15سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد

سناریوی «دستگیری، تجاوز و قتل دختران»، محدود به امروز و سال ۱۴۰۱ نیست. بلکه این سناریو از سوی رسانه‌ها و جریان‌های برانداز، دو دهه است که تکرار می‌شود.

به گزارش مشرق، شبکه بی‌بی‌سی در گزارش اخیر خود مدعی شد که طبق اسناد محرمانه مأموران امنیتی، نیکا شاکرمی را دستگیر کرده بودند و بعد از تعرض جنسی، او را به قتل رسانده و جسدش را در بزرگراه یادگار امام رها کردند. البته بی‌بی‌سی در همین گزارش اعتراف کرد که این اسناد تقلبی است و گفت: «سندی که تحقیقات ما روی آن تمرکز دارد، حاوی چند تناقض است. به‌عنوان‌مثال، نیروی انتظامی، با عنوان «ناجا» ذکر شده؛ درحالی‌که در آن زمان «فراجا» نام داشت.»

بی‌بی‌سی درباره ادعای تجاوز و قتل نیکا تاکید کرد: «ما هرگز نمی‌توانیم به‌طور ۱۰۰درصد از این مطمئن باشیم.»

۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

سناریوی «دستگیری، تجاوز و قتل دختران»، محدود به امروز و سال ۱۴۰۱ نیست. بلکه این سناریو از سوی رسانه‌ها و جریان‌های برانداز، دو دهه است که تکرار می‌شود.

۱. داستان ترانه

تابستان سال ۸۸ بود که خبری وحشتناک در فضای رسانه‌ای منتشر گردید. خبر از این قرار بود: دختری به نام ترانه موسوی در حوالی مسجد قبا توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شد. مأموران امنیتی بعد از تجاوز جنسی، او را به قتل رساندند و جسدش را سوزاندند. این روایت توسط بی‌بی‌سی مورد استقبال قرار گرفت.

۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

چهره‌های اصلاح‌طلب و سران فتنه ۸۸ همچون کروبی، این خبر را تکرار می‌کردند.

۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

اما بعد از گذشت مدتی کوتاه، مشخص شد که دختر ادعایی براندازان، اصلا در ایران نیست و به گفته خانواده او، مدت‌هاست در ونکوور کانادا زندگی می‌کند.

۲. داستان سعیده

در سناریوی بعدی، نقش دختری که «دستگیر شده و بعد از تجاوز جنسی به قتل رسیده است»، به نام سعیده پورآقایی افتاد. سناریویی که برای سعیده پورآقایی نوشته ‌شده بود، دقیقا همان سناریوی کشته‌سازی از ترانه موسوی بود؛ دست‌گیری، تجاوز و درنهایت قتل. رسانه‌های برانداز حتی اعلامیه پورآقایی را منتشر کردند و میرحسین موسوی در مراسم ترحیم او حضور یافت!

۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

اما با گذشت اندکی زمان مشخص شد که سعیده پورآقایی زنده است و بدون هیچ‌گونه دست‌گیری و تجاوز در منزل پدری خود حضور دارد. در بازه زمانی‌ای که سناریو قتل او مطرح می‌شد، سعیده پورآقایی از خانه فرار کرده بود و به دلیل قفل بودن درب منزل، مجبور شد از بالکن خانه به بیرن بپرد و بعد از بازگشت، دروغ بودن این سناریو برملا شد.

۳. داستان عاطفه

سناریوی دستگیری، تجاوز و قتل، حتی برای فرزند یکی از اصلاح‌طلبان هم نوشته شد. عاطفه امام، فرزند جواد امام، چهره سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس ستاد انتخاباتی موسوی که اکنون سخنگوی جبهه اصلاحات است، بازیگر بعدی این سناریو بود. مادر عاطفه امام مدعی شده بود که دخترش دستگیر شده و تحت فشار شکنجه قرار دارد تا به داشتن روابط جنسی نامشروع با زندانیان سیاسی اعتراف کند. بازداشت عاطفه امام مانند سناریوهای پیشین، از سوی بی‌بی‌سی مورد استقبال قرار گرفت.

۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

سناریوی دستگیری و شکنجه عاطفه امام به‌قدری مضحک و ساختگی بود که مادرش اعتراف کرد: «خبر دستگیری عاطفه امام کذب است و این سناریو نتیجه ماجراجویی دخترش بود.» مادر عاطفه امام گفت: «دختر بنده در اقدامی ماجراجویانه و با توجه به شرایط خاص روحی و روانی ناشی از دستگیری پدرش که موجب نگرانی خانواده و بنده شده بود، چنین اقدامی را کرد.»

۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

۴. داستان نیکا

سناریوی نیکا هم فرقی با سناریوی ترانه، عاطفه و سعیده ندارد. اما ماجرای اصلی نیکا چه بود؟

نیکا شاکرمی دختری بود که در جریان اغتشاشات ۱۴۰۱، از سوی جریان برانداز به عنوان کشته اعتراضات معرفی می‌شد. شبکه CNN در آن زمان مدعی بود که نیکا حوالی ساعت ۸:۳۰ شب توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است. اما هیچ فیلم یا مدرکی برای این ادعا ارائه نداد. از طرفی دیگر، فیلم دوربین‌های مداربسته از ورود نیکا به یک ساختمان نیمه‌کاره حوالی ساعت ۱۲ شب خبر می‌داد. همچنین پیام‌های ارسالی بین نیکا و مادرش در این ساعت‌ها نشان‌دهنده عدم دستگیری اوست. جسد نیکا نیز بعد از خودکشی به‌وسیله سقوط از ارتفاع، در حیاط ساختمان مجاور پیدا شد.

۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

البته همه ماجرا این نیست. نیکا شاکرمی از مشکلات شدید خانوادگی رنج می‌برد و همراه با مادر خود زندگی نمی‌کرد. به‌گونه‌ای که خانواده او ۱۰ روز پس از خودکشی متوجه عدم حضور نیکا در بین خود شدند! دعواهای خانوادگی شاکرمی‌ها که چندی پیش علنی شد، گواه این موضوع است.

خاله نیکا، آتش شاکرمی، از جمله کسانی بود که سناریوی کشته‌سازی او را پیش می‌برد. آیدا شاکرمی، خواهر نیکا خطاب به خاله‌اش گفت: «هر چه قدر از نیکا چه موقع زندگی و چه موقع مرگ تا جایی که توانستی سو استفاه کردی. دیگه کافیه. حالا قراره همه تو را بشناسند.»

خاله و خواهر نیکا علاوه بر افشاگری علیه یک دیگر، به فحاشی پرداختند و هم دیگر را با الفاظی همچون پست‌فطرت، پفیوز، ذلیل، دوزاری و بی‌شرف، در فضای عمومی خطاب کردند. آتش شاکرمی اعتراف کرده است که خانواده نیکا، او را دور انداخته بودند و در این مورد خطاب به خواهر نیکا نوشت: «وقتی کسی رو دور می‌ندازید، نمی‌تونید صاحب مرده‌اش باشید.

۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

خاله نیکا همچنین در اظهارات خود گفته که مستندات زندگی نیکا را ثبت کرده است و بخشی از این مستندات، شامل «پرونده مدرسه، مشاوره و پرونده پزشکی نیکا» است. این موضوع نشان می‌دهد که نیکا قبل از خودکشی، از مشکلات متعددی رنج می‌برد و منشا آن را باید در خانواده او جست‌وجو کرد.

براساس آنچه گفته شد، سناریوساز اصلی برای کشته‌سازی در دهه ۸۰، جریان اصلاحات بود. با وجود آنکه دروغ بودن این سناریوها برملا شده است، اما بازهم برخی از سران اصلاح‌طلب به سناروی نیکا شاکرمی دامن زدند.

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات نوشته بود: «خبری تلخ و تکان دهنده و جانسوز از مرگ فاجعه بار نیکا شاکرمی در رسانه‌ها منتشر شده است.

چرا مقام‌های حکومت ساکتند؟ چرا توضیح نمی‌دهند؟

محض رضای خدا کاری کنید که باور کنیم این گزارش نادرست است.»

۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    6 38
    همه دروغ میگن فقط شما درست میگین
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      35 1
      خب بی بی سی هم مدارک مستند و متقنی که قابل قبول باشه رو نکرده و سالهاست بی بی سی در حبر ها بیطرفانه صحبت نمیکند و خبرهارا جهت دار پوشش میدهد بخاطر همین قابل اطمینان نیست .
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 1
      متاسفانه در ایران بصورت بیست و چهار ساعته اخباری بوسیله شبکه های مختلف خبری فارسی زبان ان ور ابی و سایت های معاند و اصلاح طلب پخش میشود که یا حقیقت ندارد یا تمامی حقایق را نمیگویند این خبرها بیشتر برای اهدافی خاص که یکی از ان اهداف متشنج کردن روح وروان مردم و بازی با روان مردم است بنظر میرسد که سیمای جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد که یک کانال بیست و چهار ساعته برای پاسخ به شایعات و شبهات خبری و فضای مجازی تشکیل دهد تا بصورت جدی روشنگری شود و مردم از اهداف پشت پرده خبرهای فیک دروغ شبهه شایعه که در جامعه پخش میشود اگاه گردند در اختشاشات ۱۴۰۱ شبکه های خبری معاند جمعا بالای سیصد خبر دروغ جهت دار و فیک را روی انتن بردند و به خورد جامعه دادند.
    • ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      18 1
      اگر منظورت از همه بی بی سی و دشمنان ایرانند البته که دروغ می گویند فقط شنوده باید عاقل باشد
  • سید IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    16 1
    بی بی سی که تکلیفش روشن و معلوم است! اما مرگ بر مشتریانش !!!!
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    20 6
    اینطور که سریال هفت سر اژدها نشون میدهد بسیاری از کارگزاران عوامل انگلیس هستند فقط انقلاب شد و حکومت دینی اومد جای غیر دینی اونم باز انگلیس نقشه داشت تا دین خراب کند وگرنه واسه چی انگلیس گدا باید اینهمه شبکه و کارمند مختص ایران تاسیس و استخدام کند و پول مفت بده
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      13 1
      در خانواده ای که یک دختر کم سن و سال به خاله خود پفیوز بگوید چه انتظاری از این خانواده می شود داشت ؟ تربیت خانوادگی کجا رفته ؟
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      8 2
      هنوز یادمون نرفته تهمت هایی رو که به شهید بهشتی و شهید لاجوردی میزدن. بزنید آقا، تهمت بزنید و جهنم رو برای خودتون بخرید. به درک!!!
    • ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      3 1
      انگلیس نیاز به کارمند ندارد امثال شما مفتکی برایش حمالی میکنید
    • US ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      35 1
      نمیتونی تفاوت شهید بهشتی با هاشمی رو تشخیص بدی هاشمی اگر به درد مردم و انقلاب می‌خورد هنگام انفجار دفتر حزب جمهوری از دفتر حزب جمهوری بیرون نمیکشیدنش
    • US ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      13 1
      زمانی زنگه میگفت آنقدر باج به اروپا بدهیم که اسرائيل را فراموش‌ کند باجی که اینها دادند مشابه دوران قاجاره
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    12 17
    شما راست میگید
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      20 8
      نه تو راست میگی و دمت
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      6 3
      تو باور میکنی که یه پاسدار، یه بسیجی، یه فرد حزب اللهی العیاذبالله به یک دختر تجاوز کنه؟ اگر باور میکنی که، من دیگه حرفی ندارم.
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      14 2
      این دروغ ها در مورد تجاوز رو از اول انقلاب می گفتن. به مامورهایی تهمت تجاوز میزدن که بعدها شهید شدن. شهیدهایی که به قول بعضی ها انگار معصوم بودن، نورانی بودن. این روزهای دنیا می گذره، و اون دنیا معلوم بشه که به چه اولیایی از اولیا خدا زشت ترین تهمت ها رو زدید.
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      3 1
      به قول اون بنده خدا اصول دین سه تاست! توحید، معاد، و فحش خوردن و تهمت شنیدن برای خدا.
  • ایرانی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    20 14
    بیشرفهای ظالم مستکبر استعمارگر دروغ میسازند و احمقهای لجباز باور و پخش میکنند.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    10 7
    سگ بمرده
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    79 14
    چرا اینقدر پست تکراری درباره این هرزه میذارین ؟ کسی هم بهتون شک نداشته باشه الان به شک افتاده . ادم دروغگو با توضیحات زیاد سعی میکنه بگه من دروغ نمیگم
    • DE ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      42 1
      واقعا همه خسته شدند
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    16 9
    از همه خوشحال تر مادر نیکاست چون لرها خیلی عیب و عار می دونن بچشون بی بند و بار ، آواره و فراری از خونه ، و در آخر خودکشی کنه، سیاسی کردن ماجرا براش آبرو می خره
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      1 3
      100./. حرف شما درست نیکا روانی معتاد بود که خودکشی کرد. لطفا فساد و گرانی را هم خودکشانده اش کنید.
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      4 0
      ای لعنتی چموش ، همه جا هستی شما
  • US ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    8 7
    اینایی که مشرق میگه اصلا فوت نکردند زنده هستند
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      5 2
      ترانه موسوی اصلا وجود خارجی نداشت که بخاد مرده باشه یا زنده باشه
  • وکیل حقوق اجتماعی DE ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    3 1
    باید دید این خاله و مادر چه به سر این دختر درآورده اند که متوفی به ذهن خودش راهی جزء فرار از آنها و سرگردانی در جامعه و نهایتأ خودکشی نیافته. معمولأ نقش خانواده در بدرفتاری نسبت به فرزندان و رها کردن آنها یکی از عوامل خودکشی و یا افتادن در دام دلالان فاسد میباشد.. بچه ایی که در محیط گرم خانواده و آغوش مهربان مادر بزرگ بشه هیچوقت فکر فرار و یا خوکشی نمیکند. در مرحله اول مادر سرپرست قانونی فرزند زیر ۱۸ سالش هست. خاله نیکا بخاطر پذیرش مسئولیت وظیفه اش را فراموش کرده و کمکی به شرایط روحی و روانی مرحومه نکرده و بنوعی از زیر مسئولیتش شانه خالی کرده. در قوانین حقوقی ... به نقش سرپرست فرزند و یا غیر فرزند (فرزند خواندگی) اشاره شده که مسئولیت مستقیم برعهده آنان است و در صورت اهمال تحت پیگرد قانون قرار میگیرند که مجازاتهای سختی مثل زندان و یا جرائم مالی و یا ... دارد و حق سرپرستی از آنها گرفته میشود و بچه نیز به اداره جوانان فرستاده میشود. اگر همین مادر و خاله خانم به اروپا بیایند و کسی از آنها شکایت کند که در وظایفشان اهمال کرده اند به دادگاه کشانده خواهند شد. در ایران نیز مدعی العموم میتوانند آنها را به دادگاه ببرند. در مورد این پرونده اصل موضوع یعنی چگونگی تربیت ، وظایف سرپرست و مدیریت امور مرحومه نا دیده قرار گرفته شده و همه توجهات به نحوه فوت این جوان رفته ، ولی زندگی و شرایط بد روحی و روانی نیکا و سرگردانی اش در اجتماع فراموش شده. هیچگاه از درختی بد سیب خوبی به در نمی آید.
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    7 3
    کلا این چهال سال همشون خودشون خودشونو کشتوندن شما مقصر نیستید!!!!
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    3 7
    ۲۰هزاربچه درفلسطین شهیدمیشن اصلاح طلباکجاینددوغ ازشما غیرتش بیشتره
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    2 13
    نام و فامیلی ترانه موسوی توهین به شعور مخاطب بود . ترانه یعنی نغمه و ترانه موسوی یعنی گلبانگ میرحسین موسوی ! صدای میرحسین موسوی ! آوای میرحسین موسوی
  • محمدی نسب IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    5 1
    سفیر انگلیس احضار و اخطاریه دهید از بی بی سی بعلت افترا و اخلال امنیت ملی شکایت و جریمه سنگینی کنید از ورود به ایران محروم کنید
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      2 2
      نه داداش. 1_یا یه موشک بالستیک بزنین وسط BBC بی پدر تو سگدونی لندن 2_ یا با موشک ضد ماهواره اون ماهواره ای رو که روی خاک ایران کثافت پخش می کنه بزنین 3_ یا با عنگلیس نجاست "مقابله به مثل" کنین که لازمه ش رسیدن به مدار 36000 کیلومتره.
  • ح IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    19 12
    این دختر نیز مثل خیلی از دختر های نوجوان و کودکان قربانی همون فرهنگ کثیفی شده که مدعیان زن زندگی آزادی جار می زنن و دنبالش هستند.
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    18 2
    اصلاحات، غده سرطانی
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 17
      زنده باد اصلاحات-زنده باد سید محمد خاتمی
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 14
      مردم آرزو دارن برگردن به دوران غده سرطانی
  • رضا IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 11
    خدایا اینهمه اصرار و تکرار چه فایده داره ؟! ملت که پذیرفتند خودش خودکشی شده !
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 10
    باید با عوامل این شایعات برخورد شود
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    12 2
    تک تک این افراد به دست نیروهای نظامی و امنیتی کشته شدن-ماست مالی نکنید
  • SK ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 1
    روز انتقام نزدیکه
  • ایمان IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    6 1
    یه دختر مرده اینهمه جار و جنال راه انداختن هر روز تو شهر های مختلف صدها پسر و دختر میمیرن و هیچکی به روی خودش نمیاره این یعنی رسانه میتونه از هیچ همه چیز بسازه و یه سری گوسفند هم دنبالش راه بیوفتن جنبش گور به گور شده ها رهبر که ندارن مبارز که ندارن نظریه پرداز که ندارن وطن و ناموس هم ندارن فقط چند تا جنازه دارن که هر چند وقت این جنازه ها رو تکون میدن و بعدش زوزه میکشن بدبختهای آواره و افسرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس