کد خبر 775820
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
ترزا می

با وجود اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره حمله تروریستی اخیر در لندن و خشم مردم انگلیس، نخست‌وزیر این کشور گفت: سفر رسمی رئیس‌جمهور آمریکا به بریتانیا انجام خواهد شد.

 به گزارش مشرق، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس تاکید کرد سفر رسمی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر جای خود باقی است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، بعد از حمله تروریستی روز جمعه در متروی لندن، دونالد ترامپ در توییتر خود نوشته بود، پلیس انگلیس افرادی را که به اقدامات تروریستی دست می‌زنند، زیر نظر دارد. در واکنش به این سخنان ترامپ خانم می گفته بود چنین حدس و گمانه‌زنی‌هایی کمک به حل مسایل نمی‌کند. 

این سخن ترامپ خشم مردم بریتانیا را برانگیخت و این در حالیست که پیش از این هم چندین بار مردم بریتانیا از اظهارات یا اقدامات ترامپ خشمگین شده و خواستار لغو سفر رسمی ترامپ به کشورشان شده بودند. 

با این وجود ترزا می گفت سفر رسمی ترامپ همچنان بر قوت خود باقی است و ملکه الیزابت رئیس جمهور آمریکا را به بریتانیا دعوت کرده است و ترامپ آن دعوت را پذیرفته و اکنون تنها تاریخ آن باید مشخص شود. 

مردم بریتانیا پیش از پیروزی ترامپ در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا به دلیل سخنان وی علیه مسلمانان خواستار لغو سفر وی به بریتانیا شده بودند.

بعد از آن هم با فرمان‌های اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و یکبار بعد از تاخیر ترامپ در محکومیت خشونت‌های نژادپرستانه آمریکا، خشم مردم بریتانیا برانگیخته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس