کد خبر 1603656
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
کدام خانه ها مشمول مالیات برخانه خالی می شوند

یک مقام مسوول گفت: در صورتی که واحدهای مسکونی بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه بمانند و در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشند مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

به گزارش مشرق، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی در گفت وگو با خبر ۱۳ شبکه خبر با بیان اینکه برای اولین بار ۱۲۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده است گفت: ۱۲۰ هزار برگه تشخیص مالیاتی برای این واحدها صادر شده است.

نوروزی اظهار کرد: براساس قانون خانه‌های خالی در صورت عرضه نشدن با افزایش مالیات هرسال مواجه می‌شوند و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آنها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی توضیح داد: براساس قانون در صورتی که خانه‌های با کاربری مسکونی بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند و اگر در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشند مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

او گفت: اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی زمینه ساز حذف سوداگری و احتکار مسکن می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    7 0
    خاک بر سرتون که یه قانون نصفه و نیمه رو هم عرضه ندارید اجرایی کنید. برید به درک بی کفایتها
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    مرتبا به خانه داران فشار آوردن یعنی سقوط مسکن ، کاهش رشد مسکن ، افزایش بیکاری کارگران ،سقوط تولیدات انواع مصالح ساختمانی .
  • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    تولید مسکن برای بی بضاعتان با متراژ خیلی جزیی باید توسط مستقیم دولت صورت بگیرد .والا سرمایه داران و بسازبفروشها هیچ تمایلی کمک به همنوعان خود ندارند زیرا سرمایه داران هرصنفی فقط به پول فکر میکنند و خودشان را به زحمت نمیاندازند.
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    توی محله ی ما تعداد زیادی خونه هست که بخاطر شناسایی نشدن از شب تا صبح چراغهای خونه رو روشن میذارند، باید سامانه پیامکی برای ارسال مشخصات این منازل در اختیار مردم قرار بگیره تا مردم اطلاع دهند چون فقط بحث مالیات نیست توی این وضعیت مصرف انرژی این منازل فاجعه هست
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    الان یه کاری میکنن بدتر رانت درست میشه
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    عالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس