جنگنده‌های اف-۱۶ در هفته‌های آینده تحویل ارتش اوکراین می‌شوند

روزنامه انگلیسی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که طی دو ماه آینده جنگنده‌های وعده‌داده‌شده به اوکراین تحویل ارتش این کشور خواهد شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «استاندارد» انگلیس به نقل از «منابع نظامی عالی‌رتبه» اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود که جنگنده‌های اف ۱۶ طی هفته‌های آینده تحویل ارتش اوکراین خواهد شد.

منابع آگاه این روزنامه اشاره نکردند که این جنگنده‌ها قرار است از کدام کشورها به اوکراین داده شود، اما تصریح کردند که به احتمال زیاد این جنگنده‌ها در ماه ژوئن یا ماه جولای به اوکراین تحویل داده می‌شود.

هلند و دانمارک جزو اولین کشورهایی بودند که موافقت کردند جنگنده اف -۱۶ را به اوکراین تحویل دهند.

کاخ سفید بعداً تأیید کرد که اوکراین این جنگنده‌های ساخت آمریکا را از کشورهای ثالث دریافت می‌کند که خلبانان اوکراینی آموزش پرواز با آنها را تکمیل کنند. کاجسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند نیز اعلام کرد که لاهه قصد دارد در سال ۲۰۲۴ اولین دسته از اف -۱۶ ها را به اوکراین تحویل دهد، اگرچه این وزارتخانه در اوایل ژانویه اعلام کرد که تحویل تا شش ماه به تعویق خواهد افتاد.

پیش از این سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته بود که روسیه به محض ورود هواپیماهای اف ۱۶ اوکراینی، شکار آنها را آغاز خواهد کرد. وی تاکید کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه برای نابودی اولین دسته از این جت‌های عرضه‌شده به رژیم کی‌یف تنها به «۲۰ روز کاری» نیاز دارند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در ماه مارس با خلبانان نظامی روسیه گفت‌وگو و تاکید کرد که جنگنده اف -۱۶ چیزی را برای ارتش اوکراین تغییر نخواهد داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 0
    خیلی هم عالی، پس برو بچه های ارتش آزادی بخش روسیه هدف تمرینی های پدافند شون داره میرسه!! 🤣🤣🤣
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 3
      ارتش اشغالگر روسیه توان مقابله با پهپاد و موشک های قدیمی اوکراین رو نداره هر روز پالایشگاه ها و مراکز نظامی در خاک خود روسیه هدف قرار داده میشه پدافند هوایی روسیه توان مقابله نداره
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      2 0
      خوب پس چرا ارتش آزادی بخش روسیه هی داره پیشرفت میکنه و اوکراینی های صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی عقب نشینی؟؟!تو کلهٔ یانکی ها هم در عین الجسد کلی موشک زدیم پس آمریکا جونت هم ضعیفه؟؟!!
    • عمیر IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      دمت گرم خوب شلنگو گرفتی روی روسوفیلا خخخخ
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      1 1
      روسیه با داشتن بالای دو هزار جنگنده ده هزار تانک دومین قدرت جهان سه سال است تو باتلاق اوکراین گیر کرده اوکراین قبل از جنگ صد و جهل جنگنده داشت اونم قدیمی نیرو دریایی و هوایی ضعیفی داره باز روسیه از پس اوکراین بر نیامده فرض کن اوکراین هزار جنگنده داشت الان جنگ در خاک روسیه میشد
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      1 1
      روسیه آمریکا فرانسه اسرائیل اشغالگر هستند حمایت از اشغالگران خیانت به اسلام است
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      تو حمله عین الاسد یک نفر هم کشته نشد حمله ساختگی بود کدام جسد
  • عمیر IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 2
    زنده باد زلنسکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس