کد خبر 1602184
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
در دیدار خانواده شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرموده‌اند که «شهادت شهید زاهدی موجب پیامدهای با ارزش و با اهمیتی شد. عظمت جمهوری اسلامی ایران ظاهر شد و همه این‌ها به برکت شهادت ایشان بود.

به گزارش مشرق، خانواده سردار شهید سرلشکر محمدرضا زاهدی روز گذشته و همزمان با چهلمین روز ترور این شهید، دو اتفاق قشنگ را تجربه کردند. اتفاق مهم‌تر دیدار با رهبر معظم انقلاب بود، اتفاق دیگر تقدیم درجه سرلشکری شهید به خانواده او با تأیید فرمانده کل قوا. تصریح رهبری بر اینکه «به برکت شهادت شهید زاهدی عظمت جمهوری اسلامی ایران ظاهر شد»، در خبر کوتاهی که از این دیدار منتشر شد، قابل تأمل و البته فخری دیگر برای خانواده او بود. خانواده‌ای که همراه خود، برای رهبری یک هدیه ارزشمند برده بودند و رهبر انقلاب پس از دعا، هدیه را مجدد به خانواده شهید دادند تا یادگاری خاص در خانواده شهید باقی بماند.

به گزارش جوان، روز گذشته، یک عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری طی توییتی خبر از دیدار خانواده شهید سرلشکر محمدرضا زاهدی با رهبر انقلاب داد. این دیدار چهل روز پس از حمله تروریست‌های صهیونیست به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و حدود یک ماه از حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آن حمله تروریستی انجام شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم چنانکه مهدی فضائلی نوشته، در جمله‌ای در این دیدار، هم از شهادت شهید و هم از حمله موشکی ایران گفت و از ارتباط این هر دو با هم در «ظهور عظمت جمهوری اسلامی ایران».

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرموده‌اند که «شهادت شهید زاهدی موجب پیامدهای با ارزش و با اهمیتی شد. عظمت جمهوری اسلامی ایران ظاهر شد و همه این‌ها به برکت شهادت ایشان بود. او به دست اشقی‌الخلایق به شهادت رسید.»

تاکنون چندین بار چهره‌های ایرانی به دست رژیم صهیونیستی ترور شده‌اند و جمهوری اسلامی ایران، هربار به فراخور شرایط نوعی از پاسخ را برگزیده و اجرایی کرده است. اما درباره ترور شهید زاهدی شرایط به گونه‌ای پیش رفت که جمهوری اسلامی ایران وارد حمله مستقیم از خاک خود به خاک اشغالی صهیونیست‌ها شد و همین اتفاق، باعث ظهور عظمت قدرت ایران در چشم جهانیان شد. موشک‌هایی که آزمایشش را می‌گفتند فتوشاپ است، به اسرائیل جعلی رسید و ترسی که مدعی بودند ایران از حمله به اسرائیل دارد، کذبش عیان شد. رهبر انقلاب این همه را از برکت شهادت شهید زاهدی دانستند.

ذوق دیدار و غم از دل برود، چون تو بیایی!

خبرنگار روزنامه جوان روز گذشته موفق شد با پسر شهید زاهدی که در دیدار با رهبری حضور داشت، گفت‌وگویی تلفنی بگیرد. او توضیح داد که ظهر دیروز اعضای اصلی خانواده شهید و به قول پسر شهید «مادر، مادر بزرگ، همسرم و برادرم و خواهرم و داماد ونوه‌ها با حضرت آقا دیدار داشتیم. جمعی ده نفره که برای اقامه نماز ظهر و عصر خدمت رهبری شرفیاب شدیم و بعد از اقامه نماز، در اتاق کناری محل اقامه نماز نشستیم و حضرت آقا بعد از ۱۰ دقیقه آمدند.»

رهبری ابتدا از شهید و زمان شناخت ایشان می‌گویند که بعد از شهادت حسین خرازی بوده است. سپس خصوصیات شهید را برمی‌شمارند و از «اخلاص در عمل شهید» صحبت کردند و فرمودند که شهید زاهدی توانست آنچه را که از او خواسته شده بود، محقق کند. سپس اعضای خانواده خدمت رهبری معرفی شدند و «ما مبهوت چهره نورانی ایشان شده بودیم، مادر ابتدا شروع به صحبت کرد و از محضر آقا به خاطر این دیدار تشکر کردند و گفتند که دعا کنید ما هم عاقبت به خیر شویم و به شهدا ملحق شویم. حضرت آقا هم برای عاقبت به خیری همه اهل خانواده دعا کردند.»

محمدمهدی زاهدی می‌گوید: «بعد هم من از حضرت آقا تشکر کردم و گفتم ما هر وقت از پدر درخواست می‌کردیم که ما را به دیدار شما بیاورند، می‌گفتند ان‌شاءالله هر زمان من شهید شدم، شما را به دیدار ایشان خواهند برد. حضرت آقا متأثر شدند و برای اینکه کمی فضا تغییر کند، از من سؤال کردند: شما پاسدار هستید، گفتم بله با اجازه شما! بعد از برادرم سؤال کردند، او هم گفت من شغلم آزاد است. حضرت آقا با شوخی به من اشاره کردند و گفتند این‌ها هم آزاد هستند! همه خندیدند و فضا تغییر کرد.»

او ادامه می‌دهد: «در ادامه خواهرم، داماد خانواده و مادربزرگم هم صحبت و از حضرت آقا تشکر کردند. فرصت شد و توانستیم دست ایشان را ببوسیم. من از حضرت آقا اجازه خواستم تا روی‌شان را ببوسم و ایشان را در آغوش گرفتم و بوسیدم. تمام صحبت‌ها و جملاتی که آماده کرده بودم تا در محضر ایشان بازگو کنم، نتوانستم و چند تا تپق هم زدم!»

یک هدیه خاص برای رهبر انگشتر سید حسن نصرالله

از میان صحبت‌های فرزند شهید، ماجرای هدیه‌ای که نوه شهید برای آقا آورده و واکنش رهبر به آن بیشتر جلب توجه می‌کند: «در این دیدار پسرم یک انگشتری را که هدیه سید حسن نصرالله به پدر بود، با خود آوردند که به حضرت آقا هدیه بدهند. ما گفتیم رسم بر این است که همه از رهبری انگشتر هدیه می‌گیرند و حالا شما این هدیه را برای ایشان آوردید! اما پسرم که این انگشتر را به پیکر پدر تبرک کرده بود، با خود آورد و ماجرای انگشتر را برای حضرت آقا تعریف کرد. رهبری انگشتر را گرفتند و دعایی بر آن خواندند و گفتند من این را از شما قبول می‌کنم، اما این را مجدداً به شما برمی‌گردانم، چون هم هدیه سید حسن نصرالله است و هم اینکه انگشتر شهید است که در خانواده شهید زاهدی بماند.»

علاوه بر این انگشتر خیلی خاص که رهبری باز به خانواده شهید بازگرداندند، درخواست اعضای خانواده برای دادن انگشتر یادگاری از خودشان را اجابت فرمودند و طبق قول پسر شهید «در پایان ایشان به همه اعضای خانواده انگشتری هدیه دادند. من به حضرت آقا گفتم ما کسی را از دست داده‌ایم که در نمازهای شب‌شان برای ما دعا می‌کردند و من می‌خواهم اگر صلاح می‌دانید شما هم برای ما دعا کنید.»

در واقع خانواده شهید زاهدی یک انگشتر خاص برای آقا بردند و همراه همان انگشتر و چندین انگشتر خاص دیگر بازگشتند.

اعطای درجه سرلشکری زاهدی به خانواده شهید

همچنین روز گذشته امیر عزیز نصیرزاده، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در منزل سردار سرلشکر شهید «محمدرضا زاهدی» درجه سرلشکری شهید زاهدی را به خانواده ایشان اعطا کرد.

پیشنهاد اعطای این درجه به پاس عمری مجاهدت و تلاش بی‌وقفه شهید زاهدی در جهت حفظ امنیت و اقتدار ایران اسلامی از سوی سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مطرح و با تأیید حضرت امام خامنه‌ای به خانواده ایشان اعطا شد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 4
    روحش شاد
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 4
    انتقام از سگ هار زرد بنام ترامپ از یادتان نرود.
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      ترامپ نباید از انتقام فراموش شود
  • کهنه سرباز جنگ IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    2 1
    یاد وخاطره همه شهدایی که برای سربلندی این اب وخاک جانشان فدا کردند ومیکنند بخیر وروحشان شاد ..ایران هرگز فرزندان خود را فراموش نخواهد کرد تا ابد پاینده وجاوید ایران
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    روحش شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس