کد خبر 1566355
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۱

به گزارش مشرق، کانال ایتای ابوقاسم نوشت:

از فلادلفیا تا دریای سرخ

حملات ایالات متحده آمریکا و انگلیس به زیرساخت های نظامی و پایگاه های راهبردی انصارالله یمن ادامه دارد

بعد از حملات موشکی انصارالله یمن جنگنده های آمریکایی و انگلیسی مواضع ارتش یمن در منطقه راس الکثیب در نزدیکی بندرالحدیده را به شدت بمباران کردند.

علی رغم اینکه آمریکا و انگلیس می توانستند صرفا از یگان های دریایی خود برای حملات به یمن استفاده کنند اما با استفاده از حریم هوایی کشورهای عربی و فعال کردن پایگاه های خود در این کشورها بدنبال توزیع تنش در کل منطقه هستند.

بنظر می رسد ائتلاف آمریکا و انگلیس بدنبال این هستند که تمرکز یمنی ها را از توقیف کشتی های مرتبط با اسرائیل از بین ببرند

بنابراین برای این راهبرد ،جنگ پراکنده را انتخاب کردند و در مقابل حملات انصارالله، سریعا واکنش نشان می دهند.دقیقا همان راهبردی که در عراق دنبال می کنند و مواضع مقاومت را می زنند تا سطح معادله را در مرزهای خارج از فلسطین مهار کنند و اسرائیل آزادانه در نوار غزه عملیات نظامی خود را بگستراند.

این جنگ کاملا واقعی است و محور مقاومت و ایران در بطن این ماجرا قرار دارند، راهبرد، عدم گسترش‌ تنش توسط ایران و محور مقاومت است و زد و خوردها میان محور مقاومت و آمریکا و اسرائیل در مقیاس محدود ادامه خواهد داشت. تا زمانی که این راهبرد تغییر نکند این زد و خوردها ها در این مقیاس محدود ، برای صهیونیست ها کم خطر خواهد بود.

در جبهه داخلی فلسطین، صهیونیست ها بدنبال این هستند که در فلادلفیا منطقه حائل میان مصر و فلسطین اشغالی عملیات نظامی انجام دهند و عملا مرز مشترک میان غزه و مصر را به صورت کامل در اختیار بگیرند.

به گزارش وال استریت ژورنال ، مقامات اسرائیلی ، مصر را از عملیات نظامی که قرار است به زودی در منطقه فیلادلفیا انجام شود مطلع کرده اند.

این عملیات شامل استقرار نیروها در مناطق مجاور مرز فلسطین اشغالی و مصر خواهد بود. یک منبع روسی هم در این باره نوشت : اسرائیل چراغ سبز آمریکا را برای تصرف این محور را دریافت کرده است.

محور فیلادلفیا کریدوری باریک که حدود 14کیلومتر طول دارد و در امتداد مرز بین نوار غزه و مصر است. این گذرگاه از دریای مدیترانه تا گذرگاه تجاری «کرم ابوسالم» که تحت کنترل اسرائیل است، امتداد دارد. بر اساس پیمان صلحی که سال 1979 میان مصر و اسرائیل امضا شد، محور فیلادلفیا به عنوان یک منطقه حائل در نظر گرفته شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    این چرندیات چیه کشتی مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس