کد خبر 1599745
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

فربهی از پول بیت المال
و مخالفت با اصلاحات اقتصادی!

کارتل رسانه ای "دنیای اقتصاد"، خود را مجموعه رسانه ای خصوصی جا می زند و ضمنا حامی نظام اقتصادی غرب با ساز و کار های مشخص است. ضمنا هر جا پایش بیفتد، مخالف سیاست های کلی نظام و منطبق با مواضع ضد ایرانی غرب موضع می گیرد.

اخذ مالیات بازدارنده از سوداگری های کاذب برای ممانعت از دلالی های ضد تولید، به عنوان یک سیاست اصلاحگرانه، سیاست ثابت اقتصادی در بسیاری از نظام های سیاسی به ویژه در غرب شناخته می شود

اما نشریه غربگرا، تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه را که هدف اصلی اش مهار سوداگری های دانه درشت و مخرب است، "خراج"! وانمود کرده و می نویسد:

"مالیات‌ستانی تهاجمی چه بر سر طبقه متوسط بخش خصوصی می‌آورد؟ سیاست‌های اقتصادی، دو طبقه متوسط خلق کرده؛ «طبقه متوسط خودی» و «طبقه متوسط غیرخودی». در حالی که خودی‌ها از حمایت اقتصادی بیشتری برخوردارند، غیرخودی‌ها با فشار اقتصادی زیادی مواجه شده‌اند. در چنین شرایطی دولت با تعریف ابزارهای مالیاتی جدید، فشار بر این طبقه را مضاعف کرده است. مالیات بر عایدی سرمایه چه اهدافی را دنبال می‌کند؟".

خودی و غیر خودی؟ جالب است بدانید که "دنیای اقتصاد" و نشریات تابعه اش دائما، از شرکت های مختلف عمومی و دولتی، آگهی های چند ده میلیارد تومانی (سالانه چند هزار میلیارد تومان) دریافت می کنند!

حکایت شتر مرغ است که هم می خواست از مزایای هردوانه بودن بهره مند باشد و در عین حال، نه مثل مرغ بپرد و نه مانند شتر بار ببرد!

کجای دنیا به نشریات معارض از این دست، آگهی های هنگفت می دهند تا علیه سیاست های اصلاحی عمومی شانتاژ کنند؟!

فقط در شماره امروز دنیای اقتصاد، ده ها آگهی تبلیغاتی از شرکت مخابرات ایران، شرکت پالایش نفت تبریز، سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی و معادن ایران، کمیته ملی المپیک، منطقه آزاد تجاری قشم، پالایشگاه اصفهان، اداره کل منابع طبیعی استان گلستان، اداره کل بنادر و کشتیرانی هرمزگان، شهرداری قم و اهواز، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران، و... منتشر شده است. در روزهای قبل هم می توان آگهی هایی از ستاد اجرایی، شهرداری، همراه اول و... را مشاهده کرد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    13 1
    مزدوران ونفوذی ها همه جاهستندو متاسفانه ریشه دوانده اند،ولذا باید ریشه آنهاقطع وکشور از لوث حضور وفعالیت وخیانت ونفاق وغرب زدگی آنان رهاشود! درغیراین صورت بخش اعظم تلاشهای مسئولین دلسوز ومخلص درهرسه قوه به نتیجه مطلوب نرسیده وهم کشور وهم مردم متضرر خواهندشد! بارها وبارها طی همه این سالها تحمل ومماشات با این جریان منحوس وخبیث آزموده شده وهمچنان درحال تاوان دادنیم!
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      6 0
      من گاهی فکر می کنم این ها ذره ای به خدا و روز جزا اعتقاد ندارن
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      7 0
      چرا جنجال کرده اند؟! چون احساس وظیفه می کنند که باید از حامیان مالی شان حمایت کنند !!!!!
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    6 1
    اکو ایران هم با اینهاست ؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مالیات عایدی سرمایه اون هم به روش پلکانی بساط دلالی رو از مملکت جمع می کنه. البته به شرط اینکه سیستم بانکی و ثبت، گمرکات و خرید فروش طلا و ارز به سیستم دارایی به صورت هوشمند متصل بشوند و به صورت روزانه منافذ بسته شود
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 3
    شما میخوای مالیات بگیری چرا از بالا شروع نمیکنی کلی نهاد بی خاصیت داریم مالیلت نمیدن و بودجه رو دود میکنند الان یکی از ابر بدهکاران مالیاتی فولادی ها هستند دنیای اقتصاد درباره طبقه متوسط صحبت میکند نه بالا نشین ها پس حق میگه مالیات از تورم کلا از اساس مشکل دارد کشور شرایط نرمال و ارز چندین سال ثابت بود بله درست است باید مالیات گرفت
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مالیلت از چی بگیره مثلا طبق قانون خودرو بالای ۳ میلیارد باید مالیات بده دی ۱۴۰۲ خودرویی ۲/۸۰۰ بوده ارز شده ۶۲ الان شده ۳/۴۰۰ الان این صاحبش مقصر است ؟
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    تا بانک اصلاح نشود هیچ اتفاقی نمیوفته هم مشکل اقتصادی و هم شرعی درست کرده است کدوم کشور اینهمه بانک دارد اینا همه برا کاسبی تاسیس شده است کدوم کشور ۱۰۰ تا شرکت لوازم خانگی دارد که یکیش قابلیت صادرات ندارد کدوم کشور بیست تا مونتاژ کننده خودرو چینی دارد ( بجز خود چین و بقیه مثل ترکیه و هند برند مونتاژ و صادر میکنند مثل تویوتا و سوزوکی ) که نه تنها قابلیت صادرات ندارد از همه جای جهان گرانتر و دو یا سه برابر است این نگاه مسخره به جیب مردم تا اصلاح نشود کشور پیشرفت پایدار نخواهد داشت یبار از تعرفه ۹۰ درصد دولت میخوره یبار از ۹ درصد یبار از انتقال سند و الان هم از بالای ۳ میلیارد الان این چیه میشه دولت بیاد توضیح بده ؟ اسم این درامد من در آوردی چی هست ؟
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حالا کاری به این نشریات نداریم حرف شما درست در غرب اصلا بانک با این تعاریف و عملکرد اینجا نداریم که خودش مخل اقتصادی باشد چیزی ام بنام خرید و فروش ارز خارجی به این معنا نداریم اصلا دولتها کاری نمیکنند که بخواد شش جور قیمت دلار باشه و به آقای ایکس و ایگرگ بدن و دلار ۴/۲۰۰ و جهانگیری و ...باشه یکیم پیدا شه ۳ میلیارد بالا بکشه میمونه مسکن و خودرو اونجا اکثرا مثل ۹۰ درصد مردم ایران یک یا نهایتا دوتا خونه دارند مسئولین شش تا خونه ندارند بانک هم خانه دار نیست خودرو هم اونجا دولت مثلا آلمان با وجود ٱپل و فولکس و بنز نمید صد درصد تعرفه رو تویوتا ببنده و خودرو خود دولت لاکچری کنه مالیات اصناف خرد هم که اینجا همه دارن میدن اونایی که نمیدن از خودتونن
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    1 0
    جالبه همه شرکتهای خصولتی به این روزنامه غربگرا کمک مالی پوششی (آگهی) میکنند. بایدبررسی شود مدیران این شرکتها گماشتگان دولت قبلند یا خیر. خطر نفوذیها و سلاح ورزی ها زیاده.
  • FR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    5 0
    از مزدور اژدهای هفت سر چه انتظاری دارید ؟
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    2 0
    این دولت یه سلاح ورزی رو بعد از دو سال فشار رسانه ها تونست کنار بزاره. سفیر پانترک منصوبی ظریف در بادکوبه هنوز مشغوله اونوقت انتظار داری حریف مهره های با دقت چیده شده شیخ اسکاتلندی در حیاط خلوت غول های خصولتی مثل فولاد بشه؟
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    اصلا شما میدونید مالیات بر سرمایه یعنی چی بترسید از روزی که بیان اموال و لوازم خونه شما رو هم قیمت گذاری کنند و بگن نسبت به پارسال اینقدر افزایش قیمت داشته باید مالیاتش رو بدین کجای دنیا از افزایش قیمت ناشی از تورم مالیات میگیرن اینهم رفت پیش جراحی اقتصاد که بلای سر مردم آورد که باید در تاریخ بنویسن پول دارها پولدارتر شدن فقرا فقیرتر
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 0
    اصلاحات اقتصادی قبلی رو هم دیدیم واقعآ مردم رو چی فرض میکنید از افزایش قیمت ناشی از تورم می خوان مالیات بگیرن خراج که اسم خیلی محترمانه هستش باید میگفت زورگیری
  • پاکسازی قاطع توطنه گران !! IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    4 0
    آتش افروزی و توطنه چینی این اراذل داخلی ، قاطعانه متوقف شود !! :::: چند نفر دیگر از هموطنان عزیزمان قربانی این دسیسه ها و پستی این وطن فروشان شوند ؟!! :::: اینها برای به قدرت رسیدن و تخریب وجهه رقیب از هر حیله و آشوبی استفاده میکنند !! :::: حاضرند کشور و جامعه را به لبه پرتگاه ببرند !! :::: نباید به اینها عرصه جولان داد !! :::: اینها به کشور و جامعه رحم نمیکنند !! :::: اگر به اینها میدان بدهند ، حاضرند کشور را به هر شرایط بحرانی برسانند !! :::: باید سر جای خود نشانده شوند !! ::: برخورد قاطع و موثر میخواهند !!! :::: کوتاهی شود ، کشور را به هرج و مرج میکشانند !! ::::: برخورد قاطع و موثر میخواهند !!! :::: پاکسازی قاطع توطنه گران !! :::: اینها به کشور و جامعه رحم نمیکنند !! :: اینها به دنبال اغتشاش و ناآرامی هستند !!!!
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 2
    همه شما دزد هستین چپ و راست هم نداره
  • تفحصها جدی شوند !! IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 0
    بعضی تحقیق و تفحص های نمایندگان با هدف باج گرفتن از شرکتها است . >>>> مثلا تحقیق و تفحص از شرکت نفت >>>>> تحقیق و تفحص از ایمیدرو >>>>>تحقیق و تفحص از خودروسازان >>>> تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه >>>>><<<<< شرکت مورد نظر هم با عقد چند قرارداد شیرین ، یا استخدام اقوام و آشنایان نمایندگان و برخی هدایا ، موضوع را خاتمه میدهد !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس