کد خبر 1580170
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

معرفی ریل کابینت مگنتی برای کابینت آشپزخانه

امروزه از تجهیزات و یراق مختلفی برای افزایش کیفیت زندگی و جلوه و زیبایی فضای خانه استفاده می‌شود. مطمئناً شما نیز جزو کسانی هستید که دوست دارید از فضای آشپزخانه‌تان استفاده بهینه‌تری کرده و بتوانید به راحتی از کابینت‌های آشپزخانه استفاده کنید. ریل کابینت مگنتی یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در کشو کابینت آشپزخانه است. این مدل ریل که به صورت مخفی می‌باشد، در قسمت زیر باکس کشو نصب شده و دیده نمی‌شود. همچنین به دلیل اینکه خاصیت مگنتی یا آهنربایی دارد، شما می‌توانید با یک فشار کوچک کشو را باز و بسته کنید. در این مقاله ما راجع به این موضوع صحبت می کنیم که ریل کابینت مگنتی چیست. پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

معرفی ریل کابینت مگنتی

با توجه به اینکه امروزه انواع و اقسام مختلف ریل‌های کابینت مانند ریل کابینت آرام بند، ریل کابینت ساچمه‌ای و... در بازار وجود دارد؛ هر کدام استفاده‌های خاص خود را دارند. ریل کابینت مگنتی نیز جزو محصولاتی است که به بازار ارائه شده است و در زمره انواع مخفی ریل کشو کمد و کابینت قرار گرفته است؛ زیرا این نوع ریل‌ها در معرض دید نیستند. ریل کابینت مگنتی دارای انواع مختلفی است که مزایای زیادی از جمله قیمت مناسب، راحتی در حرکت و جذابیت در دکوراسیون و طراحی کابینت‌ها را دارا می‌باشد. در ادامه شما را با ویژگی‌های ریل کابینت مگنتی بیشتر آشنا می‌کنیم.

انواع ریل کابینت مگنتی

۱_ریل کابینت مگنتی فول: این نوع ریل‌ها برای کشوهایی که دستگیره ندارند، انتخاب مناسبی است و با یک فشار کوچک بدون ایجاد هیچگونه سر و صدایی کشو باز می‌شود. همچنین مزیت استفاده از ریل مخفی مگنتی فول این است که همه کشو را از باکس خارج کرده و شما می‌توانید بیشترین دسترسی را به فضای داخلی کشو داشته باشید؛ در نتیجه امکان استفاده بهینه و کامل از فضای کشو فراهم خواهد شد.

۲_ریل کابینت مگنتی نیمه فول: در این نوع ریل با باز کردن کشو همه طول آن از باکس خارج نمی‌شود و حدود ۱۰ سانتی‌متر از کشو در انتهای باکس باقی می‌ماند که نسبت به ریل مخفی مگنتی فول فضای کمتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مزیت آن این است که قیمت ریل کابینت مگنتی نیمه فول نسبت به نوع فول ارزان‌تر است.

فواید و معایب ریل مگنتی

بدیهی است که هر محصولی مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ ریل مگنتی نیز مانند همه محصولات دیگر دارای مزایا و معایبی است‌. مهمترین مزیت این نوع ریل‌ها آن است که به شکل مخفی در کابینت قرار می‌گیرند و این مسئله باعث جذابیت و افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه می‌شود. همچنین حرکت روان و مناسب کابینت نیز از جمله مزایای استفاده از ریل‌های مخفی است. ضمناً این نوع ریل‌ها مقاومت و دوام زیادی دارند و نسبت به قیمتشان، کیفیت بالایی ارائه می‌دهند. در ضمن شما می‌توانید ریل کابینت مگنتی را روی انواع و اقسام مدل‌های کابینت ام دی اف و فلزی نصب کنید.

یکی از معایب ریل کابینت مگنتی این است که اگر هنگام خرید این ریل ، جنس با کیفیت آن را تهیه نکنید ممکن است با گذشت زمان کابینت با تاخیر باز و بسته شود.

معرفی ریل کابینت مگنتی برای کابینت آشپزخانه

ریل مگنتی آرام بند

این نوع ریل‌ها برای همه کشوهای کابینت آشپزخانه قابل استفاده است و شما با نصب آن می‌توانید یک کشوی مقاوم بی سر و صدا داشته باشید. در مدل‌های فول آرام‌بند همه کشو از بدنه بیرون آمده و بدون هیچگونه سر و صدایی بسته می‌شود؛ ریل آن نیز قابلیت تنظیم در جهات افقی و عمودی را دارد و به دلیل داشتن سیستم آرام بند، از شدت بسته شدن کشو می‌کاهد؛ ضمن اینکه به زیباتر شدن فضای آشپزخانه و دکوراسیون داخلی آن کمک می‌کند. به طور کلی ریل آرام بند جزو ویژگی‌های عالی ریل کشو یا کابینت است و مانع از ایجاد صدمه به کشو آنها می‌شود. همچنین ریل‌های آرام بند به شما این اطمینان را می‌دهد که به دست کودکانتان صدمه‌ای وارد نمی‌شود.

نکاتی که هنگام خرید ریل کابینت مگنتی باید به آن توجه کرد:

پیش از خرید ریل مگنتی باید به نوع کابینت و محل استفاده آن توجه کنید. همچنین بهتر است وزن کابینت و وسایلی که قرار است درون آن جا بگیرد را، در نظر داشته باشید و متناسب با آن یکی از انواع ریل مگنتی را انتخاب نمایید. در صورت عدم توجه به ابعاد کشو، نمی‌توانید گزینه مناسبی را انتخاب نمایید. در ضمن به عرض ریل و ضخامت ورقی که در ساخت ریل استفاده شده است و همچنین نوع یراق استفاده شده در متریال ریل مگنتی نیز نهایت توجه را داشته باشید.

در پایان توصیه می‌کنیم حتماً از شرکت‌ها و برندهای معتبری خریداری کنید. برای خرید این محصول می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌های موجود مراجعه کرده و محصول را از نزدیک رویت کرده و سپس اقدام به خرید کنید یا می‌توانید با مراجعه به فروشگاهای اینترنتی مانند فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com ، نمونه‌های مختلف را از همه نظر با یکدیگر مقایسه کرده و گزینه ایده‌آل خود را ثبت سفارش کنید. اگر تمام موارد ذکر شده باز هم موفق به انتخاب یک نوع مناسب از ریل‌های مگنتی کابینت نشده‌اید می‌توانید از متخصصان تاپ یراق مشورت بگیرید.

نصب ریل مگنتی

روش نصب ریل‌های کشو با توجه به مدلی که دارند، متفاوت است؛ اما برای مدل‌های مختلف به ابزارآلاتی مانند متر، پیچ گوشتی، مداد، دریل و... نیاز دارید. حتماً پیش از نصب ریل سطح کشو را تمیز کرده و بسته به نوع ریلی که دارید، مراحل آن را با دقت انجام دهید. در قسمت زیر روش نصب ریل مگنتی را به شما آموزش می‌دهیم؛

  • مرحله اول: ریل کابینت مگنتی از دو بخش کلیپس و بدنه فلزی ساخته شده است و برای نصب آن در گام اول باید در کناره‌های بخش جلویی باکس کشوی کابینت با استفاده از پیچ، کلیپس‌ها را نصب نمایید. هنگام نصب این کلیپس‌ها به چپ و راست بودن آنها که روی کلیپس هک شده است، توجه کنید؛ زیرا اگر آنها را به طور صحیح وصل نکنید، ریل کارایی لازم را ندارد.
  • مرحله دوم: در مرحله دوم ریل‌ها را در دو طرف یونیت نصب کرده و پس از آن باکس کشو را در بیاورید و سپس با نهایت دقت باکس را روی ریل قرار داده و به سمت عقب هول دهید. در واقع شما با انجام این کار باعث می‌شوید که کشو روی خار نگهدارنده روی ریل، کاملاً ثابت و فیکس گردد.
  • مرحله سوم: در مرحله بعدی که ریل‌ها را به خوبی تنظیم کرده‌اید، کشو را روی آن قرار داده و به کمک کلیپس‌ها درهای کشو را در جهت‌های مختلف تنظیم نمایید. معمولاً بیشتر ریل‌های مگنتی در سه جهت عقب و جلو، بالا و پایین و چپ و راست قابلیت رگلاژ و حرکت را دارا هستند.

قیمت ریل مگنتی توکار

ریل‌های مگنتی کابینت در دو نوع توکار و روکار وجود دارند که در فضاهای مختلفی از آنها استفاده می‌شود و روی این محصولات تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال ابعاد و سایز ریل در قیمت نهایی آن اثرگذار است؛ هر چقدر ریل بزرگتر باشد، طبیعتاً قیمت بالاتری دارد. از طرف دیگر عوامل رقابتی مانند میزان عرضه و تقاضا روی قیمت ریل‌های مگنتی توکار بسیار تاثیر می‌گذارد؛ هنگامی که عرضه این محصول در بازار بیشتر شود و میزان تقاضا کاهش پیدا کند، قیمت آن ارزان‌تر میشود و اگر تقاضا زیاد باشد و عرضه آن توسط تولید کنندگان کاهش پیدا کند، قیمت بالاتر می‌رود . عوامل دیگری مانند جنس ریل و برند تولید کننده ریل مگنتی نیز روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

معرفی ریل کابینت مگنتی برای کابینت آشپزخانه

بهترین برند ریل مگنتی کابینت چیست؟

در زمینه تولید ابزار و یراق مختلف، برندهای مشهوری مانند صامت، بلوم، فانتونی، سارو و... درحال فعالیت هستند که محصولات با کیفیتی را روانه بازار کرده‌اند. ولی توصیه ما استفاده از ریل کابینت کینگ اسلاید kingslide است که از نظر کیفیت ساخت، یک سر و گردن از بقیه برندها بالاتر است.

خرید ریل کابینت مگنتی

جهت خرید ریل کابینت مگنتی کینگ اسلاید باید به فروشگاه های مجاز یراق آلات مراجعه نمایید. فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com یک فروشگاه مجاز و معتبر یراق آلات است که نمایندگی رسمی محصولات کینگ اسلاید در ایران را دارد که با مراجعه به وبسایت فروشگاه و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، محصول مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید.

سخن پایانی

ریل‌های کشوی کابینت دارای انواع مختلفی هستند که برخی از آنها به مدل آرام بند نیز مجهز می‌باشند. ریل کابینت مگنتی نیز در دسته ریل‌های مخفی قرار دارد که در قسمت زیر باکس کشوی کابینت نصب می‌شود. اگر کشوهای کابینت شما دستگیره ندارند، این گزینه مناسب است و می‌توانید به راحتی با یک فشار کوچک به کشو آن را خارج نمایید. همچنین ریل کابینت مگنتی توانایی تحمل وزن‌های بالا را نیز دارد و زیبایی زیادی را به فضای آشپزخانه شما هدیه می‌دهد. در این مقاله ما در رابطه با ریل کابینت مگنتی و موارد مرتبط با آن صحبت کردیم. امیدواریم که این نوشتار برایتان مفید واقع شده باشد. از این که تا پایان همراه ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس