کد خبر 1535940
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

شبکه دولتی انگلیس می‌گوید در حالی که نیروهای نظامی اسرائیل، شامل نیروهای اصلی و ذخیره، پشت مرزهای غزه صف‌آرایی کرده‌اند، دولت اسرائیل با ماموریتی تقریبا غیرممکن روبه‌رو است.

فرانک گاردنر، خبرنگار بی‌بی‌سی خاطر نشان کرد: «پیکارجویان حماس در حمله به جنوب اسرائیل دست‌کم ۱۵۰ نفر را گروگان (اسیر) گرفتند و در حال حاضر آنها را در مکان‌هایی نامشخص در داخل غزه نگه می‌دارند. اگر اسرائیل تصمیم به حمله زمینی تمام‌عیار در خاک غزه بگیرد، احتمال زنده ماندن آنها چقدر خواهد بود؟

حماس تهدید کرده بود که بعد از هر حمله هوایی اسرائیل که تلفات غیر نظامی داشته باشد، بدون هشدار قبلی یکی از گروگان‌ها را خواهد کشت.

حماس تلاش می‌کند تا آنجا که ممکن است در ازای تک تک نظامیانی که گروگان گرفته،‌ امتیاز بگیرد و برای آزادی آنها در صورت برگزاری مذاکرات بیشترین هزینه را به اسرائیل تحمیل کند.

وضعیت جاری، دولت اسرائیل را در مخمصه‌ای سخت قرار می‌دهد. آیا اسرائیل تلاش خواهد کرد در یک عملیات ویژه مسلحانه، که ریسک بسیار بالایی دارد، آنها را نجات دهد؟ یا صبر خواهد کرد تا این که حماس آن قدر در حملات هوایی تضعیف شود که حاضر به توافق شود؟

هر چند که تصور می‌شود حماس گروگان‌ها را در تونل‌ها و سنگرهای زیرزمینی نگه می‌دارد، اما باز هم ممکن است از حملات هوایی اسرائیل در امان نباشند. این خطر هم وجود دارد که نیروهای حماس گروگان‌ها را بکشند.

مایکل میلستین که ۲۰ سال در اطلاعات ارتش اسرائیل فعال بوده، هشدار می‌دهد «ما تمام اطلاعات لازم را درباره تک تک خانه‌ها و خیابان‌های غزه نداریم».

حماس نشان داده که توانایی زیادی در جنگ‌های غیرمتقارن دارد و با این مهارت می‌تواند در مقابل فناوری و قدرت آتش اسرائیل بایستد.

نیروهای حماس با اجتناب از به‌جا گذاشتن ردپای دیجیتال در ارتباطات‌ها و برقراری حداقل تماس ممکن، توانستند اسرائیل را در حمله هفت اکتبر غافلگیر کند. آنها کاملا چراغ‌خاموش حرکت می‌کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    باید پس بدن چون بعضیاشون توریست وغیرنظامین
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
  • محمد IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    امیدوارم من اشتباه کرده باشم ولی به نظرم اسرائیل بد نقشه های برای غزه گرفته و میخواد نسل کشی بکنه و شاید این بار کار غزه رو یکسره بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس