کد خبر 1573831
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴

جاهای دیدنی قشم در استان هرمزگان فقط به دریای و ساحل آن ختم نمی‌شود، بلکه در اطراف آن جزایری وجود دارد که یکی زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت در ایران را به تصویر می‌کشند. جزایر اطراف قشم مکانی دنج، تماشایی و آرام هستند که هر کدام از آن‌ها حس‌وحال متفاوت و منحصربه‌فردی دارند. در سفر به قشم حتما ساعت‌هایی را برای گشت‌وگذار در جزیره های اطراف قشم اختصاص دهید تا به این شکل گوشه‌هایی از جذابیت‌های طبیعت را ببینید که نظیر آن در کمتر جایی از جهان وجود دارد. برای تکمیل لیست گردشگری خود و آشنایی با جزایر نزدیک قشم با این مطلب همراه باشید.

جزایر اطراف قشم؛ گنجینه های پنهان خلیج فارس

جزایر اطراف قشم

لیست بهترین و محبوب ترین جزایر اطراف قشم

تفریح در جزایر اطراف جزیره قشم از خاک‌های سرخ و رنگی هرمز تا رقص و بازیگوشی دلفین‌های جزیره هنگام، بهترین بخش سفر هر گردشگری محسوب می‌شود. از آنجایی که برای رفتن به این جزیره رویایی، مسیر زیادی پیش‌روی شما قرار دارد، نباید فرصت دیدن مهم‌ترین و اصلی‌ترین مکان‌های گردشگری آن را از دست بدهید. بدون شک بازدید از جزایر اطراف قشم به خاطره‌انگیزترین لحظاتی تبدیل خواهد شد که در سفر به این جزیره تجربه خواهید کرد. محبوب‌ترین و پرترددترین جزایری که در نزدیکی قشم قرار دارند، شامل موارد زیر است:

جزایر اطراف قشم؛ گنجینه های پنهان خلیج فارس

جزیره زیبا و شگفت‌انگیز هرمز در نزدیکی قشم

جزیره هرمز

جزیره هرمز که به جزیره رنگین کمان شهرت (با نام قدیمی هورموغ) دارد، از زیباترین جزیره های اطراف قشم است که جلوه‌های متفاوتی از طبیعت را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد. تصور کنید در جزیره‌ای قدم می‌زنید که خاک آن سرخ است و کوه‌ها، بیابان‌ها و جنگل‌هایی با چهره منحصربه‌فرد را در دل خود جای داده است. این جزیره در فاصله 8 کیلومتری بندرعباس واقع شده است که برای رفتن به آن باید سوار کشتی‌های مسافربری شوید. پس از گذشت 40 دقیقه سفر دریایی می‌توانید شاهد زیبایی‌های این مکان دیدنی باشید. برخی از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز به شرح زیر است:

  • موزه دکتر احمد نادعلیان
  • قلعه پرتغالی‌ها
  • فرش خاکی قرمز
  • خانه‌ای در سنگ
  • ساحل سنگ مرغان
  • ساحل کمپ
  • غارهای دریایی
  • دره رنگین کمان

جزیره هنگام

یکی دیگر از محبوب‌ترین جزایر نزدیک قشم که هرروزه شاهد حضور گردشگران زیادی است، جزیره هنگام (با نام باستانی هنگاما) نام دارد. این جزیره کوچک که در کرانه دریای خزر واقع شده است فرصت تجربه تفریحات دریایی و متنوعی را برای شما فراهم کرده است. برای رفتن به جزیره هنگام باید به اسکله کندالو بروید و 45 دقیقه مسیر دریایی را با قایق‌های مسافربری طی کنید که خود جزو هیجان‌انگیزترین بخش سفر شما محسوب می‌شود. علاوه بر تماشای مناظر باشکوه دریا در جزیره هنگام می‌توانید این تفریحات را نیز تجربه کنید:

  • غواصی
  • تماشای حیات وحش
  • آکواریوم طبیعی
  • بازدید از آثار تاریخی
  • تماشای بازی دلفین‌ها

جزایر اطراف قشم؛ گنجینه های پنهان خلیج فارس

جزیره لارک با شب‌هایی رویایی در نزدیکی قشم

جزیره لارک

در لیست جزیره های اطراف قشم نباید از جذابیت‌های جزیره کوچک لارک غافل شوید. در این جزیره شگفت‌انگیز، طبیعتی را خواهید دید که در کمتر جایی از جهان امکان بازدید از آن وجود دارد. یکی از این جذابیت‌ها، شامل ساحل آبی شب‌های جزیره لارک است که به‌دلیل وجود برخی از ریزآبزیان ایجاد می‌شود. فاصله این جزیره تا قشم و تنگه هرمز فقط 18 کیلومتر است بنابراین در کمترین زمان می‌توانید خود را به این مکان رویایی برسانید. در کنار شنا کردن و قدم زدن در ساحلی آبی رنگ، دیدن این جاذبه‌های گردشگری را از دست ندهید:

  • قلعه لارک
  • دژهای نظامی
  • تلگراف‌خانه کمپانی‌های هند
  • تماشای حیاط وحش به‌ویژه خرگوش‌ها و آهوهای بازیگوش

جزایر ناز

جزایر صخره‌ای در اطراف قشم وجود دارد که ویژگی‌های طبیعی آن با دیگر جزایر نزدیک قشم و شاید کل جزایر خلیج فارس متفاوت است. در این مکان‌های دیدنی که به جزیره ناز معروف هستند، هیچ ساحل شنی به چشم نمی‌خورد. جالب است بدانید که جزایر ناز در لیست عجایب هفتگانه قشم قرار دارد، به همین دلیل نباید دیدن آن را از دست بدهید. در کنار تماشای مناظر باشکوه و چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد جزایر ناز می‌توانید این تفریحات را نیز برای گذران لحظاتی شاد و به‌یادماندنی تجربه کنید:

  • آفرودسواری
  • کرایه اسب و شتر
  • انواع تفریحات آبی
  • انواع تفریحات

رزرو هتل قشم برای اقامت در دیدنی ترین جزیره ایران

در صورتی که تصمیم خود را برای سفر به جزیره قشم گرفته‌اید و با جاذبه‌های گردشگری آن به‌ویژه جزیره های دیدنی اطراف قشم آشنا شدید، باید فکری برای اقامت خود در طول سفر کنید. خوشبخاته اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیادی در این جزیره وجود دارد که بهترین امکانات اقامتی و رفاهی را برای مسافران فراهم کرده‌اند. اینکه کدام هتل برای شما مناسب است به هدف شما از سفر بستگی زیادی دارد. به‌عنوان مثال اگر برای تفریح و گشت‌وگذار به قشم می‌روید بهتر است هتل‌هایی را رزرو کنید که در نزدیکی جاهای دیدنی این جزیره قرار دارد.

همچنین اگر برای خرید به این جزیره توریستی می‎روید، بهتر است برای اقامت خود، هتل‌های نزدیک به مراکز خرید قشم را در الویت قرار دهید. در خصوص دغدغه بسیاری از گردشگران در پاسخ به این سوال که برای خرید لباس قشم بهتر است یا کیش، باید بدانید که مراکز خرید متنوع و بی‌شماری در قشم وجود دارد که بهترین، به‌روزترین و خوش‌قیمت‌ترین اجناس خارجی و ایرانی را عرضه می‌کنند. بنابراین نه نگران خرید و نه نگران رزرو هتل قشم در نزدیکی مجتمع‌های تجاری و پاساژهای مهم و اصلی این شهر باشید.

تور قشم و سفر به مقصدی گردشگری با جزایر زیبا و دیدنی

برای گذران اوقاتی خوش در جزیره زیبای قشم که هر گوشه از آن جلوه خاص و متفاوتی از طبیعت را نمایان می‌کند، هم می‌توانید به‌صورت شخصی سفر کنید و هم همراهی با تورهای گردشگری را در الویت قرار دهید. از آنجایی که این مقصد گردشگری و جزایر اطراف قشم از موقعیت مکانی خاصی برخوردار هستند، اکثر گردشگران سفر با تورهای تفریحی و گردشگری را درنظر دارند. تنوع در تور قشم از تهران و همچنین امکانات بی‌نظیر و قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه این روش سفر نیز در این انتخاب گردشگران تاثیر زیادی دارد.

عوامل مختلفی در قیمت تور قشم اثرگذارند. در واقع وسیله‌ای که برای رفت‌وبرگشت انتخاب می‌کنید، محلی که برای اقامت خود در نظر می‌گیرید و تعداد روزهایی که می‌خواهید در سفر باشید، همگی در قیمت تاثیرگذار هستند. طبیعتا هزینه‌ای که برای هتل 5 ستاره پرداخت می‌شود، با هزینه و خدمات یک هتل 3 ستاره تفاوت دارند. از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت تور قشم، تاریخ و فصلی است که برای سفر در نظر می‌گیرید. چرا که در ایام تعطیلات و عید نوروز که درخواست مردم برای مسافرت زیاد است، هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند.

سخن پایانی

قشم از محبوب‌ترین و پرترددترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران است که هرروزه از گردشگران داخلی و خارجی زیادی میزبانی می‌کند. از دریا و ساحل زیبا تا جاهای دیدنی و مراکز خرید قشم، همگی در جذب توریست به این منطقه نقش دارد. اما نباید از جذابیت‌های جزایر اطراف قشم نیز غافل شد، چراکه هر کدام از جزیره‌های نزدیک قشم ویژگی‌های طبیعی متفاوت و منحصربه‌فردی دارند که بهترین خاطرات را از سفر به قشم در ذهن شما نقش می‌بندند. توصیه می‌شود فرصت تماشای مناظر باشکوه و جاذبه‌های جزایر محبوب اطراف قشم را به هیچ عنوان از خود دریغ نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس