ترامپ انتخاب نیکی هیلی به عنوان زوج انتخاباتی خود را رد کرد

دونالد ترامپ روز شنبه گفت نیکی هیلی، رقیب سابقش در رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه را به عنوان نامزد معاونت خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در نظر ندارد.

به گزارش مشرق، بعد از آنکه یک پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابع مطلع از احتمال تعیین نیکی هیلی، فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل از سوی دونالد ترامپ به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ خبر داد، رئیس جمهور سابق آمریکا این گزارش را تکذیب کرد.

وبگاه خبری آکسیوس امروز شنبه به نقل از دو فرد مطلع گزارش داد کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ فعالانه در حال بررسی انتخاب نیکی هیلی به عنوان زوج انتخاباتی وی است.

این پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابع مطلع نوشت، گرچه روابط ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا و نیکی هیلی همچنان سرد است، اما در صورتیکه رئیس‌جمهور سابق آمریکا متقاعد شود هیلی می‌تواند به پیرزی او در انتخابات، اجتناب از مجازات احتمالی زندان و پوشش ده‌ها میلیون صورتحساب قانونی در صورت شکست کمک کند، ممکن است او را به عنوان زوج انتخاباتی برگزیند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در پی انتشار این گزارش رئیس جمهور سابق آمریکا در مقام تکذیب آن برآمده و اعلام کرد: «نیکی هیلی را برای پست معاونت ریاست جمهوری در نظر ندارم اما برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.»

ماه مارس گذشته بود که هیلی، فرماندار پیشین کارولینای جنوبی و نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل بعد از شکست در ایالت‌های متعدد در مقابل ترامپ در جریان رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، در یک سخنرانی کوتاه اعلام کرد که به مبارزات انتخاباتی خود پایان می‌دهد. او اما از ترامپ که بارها نامزدی‌اش را در جریان رقابت‌ها تحقیر کرده بود، حمایت نکرد.

او هنوز درباره این گزارش آکسیوس اظهار نظر نکرده است.

رسانه‌های آمریکا لیستی از چندین گزینه احتمالی که ممکن است توسط ترامپ به عنوان زوج انتخاباتی انتخاب شوند منتشر کرده‌اند. از جمله افراد مطرح این لیست «داگ برگوم» ، فرمانده ایالت «داکوتای شمالی» ، «کریستی نوئم» ، فرماندار ایالت «داکوتای جنوبی» ، چند سناتور شامل «مارکو روبیو» ، «تیم اسکات» و «جی. دی وانس» و همچنین «الیز استفانیک» ، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا.

به نوشته رویترز ترامپ عجله‌ای برای انتخاب نامزد معاونت ریاست جمهوری برای انتخابات ۲۰۲۴ به خرج نمی‌دهد و زوج انتخاباتی خود را تا زمان برگزاری کنوانسیون حزب جمهوریخواه در ماه ژوئیه در شهر «میلواکی» رسما معرفی نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس