کد خبر 1588970
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

به گزارش مشرق، کانال مُحَلِّل در ایتا در مطلبی پیرامون درستاورد علمیات حزب الله در جنگ غزه نوشت:

بزرگترین دستاورد عملیات حزب‌الله، ایجاد یک کمربند امنیتی در خاک فلسطین اشغالی به عمق حداقل 10 کیلومتر بدون عبور مقاومت از مرز و پذیرش این کمربند توسط تل آویو به معنای تحمیل یک معادله امنیتی بر علیه دشمن است.

  1. اینکه حزب‌الله بدون جنگ گسترده و با دست برتر در یک نبرد فرسایشی قرار داشته و مرحله به مرحله اهداف حساس رژیم را منهدم می‌کند برای تل‌آویو قابل قبول نیست از این رو آنها به طور کلی سه گزینه برای برگشت وضعیت و تحمیل معادله بر علیه حزب‌الله دارند:
  2. جنگ گسترده: این گزینه عملا به دلیل پیامدهای سهمگین آن برای رژیم غیرممکن است.
  3. توقف حزب‌الله از راه سیاسی: با توجه به گسیل کشورهای عربی و غربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به بیروت و تهدید و تطمیع‌های متعدد و مطرح کردن طرح‌های زیاد، با دیوار فولادی حزب‌الله مبنی بر لزوم توقف جنگ غزه قبل از هرگونه مذاکره در خصوص وضعیت برخورد کردند.
  4. سیاست مهار با حرکات متعدد نظامی و امنیتی و یافتن دست برتر در نبرد فرسایشی: این گزینه اولاً کارایی لازم را نداشته و ندارد و ثانیاً هر آینه ممکن است گزینه اول ممکن شود. اما رژیم بی‌عمل هم نمی‌تواند بماند. از این رو همواره سه تاکتیک را برای تحمیل معادله‌ای جدید و تبلیغ به شهرک‌نشینان در پیش دارد:
  • اول. افزایش تلفات غیرنظامیان به عنوان خط قرمز حزب‌الله
  • دوم. گسترش عمدی منطقه هدف جغرافیایی با توجه به کنترل حزب‌الله در گسترش منطقه جغرافیایی در اراضی اشغالی است.
  • سوم. ترور

حزب‌الله اما تاکنون در برابر سیاست گسترش جغرافیایی حریف که با هدف برگشت ورق به سود دشمن صورت می‌گیرد هیچ‌گاه اجازه تثبیت و برقراری این معادله را نداده و بلافاصله با تغییری قابل توجه در حملات با ورود شهرک‌های جدید به دامنه هدف‌گیری، ورود سلاح‌های جدید و انهدام پایگاه‌های استراتژیک دشمن مانند میرون، کیلع و یوآف دست برتر خود را حفظ کرده است. آخرین پاسخ برتری‌ساز حزب نیز حمله به شهرک‌ها با موشک برکان برای اولین بار بود.

بزرگترین دستاورد عملیات حزب‌الله چیست؟

انجام چند حمله به بعلبک و بقاع که با پاسخ حزب‌الله در عمق جولان اشغالی مواجه شد، اکنون دشمن را مجبور کرده تا سیاست گسترش جغرافیایی را ادامه داده اما آن را از مرزهای لبنان خارج کند تا واکنش مقاومت مهندسی و نرمالیزه شود.

تقریبا ۴ یا ۵ حمله اخیر رژیم تروریستی به سوریه، با تمرکز بر زیرساخت‌های حزب‌الله در این کشور بوده که حمله به حلب نیز بخشی از همین چارچوب است.

این مسئله روز گذشته نیز به صراحت توسط وزیر جنگ کودک‌کش رژیم صهیونیستی اعلام شد. در اعلام رسمی و علنی سیاست گسترش جغرافیایی و هدف قرار دادن حزب‌الله در خارج از لبنان با هدف توقف و عقب‌نشینی حملات حزب و تضعیف اراده آن، نکته‌ای نهفته است زیرا رژیم معمولا از بیان علنی چنین مواردی اجتناب می‌کند اما این سخنان گالانت نشانه وجود فشار شدید از ناحیه هزاران شهرک‌نشین‌ آوره به سران ‌تل‌آویو است. بنابراین مقامات دشمن می‌خواهند تا با نمایش این مواضع، خود را فعال نشان داده و اندکی از انتقادات و عصبانیت شدید شهرک‌نشینان بکاهند.

بنابراین پیش‌بینی‌ می‌شود حزب‌الله خیلی زود و پیش از برقراری و تثبیت هر گونه معادله جدید توسط رژیم، چشمه جدیدی از توانمندی‌های خود را آشکار کرده و دایره هدف‌گیری را نیز گسترش دهد. این مسئله باید برای سران اشغالگر روشن شود که هرچند حزب‌الله نیز از لغزش به جنگ تمام‌عیار اجتناب می‌کند، اما هر لحظه آماده هر جنگی است زیرا گزینه‌های دراختیار مقاومت، گسترده‌تر، کارآمدتر و غیرقابل محاسبه و پیش‌بینی هستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 0
    سید حسن شاگرد سیدعلی ،دمت گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس