کد خبر 1600580
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود

وزارت دفاع طالبان با رد ادعای ارتش پاکستان مبنی بر نقش افغانستان در ناامنی‌های این کشور گفت داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهارات ارتش پاکستان مبنی بر اینکه حمله به مهندسان چینی در خیبرپختونخوا در افغانستان طراحی شده بود، را ادعایی غیرمسئولانه و به دور از واقعیت خواند.

بیانیه افزود: خیبرپختونخوا در منطقه‌ای قرار دارد که تحت پوشش شدید امنیتی ارتش پاکستان قرار دارد، هدف قرار دادن اتباع چینی در آنجا نشان دهنده ضعف ارگان‌های امنیتی و یا دست داشتنم آنها در این حمله است که در هر دو صورت مسئولیت آن متوجه پاکستان می‌شود.

«عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان اظهار داشت: ما انگشت انتقاد گرفتن به‌سوی افغانستان در قبال چنین واقعات را تلاش ناکام به هدف جلب و توجه از حقایق می‌دانیم و به‌شدت رد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امارت اسلامی دراین‌باره به چین اطمینان داده و آنها نیز از این حقیقت آگاه شده‌اند که افغان‌ها در چنین موضوعاتی دخیل نیستند.

خوارزمی افزود: ما مواردی داریم که خوارج داعشی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و از خاک پاکستان علیه خاک ما استفاده شده و رویداد از آن کشور طرح‌ریزی می‌شود. پاکستان باید دراین‌باره پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت دفاع طالبان در انتها نوشت: ما ثبات و امنیت پاکستان را به نفع افغانستان و منطقه می‌دانیم و به برادری و روابط حسن میان مردم افغانستان و پاکستان همچنان باور داریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    0 1
    شکی نیست که راست میگه. ضعف پاکستان ناشی از ژنرال های فاسق و فاسد ارتش این کشور است که روابط تنگاتنگی با آمریکا و وهابی های داعشی دارند. پاکستان ادعا میکنه که بلوچ های جدایی طلب از افغانستان و ایران با هماهنگی هند وارد شده و مهندسان چینی رو ترور می کنند. این دروغ فرافکنی و فرار به جلو است. شک ندارم که ارتش پاکستان و سازمان اطلاعات پاکستان ISI از فاسدترین نهادهای این کشوره.
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      1 0
      پاکستان ضعیف قبول ولی خود طالبان هم همچین طیب و طاهر نیست
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    1 0
    سیر به پیاز میگه بد بو!!! بگو مردک طالبان خودش از داعش بدتره
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      0 0
      مردک خودتی که حرف مفت می زنی: سگ طالبان به داعش شرف دارد! طالبان از فلسطینی ها و حمله ایران به اسراییل حمایت کرده است. همچنین برای اعزام نیرو به غزه اعلام آمادگی کرد. ولی داعش همکار و همدست اسرائیل است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس