کد خبر 1589284
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا نوشت: منابع آگاه به روزنامه واشنگتن پست گفته‌اند که جو بایدن به طور محرمانه چراغ سبز فروش میلیاردها دلار بمب و جنگنده به اسرائیل را نشان داد. در حالی که درگیری میان اسرائیل و غزه همچنان ادامه دارد و خسارات قابل توجهی به همراه آوارگی و تلفات جانی به بار آمده و با وجود نگرانی‌ها درباره تأثیرات انسانی این درگیری، اسرائیل قصد خود را برای گسترش عملیات نظامی به رفح اعلام کرده است.

بسته تسلیحاتی تأیید شده شامل هزاران بمب و جنگنده به ارزش تقریبی 2.5 میلیارد دلار است. این فروش به طور علنی اعلام نشده و برخلاف روال معمول، هیچ اطلاعیه رسمی‌ای در این باره منتشر نشده است. با وجود اختلافات اخیر بین بایدن و نتانیاهو، به ویژه در مورد قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل، به نظر می‌رسد دولت ایالات متحده همچنان به ادامه حمایت تسلیحاتی از اسرائیل متعهد است.

برخی از سناتورهای دموکرات از بایدن خواسته‌اند تا فروش‌های بعدی تسلیحات را به پایبندی اسرائیل به استانداردهای بشردوستانه و تحویل کمک‌های بین‌المللی مشروط کند. آن‌ها بر نگرانی‌ها در مورد نقض قوانین ایالات متحده و نیاز فوری به تغییرات سیاسی در منطقه تأکید کرده‌اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    1 0
    این که میگن فروش در حقیقت مصرف داخلی داره. آمریکا این تسلیحات رو مجانی میده. یک پولی به رژیم اشغالگر قدس میده و رژیم اشغالگر بخشی از این پول را باهاش از کارخانه های آمریکایی اسلحه میخره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس