کد خبر 1581974
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

سفر در نوروز فرصتی عالی برای کشف زیبایی‌ها و تنوع فرهنگی ایران است. در این ایام، بسیاری از مردم ایران به سفر می‌روند تا از تعطیلات سال نو لذت ببرند. ایران کشوری پهناور با تنوع فرهنگی و اقلیمی شگفت‌انگیز است. شهرهای شیراز و اصفهان جزء شهرهای پرتردد در ایام نوروز خواهند بود. سریع‌ترین راه سفر به شهر شیراز و اصفهان روش هوایی خواهد بود. برای تهیه بلیط هواپیما تهران اصفهان در این ایام باید تدبیری اندیشید. مطلب امروز ما در مورد مقایسه سفر به شیراز و اصفهان در نوروز خواهد بود برای اطلاعات بیشتر ما را همراهی کنید.

مقایسه سفر به شیراز و اصفهان در نوروز

معرفی دو شهر شیراز و اصفهان

شیراز شهر شاعران و گل‌ها، با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متعدد مانند حافظیه، سعدیه، تخت‌جمشید و باغ ارم است که هر ساله پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده است. آب‌وهوایی بی‌نظیر و جاذبه‌ها یک مقصد بی‌نظیر برای تفریح و سرگرمی را به وجود آورده است.

اصفهان یکی از شهرهای زیبا با معماری بی‌نظیر است که به نصف جهان معروف است. پل‌های تاریخی پل خواجو و سی و سه پل مقصدی محبوب برای گردشگران است. آب‌وهوایی متفاوت و دلچسب اصفهان نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب کرده است. بازدید از این زیبایی‌ها با تهیه بلیط هواپیما تهران اصفهان به روش‌های مختلفی مانند حضوری، آنلاین و آژانس‌های مسافرتی امکان‌پذیر است.

فاصله هوایی شیراز و اصفهان از تهران

پرواز تهران شیراز از فرودگاه مهرآباد شهر تهران به فرودگاه شهید دستغیب شهر شیراز به‌صورت مستقیم انجام می‌شود. این پرواز 1 ساعت و 30 دقیقه زمان خواهد بود. حال این زمان بسته به عواملی مانند شرایط آب و هوایی و نوع هواپیما متفاوت است.

پرواز تهران اصفهان هواپیماها از فرودگاه مهرآباد تهران حرکت و در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در باند مورد نظر خواهد نشست این پرواز به‌صورت مستقیم انجام می‌شود. پیمودن این مسیر هوایی حدود 50 دقیقه زمان خواهد برد. برخی از هواپیمایی‌ها مسافت 340 کیلومتری بین تهران اصفهان را حدود 45 دقیقه طی خواهند کرد. البته این زمان بسته به شرایط آب‌وهوایی و نوع هواپیما متفاوت است.

آب‌وهوای شیراز و اصفهان

شیراز در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و شرایط آب‌وهوایی آن معتدل کوهستانی است. این شهر دارای چهارفصل مجزا خواهد بود که بهار آن آب‌وهوای ملایم و دلپذیری دارد. میانگین دمای هوا در نوروز بین 12 تا 22 درجه سانتیگراد تخمین شده است. میانگین بارندگی در سه ماه بهار حدود 338 میلی‌متر است. بهترین زمان سفر به این شهر زیبا در فصل بهار خواهد بود.

اصفهان در مرکز ایران واقع شده است که آب‌وهوایی کویری دارد. در نوروز، آب‌وهوای اصفهان خنک و گاه بارانی است. میانگین دمای هوا در فروردین بین 7 تا 18 درجه سانتیگراد است. بهترین زمان سفر به اصفهان فصل بهار است. برای لذت بردن از این شرایط آب و هوایی بلیط هواپیما تهران اصفهان را باید از قبل تهیه و رزرو کرد.

مقایسه سفر به شیراز و اصفهان در نوروز

جاذبه‌های گردشگری شیراز و اصفهان

شیراز یکی از مقاصد گردشگری محبوب است که هر ساله بخصوص در ایام نوروز شاهد گردشگران بسیاری از تمامی نقاط کشور خواهد بود. از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شیراز می‌توان تخت‌جمشید، حافظیه، سعدیه، باغ ارم، بازار وکیل، مسجد نصیرالملک، ارگ کریم‌خانی، دروازه‌قرآن و باغ دلگشا نام برد.

اصفهان که مشهور به نصف جهان است پایتخت فرهنگی ایران به شمار می‌آید. این شهر باسابقه تاریخی طولانی و معماری بی‌نظیر هر ساله پذیرای مسافران بسیاری از اقصی‌نقاط جهان خواهد بود میدان نقش‌جهان، پل خواجو، سی و سه پل، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی‌قاپو، کاخ چهلستون، مسجد جامع عتیق، آتشگاه، منارجنبان جاذبه‌های گردشگری اصفهان به شمار می‌آیند. مسافران با تهیه بلیط هواپیما تهران اصفهان سریع‌ترین راه ممکن را برای سفر خود انتخاب خواهند کرد.

بهترین زمان سفر شیراز و اصفهان

بهترین زمان سفر به شیراز اوایل سال یا همان نوروز خواهد بود آب‌وهوا در این بازده زمانی بسیار ملایم و خنک است. شما در این شهر شاهد باران‌های بی‌نظیری خواهید بود. بلیط هواپیمای خود را برای نوروز از قبل به‌صورت آنلاین از پلتفرم‌های معتبر رزرو و پیش‌خرید کنید. اگر قصد سفر به اصفهان را دارید و می‌خواهید بلیط هواپیما تهران اصفهان را تهیه کنید بهترین زمان سفر به این شهر متعلق به فروردین و نوروز خواهد بود؛ زیرا آب‌وهوای خنک و ملایم را تجربه خواهید کرد.

شلوغی شیراز و اصفهان

شیراز در نوروز به‌شدت شلوغ است و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها به‌سرعت پر می‌شوند. برای دغدغه کمتر در این بازه زمانی باید بلیط هواپیما خود را از پیش رزرو کنید. اصفهان نیز در ایام نوروز شلوغ و پرتردد است، به‌جرئت می‌توان گفت که شلوغی آن به‌اندازه شیراز نخواهد بود. اما اگر شما قصد سفر به اصفهان را دارید بلیط هواپیما تهران اصفهان خود را باید از قبل تهیه کنید.

هزینه سفر شیراز و اصفهان

طبق آمارهای به‌دست‌آمده از سال‌های قبل این نتیجه را می گیریم که هزینه سفر به شیراز به‌طورکلی از اصفهان بیشتر است. بر اساس این آمار متوجه خواهید شد که تردد به شهر شیراز نسبت به اصفهان بیشتر است.ما هر ساله شاهد رفت‌وآمدهای بسیاری در ایام نوروز به اصفهان هستیم؛ اما آمارها بیان می‌کنند که سفر به اصفهان نسبت به شیراز کمتر بوده است.

مقایسه سفر به شیراز و اصفهان در نوروز

نکاتی برای سفر به شیراز و اصفهان در نوروز

ـ اقامتگاه و هتل خود را قبل از سفر رزرو کنید.

ـ برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید و از قبل بلیط هواپیما یا قطار خود را تهیه کنید.

ـ قیمت‌ها در نوروز به‌طورکلی افزایش خواهد یافت.

ـ برای تردد در شهر می‌توانید از مترو، اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.

ـ از جاذبه‌های گردشگری شهر به طور کامل استفاده کنید.

ـ از خوردن غذاهای محلی لذت ببرید.

ـ سوغاتی برای دوستان و خانواده خود تهیه کنید.

خرید بلیط هواپیما شیراز و اصفهان از اسنپ تریپ

انتخاب بین سفر به شیراز و اصفهان در نوروز به اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب‌وهوای گرم و آفتابی و جاذبه‌های تاریخی هستید، شیراز گزینه مناسب‌تری است. اگر به دنبال آب‌وهوای خنک و ملایم و هزینه‌های کمتر هستید، اصفهان گزینه مناسب‌تری است. پلتفرم آنلاین اسنپ تریپ دغدغه شما را از بین خواهد برد. ابن سایت معتبر با تجربه چند ساله توانسته لیستی از مناسب ترین بلیط های هواپیمایی را جمع آوری کند. شما تهیه بلیط هواپیما تهران اصفهان از سایت اسنپ تریپ می‌توانید سفری به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس