اروپایی‌ها به دنبال بازگشایی سفارت‌هایشان در کره‌شمالی

کشورهای اروپایی پس از پایان همه‌گیری کرونا، به دنبال بازگشایی سفارت‌های خود در کره‌شمالی هستند و در حال حاضر یک هیات از آلمان بدین منظور در این کشور شرق آسیا است.

به گزارش مشرق، رویترز امروز چهارشنبه به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان گزارش داد که یک تیم از این وزارتخانه فدرال در حال حاضر برای بازرسی فنی در پیونگ‌یانگ به سر می‌برد.

این سخنگو با اشاره به اینکه هنوز هیچ تصمیمی در مورد بازگشایی سفارت که در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) بسته شد، اتخاذ نگردیده، گفت: این تیم چند روزی مشغول بازرسی محل سفارت آلمان است.

بسیاری از سفارتخانه‌ها در پیونگ‌یانگ در جریان بحران همه‌گیری کرونا به علت عدم امکان جابه‌جایی کارکنان یا ارسال محموله‌ها، بسته شدند.

پیشتر کره‌شمالی برخی از سخت‌ترین اقدام‌های ممانعت از همه‌گیری از جمله ممنوعیت تقریبا کامل مسافرتی و ایجاد دیوارهای مرزی را اعمال کرده بود و به تازگی شروع به برداشتن این محدودیت‌ها کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به رویترز گفت: لندن که در مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) سفارت خود را بست و کارکنان دیپلماتیک خود را از کره‌شمالی خارج کرد به دنبال اعزام تیمی به این کشور است.

این سخنگو در این خصوص تشریح کرد: ما خوشحال هستیم که برخی از دیپلمات‌ها در حال بازگشت به پیونگ‌یانگ هستند و از اقدام‌های کره‌شمالی برای بازگشایی مرز استقبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما از طریق سفارت کره‌شمالی در لندن در حال گفتگو با دولت این کشور درباره مقدمات سفر یک تیم فنی-دیپلماتیک انگلیس هستیم.

این مقام انگلیسی اضافه کرد: لندن از پیونگ‌یانگ می‌خواهد تا به جامعه جهانی از جمله تمام دیپلمات‌ها، آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی اجازه ورود به کشورش را بدهد.

پیتر سمنبی نماینده ویژه سوئد در امور شبه جزیره کره به رویترز گفت: پیشرفتی در راستای بازگشت نهایی دیپلمات‌های سوئدی به پیونگ‌یانگ وجود دارد. امیدواریم که بتوانیم فعالیت سفارتمان را از سر بگیریم.

یکی از دیپلمات‌ها که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد که دفاتر بسته شده باید از وجود دستگاه‌های شنود پاک شود و همچنین پس از سال‌ها بسته بودن، از وجود حشرات پاکسازی و تعمیر شوند.

طبق گزارش «ان‌کی پرو» (NK Pro) یک تارنمای تحقیقی مستقر در سئول که کره‌شمالی را رصد می‌کند، تا ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱)، ۹ کشور دارای سفارتخانه فعال در پیونگ‌یانگ بودند، اما از سال گذشته فقط چین، روسیه، مغولستان و کوبا اجازه داشتند کارمندان سفارت‌های خود را به صورت چرخشی جا به جا نمایند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 0
    باالاخره به دست بوسی این و اون آمدند . ایول .
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 1
      خوشت اومد؟
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 0
    خوشم میاد باالاخره به دست بوسی این و اون آمدند . ایول .
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    3 0
    من اگر جای جناب آقای کیم جونگ اون رهبر محترم جمهوری دموکراتیک خلق کره بودم این جونورا رو راهشون نمی‌دادم چون بجز جاسوسی و اغتشاش کار دیگه ای نخواهند کرد!
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      2 1
      نگو جمهوری‌کره شمالی بگو نظام پادشاهی با پادشاهی جوان ۳۰ ساله که ارثی است .با کره جنوبی قابل قیاس نیست
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      احسنت، جمهوری فقط اسرائیل و آمریکا!! 🤣🤣🤣🤣🤣
    • ایرانی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      اینکه نظام کره شمالی دیکتاتوری است درسته ولی ساده لوحیه اگه فکر کنیم کره جنوبی که رسماً مستعمره آمریکاست بهتر از کره شمالی است وضعیت مردم در کره جنوبی به مراتب بدتر است نگاه به زرق و برق و شرکتهای خودرو و موبایل و... نکنید همه ملت تحت استثمار آمریکا هستند و عین ربات فقط برای منافع آمریکا کار میکنند کافیست در شبکه های اجتماعی کشتی بزنید تا سطح فشار بخصوص بین جوانهای کره رو ببینید بزودی حقیقت کره و ژاپن بعد از افول بیشتر آمریکا بر همگان روشن خواهد شد.
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      اسم اون کشور جمهوری دموکراتیک خلق کره هست ، چه خوشت بیاد چه نیاد!! اگر اینطوری باشه آلمان هم اسمش میشه "کشور نوکران یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش" چون واقعیت همینه!!!
    • سعید IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      فقط قدرت هسته ای میخواست که دیگه دارند با قدرت هسته ای بودنش کنار میان پس از این به بعد باید اقتصادش رو هم کمی قوی تر کنه تا مردمش کمی راحت بشن اوضاع مردم کره شمالی بد تر از ما نباشه بهتر نیست
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      فعلا شما عشق کمونیست ها بخوابید
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    کره شمالی هرچی باشه ضرری برای ما نداشته چه بسا که در زمان جنگ به ما اسلحه هم میفروخت. نه مثل کره جنوبی حیوان و حرام لقمه که چند میلیارد دلار پول ما را مصادره کرد. کره جنوبی هم مثل تو نوکر و کاسه لیس غرب هست. پس دهن گشادت رو ببند و درباره کره شمالی درست حرف بزن غرب گدا...
  • محمود IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    این غربی‌ها روباه صفت جهت نظارت و کنترل سلاحهای کره شمالی قصد بازگشایی سفارت دارندو الا کره شمالی منابع و منفعت خاصی برای غرب ندارد به جز مسله هسته ای آن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس