کد خبر 1582899
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

صرافی ارز دیجیتال نقش مهمی در معاملات کریپتوکارنسی دارد و درصورتی‌که شما در یک پلتفرم استاندارد و مناسب فعالیت کنید، شانس موفقیت‌تان بالاتر می‌رود. بدون‌شک هرچقدر که ابزارها و امکانات بیشتری در اختیارتان باشد، عملکرد بهتری هم از خود نشان خواهید داد؛ ازهمین‌رو لازم است که در زمان انتخاب صرافی، به امکانات و ویژگی‌های آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. باتوجه‌به اهمیت این موضوع، ما در این مطلب تصمیم داریم برخی از مهم‌ترین امکاناتی که صرافی‌های معتبر باید داشته باشند را به شما معرفی کنیم.

مهم ترین امکانات یک صرافی ارز دیجیتال چیست؟

ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال معتبر

اجازه دهید قبل از هرچیزی، در خصوص مهم‌ترین ویژگی‌های یک صرافی خوب با شما صحبت کنیم. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • امنیت بالا و استفاده از الگوریتم‌های امنیتی قدرتمند
  • برخورداری از خدمات پشتیبانی حرفه‌ای
  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محبوب و معروف
  • کارمزد مناسب
  • ارائه قیمت واقعی و لحظه‌ای ارزهای مختلف
  • نقدینگی و بالا بودن حجم معاملات
  • احراز هویت کاربران
  • و ...

فراموش نکنید که انتخاب صرافی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه شما قرار است دارایی‌های خود را در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کنید. اگر قصدتان برای شروع معاملات کریپتوکارنسی جدی است، حتما در انتخاب پلتفرم معاملاتی خود دقت بالایی به خرج دهید و سرسری از این موضوع عبور نکنید.

امکانات ارائه‌شده در بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال

علاوه‌بر ویژگی‌هایی که در بخش قبلی گفتیم، امکانات دیگری هم وجود دارند که فقط صرافی‌های بسیار معروف و بزرگ آن‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، باید به امکاناتی که در آن ارائه می‌شود هم توجه کنید. در اینجا به این امکانات اشاره خواهیم کرد.

برخورداری از کیف پول اختصاصی

یکی از اولین و مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال، نحوه نگهداری دارایی‌هایشان است. برای این منظور، افراد ناچارند به سراغ استفاده از ولت‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری رفته و هزینه‌ای برای خرید کیف پول بپردازند. علاوه‌براین، انتقال دارایی از کیف پول به صرافی برای انجام معاملات هم مستلزم پرداخت کارمزد خواهد بود.

این درحالی است که برخی از صرافی‌ها، از کیف پول اختصاصی برخوردارند و تریدرهایی که فعال بوده و به‌صورت روزانه ترید می‌کنند، می‌توانند بدون کارمزد اضافه، دارایی‌های خود را از کیف پول اختصاصی صرافی برداشت کرده و معاملات خود را انجام دهند.

برخورداری از اپلیکیشن اختصاصی

این روزها تلفن همراه به بخشی جدایی‌ناپذیر در زندگی تمام انسان‌ها تبدیل شده و افراد تمایل دارند کارهای خود را تا حد ممکن با همین وسیله انجام دهند. درصورتی‌که صرافی ارز دیجیتال از اپلیکیشن اختصاصی برخوردار باشد، کار برای تریدرها بسیار ساده‌تر و خوشایندتر خواهد شد.

از طرفی دیگر، بازار ارزهای دیجیتال همواره با نوسانات شدیدی همراه است و کاربران باید بتوانند همواره روی این بازار نظارت داشته باشند و موقعیت‌های سود و زیان را به‌موقع شناسایی کنند؛ به‌همین‌دلیل، اکثر صرافی‌های معتبر، اپلیکیشن اختصاصی خود را برای سیستم عامل‌های اندروید و ios ارائه داده‌اند تا کاربران هر لحظه که خواستند، فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

ارائه گزینه‌های معاملاتی

تمام صرافی‌ها امکان فروش و خرید ارز دیجیتال به‌صورت کلاسیک را فراهم می‌کنند؛ اما قابلیتی که صرافی‌های معتبر را از پلتفرم‌های معمولی متمایز می‌کند، ارائه گزینه‌های معاملاتی پیشرفته‌تر است. ازجمله این گزینه‌ها، می‌توان مواردی مثل استاپ لاس یا حد ضرر را نام برد. این قابلیت یک حاشیه سود امن را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد تا از ضرر و زیان در آینده جلوگیری کنند.

بیمه دارایی‌ها

یکی دیگر از امکاناتی که فقط در صرافی‌های معروف دیده می‌شود، قابلیت بیمه کردن دارایی‌های کاربران است. چنین صرافی‌هایی، همه یا بخشی از دارایی‌های دیجیتال کاربران را بیمه می‌کنند تا درصورت بروز مشکل، مثل هک شدن یا سرقت، سرمایه آن‌ها از دست‌شان نرود. بدون‌شک این ویژگی باعث اعتماد تریدرها و همچنین، افزایش اعتبار صرافی ارز دیجیتال خواهد شد.

مهم ترین امکانات یک صرافی ارز دیجیتال چیست؟

ربات معامله‌گر

یک قابلیت جالب و صد البته بسیار کاربردی دیگر که برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال ارائه می‌دهند، ربات معامله‌گر است. این ربات به کاربران کمک می‌کند معاملات بهتر و پرسودتری داشته باشند.

روزانه در صرافی‌ها موقعیت‌های خرید و سود بسیاری پیش می‌آید؛ اما بدیهی است که تریدرها نمی‌توانند در هر لحظه به نمودار قیمت‌ها نظارت کرده و موقعیت‌های سود و زیان را شناسایی کنند. در چنین شرایطی، بات‌های معامله‌گر وارد عمل می‌شوند. به این صورت که افراد استراتژی‌های معاملاتی خود را به ربات می‌دهند و حتی زمانی که مشغول فعالیت‌های دیگر باشند، خیال‌شان راحت است که باوجود ربات، هیچ موقعیت خوبی را از دست نخواهند داد.

ابزارهای تجزیه و تحلیل

ابزارهای تجزیه و تحلیل جزو مهم‌ترین و الزامی‌ترین موارد برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال هستند. این ابزارها به تریدرها امکان می‌دهند تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار داده و آینده یک رمزارز را تا حدودی پیش‌بینی کنند.

یک صرافی ارز دیجیتال خوب باید چنین ابزارهایی را در اختیار تریدرها قرار دهد تا انجام معاملات برای آن‌ها ساده‌تر شود. ازجمله معروف‌ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال می‌توان به نمودارهای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال اشاره کرد.

ارائه مطالب آموزشی

این قابلیت شاید از نظر شما ساده به نظر برسد؛ اما اهمیت بسیار زیادی دارد. دنیای کریپتو با سرعت زیادی در حال تغییر بوده و همواره در نوسان است. یک ارز دیجیتال ممکن است یک شبه سقوط کرده یا به اوج برسد. تریدرها برای موفقیت در این مسیر، باید همواره علم و دانش خود را به‌روز نگه دارند تا بتوانند از هر شرایطی به نفع خود استفاده کرده و دچار ضرر نشوند.

صرافی‌های معتبر، مطالب آموزشی مفیدی را درخصوص جدیدترین رویدادهای رخ داده در دنیای کریپتوکارنسی‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این مطالب معمولا در بخش وبلاگ سایت صرافی ارز دیجیتال مورد نظر، درج خواهند شد.

مهم ترین امکانات یک صرافی ارز دیجیتال چیست؟

انجام معاملات موفق در یک صرافی مناسب

در این مطلب سعی کردیم شما را با مهم‌ترین امکاناتی که یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و مناسب از آن برخوردار است، آشنا کنیم. همانطور که متوجه شدید، ارائه خدمات و امکانات مختلف توسط صرافی باعث می‌شود شما با اطمینان بیشتری معاملات خود را انجام داده و از ضرر و زیان جلوگیری کنید. به این ترتیب درصورتی‌که برای خرید ارز دیجیتال و شروع فعالیت در بازار کریپتو به‌دنبال یک پلتفرم با امکانات کافی و مناسب باشید، می‌توانید معاملات موفق‌تری را تجربه کنید. لازم به‌ ذکر است که متن محتوا هیچ‌گونه پیشنهادی جهت سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ارائه نمی‌دهد؛ زیرا سرمایه‌گذاری در این بازار باید توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه در این حوزه صورت بگیرد.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس