1

بازی گروسی در تقابل با کشورمان کاملاً شفاف و در عین حال پیچیده است! این سادگی، معطوف به شناخت ماهیت این بازی و هم افزایی سه ضلع آن (واشنگتن، بروکسل و وین) علیه منافع کشورمان است.

سرویس سیاست مشرق- رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی طی هفته‌های اخیر مصاحبه‌های هدفمندی را در تقابل با ماهیت و کارکرد فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صورت داده که بر خلاف آنچه برخی تصور می‌کنند، منبعث از نظرات کارشناسی و حقوقی آژانس نیست!

کاخ سفید، اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی با توجه به نزدیک شدن به سال ۲۰۲۵ میلادی (زمان تعیین شده در خصوص فعالسازی بند غروب آفتاب) میان دو گزینه «دفرمه سازی برجام» یا «خروج رسمی برجام» مردد مانده‌اند.

از سوی دیگر، جایگزینی برجام با توافقی جدید نیز مستلزم چینش دوباره میز مذاکرات و آماده سازی پیش شرطها و لوازمی است که واشنگتن و تروییکای اروپایی قابلیت آن را (حداقل در برهه کنونی) ندارند.

از این رو باید در ماورای مواضع شورای حکام و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اهداف کلان، میان مدت و خرد غرب را از پمپاژ ادعاهای اخیر علیه ایران مدنظر قرار داد. پیش فرض قطعی ما در این روند، همپوشانی مطلق گروسی با سیاستگذاران غربی مذاکرات هسته‌ای است.

مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق

گزاره‌های ادعایی گروسی

در اینجا به برخی گزاره‌های ادعایی مطرح شده از سوی رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که طی ماهها و هفته‌های اخیر به کرات مورد تاکید قرار گرفته، متمرکز می‌شویم:

۱- ایران از زمان شکست مذاکرات هسته‌ای به طور چشمگیری به ساخت بمب هسته‌ای نزدیک‌تر شده است.

۲- هیچ کشوری که هنوز بمب اتمی ندارد، اورانیوم را تا سطح ۶۰ درصد غنی‌سازی نمی‌کند. ایران بیش از آنچه برای ساخت بمب هسته‌ای نیاز دارد، اورانیوم غنی شده تولید کرده است.

۳- غنی سازی ۹۰ درصدی برای ساختن بمب اتمی لازم است، اما غنی سازی ۶۰ درصدی تقریباً با غنی سازی ۹۰ درصدی یکسان است!

۴- برجام دیگر کار نمی‌کند. باید در نظر داشته باشیم که هم اکنون در سال ۲۰۱۵ میلادی (زمان انعقاد برجام) قرار نداریم و در نتیجه، این توافق نیاز به جایگزینی با توافق دیگری دارد.

۵- جمهوری اسلامی در حال افزایش توان هسته‌ای خود است و با وجود این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌طور فعال در حال بازرسی است، اما این بازرسی‌ها کافی نیست.

مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق

تحلیل محتوای سخنان گروسی

در تحلیل محتوای سخنان گروسی، باید به صورت همزمان نسبت به متن و فرامتن آن‌ها توجه داشت. در ابعاد متنی، ما با ادعاهای غیرحقوقی و مکرری مواجه هستیم که از سوی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح می‌شود.

در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

نخست اینکه با توجه به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و بی تعهدی مطلق اتحادیه اروپا در تأمین تهدات مالی مندرج در متن برجام، ایران کاهش گام به گام تعهدات خود را در دستور کار قرار داده و بخش اعظمی از این تعهدات، معطوف به مطالبات فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی از کشورمان می‌باشد.

به عبارت بهتر، خروج ایران از این تعهدات معلول بدعهدی مطلق طرف مقابل و واکنشی کاملاً منطقی و حقوقی نسبت به این موضوع محسوب می‌شود. از این رو کاهش تعهدات برجامی ایران، مصداق «واکنش حقوقی» بوده نه «کنش اولیه» با این حال گروسی در گزارشات و مواضع خود تلاش می‌کند بدون ذکر مقدمه‌ای که منتج به اقدام ایران شده، نهاد متبوعش را در مقام مطالبه گر و ایران را در مقام محکوم جلوه دهد! این همان بازی نخ نمایی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای حکام بر اساس روال معمول خود در تقابل با کشورمان دنبال می‌کنند.

نکته دوم اینکه گروسی در مواردی که موضوع بازرسی‌های هسته‌ای از ایران مطرح می‌شود، آژانس بین المللی انرژی اتمی را یک بازیگر مستقل، حقوقی و غیر تأثیرپذیر از توافقات برجام قلمداد می‌کند. به عبارت بهتر، گروسی در صدد القای این گزاره به افکار عمومی دنیاست که فارغ از تعهداتی که در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود دارد، ایران ملزم به تبعیت از الگوهای بازرسی آژانس (در هر دو بعد پادمانی و فراپادمانی) می‌باشد.

نکته سوم اینکه در جریان دو سفر رافائل گروسی به ایران، میان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تفاهمی در راستی همکاری طرفین بر سر حل و فصل پرونده مکانهای ادعایی صورت گرفت. مطالبه آشکار جمهوری اسلامی ایران، «مختومه نمودن پرونده مکانهای ادعایی» از سوی اژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و حدود و ثغور مطالبات کاملاً شفاف و حقوقی خود را در این خصوص مطرح نموده است.

با این حال گروسی و مقامات آمریکایی-اروپایی نشان داده‌اند که قصد دارند با مفتوح نگاه داشتن این پرونده‌ها، زمینه بازرسی‌های اصلی و فرعی (بازرسی‌های نامحدود زمانی-مکانی) را در ایران در زمان حال و آینده ایجاد کنند. گروسی تاکنون چندین بار در خصوص روال مذاکرات برجام اظهار نظر کرده و معتقد است این توافق عملاً کارآیی لازم را ندارد. مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به لحاظ فرامتنی، در پازلی بازی می‌کند که طراحان اصلی آن در واشنگتن و اتحادیه اروپا به سر می‌برند!

بر این اساس، گروسی سه هدف فرامتنی مهم را در قبال توافق برجام و مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند. این موارد عبارتند از:

الف) بازگشت یکجانبه ایران به تعهدات مندرج در توافق هسته‌ای، بدون آنکه عملاً تحریمهای جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

ب) زمینه سازی برای بسط نظام بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران که با هدف نفوذ امنیتی غرب به اماکن حساس در کشورمان صورت می‌گیرد.

ج) رفع اتهام از آمریکا در قبال خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای و ایجاد حاشیه امن برای تروییکای اروپایی در خصوص صدور بیانیه‌های سیاسی و غیر حقوقی علیه ایران.

د) جلوگیری از استناد حقوقی و عملیاتی ایران به بند غروب آفتاب در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد.

و) جلوگیری از انعقاد توافق «تضمین محور» با ایران با هدف ممانعت از بهره مندی ایران از مزایای رفع تحریمها

مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق

بازی شفاف اما پیچیده!

بازی گروسی در تقابل با کشورمان کاملاً شفاف و در عین حال پیچیده است! این سادگی، معطوف به شناخت ماهیت این بازی و هم افزایی سه ضلع آن (واشنگتن، بروکسل و وین) علیه منافع کشورمان است. به عبارت بهتر، شناسایی گروسی به مثابه یک شخصیت مستقل در این معادله، خطایی محض محسوب می‌شود. او وظیفه دارد در برهه کنونی، ایده همیشگی مقامات کاخ سفید (بازگشت یکجانبه ایران به برجام در عین عدم رفع واقعی تحریمها) را عملیاتی سازد.

این در حالیست که گروسی اصلی‌ترین وظیفه خود را در این خصوص به صورت عامدانه فراموش کرده است: این مسئولیت، حل موانع فنی توافق هسته‌ای میان ایران و اعضای ۱+۴ است.

حدود و ثغور مطالبات و خطوط_قرمز تعیین شده از سوی کشورمان در مذاکرات وین بر سر مسائل اختلافی از جمله «حل و فصل موضوعات پادمانی»، «ارائه تضمینهای ذاتی و اعتباری»، «لزوم رفع تحریمهای بازدارنده در مسیر اجرایی شدن برجام» از ابتدا مشخص بوده و در حال حاضر نیز جمهوری_اسلامی ایران ذره‌ای نسبت به آنها عدول نکرده است.

در چنین شرایطی بخش اعظم عملیات روانی غرب در مرحله پایانی مذاکرات، ناظر بر دفرمه شدن هندسه مذاکرات یا لغو خطوط قرمز تعیین شده از سوی کشورمان صورت می‌گیرد. ضمن آنکه در روند مذاکرات احیای برجام نیز آژانس نه تنها به عنوان یک کاتالیزور و عامل تسریع کننده عمل نکرد، بلکه با طرح پرونده‌های ادعایی به نیابت از رژیم اشغالگر قدس و تاکید غیر حقوقی بر مفتوح نگاه داشتن آن‌ها (حتی در صورت احیای برجام)، عملاً به مانعی در مسیر مذاکرات سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در وین و دوحه تبدیل شد.

مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق

در چنین شرایطی اصرار گروسی برای سفر به ایران و ابراز نگرانی وی از ماهیت فعالیتهای هسته‌ای کشورمان را باید در یک پارادایم کاملاً سیاسی -تبلیغاتی مورد توجه و تحلیل قرار داد. بدیهی است که تمرکز جمهوری اسلامی ایران، اعم از دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان انرژی اتمی بر روی خطوط قرمز ما در همکاری‌ها با آژانس و احیای توافق هسته‌ای (وفق قانون راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی)، تنها راه جلوگیری از تکمیل صحنه پردازی مثلث مذکور (آمریکا-آژانس-اروپا) علیه کشورمان می‌باشد.

گروسی در بحبوحه جنگ غزه، از یک سو مسئولیت ارسال پالسهای بحرانی در قبال فعالیتهای هسته‌ای ایران را بر عهده دارد تا جایی که حتی غنی سازی ۶۰ درصدی و ۹۰ درصدی را به عنوان یک مقام ارشد آژانس همسان و دارای آثار عملیاتی همگون تلقی می‌کند!

تقلیل سطح غنی سازی رسمی در ایران از ۶۰ درصد به ۲۰ درصد، یکی دیگر ازاهداف گروسی می‌باشد، به گونه‌ای که ایران بدون آنکه گامی از طرف مقابل برداشته شود، تن به چنین مطالبه‌ای دهد.

با این حال تجربه سالهای گذشته و اخیر نشان می‌دهد نه تنها جمهوری اسلامی ایران نباید تسلیم مطالبات فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی (خصوصاً در دوران حضور گروسی در این نهاد ظاهراً بین المللی) شود، بلکه باید برداشته شدن هر گونه گام جدیدی در همکاری با این سازمان را متغیری وابسته به رفع تحریمهای ضد ایرانی (آن هم به صورت تضمین محور) قلمداد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 108
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    45 10
    با ساخت سلاح هسته‌ای یک‌باره برای همیشه اين قضیه انرژي هسته‌ای را حل کنيد آمريکا وغربی ها به‌ هيچ عنوان تحريم های برنمی دارند مگر این‌که خود نخبگان ایرانی آن را بی اثر کنند تا دیگه کارایی نداشته‌ باشد
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      8 38
      ما نیاز به بمب اتمی نداریم . بهترین روش مقابله با غربی ها استفاده از قوانین آژانس است . وقتی طبق قوانین ما میتوانیم بازرسان آژانس را رد کنیم یا وقتی میتوانیم طبق قوانین با غنای بالا اورانیم را فرآوری کنیم و به دنیا بگوییم طبق مفاد آژآنس عمل می کنیم . مهم ترین بخش برخورد با عملیات روانی غربی هاست
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      25 2
      قانون...کدام قانون.... قانون دنیای آمریکا و غرب قانون جنگله..... قانون دنیا قانون زور و قدرت هست
    • SE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      22 2
      باطل السحر این شیاطین خبیث خروج از ان پی تی و قراهم کردن توان بازداندگی سلاح هسته ای علیه کشور با تولید سلاح هسته ای است
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      7 6
      بنظرم برای ما بمب اتم ساختن عین آب خوردنه شایدم داشته باشیم. در هر حال با روابط خوبی که با روسیه داریم مسکو بهمون بمب اتم میده. همونطور که به بلاروس داد
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      12 1
      در جواب کسي که میگه ما نیاز به بمب نداریم بهتره سرنوشت مختوم اوکراين را بهش یادآوری کنم نداشتن بمب در این زمانه که ايران توسط کشورهاي دارنده‌ بمب اتم محاصره‌ شده یک حماقت محض است‌ که آیندگان ما را لعن و نفرين خواهند کرد
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      4 0
      ... دقوزآباد چه خبر گروس ؟!
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      4 0
      منم با شما موافقم
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      1 15
      ۱۱:۵۰ قانون شما قانون جنگله یا قانون امریکا وغرب ؟! شما با چه مجوزی با نیروهای تروریستی ساخته دست خودتون به یه کشور مستقل حمله میکنید که حتی مردمتون هم قبولتون ندارن...
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      3 1
      حرف حساب
    • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      6 0
      انچه که ایران از زمان پشتکردن جانوران سیاسی و ضد نژادی/قومیتی/مذهبی امریکایی و اروپایی بر علیه برجام اول بدست اورده است هرگز نباید نقطه شروع هر گونه مذاکرات برجام دومی باشد. اگر هم برجام دومی در راه است باید ا با توجه به امکانات امروزی ایران باشد و نه انکه ما زمان را به عقب برده و انچه را در 7-8 ساله بعد از خروج امریکا بدست اورده ایم را بعقب برده و دو دستی تقدیم انان کنیم. من همواره علیه مذاکرات برجامی دو باره بوده و موافق خیز سویی ایران بسمت هسته ای شدن بوده ام. امیدوارم حکام ایران از تاریخ درس بگیرند. کسی دیگر کره شمالی را هر روز مانند 6-7 ساله پیش محکوم نمیکند و دنیای غرب درس گرفته و از تحدیدهای نظامی علیه انها دست کشیده است. اگر ایران هر انچه دارد را در برجامی دیگربه دشمنان بفروشد عواقبشان نظیر قذافی و چاقوی در........ خواهد بود.
    • US ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 7
      در جواب آن کسی که می گوید روسیه دوست ما است و بما بمب اتم خواهد داد باید عرض شود طبق گفته مقامات عالی رتبه ایران در مذاکره با روسیه مقامات این کشور گفتند که ما بیشتر از آمریکا مانع دستیابی ایران به بمب اتم خواهیم شد ر‌وس ها ایران زیر دست و کنترول شده و مطیع خود را می خواهند اما زهی خیال باطل ایران تمام سیاست ها و حرکات روس ها را زیر نظر دارد و باج به آمریکا و انگلیس نداده است روس ها که جای خود دارد
  • نشاط HU ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    22 2
    اصلا ،بهیچ عنوان عقب نشینی دربرابر این اراذل کت و شلواری ظاهرا متمدن جایز نیست ،باید همچنان با گام‌هایی روبه جلو قدرت بازدارندگی مون رو ارتقا بدیم. یا علی
  • رضا IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    14 6
    جانم فدای رهبرم. جانم فدای ملتم. ایران هسته ای خاری در چشم دشمنان. تا کور شود چشم حسودان بمب اتمی هم می سازیم ان شا الله اولش هم تل آویو رو می زنیم
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      4 0
      درود
  • حامد US ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    16 1
    امریکا دیگر اعتباری در جهان ندارد. ندیدید نخست وزیر اسقاطیل است که امریکا را اداره می کند. او دستور داد قانون بگذارید علیه مخالفان اسقاطیل وبا دانشگاه مقابله کنید و فردایش چنین کردند. خود مردم امریکا فهمیدند چه کسی کشورشان را اداره می کند. این امداد الهی بود و اثر خون شهدای غز. ه وگرنه صد سال دیگر هم مردم امریکا آگاه نمی شدند.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      10 0
      دقیقا
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    7 0
    اگر تضمین ۱۰ ساله صبر ملت و نیافتادن در تله های ۱۳۸۸ به بعد باشه سیستم قدرت برخورد و تصمیم گیری سریع تر داره ، لیکن با بازی های روانی اصلاح طلبان و عقبه خارجی ( مصی پول نژاد تا حتی سلطنت طلبان ) سیستم مجبور محاسبه هزینه های بعد از اعلام بمب اتمی رو با گم کردن اصل موضوع امنیت ملی توسط افکار عمومی ایران و درگیر جوانب شدن رو داشته باشه ...
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    12 0
    این اجازه گرفتن از غرب برای فعالیت هسته ای بدعت من در آوردی بود که از حکومت محمد خاتمی پایه گذاری شد ،وقتی غرب هر تحریمی خواسته مارو کرده و بقول پمپئو نادان یک اینچ هم به ما باج نداده! دیگه واقعا چه اجازه گرفتنی ؟ چه نظر خواهی ؟کاری که درسته رو انجام بدین ،بر ایران هر تحریمی اجرا شده دیگه غرب برگ برنده ای نداره که بخواد رو کنه
  • فریدون IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    10 0
    ما که‌در‌تحریم هستیم درست ساخت بمب مثل کره تحریم‌های سختر را در پیش دارد ولی ما که عادت دیم و ایران کره نیستاسران نفت و گاز دارد و تنگه هرمز و مقاومت وبمب باز دارندگی هم داشته باشیم مجبور به سازش با ایران هستن و ایران دوره دور با گشورها می‌تواند تحریم را برای سختی چند ساله دور بزند در صورتیکه راند و فساد گرفته شود و مافیای کره به این صورت دعوام آورده انجاحرف زیاده نرگه
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    17 0
    مراقب این بیشرف باشید جاسوس اسراییل.
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      6 0
      گروسی آشغال به تمام معناست بایدهم مواظب بود.
  • محمدرضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    12 1
    پس بااین تفاسیرگروسی جاسوسی بیش نیست،پس چرااجازه ورود داده میشه؟
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    5 0
    از ۲۰۰ کشور دنیا ، چنتا کشور ، هسته ای دارن
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 13
      حداقل ، ۱۸۰ تاشون ندارن و هیچ اتفاقی هم براشون نیوفتاده
  • عبدی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    12 1
    این خواست مردم است، ایران باید بمب هسته تولید و آزمایش کند و خیتل خودشو آژانس عوضی را راحت کند
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      1 9
      بعدش چی گیرمون میاد ؟ مانی ، چی گیرمون میاد ؟
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      1 6
      خواست ملت ایران بمب هسته ای نیست ؟
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      2 6
      اسم شما عبدی هست ، نه مردم .
    • US ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      2 0
      موافقم
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 9
    منابع انرژی و منابع معدنی ما اونقدر زیاد هست که نیازی به این اتمی نداریم . بعلاوه ،هسته ای شدن مناطق مختلف کشور ،باعث میشه ، تا ابد نتونیم به این منابع و معادن دسترسی پیدا کنیم .
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      4 1
      خب تا چند سال به منابع دسترسی داری؟ هر چیزی بالاخره تموم میشه، نفت و گاز و.... مستثنی نیست،،،، اگر اتم بده چرا خودشون دارن و اگر خوبه چرا ما نداشته باشیم،،، اگر داشتیم اینقدر اسرائیل تهدید نمیکرد ، اتم میزنم ، اتم میزنم،،، یک مقدار فکر کردن بد نیست،،،،
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 5
    ما در همین لحطه با هیچ کشور هم مرز یا حتی کشور دیگه در یک جنگ رسمی نیستیم ، و اگر هم بتشیم باید سو تفاهمها رو به روش دیپلماتیک برطرف کنیم. پس وقتی در حین جنگ نیستیم ،اصرار به ادامه فعالیت هسته ای ، عاقلانه و منطقی و درست نیست . اگر در حین جنگ بودیم ، اون هم با یک کشور اتمی ،اکی . اینم منطق و تحلیل ژیوپولتیکی حرفه ای .
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      4 0
      الان با اسرائیل درگیر شدیم آیا می توانستیم سوء تفاهم ها رو به روش دیپلماتیک بر طرف کنیم ؟! خیر اگر بازدارندگی اتمی نداشتیم جنگ می شد.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    11 1
    به هسته ای ، نیاز مبرم داریم.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      1 8
      برای چه نیازی ، دقیقن؟
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 3
      بیشترین تلفات ما در تصادفات خودرو و جاده ها هست ، بیشترین نیاز الانمون ، حدف پراید و ساخت خودروهای مدرن و حمل و نقل ایمن هست که اینقدر جوونها و خونواده ها عزادار و معلول نشن ، مگر اینکه ماشین با موتور اتمی بیخواید بسازیم که نیاز مبرم بهش داشته باشیم . حرف حساب جواب نداره .
    • سیامک ES ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 5
      هدف مااز قبول برجام ،خریدن زمان بودکه به این هدف رسیدیم
  • ارش IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    5 1
    گفتار اژانس نوشته سازمان سیا هست مگه ندیدین شورای امنیت وعف بین الملل کاملا زیر سلطه ایالات هست اونها هرکاری که انجام میدن درراه سیاستشون هست وقتی یک بمب اتم در دریای عمان منفجر بشه کاملا عقلشون سرجاش میاد تاریخ افتابه مسی ما از کل غرب بیشتره یک بار برای همیشه وبه خاطر گذشته پرافتخارمون وطوران درنده
  • م IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 1
    همینکه ایران از پیمان آن پی تی خارج بشه برای حرامزاده های آمریکایی و اروپایی کافیه و از ترسشون همه تحریم ها رو برمیدارن اما متاسفانه مملکت دست عده ای ترسو هست واقعیت این امر در حمله موشک های سپاه به اسرائیل اثبات شد و همشون عقب نشینی کردن در مقابل ایران اسلامی که قبلش اون همه تهدید کرده بودن
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 0
    گروسی جاسوس و کارمند استکبار جهانی ست.
  • حسین IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    5 0
    فقط بمب اتم.
  • ارش IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 1
    باسلام به عنوان یه ایرانی امیدوارم وخواهشمندم که رهبر عزیزم در فتوا شون تجدید نظر کنه چون ایران دارای بمب اتمی قدرتمندتر از حالا خواهد شد یکبار برای همیشه
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    فقط لازمه در ایران زندگی کنی
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 1
    غربی ها فقط احساس کنند دارید سمت سلاح هسته ای می روید
    • حسین IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      0 0
      یا مزدور غربی ها هستی و یا ترسو ،در هر حال خفه شو.
  • علی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 0
    گروسی ،بی مقدار ، سر سپرده نظام سلطه که اول در گذشته به اسرائیل میرفت ، دستور بگیرد ؛ چه انتظار از او هست!؟
  • احمد DE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    6 0
    بمب اتمی اگر بد است؟ کشور های اتمی را برو خلع سلاح کن
  • احمد DE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    5 0
    به گروسی باید گفت بمب اتمی اگر بد است؟ کشور های اتمی را برو خلع سلاح کن
  • صمی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 0
    اگه بازم گروسی ها، کلاه بزارن به اسم برجام سرتون اینباردیگه باید بریید بمیریید، مسولیین هسته ای اول بم بسازیید، بعد مذاکره کنیید
  • صمی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 1
    تورابه خدا مسولین، هسته ای عقب نشینی نکنید، خیانت به خون اینهمه جوان شهید ودر راس انهاشهید هسته ای فخری زاده نکید اول بم بعد مذاکره چون دنیا دنیای زوره
  • Ali IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 1
    مقصر مسئولین هستن،،، مگر کشورهای دیکر نفهم هستن، چرا در خود اژانس امریکا و تروئیکای اروپایی رو نمی توانند محکوم کنند؟ مگر کشورهای دیگه نمیدونن بد عهدی اروپا و خروج امریکا باعث شده این کلاف سر در گم شود، مگر اینکه خودشون و به خواب زده باشن،،پس بهتره سلاح هسته ای ساخته بشه ، نمیشود هم تحریم باشیم و هم هیچ کاری نکنیم،،،،
  • DE ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    5 0
    اینارو زیاد تحویل نگیرید تو ایران تا بفهمند هیچی نیستند برا ما
  • US ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 0
    من جای مسئولین بودم دربازدیددوم اورابرسربمب ساخت کشورمیبردم تابرای همیشه دمش روی کولش بگذاردوبروداین مسخره بازیهاچیه باوجودیکه میدانیم ایشان دست نشانده آمریکاوفقط برای جاسوسی وتوانی کشورمان می آیدازآمدن اوخوشحال هستند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 0
    این گروسی آشغال رو سر جاش بنشونید.
  • محمدحسین IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    4 0
    گزارش شسته‌رفته‌ای بود. خداقوت می‌گم بهتون.
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 0
    جالب اینجاست که آمریکا بعنوان بزرگترین دارنده ، بزرگترین تولید کننده و تنها استفاده کننده از بمب اتمی در جایگاه طلبکار ایستاده!!!!!!!!!!
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    4 0
    آمریکا مدام میگه اجازه نمیدهیم ایران به بمب برتر هسته ای دست پیدا کند ، انگار ایران منتظر اجازه بی شرفهای آمریکاییه.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    5 0
    تمام دشمنان ایران بمب هسته ای دارند و ما گروسی و بازرسان رو همزمان با تحریمها داریم ...
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      3 0
      موافقم
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    5 0
    اعتماد به غرب خائن و عهدشکن از اول اشتباه بود.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 0
    آمریکا خودش سلاح هسته ای داره بعد میاد برای ما نظر میده
  • مهران JP ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 0
    با سلام سوال من اینست که چرا از ابتدا به ساکن ، گروسی را که یک جاسوس سازمان سیا و موساد است به ایران راه می دهید؟ پیشنهاد من اینست که صنعت هسته ای از زیر مجموعه دولت خارج و تماما اداره آن زیر نظر بیت رهبری قرار گیرد. با این عمل، دولتهایی که ممکن است با تبانی با غرب در آیند عملا دست آنها برای برجام سازی صنعت هسته ای بسته شود و این صنعت همانند صنعت موشکی و پهبادی ما از رشد بهتری برخوردار شود. امنیت کشور ما عملا گره خورده است به صنعت هسته ای. اگر این صنعت عقیم بماند، کشور ما دیر یا زود با تهدید عملی هسته ایی از سوی آمریکا و یا اسرائیل قرار خواهد گرفت.
  • رضاطهماسبی IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 1
    تا قبل از انتخابات آمریکا و پیروزی جمهوری خواهان باید بمب اتم یا بسازیم یا بخریم
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 0
    برجام رو بریزید دور. غنی‌سازی ۹۰ درصد رو هم انجام بدید و ذخیره کنید. وقتی دشمن میگه این کار رو نکن یعنی بکن
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 0
    غربی ها غیر قابل اعتماد هستند، تصور اینکه با همین رویه جلو بریم و تحریم ها برداشته بشه خریت محضه. یا باید کوتاه بیایم که در اون صورت عملا کشور نابود میشه و خار و ذلیل میشیم، یا اینکه با تمام قدرت بحث تولید داخل و صادرات و رفع تحریم های داخلی و عزل و مجازات مسئولین خائن و نالایق پیگیری بشه که در این صورت کشور پیشرفت بزرگی خواهد کرد و تحریم ها کم اثر خواهند شد.
  • ناشناس IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 1
    ما چیزی که فعلا نیاز داریم رابطه با جهان وبهبود شرایط اقتصادی و بوجود آوردن کار برای میلیونها جوان بیکار است که نتوانسته اند ازدواج کنند اگر واقعا مسئولین دلشان برای مردم و کشور می سوزد برای سر بلندی ایران در جهان تلاش کنند
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 1
    چرا میانبر نمی زنید بیایید ببرید مرا روسیه ؟! من خودم الان چطور بیایم روسیه ؟!
  • H. K IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    مترلینگ : عدالت، انتظار پاداش ندارد.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    من فکر می کنم این به نوعی برای رام کردن است اینکه قدرت دست چه کسی است.
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    شما می ایید مرا از اینجا می برید یا من خودم از اینجا می روم تا بفهمید که انقدر ها هم قلدر نبودید
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    شما باید میانبر بزنید اگر میانبر نمی زنید خب بزنید به چاک
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    سفارت انگلستان در ایران نمی تواند کار خاصی انجام بدهد ، خب این می شود سفارت انگلستان
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 0
    گروسی غیر از جاسوسی وسرک زدن به تاسیسات هستهای هدفی دیگر ندارد خواهد آمد گزارش کذب خواهد داد وبعد هیچی به هیچی مسئولین محترم یک تجدید نظر از رهبری بگیرید ما ایرانی ها هرگز از بمب اتم استفاده نخواهیم کرد ول هیبتی بزرگ برای این نامردان است اگر به برجام هم باز گردند با عوض شدن رئیس جمهورشان باز مثل ترامپ همه چیزرو عوض خواهد کرد همه میدانیم اگ تحریمها نبود هرگز ایران از نظر نظامی اینقدر پیشرفت نمی کرد رهبر عزیز تجدید نظر فرمایید بهترین موقعیت است تا نباشد چوب تر فرمان نیارد گاو وخر
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    خب باید جراحی پلاستیک انجام بدهید
  • Farhad US ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 0
    برای چه این توله گوساله صهیونیست باید بیاید ایران؟
  • Farhad US ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 0
    (۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ ) اگر از جای رد میشوی که طرف قرار است چند لحظه بعد خودکشی کند لطفا چیزی نگو و به راهت ادامه بده ؛ چون اگر درصدی هم برای نجاتش باقی مانده باشد با نصحیت تو ممکن است به زندگیش خاتمه دهد
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    5 0
    چرا گروسی با کشورهایی که سلاح هسته ای دارند کاری ندارد
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 0
    انگلیس وامریکای کثیف
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    ایشان را فرستادید به بازیگری
    • محمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 0
      سلام فتوای رهبری حرمت در به کار بردنه ، نه در ساختن باید بفهمیم که در ساختش حرمتی نیست.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    نظر یک پرفسور عالی رتبه امریکایی در رابطه با جنگ روسیه و اوکراین قابل توجه است . او می گوید در صورتی که روسیه موجودیت خود در جنگ با اکراین را در خطر ببیند ، اقدام به استفاده از بمب اتمی خواهد کرد و می داند که در این وضعیت امریکا و اروپا علیه وی هیچ اقدام هسته ای توسط خود و یا ورود خود به جنگ مستقیم با روسیه نخواهند کرد چرا که در ان صورت با مقابله به مثل روسیه مواجه خواهند شد و انان به هیچ وجه خواهان این موضوع نیستند . این شرح "دکترین قدرت" است که اگر قوی و نیرومند باشی مجبور به تحملت خواهند بود .
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      0 0
      هم نظرم،چون منطقیه این حرف👌
  • محمدرضا IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    ضمن عرض خسته نباشی به دست اندرکاران هسته ای کشور عزیزم مهد دیپلماسی دنیا الان وقت اینه که قدرت هسته ای را برای ملت وایندگان فرزندان نمان نهادینه کنیم انروزی که رهبر عزیز حرام اعلام کرد چنین جنگ چنین تحریم های نبود انروز بایست ازنوع صلح امیزش استارت میخورد که بدخواهان داخلی خود فروخته چوب لای چرخش نگذارن اینده وحال بادنیای غرب وحشی فرزندانمان را لگدمال میکنن عرف ابرقدرتی یک پازل ناتمام مانده که اینم با بمب اتم باید تکمیل بشه دعای خیرملت ونثلهای اینده بدرقه راهتان باد مصی علینژاد هم یک یهودی دورگه واق واق بکنه تا جونش در بیاد
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دوره روحانی با همکاری بیست و چهارساعته عملا گرای منزل دانشمندان هسته ای را هم به تروریستهای غربی داده و آن موقع ریشهایش را میتراشید و الان ریش میگذاره. بهتره سپاه در هر بازدید خارجی ها از مکانهای اتمی و هسته ای ایران یکی دو تا موشک اندازهای با هیبت را بیاورند و در حال چرخیدن و فعال باشه تا به تروریستهای غربی اینو بفهمونیم که هر چند ایران پر است از بهایی و یهودی فارسی زبان ولی آنچه که ایران را مصون نگهداشته اراده و ایمان شیر بچه های شیعه ایران زمین هست نه یغه آخوندیهای خائن
  • مصیب مسکنی مهرآشیان GB ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    سه چهارم ملت های جهان از کفگیر سورخ گشاد تحریم آمریکا چشیده و کاملا با ما هیتند از چه باید باد کم کنی گروسی را تحمل کنیم اصلا حق ورود بکورمان را اگر به او نمیدادید خرابکاری ها و ریز پرنده های مهاجمی در کار نبود این مردک کاملا مخالف ماست وبایدشخصی بی طرف مسیول یا لا اقل ناظر ایران باشد
  • US ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    ایران زیاد به گروسی این مزدور اسرائیل و آمریکا و انگلیس بها ندهد ایران راه خودش را برود روش دستیابی به بمب اتمی به این صورت است که مخفیانه تولید و در انبار ذخیره و پس از سالها وقتی که شرایط مناسب شد از آن رونمایی می شود مثل رژیم صهیونیستی و پاکستان و آفریقای جنوبی و بسیاری دیگر از کشورها مثل ترکیه و مصر و عربستان که بمب اتم دارند و در شرایط مخفی کاری بسر می برند تا زمان رونمایی آن فرا برسد ایران هم باید چنین کند چون واقعا به کشورهای دارنده این سلاح نمی شود اعتماد کرد با کوچکترین درگیری دیگران را در موقعیت تهدید یا استفاده از این سلاح قرار می دهند
  • US ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    هر وقت این جاسوس و مزدور به ایران می آید تن ما را می لرزاند چون شکی نیست با توطئه مثلت شیطانی آمریکا و انگلیس و اسرائیل قدوم نامبارک و نجس خود را روی خاک پاک ایران می گذارد انگلیس استاد تجزیه و پاره پاره کردن کشورها از جمله ایران در قرون گذشته بوده است و هنوز هم به دنبال تجزیه ایران است روزی خواهد رسید موجودیت ما آنقدر به خطر خواهد افتاد که بمب اتم یگانه سپر ایمنی ما خواهد بود
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    پول بمب اتم که عامل پیشرفت چین و ژاپن هست که مانده است باید کامل بدهید که میلیارد ها دلار ارزش دارد.
  • DE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    به هیچ عنوان به این مردیکه صهیونیست و جاسوس غرب ویزای ورود صادر نکنید و کلا از همه توافق های بیهوده با غرب بیرون بیایید و انرژی هسته‌ای را با تمام قوا‌ به پیش ببرید و در دام دوباره این غرب پلید نیفتید که آنها هیچ گاه پیشرفت ما را خواستار نیستند . بعد از عملیات وعده صادق این‌حرامی های لجن صفت گوشه ای از قدرت ایران اسلامی را دیدند و پیش خود گفتند برای اینکه ایران بیش از این قدرتمند تر نشود باید چاره ای اندیشید و حالا در صدد آن برآمده‌اند که برجام فرجام را هر طور شده زنده کنند تا مسیر پیشرفت ایران اسلامی را متوقف کنند ، ولی کور خوانده اند و دیگر آن دولت غرب زده سر کار نیست که اهداف شوم آنها را در ایران به پیش ببرد . مرگ بر غرب و صهیونیست لجن جهانی و راس آنها شیطان بزرگ امریکای خونخوار وجنایتکار .
  • فضل الله صفا IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    برجام ننگین ترین معاهده است خروج از ان به نفع مردم ایران است
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    انگلستان هم به همان اندازه بدهکار است چونکه انگلستان مرا عصبی کرد من اینهارا فروختم به ایران و روسیه .
  • CH ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    1 0
    این مردک گروسی رو به ایران راه ندهید
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 1
    وکیل من ، من دونالد ترامپ را به عنوان وکیل خودم انتخاب می کنم ، شما باید با او صحبت کنید.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 1
    نه ، دوید کامرون را وکیل خودم انتخاب می کنم.
  • سید فروزان CH ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    طبق معمول ،این موش کور کثیف در بازگشت از ایران ، علیه فعالیت هسته ای ایران صحبت و اهداف غرب و رژیم اشغالکر را در مخدوش کردن چهره ایران خواهد نمود ، بخصوص در این برهه که جوامع فرهنگی دانشجویی غرب علیه جنایات رژیم اشغالکر به کف خیابان آمده‌اند و ایران به عنوان سمبل مبارزه با صهیونیستها مورد تمجید ، سفر موش کور و سخنان او در بازگشت ، رساندن اکسیژن هر چند کوتاه مدت به رژیم اشغالکر خواهد بود . منحرف کردن افکار عمومی بین المللی علیه رژیم اشغالکر و مخدوش کردن چهره ایران ، دستور العمل اربابان موش کور کثیف است
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    1 0
    بدون هیچ درنگی به سلاح های هسته ای مجهز بشید و اون گروسی روهم به ایران راه ندید
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    همچنین درباره سلاح اتمی هم هر ماه یک میلیون دلار .
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    1 0
    دستیابی به سلاح و موشک بهترین راه
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    1 0
    ایران باید هر چه زودتر خودش را به سلاحهای هسته ای مجهز کنه
  • محمد IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    2 0
    الحمدلله رب العالمین ما رهبر فرزانه ای داریم فقیه آگاهی داریم که بایید گوش بفرمان ایشان باشیم. دخالت هم تو نظرشون نکنیم. بارها با ارامش مسئله ی فقهی بمب اتم رو فرمودن، اونهایی که داد بمب اتم میزنند هنووووز فکر میکنند بمب کار رو پیش میبره! نه دوستان! اعتماد بخداوند متعال و به رهبری که فقیه مسلم هستند کار رو پیش میبرد. والسلام علی من اتبع الهدی
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    2 0
    به کوری چشم دشمنان، ایران اسلامی قله های موفقیت را فتح میکند.
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    نمی دونم البته ...
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    2 0
    لعنت بر آمریکا و پشتیبانانش
  • محمود IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    کروسی وهمکارانش آمده اند همشن جاسوس امریکا اسرائیل هستند به قول امام رحمت اله علیه به امریکایی ها اعتماد نکنید آنها شیطانند
  • US ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    ما میدانیم که ایران سراغ سلاح هسته ای نمیره ، آژانس چشم ماست ، پس نیازی به برداشتن تحریم مردم ایران وجود ندارد....
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    0 0
    چراایران بایدمجبورباشدباخونخواران بی منطق دردنیابسازدوازحقوق حقه ی خودبه نفع بیگانه بگذردوباهرپیشرفتی،یک عقبگردبه نفع دشمنانش داشته باشد؟چه کسی گرگ رابه نگهبانی گله می گمارد؟چرابمباران گنتدگان ناکازاکی وهیروشیمامبصرکلاس شده اند تامانع پیشرفت علمی کشورهاباشند؟باچه اعتمادی به دزدان غارتگربین المللی سرمیزمذاکره می نشینیدوبه پاره کنندگان تعهدات مکتوب اجازه ی جولان وافتخارگفتگو می دهید؟اگرنمی ترسیم چرازیربارتعهدات فرا( ان پی تی )می رویدتامانردم متعهدرامنکوب ودانشمندانمان راترورکنند؟
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 0
    ای آنکه مذاکره شعارت جفتک نزنی به افتخارت؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس