهم تر از گذشته خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    تا زمانیکه تفکر صهیونیستی در جهان باشد مردم جهان روی ارامش را نخواهند دید .سران صهیونیست و خانواده هایشان با جمعیت کمتر از بیست میلیون تمام فتنه های جهان را برنامه ریزی میکنند.انها با چپاول منابع و ثروت کشور های جهان و با چاپ دلار های تقلبی 70 در صد اقتصاد جهان را در دست داشته و با انتخاب دولت های دست نشانده در کشور ها ارتش انها را هم بکار میگیرند.روسای جمهور و دولت های دست نشانده خود در آمریکا،انگلیس،فرانسه،المان ،ودیگر کشور های اروپایی وکشور های تحت سلطه انها مثل کانادا،کره جنوبی،استرالیا و....بر سر کار اورده و سپس با دادن دستورات به انها جهان را به نا امنی میکشانند.بعضی کشور های ضعیف هم تحت سلطه انها قرار گرفته و در جهت منافع انها ،کشور خود را به سمت نابودی میبرند.و الاچه کسی است که نداند اسرائیل یک دفتر کار و پایگاه نظامی صهیونیست ها برای تسلط برای منطقه است؟و اینکه امریکا و کشور های اروپایی همه از ان حمایت میکنند دلیل همین مطلب است . دولت ها تحت سلطه این کشور ها بر خلاف میل مردم خود،از سیاست های صهیونیستی و جناتکارانه اسرائیل در منطقه حماییت میکنند.و گرنه سران صهیونیست همانگونه که برای مردم جهان هیچ ارزشی قائل نیستد برای مردم فلسطین و حتی ساکنان اسرائیل هم هیچ ارزشی قائل نیستند و انها را شهروندان درجه 3خود میدانند که سپربلای سیاست های توسعه طلبانه خود کرده اند.و خودشان در بهترین و امن ترین نقاط جهان به چپاول مردم جهان مشغولند.اگر مردم دنیا سیاست های صهیونیستی را بشناسند و با انها مقابله کنند بیشک جمعیت کل صهیونست ها حتی کمتر از ان است که بتواند یک ارتش کوچک تشکیل و یا از اسرائیل حمایت کنند.انها هرچند بدرون ادیان یهودیت و مسیحیت رخنه کرده و کنترل ان را بدست گرفته اند ولی خودشان هیچ اعتقادی به خداوتورات و انجیل و انبیاء الهی ندارند. مردم خدا پرست ازمسلمان ومسیحی و یهودی و همه ازادیخواه جهان باید علیه سیاست های صهیونیستی قیام کرده و هرکجا میتوانند منافع و ثروت های انها را مصادره و بین مردم مستضعف جهان توزیع نمایند.و با تعطیلی سفارت خانه کشور های طرفدار صهیونیست ها در کشور خود با انها قطع رابطه نمایند.تا این تفکر شیطانی از جهان رخت بربندد. .انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس