به گزارش مشرق، اندیشکده راهبردی تبیین در کانال تلگرامی خود نوشت:

پیشنهاد جمعی از فرماندهان با سابقه آمریکایی برای مهار جنبش انصارالله

جوزف‌ووتل فرمانده سنتکام از مارس ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۹؛ مایکل‌پاتریک معاون سابق دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه؛ کوین دونگان فرمانده سابق ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در خاورمیانه؛ سام موندی فرمانده سابق نیروی دریایی سنتکام و بلال‌صعب از پژوهش‌گران سابق دفتر معاون سیاسی پنتاگون طی گزارشی منتشرشده در «اندیشکده خاورمیانه» مورخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ به آمریکا توصیه کرده‌اند که با جدیت با انصارالله برخورد نظامی کند.

در این گزارش راهبردی اذعان شده که «حملات هوایی ایالات متحده به هدف کاهش توانایی‌های نظامی حوثی‌ها، ضروری اما ناکافی است». و راه‌حل، یک رژیم بازدارندگی شامل «مقابله با تامین یا تجهیز مجدد این گروه توسط ایران، یا سازمان‌های دیگر به سلاح‌ها و اجزای تسلیحاتی قابل استفاده برای حمله به کشتی‌های بین‌المللی و مقابله با استفاده حوثی‌ها از کمک‌های آموزشی و اطلاعاتی یا سایر ابزارهای ایران» است.

به نظر نویسندگان «توقف خصومت‌ها در غزه، تنش‌ها را در سراسر منطقه کاهش داده و روند عادی‌سازی اعراب و اسرائیل را پیش می‌برد، ولی بعید است چشم‌انداز راهبردی ایران مبنی بر حمایت از تروریسم را تغییر داده یا متوقف کند». زیرا «عنصر اصلی رویکرد ایران، اخراج تدریجی ایالات متحده از خاورمیانه است و ترجیح می‌دهد با استفاده از شبکه شبه‌نظامی منطقه‌ای خود، ضمن پیگیری اهداف خود، نقش خود را انکار کند و هزینه‌های خود را به حداقل برساند».

آنها معتقدند که رفتار آمریکا «نشان‌گر درجه‌ای از تردید یا بی‌میلی برای اقدام علیه ایران است». به همین دلیل این پیشنهادات را ارائه می‌کنند.

۱. رهبری یک مأموریت چندجانبه توسط سنتکام برای محدودسازی تجهیز انصارالله از مرزهای دریایی

۲. تأمین قابلیت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف فوق، از طریق هم‌جوشی اسکادران‌های نیروی هوایی ایالات متحده با کشتی‌ها، هواپیماها و سایر واحدهای ویژه نظامی

۳. تجویز «دفاع دسته‎جمعی» به ناوگان پنجم آمریکا برای دفاع از هر کشتی که با پرچم ایالات متحده در تردد است، متعلق به ایالات متحده باشد، تحت اداره ایالات متحده بوده یا دارای خدمه آمریکایی است در برابر عملیات انصارالله

۴. توانمندسازی سنتکام برای افزایش پروازهای ضربتی به عنوان بخشی از تلاش اختصاصی کاهش قابلیت انصارالله

۵. جلب و توسعه مشارکت متحدان عرب و اروپایی توسط وزارت خارجه و پنتاگون برای تشکیل یک گروه ضربت بین‌المللی برای اجرای ماموریت پیشنهادی فوق در دریا در چارچوب ساختار فرماندهی نیروهای ترکیبی دریایی

۶. جلب و توسعه مشارکت متحدان عرب و اروپایی توسط وزارت خارجه و پنتاگون برای تشکیل یک گروه ضربت بین‌المللی برای اجرای ماموریت پیشنهادی فوق در دریا در چارچوب ساختار فرماندهی نیروهای ترکیبی دریایی برای تدوین یک مکانیسم راستی‌آزمایی جدید و پایدار جهت توقف محموله‌های تسلیحاتی به مقصد یمن

نویسندگان این گزارش اقرار می‌کنند که این اقدامات ممکن است به تشدید تنش بینجامد. به همین دلیل به آمریکا توصیه می‌کنند برای انحراف ایران از توانمندسازی متحدانش در منطقه، بر آسیب‌پذیری‌های داخلی ایران تمرکز کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    9 0
    ولشون کنید توفلاکت وبی لیاقتی وفسادخودشون بمیرن
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      11 4
      یه مشت احمق که فکر میکنن قهرمان فیلم های وسترن هستن ولی حقیقت اینه که قدرت آمریکا در سراسر جهان و مخصوصا در این منطقه به سرعت درحال افول هست.
    • رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      2 1
      هر دفعه میگن ایندفعه
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      1 0
      به لطف خدا چنان چوب خدا بزندتون که نفهمید از کجا خوردید ...!
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    10 3
    هههه. یه مشت کابوی یابوی آمریکایی تروریست آرزوهاشون رو لیست کردن.
  • FR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    7 0
    دیگه از این اعتراف به شکست واضحتر ؟
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    6 0
    انچه امریکا بدان اندیشیده ایران نیز از ان غافل نبوده
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    6 0
    غلط اضافی کردن آمریکا مثل خر توی گل مونده اونوقت حرف مفت هم میزنن
  • محمود IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 1
    یکی به این دماغ سوخته های جنگ خلیج فارس و جنگ نفتکشها روشن کند که در آن زمان که ایران تنها و از لحاظ نظامی ضعیف بود شماها در خلیج فارس چه غلطی کردید که با ایران مقتدر فعلی و با داشتن ناتوی مقاومت می خواهید مقابله کنید .دوران افول آمریکا سالها است آغاز و به سرعت در حال پیشرفت هست.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    3 0
    اگر آمریکا میتوانست که این کارها را میکرد . چشم بسته غیب گفتی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس