سناتور گراهام

یک سناتور آمریکایی در دومین سالگرد فرار آمریکا از افغانستان (پس از بیست سال اشغالگری) گفت: خروج از افغانستان، شرم‌آورترین تصمیم در تاریخ سیاست خارجی آمریکا است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویٰژه خود نوشت: لیندسی گراهام در توییتر، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را یکی از بد اندیشانه‌ترین، فاجعه‌بارترین و شرم‌آورترین تصمیمات در تاریخ سیاست خارجی آمریکا دانست. او سیاست خارجی اداره جوبایدن در قبال افغانستان را به شدت مورد انتقاد قرار داده و گفت: دو سال پس از تطبیق این سیاست خارجی، طالبان درحال سرکوب زنان هستند و افغانستان دوباره به عنوان سکوی پرتابی برای حملات گروه‌های تروریستی دیده می‌شود.

لیندسی گراهام در مورد خروج از افغانستان نوشت: این خروج فاجعه‌بار، سیگنالی از ضعف را به روسیه، چین و ایران فرستاد و سبب بی‌ثباتی بزرگ و اندوه در سراسر جهان شد.

در همین حال به گزارش رادیو فرانسه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا باوجود پیامدهای خروج از افغانستان، همچنان تاکید می‌کند که خروج از افغانستان، تصمیم درستی بود. او می‌گوید واشنگتن تلاش دارد تا طالبان را وادار به پاسخگویی در قبال تعهدهایی که داده بودند، کند و تاکید می‌کند که یکی از شرط‌های عادی‌سازی روابط با رژیم طالبان، احترام به حقوق زنان و دختران از سوی این گروه است.

یادآور می‌شود جو بایدن هنگام خروج نیروها از افغانستان اذعان کرد: « ما ٢٠ سال است روزانه ٣٠٠ میلیون دلار در افغانستان هزینه می‌کنیم و نمی‌توانستیم به این هدر دادن ادامه دهیم. دنیا در حال تغییر و تحول است. ما درگیر رقابت جدی با چین و روسیه و حمله سایبری و اشاعه هسته‌ای (ایران) هستیم... چین و روسیه آرزو دارند که آمریکا ده سال دیگر در افغانستان گرفتار شود».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 1
    انشا الله که خودتون هم رو به افول وسقوط خواهید بود تا چه رسد به اینکه غصه فرار از افغانستان داشته باشید
  • م IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 1
    با خروج آمریکا . طالبان جایگزین ان شد
  • ایرانی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 1
    نحوه فرار امریکا از افغانستان جدی ترین فیلم کمدیه که تا حالا دیدم
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 1
    همین انفعال امریکا موجب نابودی سرمایه 20 ساله امریکا در افغانستان و روی کار امدن دوباره طالبان شد و موجب گستاخی روسیه و حمله به اوکراین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس