مجلس نمایندگان آمریکا بایدن را به حمایت از اسرائیل ملزم کرد

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که در آن از جو بایدن خواسته شده تا تحت هیچ شرایطی ارسال سلاح برای اسرائیل را متوقف نکند.

به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، روز پنجشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم به ارسال سلاح به اسرائیل می‌کند.

این طرح به نام «قانون حمایت از کمک‌های امنیتی به اسرائیل» با ۲۲۴ رای موافق در مقابل ۱۸۷ رای مخالف در جریان رای گیری که عمدتا بر مبنای حزبی بود به تصویب رسید.

اما تصویب این طرح در مجلس سنا با اکثریت دموکرات بعید به نظر می‌رسد و اینکه این طرح به مرحله اجرا برسد دور از انتظار است.

ادعای جمهوری‌خواهان در خصوص عدم التزام بایدن به حمایت از اسرائیل، بیش از هرچیزی جنبه سیاسی و رقابت‌های حزبی دارد، چرا که از زمان آغاز یورش رژیم اشغالگر به غزه، آمریکا به شکل بی سابقه در تمامی سطوح به حمایت بی چون وچرا از این رژیم برخاسته است.

در این خصوص کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه گزارش داد که نخستین محموله سلاح‌های آمریکایی که دولت جو بایدن ادعا می‌کرد مانع ارسال آن برای رژیم اسرائیل شده وارد فلسطین اشغالی شده است.

هفته گذشته دولت بایدن مدعی شده بود در اعتراض به اقدام ارتش اسرائیل برای آغاز عملیات در رفح ارسال برخی از بسته‌های کمک تسلیحاتی خود به این رژیم را متوقف کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارشناس رسانه IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    مجلس آمریکا نگویید بلکه باید بگویید لابی صهیونیست‌ها چنین کاری کرد. هرچند که بایدن هم عضو همین لابی است و نوکر حلقه بگوش صهیونیست‌ها. آنوقت اتحادیه ران مفلوک و نجس و حرام ... عرب بیانیه میدهد و حتی جرات نمی کند از دنیا بخواهد اشغالگری صهیونیست ها محکوم و متوقف کند . و فقط درخواست آتش بس میکند . لعنت خداوند در دنیا و آخرت بر سران کثیف کشورهای عربی که اینگونه ذلت را می پذیرند
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس