هشدار کی‌یف به اوکراینی‌ها برای اعلام بسیج سراسری در کشور

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین می‌گوید کل جامعه اوکراین باید برای شکست دادن دشمنی مانند روسیه، فداکاری کند و زندگی آرام خود را فراموش کنند.

به گزارش مشرق، کی‌یف در حال بازنگری سیستم خدمات نظامی خود برای افزایش تعداد سربازان اجباری پس از یکسری شکست در درگیری خود با مسکو است و یکسری اصلاحات سخت هم قرار است هفته آینده اجرایی شود.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، «دیمیتری لازوتکین» سخنگوی وزارت دفاع اوکراین به تلویزیون Espresso گفت: « در سطح جهانی، از ۱۸ مه که قانون بسیج سراسری اجرا می‌شود، رویکرد این جنگ تغییر خواهد کرد. چون این وضعیت زمانی که عده‌ای در خط مقدم می‌جنگند و برخی دیگر زندگی آرام خود را می‌گذرانند، مشخصا رو به پایان است.»

به گفته این مقام اوکراینی، زندگی در کی‌یف به طرز چشمگیری متفاوت با وضعیت شرق کشور یعنی دونباس است که «غیر طبیعی» است.

وی افزود: « اگر دشمن ما ضعیف بود، طبیعی بود. اما با چنین دشمنی، کل کشور و کل جامعه نیاز به بسیج دارند.»

اوکراین از زمان آغاز درگیری‌ها با روسیه در فوریه ۲۰۲۲ ناامید از جایگزینی نزدیک به نیم میلیون تلفات بوده است. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هفته گذشته گفت که اوکراین تنها در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۱۱ هزار سرباز خود را از دست داده است.

ماه گذشته میلادی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اصلاحاتی را در قوانین خدمت اجباری وضع کرد، سن سربازی را به ۲۵ سال کاهش داد، فراخوان به سربازی را اتوماتیک کرد و اختیارات افسران سرباز را به شدت افزایش داد و در عین حال محدودیت‌های مختلفی را برای سربازان فراری ایجاد کرده است.

وزارت خارجه اوکراین خدمات کنسولی اوکراینی‌های واجد شرایط نظامی در خارج از کشور را به حالت تعلیق درآورده است. بر اساس این قانون، جریمه‌های نقض قوانین ثبت نام نظامی نیز تا ۵۲۰ دلار افزایش می‌یابد و مقامات اوکراینی، واجدین شرایط را به مسدود کردن حساب‌های بانکی و اعمال جریمه برای اموال افرادی تهدید کرده‌اند که سعی می‌کنند از خدمت سربازی اجتناب کنند.

در پاسخ به این تغییرات، تعداد مردان اوکراینی که به دنبال فرار از کشور هستند، افزایش یافته است. «آندری دمچنکو»، سخنگوی سرویس مرزی اخیرا گفته بود، روزانه حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر در تلاش برای فرار از اوکراین دستگیر می‌شوند، در حالی که برخی از آنها در تلاش برای عبور از مرز جان خود را از دست می‌دهند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    8 1
    وقتی آمریکا میخواد یکی و خر کنه کاری میکنه که همسایه اش و دشمن خودش بدونه و آمریکا که اونور اقیانوس اطلس دوست خودش
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    5 0
    این جنگ خانمان سوز و این همه ویرانی وکشتار و........ نتیجه اعتماد وغلام حلقه به گوش بودن غرب وخصوصا امریکا هست که متاسفانه اکرانیها خودشون رو اسیر غرب کردن و.........
  • رضا IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 0
    وقتی یک نادان دلقک رابرکرسی ریاست جمهوری اوکرایین نشاندین وانقلاب رنگی را انجام دادین باید فکر همین روزهای ناخوش وبدهی سنگین واوارگی مردم رادرنطرمیگرفتید دروازه غرب سبز نیست سبز بودید نفهمیدید
  • رضا US ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 0
    ایران در جنگ دفاعیش کسی رامجبور به جنگیدن نکرد و داوطلبان بسیجی کارجنگ را یکسره کردند .
  • GB ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    به این میگن آخر خط، این چیزی بود که خود ملت اکراین انتخاب کردند، همین ده بیست سال پیش بود گروهی از دختران هرزه اکراینی برای آزادی!! لخت مادرزاد در خیابانهای شهر می‌گشتند و فریاد می‌کشیدند تا بالاخره بکمک صهیونیست و عموسام، دلقک تلویزیونی و آرزوی خیالشان را به ریاست جمهوری رساندند، حالا این آخر خط باید بسیج عمومی شود به هر قیمتی این همان رفاه و آزادی خیالی است و تا آخرین اکراینی باید برای همانکه عاشقش بودند یعنی غرب وحشی آزاد از نظر جنسی بجنگند و کشته شوند تا غرب جنایتکار در آسایش بماند!!!! قابل توجه لیسندگان غرب مخصوصاً آمریکا.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    باشه درست میفرمایید، خب اول از شما شروع کنیم بسم الله ، بفرمایید جناب زلنسکی و رفقا و بچه هاشون برای خدمت در ارتش نام نویسی کنن بقیه مردم هم قطعا پشت سرشون نام نویسی خواهند کرد
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    وی افزود: « اگر دشمن ما ضعیف بود، طبیعی بود. اما با چنین دشمنی، کل کشور و کل جامعه نیاز به بسیج دارند.» روسیه دشمن تو نبود بلکه توی خر و نفهم بودی که میخواستی عضو ناتو بشی و بمب های اتم آمریکا رو در مرز روسیه مستقر کنی و اینقدر احمقی که فکر کردی روسیه هم وایمیسه و نگاهت میکنه
  • شريف IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    متجاوز هركه باشد بايد جلوي ان ايستاد همانگونه كه ايران در مقابل تجاوز عراق ايستادكي كرد اكراين هم بايد در مقابل تجاوز روسيه ايستادگي كند اگر كه جان تمام جوانهاي اكرايني گرفته شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس