کد خبر 1534614
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
زلفی‌گل: در پی رستاخیز علمی هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند می‌توانیم تحریم را به فرصت تبدیل کنیم و باید سنگ بنای یک انقلاب علمی داشته باشیم.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین گرامیداشت سی‌ودومین سال تأسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی که صبح امروز با حضور حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا منادی سفیدان عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران، محمدمهدی زاهدی نماینده مجلس شورای اسلامی و سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور برگزار شد، گفت: سالگرد تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی را به تمام دانش‌آموختگان و اساتید تبریک می‌گویم.

وی افزود: ان‌شاءالله این دانشگاه همچون گذشته منشاء خیر و برکت برای کشور باشد، دانشگاه جامع علمی کاربردی تکه‌ای از جورچین علمی است که نقش خودش را تاکنون به خوبی انجام داده و باید انجام دهد و با پویش رشته‌های کاربردی باید اثر بخشی آن افزایش یابد.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید بیش از گذشته نسبت به به‌روزرسانی توجه داشته باشد و با پویایی اثربخشی خود در جامعه را ارتقا دهد، آرزویی که دارم این است که در این دانشگاه شرایطی بوجود بیاید که دانشجویان در زمانی که رشته‌های نظری را مطالعه می‌کنند همزمان بتوانند در یک رشته مهارت محور دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز تحصیل کنند.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: این روزها شاهد جهاد مردم فلسطین هستیم، در دوران اتحاد جماهیر شوروی امام (ره) پیش‌بینی کردند و پیش‌بینی ایشان اتفاق افتاد، دنیا باید رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی را بیشتر باور کند و بهترین راه‌حل همان راه حل امام راحل برای فلسطین است، کسانی که باور داشته باشند متوجه می‌شوند خداوند علم و ثروت مطلق است و هرچه خداوند بخواهد همان می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم عنایت ویژه به علم و دانش است، تأکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر مباحث بالا بودن استعداد علم در کشور اشاره‌ کرده‌اند و گفته‌اند که در پی رستاخیز علمی هستیم و می‌توانیم تحریم را به فرصت تبدیل کنیم و باید سنگ بنای یک انقلاب علمی داشته باشیم.

وزیر علوم گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به مهار تورم و رونق تولید و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان ستودنی است و امروزه مهم‌ترین سرمایه یک کشور فرهنگ آن کشور است، رئیس‌جمهور هم شاه‌بیت‌هایی دارند که باید به عنوان مسؤول و مدیر اجرایی ایشان به آنها توجه کنیم.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: مشکل مزمن کشور ما ناهسویی منافع ملی با منافع فردی است و باید در راستای بهبود این موضوع گام برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 2
    رستاخیز علمی پیشکش لطفا رباخواری بانکها رو جمع کنید
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 2
    آره جون خودت!!!
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 3
    اگه دوست داری یه حزب رستاخیزی هم درست کن که دکور ات کامل بشه.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    وضعیت علمی دانشگاهها از زمان وزارت ایشان خیلی افت کرد. اکثر اساتید خوب در حال مهاجرت هستند.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 3
    وظیفه تک تک شما جانفدایان راه اسلام و انقلاب، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس