موج سنگین حملات هوایی علیه غزه و رفح

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از گادی شامانی بیان کرد که فرستادن نظامیان اسرائیلی به میدان جنگ برای اهداف سیاسی تخطی از خطوط قرمز است.

سرویس جهان مشرق - رسانه‌های عبری زبان اعتراف کردند، محافل امنیتی اسرائیل همچنان در مشخص کردن محل حضور و فعالیت یحیی السنوار رهبر حماس سردرگم هستند این در حالی است که وی ارتباط خود را با رهبران حماس در خارج حفظ کرده است.

تایمز آو اسرائیل در گزارشی به نقل از دو مسئول اسرائیلی اعلام کرد، امروز محافل امنیتی اسرائیل بر این باورند که یحیی السنوار در رفح نیست بلکه همچنان در تونل‌هایی در اطراف خانیونس حضور و فعالیت دارد، این در حالی است که ارتش اسرائیل با هدف رسیدن به وی قصد حمله به رفح را دارد.

این دو مسئول اسرائیلی که رسانه صهیونیست آنها را آگاه توصیف کرده اعلام کردند: نیروهای اسرائیلی همچنان از رسیدن به رهبر حماس که مغز متفکر عملیات ۷ اکتبر عاجز مانده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که با وجود گذشت چند ماه از تهاجم به نوار غزه دست اسرائیل همچنان از رسیدن به یحیی السنوار و محمد ضیف دو رهبر اصلی حماس دور مانده است، این در حالی است که رهبران اسرائیل بارها ادعا کرده بودند که به یحیی السنوار نزدیک شده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست امروز شنبه در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «اگر اسرائیل از تهاجم گسترده خود به رفح عقب نشینی کند، ایالات متحده کمک‌های ارزشمندی به تل آویو ارائه می‌کند».

این روزنامه آمریکایی افزود: «ایالات متحده اطلاعاتی برای پیدا کردن مکان رهبران حماس و کشف تونل‌های مخفی ارائه کرد.»

واشنگتن پست در نوشت: «واشنگتن به تل آویو پیشنهاد داد تا برای فلسطینی‌هایی که از رفح تخلیه می‌شوند، چادرهایی بسازد.» مقام آمریکایی به این روزنامه گفت: «ما نگرانی‌های جدی در مورد رویکرد «اسرائیل» به کارزار نظامی‌اش به خصوص در رفح داریم».


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و هفدهمین روز جنگ در غزه

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد/ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۴ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است

در حملات شب گذشته و بامداد امروز جنگنده‌های اسرائیلی به مناطق مرکزی نوار غزه ۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر هم زخمی شدند. اجساد شهدا به بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح انتقال داده شد. تعدادی از شهدا زن و کودک هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از پیدا شدن اجساد ۸۰ شهید فلسطینی در ۳ گور دسته جمعی در محوطه بیمارستان شفا و ده‌ها جسد دیگر در داخل بخش‌های مختلف این بیمارستان خبر داد.

مقام سابق صهیونیست: هدف حمله زمینی به رفح سیاسی است/ هشدار مقاومت فلسطین در رابطه با نتایج فاجعه بار ادامه اشغال گذرگاه رفح/ تبادل آتش سنگین حزب الله و رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی/ کشته شدن یک اسیر صهیونیست دیگر در غزه + عکس و فیلم
رفح

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۴ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۲۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر هم زخمی شدند. شمار کلی شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴۹۷۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸۶۴۱ نفر رسیده است.

هشدار مقاومت فلسطین در رابطه با نتایج فاجعه بار ادامه اشغال گذرگاه رفح

جنبش مقاومت اسلامی حماس نسبت به نتایج فاجعه‌بار ادامه اشغال گذرگاه زمینی رفح توسط اشغالگران اسرائیلی هشدار داد. این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که اشغال گذرگاه رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی برای پنجمین روز متوالی که منجر به توقف ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به نوار غزه در سایه ادامه جنگ شده، بعلاوه توقف اعزام مجروحان به خارج برای درمان، موجب تشدید فاجعه انسانی و گرسنگی و قحطی در سرتاسر باریکه تحت محاصره غزه می‌شود و دشمن صهیونیستی که همچنان به نسل‌کشی و جنگ گرسنگی و پاکسازی نژادی در این باریکه ادامه می‌دهد، مسئول همه پیامدهای آن است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم لیبی برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در غزه و جنایات علیه ملت فلسطین استقبال کرد و آن را تاکیدی بر مواضع اصیل ملت لیبی در حمایت از فلسطین دانست.

مقام سابق صهیونیست: هدف حمله زمینی به رفح سیاسی است/ هشدار مقاومت فلسطین در رابطه با نتایج فاجعه بار ادامه اشغال گذرگاه رفح/ تبادل آتش سنگین حزب الله و رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی/ کشته شدن یک اسیر صهیونیست دیگر در غزه + عکس و فیلم
رفح

حماس تاکید کرد که همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی و عربی را به تلاش برای انزوای این رژیم اشغالگر و سرکش علیه قوانین بین‌الملل و فشار بر آن جهت توقف جنایات علیه غیرنظامیان فلسطینی و زنان و کودکان و سالخوردگان در نوار غزه و سراسر اراضی اشغالی و تلاش برای بازخواست و محاکمه سران جنایتکار و تروریست این رژیم و سپردن آنان به دست عدالت به عنوان جنایتکاران جنگی فرامی‌خوانیم.

تبادل آتش سنگین حزب الله و رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی/ کشته شدن یک اسیر صهیونیستی دیگر در غزه، در حملات رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان اعلام کرد در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در غزه، تجهیزات اشغالگران اسرائیلی را در پایگاه رامیا در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در محوطه گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و منهدم کرده است.

گروهان‌های قدس اعلام کرد نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در اطراف درمانگاه الزیتون در جنوب شهر غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داده است.

مقام سابق صهیونیست: هدف حمله زمینی به رفح سیاسی است/ هشدار مقاومت فلسطین در رابطه با نتایج فاجعه بار ادامه اشغال گذرگاه رفح/ تبادل آتش سنگین حزب الله و رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی/ کشته شدن یک اسیر صهیونیست دیگر در غزه + عکس و فیلم

منابع عبری زبان از حمله موشکی از شهر رفح در جنوب نوار غزه به پایگاه نظامی کرم ابو سالم خبر دادند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ۴ موشک از رفح به سمت پایگاه کرم ابو سالم در مجاورت نوار غزه شلیک شده است. روز گذشته نیز دست کم ۱۵ موشک از رفح به سمت بئر السبع و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شد.

نیروهای شهید عمر القاسم اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف مسجد علی بن ابی طالب در غرب محله الزیتون در شهر غزه با موشک‌های کوتاه برد ۱۰۷ هدف قرار داده است.

ابوعبیده در پیامی تلگرامی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از یک ماه پیش مکان اسارت "نداو بوبلابیل" اسیر ۵۱ ساله اسرائیلی ـ دارای تابعیت انگلیسی ـ را همراه با اسیر "جودی وانشتاین" بمباران کرد که بر اثر آن وضعیت این اسیر رو به وخامت نهاد و او به سبب عدم دریافت مراقبت‌های ویژه پزشکی بخاطر تخریب بیمارستان‌های نوار غزه و خارج شدن آن از خدمت، جان خود را از دست داد.

موشک باران شهرهای اطراف مناطق غزه

روزنامه عبری زبان هاآرتص بیان کرد که برق بخش‌هایی از شهرک کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی به سبب حمله موشکی حزب الله قطع شده است.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی عملیاتی نظامی را در جبالیا در شمال نوار غزه آغاز کرده است. امیر بوخبوط خبرنگار نظامی اسرائیلی هم تاکید کرد که ارتش هم اکنون ۴ منطقه رفح، دیر البلح، النصیرات و جبالیا را مورد حمله قرار داده است.

جنگنده‌های اسرائیلی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را به طرز جنون‌آمیزی بمباران کردند. در این حمله جنایتکارانه ده‌ها خانه بمباران و تخریب شده و افراد زیادی هم شهید و مجروح شدند. الجزیره اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی منزل انس الشریف خبرنگار این شبکه در جبالیا را هم بمباران کردند.

مقام سابق صهیونیست: هدف حمله زمینی به رفح سیاسی است

رئیس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که هدف حمله زمینی به رفح سیاسی است. روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از گادی شامانی بیان کرد که فرستادن نظامیان اسرائیلی به میدان جنگ برای اهداف سیاسی تخطی از خطوط قرمز است.

شامانی گفت ائتلافی کنونی به کلی باید استعفا داده و کنار برود. وی همچنین خواستار استعفای نتانیاهو شد و گفت ماندن او هر روز به "اسرائیل" ضربه خواهد زد.

«موریا اسراف» خبرنگار اسرائیلی به نقل از هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: به طور مکرر در جاهایی که قبلا دست به عملیات نظامی زده بودیم، وارد عمل می‌شویم زیرا هیچ تحرک سیاسی وجود ندارد.

لحظه بمباران مسجد توسط رژیم صهیونیستی

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برآوردها در "اسرائیل" حاکی از آن است که دیوان دادگستری بین‌المللی بعد از درخواست آفریقای جنوبی، حکم آتش‌بس در غزه را صادر خواهد کرد.

گفتنی است که ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد که روز گذشته از دیوان دادگستری بین المللی در لاهه خواسته حکمی فوری را برای حمایت از فلسطینیان پس از حمله رژیم صهیونیستی به رفح صادر کند.

تظاهرات مخالفان نتانیاهو همچنان ادامه دارد/ درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان و مخالفان نتانیاهو

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد قبل از آغاز تظاهرات شامگاه امروز شهرک‌نشینان در تل آویو، پلیس به حالت آماده‌باش درآمده و خیابان‌های اصلی این شهر را بسته است. شهرک‌نشینان صهیونیست درصدد برگزاری تظاهرات گسترده ضددولتی در تل آویو به منظور درخواست مبادله فوری اسرا با مقاومت در غزه هستند.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه تاکید کردند که نتانیاهو به خاطر منافع سیاسی خود اسرای اسرائیلی را به حال خود رها کرده است. آن‌ها در بیانیه‌ای عنوان کردند که ورود به شهر رفح ما را از توافق مبادله اسرا دور می‌کند و جان فرزندانمان را به خطر می‌اندازد. در این بیانیه از همه اسرائیلی‌ها خواسته شده نه فقط برای نجات جان اسرا، بلکه برای نجات دولت به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات بزنند.

مقام سابق صهیونیست: هدف حمله زمینی به رفح سیاسی است/ هشدار مقاومت فلسطین در رابطه با نتایج فاجعه بار ادامه اشغال گذرگاه رفح/ تبادل آتش سنگین حزب الله و رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی/ کشته شدن یک اسیر صهیونیست دیگر در غزه + عکس و فیلم
تظاهرات صهیونیست‌ها بر علیه نتانیاهو

خانواده‌های اسرای اسرائیلی تاکید کردند که دولت اسرای اسرائیلی در غزه را به حال خود رها کرده تا بمیرند. این خانواده‌ها راه آزادی اسرای اسرائیلی در غزه را سرنگونی کابینه نتانیاهو دانستند.

پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در تل آویو که خواستار مبادله فوری اسرا با مقاومت در غزه بودند، حمله و اقدام به سرکوب و متفرق کردن آن‌ها کرد. پلیس همسر یکی از اسرای اسرائیلی در غزه را هم بازداشت کرده است. تظاهرات کنندگان خواستار استعفای نتانیاهو شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 1
    این بخش اخبار مرتبط با خبرهاتون مرتبط نیستا!
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    حمله به رفح اقدامی فاشیستی و جنایتکارانه است.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    کشتار غیرنظامیان هدف سیاسی است !!!
  • RO ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    ته ماجرا چیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس