خاتمی

"بانیان تحریم انتخابات" می‌خواستند به بهانه مشارکت پایین انتخاباتی بگویند نظام حمایت اکثریت را ندارد. اما عملیات "وعده صادق" که ناشی از قدرت حمایت اکثریت بود این رؤیا را پریشان کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"ریاست قالیباف" و ضرورت پاسخ به خواسته سیاسی مردم

اعتماد مردم به لیست قالیباف و شورای ائتلاف

اعتماد مردم به لیست قالیباف و شورای ائتلاف/ طنین انفجار موشک‌های "وعده صادق" در گوش لیدر اصلاحات

با پایان دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم و مشخص شدن فهرست ۳۰ نامزد پیروز در تهران و سایر منتخبان در سراسر کشور؛ مشخص شد که بیشترین اقبال مردم به نامزدهای معرفی شده از سوی "شورای ائتلاف نیروهای انقلاب"(شانا) بوده است.

از فهرست شانا در پایتخت؛ ۹ نفر بصورت اختصاصی و ۵ نفر بصورت اشتراکی (نامزدهایی که در فهرست شانا و سایر فهرست‌ها حضور داشته‌اند) به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند. [۱]

گفته می‌شود در مجموع کل کشور نیز اکثریت نامزدهای پیروز متعلق به فهرست‌های شانا هستند. پیروزی بلامنازعی که هیچیک از فهرست‌ها و ائتلاف‌های دیگر حتی به گرد پای آن هم نرسیده‌اند.

اکنون اما موسم پاسخ به یک سؤال است و آن اینکه ائتلاف شانا چگونه توانست در بحران کاهش مشارکت، تخریب کارآمدی قالیباف و انقلابی بودن مجلس یازدهم و نیز دشمنی‌های سیاسی اما همچنان امین مردم باشد و این پیروزی چشمگیر را در تهران و ایران به دست آورد!؟

*شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یا به اختصار "شانا" در این انتخابات از ۲ شاخصه مهم برخوردار بود.

۲ شاخصه‌ی کاملا ملموس و گردن‌افراشته که البته تخریب‌ها و دشمنی‌ها نیز قادر به پوشاندن و شکستن آنها نمی‌شدند.

شاخص اول "اصالت سیاسی، بزرگ‌منشی و توجه به مصلحت مردم" بود.

عمده دیگر ائتلاف‌ها و فهرست‌های انتخاباتی واجد این ارزش نبودند زیرا یا برای وزن‌کشی سیاسی به عرصه آمده بودند یا برای تخریب کارآمدی قالیباف و یا برای پا گذاشتن به عرصه قدرت!

و از همین رو از اصالت سیاسی فاصله گرفتند، به دور از بزرگ‌منشی با هر کس و ناکسی ائتلاف کردند و برای دیده‌شدن، حرف‌هایی را تحت عنوان خواسته‌های مردم مطرح کردند که مغایر مصلحت مردم و کارآمدی بود. (از توهین‌ها و طعنه‌ها و تهمت‌ها نیز بگذریم!)

این گروه‌ها و ائتلاف‌ها نمی‌دانستند که بزرگ‌منشی و اصالت سیاسی ضروری‌ترین خواسته مردم است و جامعه به راحتی می‌فهمد ائتلاف‌های شب انتخاباتی و قارچ‌گونه و سخنران‌محور واجد اصالت نیستند.

شاخص دوم شانا البته "کارنامه خوب و کارآمدی" بود.

شانا که عملا اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم و ریاست آن را در اختیار داشت؛ پس از طی شدن ۴ سال عمر این پارلمان و پایان آن از کارنامه‌ای خوب و ملموس برای مردم برخوردار بود.

مردم به راحتی لمس می‌کردند که یک ائتلاف سیاسی معقول و دارای اسلوب چگونه می‌تواند با قوانینی مثل کالابرگ، اخذ مالیات از خانه‌های خالی، تسهیلات طرح جوانی جمعیت، قانون ساخت مسکن، قوانین مربوط به اجاره، افزایش حقوق سربازان و... در زندگی آنها و فرزندانشان تأثیر مثبت بگذارد.

این کارآمدی که دومین امتیاز واضح و اختصاصی شانا بود نیز به راحتی از سوی مردم دیده می‌شد.

جالب آنکه بر اساس همان عقلانیت و اصالت بود که قالیباف، ‌ بعنوان رئیس مجلس یازدهم؛ در پایان دوره نمایندگی و ریاستش در مجلس؛ وعده‌های زمان آغاز به کار خود را برای مردم فهرست و میزان تحقق هریک از آنها را در قالب یک گزارش رسانه‌ای بدون شبهه بیان کرد.

از ۲۱ وعده او به مردم، ۱۹ وعده کاملا عملی شده و ۲ وعده هم ناتمام مانده بود. [۲]

در اینجا شاید این سؤال مطرح باشد که چرا علیرغم کارآمدی مجلس یازدهم و شخص قالیباف اما مردم همچنان دست به گریبان مشکلات اقتصادی و گرانی هستند!؟

پاسخ این سؤال را باید در اعتماد مجدد مردم به فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب جستجو کرد. مردم می‌دانستند که مجلس علیرغم تمام کارآمدی و انقلابی بودنش اما هیچ اختیار اجرایی ندارد و سؤالات اجرایی را باید از دولت پرسید. فلذا باید با رأی خوب و شکل دادن به یک مجلس قوی؛ جایگاهی کارآمد و همدل و در عین حال ناظر و منتقد را در کنار دولت ایجاد کرد.

بماند که قالیباف هم با تمام تأکیدش بر همکاری با دولت اما بخاطر مردم ساکت نماند و دیدیم که چگونه در برخی قضایا مثل "لجام گسیختگی نرخ ارز" صراحتا لب به انتقاد از ناکارآمدی دولت گشود.

و این رفتارها بود که اعتماد مردم را شکل داد و نیروهای انقلابی که مجلس یازدهم را مدیریت کرده بودند؛ اکنون به پشتوانه اعتماد دوباره مردم وارد مجلس بعدی شدند.

دقت شود که بیت‌الغزل این "فرایند کارآمدی و اعتماد" طبعا ریاست دوباره قالیباف بر مجلس جدیدِ دوازدهم است.

همه منتخبان مجلس دوازدهم که اکنون در موضع تعیین ریاست پارلمان جدید قرار دارند؛ باید به همدلی مردم و اعتماد خاص آنها به فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پاسخ مثبت داده و آن را به یاد داشته باشند تا ثابت کنند که به فکر مردم هستند.

***

رضایت مسکن و خودرو از جریمه یک "بنّای گرانفروش"!

اعتماد مردم به لیست قالیباف و شورای ائتلاف/ طنین انفجار موشک‌های "وعده صادق" در گوش لیدر اصلاحات

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: پرونده تخلف یک بنّا به جرم گرانفروشی در دیوارچینی به ارزش ۵۸۱ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

رضا مظفری در مصاحبه با ایرنا افزود: گزارش این تخلف با دریافت شکایت مشتری برای رسیدگی به شعبه پنجم تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

او تصریح کرده است: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه هیأت کارشناسان دادگستری، متهم را برای گرانفروشی به پرداخت پنج میلیارد و ۸۱۵ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.[۳]

*"مبارزه با گرانفروشی در خدمات" اقدام مبارکی است که در سازمان تعزیرات حکومتی زنجان انجام شده و امیدواریم شاهد تسرّی بیشتر آن در تمام استان‌های کشور باشیم.

گرانفروشی در خدمات؛ اقدامی ننگین است که تحت تأثیر "گرانی بیقاعده" انجام می‌شود و تأثیرات بسیار بدی بر ذهن اقتصادی جامعه می‌گذارد. ضمن اینکه می‌دانیم گرانفروشی در برخی خدمات مثل خدمات ساختمانی؛ تأثیر زیادی بر قیمت ملک دارد و این به ضرر همه آحاد مردم است.

در عین حال باید تأکید کرد که "خانه از پای‌بست ویران است" و اگر دولت عزمی برای مبارزه با گرانی بیقاعده دارد؛ این عزم در برخورد با یک بنّای گرانفروش در یک شهرستان عملی نمی‌شود و دولت باید با "عزمی کارا، مدبّرانه و میدانی" وارد کارزار با گرانفروشی در صنعت خودرو، لوازم خانگی، غذا و... شود و در عین حال دستورات کاهنده گرانی از قبیل قانون کالابرگ، مصوبات مسکنی مجلس و دستور خودِ رئیس‌جمهور برای تعیین سقف بر اجاره‌بها را به ضرب تبیین و شمشیر اجرا کند.

راه مبارزه با گرانی بیقاعده صرفا از همین مسیر می‌گذرد و هر طرح جایگزینی غیر از این؛ رهزن خواهد بود.

***

طنین انفجار موشک‌های "وعده صادق" در گوش لیدر اصلاحات

اعتماد مردم به لیست قالیباف و شورای ائتلاف/ طنین انفجار موشک‌های "وعده صادق" در گوش لیدر اصلاحات

محمد خاتمی، لیدر اصلاح‌طلبان اخیراً طی اظهاراتی پساانتخاباتی گفته است: انتظار این بود که جمهوری اسلامی که از فرصت موفقیت نسبی در درگیری با اسرائیل برای ایران ایجاد شده و مورد تأیید بسیاری از جریانات سیاسی و بخش زیادی از مردم قرار گرفته است؛ در حل مشکلات خود در حوزه سیاست خارجی و نیز داخلی استفاده کند و آن را مبنایی برای وحدت ملی در داخل کشور و ارتباطات منطقی با جهان قرار دهد، ولی متأسفانه خلاف این رخ می دهد و برای جوانان منتقد و معترض احکام سنگین حتی اعدام صادر می شود و یا با زنان و دختران جوان در خیابانها، دانشگاهها، ورزشگاهها و سایر مکانها به بهانه بی‌حجابی برخورد سخت صورت می گیرد و برای کسبه و نهادهای رسمی و غیر رسمی دردسر درست می شود و از ایران چهره ای خشن به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش جماران، او با بیان این که اینک کشور با تهدیدهای جدی و چالش ها و بحران هایی روبروست، مهمترین تهدید را وضع زندگی مردم و ناامیدی از آینده دانست و گفت: حاکمیت با این اقتصاد نابسامان و تورم و گرانی افسارگسیخته و افزایش بی رویه فقر، ... نباید فرصت ها را از دست بدهد و بهتر است این پیروزی را مستمسکی برای ارتباط عزت مندانه با جهان و آشتی ملی در داخل کشور قرار دهد و درصدد رفع نارضایتی های جامعه که اتفاقا در کاهش مشارکت در انتخابات اخیر بروز و ظهور پیدا کرد، باشد.

خاتمی گفته است: نظام حکمرانی متوجه باشد بسیاری از کسانی که در انتخابات ١١ اسفند رأی ندادند، برانداز نیستند بلکه معتقدند وضعی که دارند قابل تحمل نیست و فقط می خواهند زندگی کنند.[۴]

*آقای خاتمی پس از اینهمه سال ریاست‌جمهوری و کار سیاسی نفهمیده که پیروزی الهی ما بر اسرائیل ثمره همان عقلانیت‌ها در سیاست داخلی و تلاش برای پیاده‌سازی دین خداست.

همان عقلانیتی که با فتنه ۸۸ به مبارزه و مقابله برخاست، متعرّضان به امنیت و نوامین مردم را به طناب دار سپرد و در تلاش برای رفع تبعیض اقتصادی از جامعه؛ اغنیا را مجبور به پرداخت مالیات کرده است.

اینکه آقای خاتمی و دوستانشان در ستاد اصلاحات با این عقلانیت‌های بدیهی مخالف‌اند و قصد دارند از پیروزی عقلانی نظام که در اثر آن اقدامات عقلانی عارض شده است؛ ابزار فشار بسازند؛ البته یکی از تألمات و شوربختی‌های زمانه ماست.

مسئله کاهش مشارکت در انتخابات نیز به نظام اسلامی یا مشکلات کشور هیچ ربطی ندارد و ما صرفا با دستپخت فتنه‌گون آقای خاتمی و دوستانشان مواجهیم که توطئه "تحریم انتخابات" را کلید زده‌اند و فکر می‌کنند با فریب دادن کسانی از مردم برای حضور نیافتن در انتخابات؛ می‌توانند کار ناتمام خود در سال ۸۸ را به پایان برسانند!

البته صدای عملیات الهی "وعده صادق" این رؤیا را کاملا مشوّش کرد.

لازم به تأکید است که ژست دلسوزی برای مردم و مشکلات از جانب هرکس مسموع باشد اما از "بانیان تحریم انتخابات" پذیرفته نیست. زیرا اینان به یگانه راه تلاش مردم برای حل مشکلات کشور یعنی انتخابات و صندوق رأی "نه" گفته‌اند و اسلحه را انتخاب کرده‌اند.

طبعا مردم نیز متوجه این نمایش خواهند شد و دوست و دشمن خود را به خوبی خواهند شناخت...

خاتمی باید بداند که نظام جمهوری اسلامی حتی به آنها که رأی ندادند نیز احترام می‌گذارد و هرگز آنها را برانداز نمی‌داند اما این قاعده برای بانیان تز تحریم انتخابات جاری نیست و آنها حتما برانداز بوده‌اند که به تصمیم عبور از صندوق رأی رسیده‌اند!

***

1_ mehrnews.com/x34SQD

2_ mshrgh.ir/1576720

3_ https://irna.ir/xjQwYv

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1631434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    7 32
    درود
    • DE ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      53 31
      درود بر رسایی
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      7 58
      من به قالیباف اعتماد دارم
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      11 3
      لیست شانا پیروز انتخابات شد؟
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      28 3
      از 30 نفر لیست وحدت، 17نفر سهمیه قالیباف بوده که از این تعداد فقط قالیباف و روح الامینی رای آوردند.
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      11 0
      شرم بر شما
    • US ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      12 6
      دو کلمه درباره رائفی پور هم مینوشتی جای دوری نمی رفت. نکنه ازش می ترسین؟
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      سلام ...
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 19
    خوبه
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      25 1
      کجاش خوبه؟.کاهش چشم گیر رای به قالیباف و شانا،نشان دهنده‌ی عدم رضایت مردم از عملکرد فاجعه بارشان است
  • غلامی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 26
    جای امیدواریه
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      2 10
      احسنت
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    6 1
    ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند . ارز آوری _ دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
  • DE ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    93 8
    اینکه ۱۳ نفر از لیست ترکیبی شانا و پایداری در تهران رای آوردند شده اعتماد مردم به لیست.شما؟
    • DE ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      2 30
      کیفیت مهمه نه کمییت ، روایت است که عدالت روی زمین با سیصد نفر از یاران مهدی پیاده میشه ، همینطور امروز که میگن ۱۵۰ نفر که بیشترشان فراماسون وصهیونیسم هستنددارنددنیارا کنترل میکنند
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    8 58
    بله کاملا موافقمکه قالیباف رای رو تو تهران برده
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      47 1
      خوبی شما؟
    • سیما IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 21
      آروزی موفقیت کنیم براشون
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    65 5
    کدوم اعتماد؟؟؟!
    • US ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      34 5
      دقیقا
  • سید IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    12 6
    آیا با توجه به ملاقات پنهان خ با جورج سوروس صهیونی که طراح کودتاهای رنگین در کشورهای مخالف یانکیستان است می توان به این نتیجه رسید که اولاً احتمالاً وی بیش از یک بار با این صهیونی دیدار داشته است و ثانیاً رفتارهای سیاسی وی همچنان در ادامه تعلیمات آن صهیونی است؟! به گمانم بعید نیست !!!!
  • امیرحسین IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    54 6
    عجب! پس 9 نفر از 30 نفر پیروزی لیست به حساب میاد؟!!
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      4 2
      ۹ نفر از یک لیست
    • US ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      6 24
      داری میسوزی
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    درود بر خاتمی که بهترین عملکرد را در دوران ریاست جمهوری اش داشت و عاقلانه ترین دولت بعد از انقلاب بود
    • DE ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      98 6
      زرشک! پیازداغ فریبکاریش غلیط تر بود! چه قدم اساسی برداشت که همه بی اطلاع اند؟ آقای خاتمی تا توانست جمعیت جوان کشور رو نابود کرد! با اینکار به بخش توسعه کشاورزی و خدمات رسانی روستاها آسیب سنگین وارد اورد ، باعث شد چند میلیون افغانی مهاجر بیان تو ایران ، تا تونست به اسم آزادی جوان ها رو غلیون کش و زمین نشین کرد! تا دل اربابش امریکا و انگلیس رو شاد کرده باشه!
    • DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      5 1
      تا این حد انسان ناآگاه در قاموس بشر نیست لایحتمل شما منفعتی دارید
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      5 3
      مهمترین شاخص عملکرد مطلوب ممد تکراری در طی 30سال گذشته تاکنون به گردن انداختن مدال پرافتخار سرمایه و پیاده نظام اسرائیل در ایران است که به نیابت از صهیونیستهای وحشی نژادپرست تروریست و حاکمان نامرد و جنایت پیشه آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی در ستیز است . خاک بر سر بی غیرتش کنن.
  • محمد IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    26 2
    آره شما راست میگین
  • قربان زاده IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 11
    بسیاررعالی
  • موحد IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    13 25
    درج تصویری از آقای سیدمحمد خاتمی در مراسم روضه به عنوان نماد شکست و شرمندگی و انعکاس آن با این هدف در این خبر، چیز خوبی نیست
    • DE ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      24 11
      شما نگاه نکن!
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    نظری ندارم
  • کامران IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    7 77
    درود بر آقای دکتر قالیباف عزیز
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    36 1
    تموم شد تاثیر گذار بود
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 2
    بله
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    13 0
    این مواردی که در مورد شانا گفتید قابل بحث است و ممکن هر کسی قبول نداشته باشد
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    5 0
    منظورت از ما کیه ؟!
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    5 12
    مردم به راحتی لمس می‌کردند که یک ائتلاف سیاسی معقول و دارای اسلوب چگونه می‌تواند با قوانینی مثل کالابرگ، اخذ مالیات از خانه‌های خالی، تسهیلات طرح جوانی جمعیت، قانون ساخت مسکن، قوانین مربوط به اجاره، افزایش حقوق سربازان و... در زندگی آنها و فرزندانشان تأثیر مثبت بگذارد.!!!
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    25 2
    آخه از کدوم اعتماد حرف میزنی
  • alir IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 72
    اقای دکتر منطقی ادم پخته و هیجانی نیست ان برای رییس مجلس بسیار مناسب تر است من با دیدگاه اصلاح گرایی بین دکتر عارف و دکتر منطقی - دکتر منطقی را انتخاب می کنم! اقای قالیباف رییس جمهور و یا معاون اجرایی رییس جمهور مناسب تر باشد.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 1
    خدا و شکر... با بقیه گرانفروشان هم برخورد کنید تا این بساط گرانی جمع شود
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    36 0
    کاری برای مسکن مردم کنید
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      قطعا همینطور میشه
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 8
    اینکاری که تو مشرق انجام میدید و مستمرا به نقد درست اظهارات و شبهات جریان لیبرال اقدام میکنید یکی از ویژگی های خیلی ممتاز سایت مشرقه . دستتون درد نکنه
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    درود بر خاتمی
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    6 49
    مدیریت آقای قالیباف خیلی عالیه هر چند شاید خیلی از کارهاشون قابل قبول نباشه ولی قرار نیست همه انسانها یک انسان کامل و بدون ایراد باشند
    • دارابی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 4
      خداکمکش کنه
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    الان چی شد؟
  • دلبند IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 1
    وعده ی صادق، نفس دشمنان ایران رو گرفت
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 2
    احسنت
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    7 1
    اعتماد مردم که با این میزان رای بسیار گویا بود.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    10 13
    مردم یعنی بالای 50 درصد نه زیر 5 درصد
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      28 4
      مردم ینی کسایی که قانون حرفشون رو تایید کنه. 5 درصد یا 70 درصد فرقی نداره.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 1
    دقیقا
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 2
    کاملا درست می فرمایید
  • FR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    7 3
    این خاتمی گوگولی مگولی انگار خیال ندارد « بزرگ » شود و همچنان خود را در قالب رییس جمهور « سوسول ها » کافی میداند !
  • ... IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    31 6
    مردم خیلی وقته اعتمادی به مسئولان ندارن
    • DE ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      2 4
      چرند نگو!
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    15 3
    خودتون خندتون نمیگیره با تیترتان،آمار مشارکت مبین همه چیز هست
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 23
    به عنوان یکی از رای دهندگان، من به خداوند سبحان و امام زمان عجل الله ایمان دارم و به رهبر انقلاب اعتماد دارم. ایشان در حال حاضر در انتخابات شرکت می کنند و من هم شرکت می کنم
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 1
    احسنت
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 1
    جالب بود
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    24 1
    خجالت بکشید.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 2
    عامل اصلی خشک شدن زاینده رود خاتمیه که آب اونو برایزد کشید
  • داود IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    لطفا ليست حاميان كانديداها را منتشر كنيد
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    33 2
    این خاتمی زمانی رئیس جمهور! نبود؟ به محجبه ها تو دانشگاه توهین می شد، روغن و... گیر نمیومد و....؟ از کجا اومده؟ طرفدار شیخ حسن و گند زدناش نبود؟ از جورج سورس و... خبر نداره؟
  • DE ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 0
    لطفا برای رفع مشکلات مردم مخصوصا اقتصادی تلاش جهادی کنید.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    27 1
    ترکیب نمایندگانی که به مجلس دوازدهم راه یافته اند نشون میده مردم خواهان یک تحول اساس در این دوره هستند
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 0
    در خدمت به مردم موفق باشن
  • یاسین IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    درود
  • رفتگرشهرداری IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 1
    عالی
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    9 0
    چرت و پرت میگی چرا شانا کلا ۹ رای داره تو تهران این کجاش پیروزیه
  • US ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    8 1
    منظورتون از مردم ۸ درصده؟ نمایندگان اقلیت تهران
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    الحمدلله
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    9 0
    ترکیب نمایندگان راه یافته به مجلس 12: حامیان دولت (شریان، پایداری، مصاف و امنا) (98 نفر)- حامیان قالیباف (74 نفر)- اصلاح طلب و اعتدال گرا (63 نفر)- مستقلین سابقا اصولگرا (26 نفر)- مستقلین غیرجناحی و اقلیت های دینی (19 نفر)- مستقلین سابقات اصلاح طلب و اعتدال گرا (10 نفر)
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    12 1
    اعتماد ؟!
  • چنگیز IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 73
    درود بر قالیباف
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 50
    آقای قالیباف خداقوت موفق باشید
  • SE ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    67 2
    عقلانیتی که با فتنه ۸۸ به مبارزه و مقابله برخاست، متعرّضان به امنیت و نوامین مردم را به طناب دار سپرد که خیلی هم عالی و قابل تقدیر و تمجید اما اگر در زمینه تلاش برای رفع تبعیض اقتصادی از جامعه و اجبار اغنیا به پرداخت مالیات موفق بوده پس چرا وضع گرانی و سفره دهکهای متوسط و پائین این است؟ چرا حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان کفاف زندگی آنان را نمی دهد؟ چرا هنوز تقسیم دلار چند نرخی به بهانه های در پیتی به خواص حرامخوار داده میشود؟ و ...
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    38 1
    ما هم می خواستیم زندگی کنیم داشتیم زندگی می وردیم ته بلدوزر های هاشمی رفسنجانی آمدند ومثل نتانیاهو زمین های ما را به بهانه جاده کمربندی کوفتند وبعدا خاتمی بقیه اش را حریم راه خودش کرد ایا این ستم سزاوار مردم بود
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    63 0
    ما میگیم انتخابات رو بردیم، شما هم همین رو بگید خوبیت نداره! :)))))
  • صبح امید ایران IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    13 0
    هه هه هه هه
  • هادی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    92 1
    کسی که دو دوره رئیس مجلس بوده و از توش هیچی در نیومده واسه چی باید رای بیاره؟ حماقت محضه. جناب قالیباف خودت میدونی چی هستی پس بیخود فیلم بازی نکن. اون دنیا ماییم و تو و کرام الکاتبین!!!
  • . IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    35 0
    حالا که موفق شدن فکری برای مسکن کنن
  • درود IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    درود
  • ناشناس IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    اعتماد "مردم"؟
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    خب حالا دیگه فکری به حال مسکن کنید
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    مردم از اصلاحات عبور کردند
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 1
    انقلاب ایران بزرگترین قدرت وچپاولگر ایران رابیرون ودنیاراعلیه اوشوراند وچالشی بزرگ بین شیطان وانقلاب ایجاد کرد
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    متاسفانه لیست نتوانست در تهران مورد اقبال واقع گردد پیشنهاد اینکه دوستان آسیب شناسی نمایند قطعا با این رویه دور بعد شاهد تحول چشمگیری خواهیم بود..
  • رض IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 3
    از سی نفر تهران سی نفرم از لیست شانا بودن
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    صرف نظر از فرقه ها فاجعه طرح صیانت اینترنت ، معیشت مردم و لایحه حجاب فضاحت است
  • Newاصولگرای IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    درود
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    سپاس
  • Alirasouli FR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 0
    اینقدر جناحی برخورد نکنید
  • مسعود IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    5 2
    برنده انتخابات تهران لیست آقای رائفی پور بوده نه شانا.
  • US ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    امید است جلوی اخراج ایرانی ها از اینترنت را بگیرند.
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 0
    خداوکیلی آقای قالیباف همه رقمه شکست خورد هیچکدام از یاران نزدیکش به مجلس راه نیافتند خودش که چهارم شد
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    شما که بدتر از اعتماد و شرق هستید چرا دروغ مینویسید بیشترین نفرات برای لیست امنا و صبح ایران بوده به گرد پاشون...!
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    حاج منصور لیست امنا رو تایید کرد
  • یک ترک IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 0
    این سایت نباید خودش را مقابل رائفی پور قرار دهد که بیشترین اعتماد نیروهای انقلاب را به همراه دارد وگرنه کل این سایت وزین به همدستی و مزدوری متهم خواهد شد
    • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      1 1
      رائفی پول 😄😄😄
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    ننگ بر خاتمی
  • فیروز IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    مشرق عکس آقای خاتمی رو نذار حالم بد میشه
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    همین الان کسی مثه خاتمی و یا احمدنژاد بیاد انتخابات می‌بینید چقدر طرفدار داره بهش صلاحیت نمیدند چون ميدونند مردم چقدر دوسشون دارند
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 0
    اگر مشرق انقلابی چاپ نکنی معلوم می شود همه چیزت را به باد داده ای!!
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    2 0
    اف بر دامن زنندگان به فاصله طبقاتی ثروت با بوجود آوردن مدارس غیر انتفاعی برای قشر چهار صدک جامعه با شهریه های افسانه ای اف بر شما باد
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    بزرگواری که برای خودت فقط بر اساس مصلحت تشخیصی خودت قلم میزنی و مطلب مینویسی بدان که مصلحت اندیش هایی همچون شما 12 امام ما را به مسلخ بردند .... ولی خواهید دید که جوانان اگاه روز به روز بر تعدادشون افزوده خواهد شد و روسیاهی به ذغال می ماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس