کد خبر 1602274
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
قانون عفاف و حجاب آماده ابلاغ است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد که لایحه عفاف و حجاب آماده ابلاغ است.

به گزارش مشرق، «احمد راستینه» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در نخستین نشست فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم اظهار کرد: چند اولویت در کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم مدنظر قرار گرفت که شامل خانواده و جوانی جمعیت، ساماندهی فضای مجازی، ورزش و عفاف و حجاب بود.

وی ادامه داد: قانون جوانی جمعیت بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی و در کمیسیون ویژه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و نهایی شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت هم در این مجلس پیگیری شد. در کشور ما رهاشدگی عرصه فضای مجازی مشکلاتی را در پی داشته است و باید این فضا ساماندهی شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید هزینه بدهیم و کارهای انقلابی و فرهنگی انجام دهیم؛ برای بهبود وضع فرهنگی باید همگی پای کار باشیم.

راستینه اذعان کرد: درباره عفاف و حجاب هم از دستگاه‌های متولی دعوت کردیم تا درباره اقدامات خود برای اجرای این قانون به مجلس گزارش دهند. لایحه عفاف و حجاب به مجلس آمد اما ایرادات اساسی داشت که رفع کردیم و امروز تقریباً تمام ایرادات آنان رفع شده است و رایزنی با شورای نگهبان شده و آماده ابلاغ است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند ایراد بود که نقش قانون در برخورد با کشف حجاب و هنجارشکنان تضعیف شده بود که نیاز به اصلاح داشت؛ به هر صورت با تأیید شورای نگهبان این قانون برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: وزیر قبلی ورزش سه کارت زرد از مجلس گرفت و استیضاح وی در مجلس اعلام وصول شد، اما در نهایت دولت خودش تصمیم گرفت که این وزیر را کنار بگذارد و بر این اساس در حوزه ورزش هم مجلس اقدامات نظارتی خوبی انجام داد.

راستینه گفت: سهم فرهنگ از بودجه باید افزایش یابد. در مجلس یازدهم نمایندگان نگاه فرهنگی داشتند و لذا همه کمک کردند و باید این نگاه فرهنگی در مجلس آینده هم باشد. سهم فرهنگ از بودجه نیم درصد به ۳ درصد در مجلس یازدهم افزایش پیدا کرد که باید این نگاه در مجلس بعدی تداوم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    2 6
    حجاب فقط پوشش نیست هرکاری مکنید جامعه را مراقب باشید دو قطبی نشه خطر حجاب استایل ها بیشتر از بی حجابهاست
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      4 1
      آره از نظر شماها خطر چادری ها هم بیشتر از بی حجاب هاست چون ممکنه جامعه رو دوقطبی کنه اصلا چطوره همه برهنه بشن که از دو قطبی شدن جامعه جلوگیری بشه. جماعت ضالین کمتر خزعبلات ببافید!
  • پدرام IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 0
    یعنی تو قضیه جم که کریمیان زدن عالی این ماهواره که جمع نمیشه حداقل اون کسایی که برنامه هاش میارن ی تلنگر بخورن ماهواره خراب کرد ما
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 1
    زودتر ابلاغ کنید -جلوی خائنان داخلی رو هم بگیرید
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 1
    بسیار هم عالی
  • DE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    احسنت
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 2
    مشکل اصلی کشور اقتصاد فاجعه بار اختلاس دزدی سو مدیریت و.‌.است اما شما فقط گیر دادید به حجاب
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    یه بار لایحه را منتشر کنیدببینیم چیه بعد اعمال کنید. ضمنا عبادت را که شیطان بیش ازهمه میکرد اطاعتش مشکل داشت.
  • یاسین IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    خیره
  • جلیل IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    بهترین خبر برای اختلاس گران و زورگیران زورگویان و مواد فروشان . اصلا انگار پشت این لایحه ، مفسدین اقتصادی هستند . اگر فرزند این کشوری منتشر کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس