داروهای تک نسخه ای مشمول بیمه و منابع دولتی نیستد

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران گفت: در دو سال گذشته ۲۴ داروی تک نسخه‌ای پرمصرف وارد فهرست دارویی شده است.

به گزارش مشرق، نازیلا یوسفی اظهار داشت: داروهای خارج از فهرست و تک نسخه‌ای تنوع بالای دارند و معمولاً برای تعداد کمی از بیماران درخواست می‌گردد اما از آنجا که این دارو ها باید در بازه زمانی کوتاهی تأمین شوند مانند سایر داروهای دارای پروانه ثبت در کشور امکان اینکه از نظر اثربخشی، ایمنی و کیفیت مورد بررسی‌ها و کنترل‌های دقیق کارشناسی قرار بگیرند را ندارند.

وی ادامه داد: این داروها مطابق قانون مشمول سیاست‌های حمایتی بیمه‌ای و غیربیمه ای با استفاده از منابع دولتی نیستند لذا از نظر اقتصادی، دارای بار مالی بالا برای بیماران است.

به گفته دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران، به رغم اینکه سازمان غذا و دارو بارها از پزشکان خواسته از تجویزهای خارج از فهرست دارویی کشور خودداری کنند و در این مسیر فرهنگ سازی هم می‌کند تمام تلاش خود را برای تأمین داروهای تک‌نسخه‌ای پُردرخواست به فهرست دارویی به کار گرفته است.

یوسفی همچنین با اشاره به از سر گیری فعالیت‌های دبیرخانه کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران در طول دو سال گذشته بیان کرد: ۵۹ مولکول وارد فهرست دارویی شده که ۲۴ عدد آنها شامل داروهای تک نسخه‌ای پرمصرف است که اکنون می‌توانند از مسیرهای مطمئن و راحت‌تر داروهای دارای پروانه ثبت در کشور در دسترس بیماران قرار گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    2 0
    بنده خدا بیماران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس