کد خبر 1599910
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه

جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا برگزار شد.

به گزارش مشرق، جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه روز ۱۶ اردیبهشت به ریاست قاضی فرخ‌نیا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ریاست دادگاه نسبت به استفاده از الفاظ رکیک و فحش از سوی برخی از متهمان تذکراتی را ارائه کرد.

در ادامه جلسه متهم (س.م.ح) از قاضی خواست تا اساس را بر برائت وی قرار دهد و مدعی شد با توجه به دفاعیاتی که در جلسات قبلی از خود داشته، باید تبرئه شود! وی همچنین مدعی شد که سلول‌های انفرادی اسرائیل را هم دیده و در بخشی از سخنانش به مقایسه زندان‌های ایران و اسرائیل پرداخت! همچنین اتهاماتی و الفاظی را به ضابطان قضایی پرونده و بازپرس نسبت داد.

همچنین وکیل متهم (س.م.ح) هم ادعاهای وکلای قبلی مبنی بر بی‌اعتبار بودن اقاریر متهمان تکرار کرد و از قاضی خواست تا دستور پس دادن وسایل الکترونیکی متهم را بدهد.

وی همچنین پول‌های اخذ شده از سوی موکلش را هدیه و هبه دانست که به درخواست متهم به حساب افرادی مانند خواهرزاده، دختر و یا برخی در خارج از کشور واریز شده است و به این ترتیب نتیجه گرفت که این مبالغ رشوه برای اعمال نفوذ نبوده و تنها هدیه‌ای در قبال مشاوره‌های (س.م.ح) بوده است.

در ادامه این جلسه نماینده دادستان اعلام کرد که ادبیات سخیف و هتاکانه نسبت به بازپرس و ضابطان قضایی در شکایاتی دیگر پیگیری خواهد شد و همه مطالب درج شده در کیفرخواست، اسنادی را به پیوست خود دارند. وی در خصوص اتهام پول‌شویی (س.م.ح) هم گفت: این اتهام محرز بوده و بخشی از پول‌ها به حساب افرادی رفته که محکوم به نفاق هستند.

به گفته نماینده دادستان این متهم در ملاقات با همسر و فرزندش به آنها گفته به دفتر یوسف‌آباد رفته و به آن‌ها بگویند که (س.م.ح) دیگر بریده است!

نماینده دادستان درخصوص نفوذ (س.م.ح) در پرونده ورزشگاه شهدای قیطریه هم گفت: رای این حکم قطعی نبوده و پس از ماده ۴۷۷ با تجویز اعاده دادرسی این پرونده در دیوان عالی کشور به جریان افتاده است.

نماینده دادستان به اعترافات دیگر متهم(س.م.ح) اشاره کرد و گفت: این متهم در اقاریر خود گفته که از روزهای اول پیگیری این پرونده به فرزند اول معاون سابق قوه گفته که هوای او را داشته باشد و او هم از خجالت آن‌ها درخواهد آمد.

نماینده دادستان در خصوص انکار ادعای نفوذ توسط متهم (س.م.ح) که یک قاضی بازنشسته است گفت: این متهم بارها مدعی شده که دوستانی از مقامات دارد که اگر از آنها درخواستی داشته باشد، خودشان یا خانمشان یا فرزندانشان پیگیر درخواست وی می‌شوند.

نماینده دادستان همچنین گفت اسناد حاکی از آن است که متهم در ازای دریافت سکه، ارز، دلار و ... در پرونده‌های ابر بدهکار بانکی به نام رستمی صفا و ورزشگاه شهدای قیطریه اعمال نفوذ کرده است. در ادامه اسناد پول‌پاشی متهمان و دادن رشوه به نمایش در آمد.

همچنین صوت‌هایی از فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه پخش شد که به (س.م.ح) این اطمینان را می‌دادند که کارها و کارشناسی‌ها در حال پیگیری است.

در ادامه یکی از اهالی منطقه قیطریه به ایراد سخنانی پرداخت و اذعان کرد: برای تخلیه ورزشگاه شهدای قیطریه به زور متوسل شده و زنان و کودکان و مردانی که به اقامه نماز صبح پرداخته بودند را با کتک بیرون راندند.

به گفته نماینده دادستان در پرونده ورزشگاه شهدای قیطریه، ۶ میلیارد سهم متهم ه.ن و ۵ و نیم میلیارد سهم (س.م.ح) برای اعمال نفوذ بوده است؛ قیمت کارشناسی ورزشگاه در آن زمان ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد بوده که سهم فرزندان معاون اول سابق قوه، ۲۰ درصد یعنی معادل ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است. (پیامک‌ها پخش می‌شوند)

نماینده دادستان همچنین به زد و خورد دوتن از متهمان در روز تخلیه ورزشگاه با مردم عادی پرداخت و گفت: فرزند معاون اول سابق قوه با پدرش تماس می‌گیرد و وی به آنها می‌گوید به هر قیمتی هست در آنجا باشید تا حکم اجرا و ورزشگاه تخلیه شود و بعد از اجرای حکم، متهم (س.م.ح) به فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه مقادیری سکه پرداخت می‌کند. (صدای فرزند کوچک معاون قوه پخش می‌شود)

نماینده دادستان پرداخت وجوه نقد چند ده میلیاردی از سوی فرزند ابربدهکار بانکی به (س.م.ح) در چهارراه فرمانیه را دلیل دیگری بر اطلاع متهمان از اعمال مجرمانه خود دانست و گفت: توافق فرزندان معاون قوه با متهم س.م.ح در پروندا ابربدهکار بانکی بر سر ۲۰ میلیارد بوده که یک سوم آن سهم (س‌م.ح) می‌شود. (چتی که سهم متهم مشخص شده پخش می‌شود)

در عین حال متهم (س.م.ح) به صورت مجزا مبالغ دیگری در قالب یورو، سکه و واریز به حساب بستگان خود از ابر بدهکار بانکی گرفته و حتی بخشی از این مبالغ به حساب فردی در ترکیه واریز شده است.

گفتنی است پسر معاون اول سابق قوه‌قضائیه در دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش در سال جدید، ضمن رد اتهاماتش در دادگاه، تمام اعترافات دوران بازجویی را رد کرد.

در این جلسه این متهم به دفاع از خود پرداخت و مالکیت همۀ موارد تحصیل‌شده از طریق عناوین اتهامی را رد کرد و منشاء خرید چند زمین، خانه و خودروی لوکس خود را سرمایه‌های شخصی عنوان کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    48 3
    احسنت با جدیت پیگیری کنید
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      10 1
      این عبارت جای تامل بسیار دارد. " نماینده دادستان همچنین به زد و خورد دوتن از متهمان در روز تخلیه ورزشگاه با مردم عادی پرداخت و گفت: فرزند معاون اول سابق قوه با پدرش تماس می‌گیرد و وی به آنها می‌گوید به هر قیمتی هست در آنجا باشید تا حکم اجرا و ورزشگاه تخلیه شود ." پدر که همان معاون اول بوده به پسرش نگفته که تو چکاره ای. خواهانی ، خوانده ای ، وکیلی ، مامور اجرایی . کی هستی پسرم ، انجا چه می کنی. پس اینکه پدر استعفا داده تا پرونده تحت تاثیر قرار نگیرد همش الکی بوده است.
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      4 5
      این به فساد کشیدن ارکان نظام و همچنین قوه قضاییه قطعا از خارج هدایت می شود و چه افشا شود و چه نشود به هرحال از این موضوع جهت ضربه به اعتماد مردم نسبت به ارکان نظام استفاده می شود این افراد را رسوا کنید و در ملا عام جار بزنید و با صدور احکام شدید و بازدارنده این دستهای پیدا و پنهان را نابود کنید
    • کارگر IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 1
      " بابک خرمدین " توسط والدینش مثله شد ! " محمد مصدق " معاون اول قوه قضائیه استعفا داد ! چه رازی پشت اسامی معروف است ؟!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    36 9
    برای حفظ اعتماد مردم و دفاع از خون پاک شهیدان این ملعونها را باید دار زد.
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      7 15
      زر مفت نزن
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      5 8
      قاضی هستی یا حاکم؟ قرار نیست همه را به دار زد نادان
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      1 0
      هر کسی امنیت و آرامش مردم را به خطر اندازد مستحق اشد مجازاتِ
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      0 0
      گفته هبه شده یعنی دوست داشته ببخشه
  • FR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    28 3
    اژدهای سیری ناپذیر !
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      11 2
      ضد انقلاب نیستم بدبین هم نیستم ، ضد دولت ریسی هم نیستم اما چه خوشمان بیاید چه نه، ساختار حکمرانی اداری کشور فساد زاست. نهادهای دولتی منبع فسادند.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    11 1
    عکس این شازده ها را نمی گذارید. باید چی فکر کنیم؟
    • ... IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      1 0
      عکس؟مگه نیبینی س م ح اسمشم حاظر نیستن بگن عکس میخوای قدی یا 3در 4
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    6 2
    آفرین بر قوه قضاییه که با این جدیت فساد این ملاعین رو پیگیری میکنه
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 2
    درود بر قوه قضاییه
  • رضا IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 1
    لطفا علاوه بر حبس و جریمه شلاق فراموش نشود، زبانشان خیلی دراز است و نیاز به ادب شدن دارند!
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 2
    چشم تان روشن
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    22 2
    چند صباح دیگر، جشن آزادی شان رو میگیرند؛ مگر بابک جان زنجانی آزاد نشد؟
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 1
    تکاثر و تفرعن از شیطان و یهود است.
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      0 0
      پیشنهاد میکنم شیطان و بهودی ها رو بد نام نکنی
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    9 1
    اشد مجازات
  • پویا نوری IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    6 1
    باید این افراد در ملا عام شلاق زده شوند و رسوا شوند نه اینکه مثل شما هر کی دزدی میکنه برای حفظ آبرویش اقدام می کنید و از حروف استفاده میکنید ! خود اسلام گفته این افراد را رسوا کنید در حالی که شما در حالی استتار این افراد هستند
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    8 1
    معاون قوه قضاییه !!!!کاری با مبلغ کلان پایمال شده ندارم بحث اعتماد عمومی است اما واقعا تبعات این جرم بیشتر است یا بستن خیابان که اون باید در کمتر از دو ماه اعدام شود و ایشان و پدر محترمتان با سلام و صلوات عاقبت بخیر خواهند شد فقط یک سوال اگر گزارش درست باشد ورزشگاه ۷۰۰میلیاردی را به ۱۲میلیارد فروختند یعنی کارشناس، هیئت بررسی کننده و... همه دور همی ، بقیه خصوصی سازی ها و واگذاری ها چگونه است
  • محمدایوب IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    7 1
    این چه مسخره بازیه اسم وکیل را هم با الف ب ت می نویسید مگر وکیل نیست چرا اسمش را مثل آدم نمی نویسید
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    6 1
    این افعی های حرامخوار پررو اونقدر از جایی پشتشون گرمه که حتی به بازپرس و ضابطین قضایی هم توهین و پرخاش می کنند و اتهام می زنند باید خداییش برخورد محکم با اون ها بشه تا مردم هم ببینند
  • سروش IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    11 1
    حالا این س. م. ح چه خری هست که شماها به فکر حفظ ابروی نداشته اش هستین؟؟؟؟!!!!!
    • TR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      9 1
      دقیقا
    • محمدایوب IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      0 0
      خدایا اسلام را حفظ کن
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 1
    هفت سره اژدها عجب سریال جالبیه چندقسمتشو نگاه کردم دیدم خیلی شفاف پرده برداشته ازماس ماسک های خیلی هاکه به زورمیخوان این ماسک هاروصورتشون باشه تافساده سیرت شیطانیشون زیراون صورت های بی آلایش وساده برملا نشه وبگندماآقازاده نیستیم ماهم مثل شمامردم دردکشیده ورنج کشیده ازناملایمتی روزگاریم پس انقدرفکرنکنیدمااشراف زاده ایم واین پول هابادآورده است که که اومده توی جیبامون پره!مدیونیداگه اینطورفکرکنید😑😒
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    معتقدم فساد در کشور سیستمی نیست و تهمت فساد سیستماتیک به نهادهای کشور کار خیلی بدی هست لیکن این را هم می‌دانم از این پسران و فرزندان در کشور و در دستگاه قضا بازهم داریم اما مدرک و سندی که بشه دستگیرشان کرد نداریم زیرا خیلی با احتیاط کار می‌کنند. تازه در همین پرونده فساد فرزندان معاون اول شکی نیست مبلغ فساد خیلی بیشتر از ایناست ولی همیشه اینطور بوده که بخشی ا ز فساد رو میشه با مدرک و سند ثابت کرد و بخشی هم امکان اثباتش در دادگاه نیست.
  • US ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 3
    چای فاسد و سرطان زا رو فرستادن دبی، رنگ و اسانس زدن و با گرفتن میلیاردها دلار وارد کردن ، چرا عوامل چای دبش اعدام نمیشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • US ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 1
    آزادی طبری که مفسدین بزرگ را به کانادا میفرستاد ثابت کرد فساد در قوه قضائیه؟
  • US ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 1
    این کار خوبه اما مبارزه واقعی با فساد رو از چینی ها یادبگیرین
  • US ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 1
    تا مفسدین اعدام نشن و با اونها مهربانانه رفتار بشه فساد مثل همیشه رو به رشده مثل چای دبش فساد دبش جنایت دبش
    • JP ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      0 0
      نفرمائید، مگر سطل آشغال آتش زدند که امنیت ملی به خطر بیفتد و اعدام بشوند. این گل پسرها فقط کمی با استفاده از قدرت پدر عزیزشان شیطونی کردند که اندکی دگر جشن آزادی میگیرند
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 1
    پسر معاون اول نه پسر معاویه اول درسته
  • محمد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 1
    این حرمزاده ها خون شهدا پایمال و دین ايمان مردم بیچاره را نابود کردند بایدخودشان و خانواده های شان نابود شوند
  • محمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 1
    يکی توی اداره مالیات اردستان هست پسرش آوردن شرکت سر کارم نمی‌یاد ولی حقوقش رو میگیره
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    9 1
    اینهای بچه های یک روحانی تراز اول وانقلابی بودن که تونسته تو گزینشها از فیلترهای جمهوری اسلامی رد بشه وبشه معاون اول قوه قضاییه .اینها تو خونشون از بچگی دعا وزیارت ومداحی نبوده مگه ؟پس چرا این طوری شدن؟تو فرمانیه قرار میذارن تا از ابر بدهکار بانکی رشوه بگیرن؟یک سوال ازخودتون بپرسین که چه کسانی سبب بی اعتمادی مردم به نظام وجمهوری اسلامی هستن ؟خواب مردم دارن می بینن دیگه همین آقازاده هایی که تو مملکت همه کاره هستن وآخر سر هم با یک برخورد مومنانه باید قصه رو پایان داد .یک جریمه جزیی ویک زندان صوری که با مرخصی تمام میشه.به خدا این راه ورسم حکومت علوی نیست که اگر بود مردم این قدر دلسرد نبودن.
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 2
      چرت نگو کدام ابر بدهکار زندانی شده فوری آزاد شده.....تا بدهی به بیت المال را ندهد وزندانیش تمام نشود درحبس میماند...مثل بابک زنجانی تمام بدهیش را گرفتن والان هم زندانه
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      1 1
      پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوّتش گُم شد
  • سیداسماعیل هاشمی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 1
    هی طرفی که ناراحتی وغرمیزنی چیزی هم گیرت میامد که الان میسوزی
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 1
    همینکه جمهوری اسلامی تلاش میکنه ماسک از صورتک های زشت و پلشت نفاق و دورویی ریاکاران انداخته شود، نشان از ستون های محکم و خداباور آن دارد... اگر #فضا از اینان گرفته شود، اسب سرکش فساد و شهوتِ سوءاستفاده از سرمایه های ملی گرفته میشود که میماند #بستر و زمین؛ و این خودش فرهنگ سازی میخواهد و سازکار #شفافیت ساز و #سوت_بلند. دیر وقت است ولی امیدآفرین.
  • JP ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 1
    لابد این هم تقصیر زن زندگی آزادی است
    • شهروند IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      0 0
      اتفاقا همه اینها یه مسیر رو دارن طی میکنن و همکار هستن . و کارشون ضربه زدن به اسلامه و تشیع واقعیه . هر دو دشمن تشیع هستن، هر کدوم در شکل و ظاهری
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 1
    قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اجتماعی واقتصادی واقعا ناتوان است.
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      1 1
      ززن معلول آن‌هاست
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    2 0
    ریشه فساد در کشور همین آقازاده ها هستند که هم اختلاس می کنند و هم با دشمنان جمهوری اسلامی در ارتباط هستند
  • ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    خداوکیلی مثل چین این دزدای کلان که حتماً نفوذی هم هستند باید اعدام بشن تا حساب کار دست رفقاشونم بیاد، نه آفتابه دزدا..
  • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    3 0
    آقای محسنی اژه ایمفسدیندر هر لباسو مقامی هستند بهزنجیر بکشید
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    متاسفانه برخلاف آموزه های تشیع ، حکم های ضعیف و مجازات های ناکافی برای چنین افرادی صادر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس