حمله سگ

کسی نمی داند که مسئولان امر دقیقا چه زمانی قرار است به کرختی و سکوت خود در قبال "حملات سگ های صاحبدار به مردم و کودکان" پایان بدهند و این معضل را حل کنند!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

رفراندوم برای بازگشت روحانی!

رفراندوم برای بازگشت روحانی! / جریمه‌ی شیرین برای گرانی تلخ خودرو

حسن روحانی، رئیس جمهور سابق ایران و چهره نزدیک به اصلاح طلبان اخیرا در اظهاراتی ویدئویی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، خواستار برگزاری رفراندوم شد.

روحانی در این اظهارات گفته است:

"تحولی که مردم میخواهند باید ملموس باشد. اساس جمهوری اسلامی این است که مردم راضی باشند و خدا هم راضی باشد. به نظر من در این مقطع بالاترین تحول اینست که ما به قانون اساسی عمل کنیم... اصل 59 را اجرا کنیم و این قانون اساسی به ما میگوید در مسائل فوق العاده مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی میشود به آرای عمومی مردم مراجعه کرد. به نظر من در یک همه‌پرسی 3 سوال در زمینه اقتصادی، سیاست داخلی و سیاست خارجی بپرسیم. -اگر این کار را بکنیم- گام بسیار مهمی در تحول برداشتیم که می تواند مردم را امیدوار کند. [1]

*آقای روحانی و دوستان حلقه نزدیکش همواره طی دوران 8 ساله دولت اعتدال؛ بیش از آنکه بر کارآمدی و ظرفیت های داخلی توجه داشته باشند اما به برجام (در بعد سیاست خارجی) و رفراندوم (در بعد سیاست داخلی) تأکید داشتند.

تأکیدی بیمارگونه که البته اثرات خود را هم بر معیشت مردم و اقتصاد ایران گذاشت، رشد اقتصادی را کاهش داد و فجایعی مثل بی آبرویی آقایان در ماجرای بیدستاوردی برجام را پدید آورد.

دقت شود که در مدیریت های کلان اجرایی؛ هنگامی که یک مدیر ارشد از اصول اولیه ای که باید به آنها ملتزم باشد دست بردارد و مشغول اباطیل و حواشی و کارهای غیر ضرور شود؛ اهداف اصولی سازمان بلافاصله دچار خلل شده و سرعت پیشرفت، کاهش چشمگیری پیدا می کند. اتفاقی که دقیقا در دوران دولت اعتدال شاهد آن بودیم و آقایان به جای اینکه هم و غم خود را صرف نظارت بر بازار، پاسخ اصولی به تحریم ها، ارتقای تولید و کاهش تورم کنند اما ذهنشان بین کشورهای اروپایی و آمریکا در هروله بود تا شاید اتفاقی رخ دهد! و نتیجه هم شد همانچه که دیدیم. تقریبا هیچ...

مسئله رفراندوم نیز اگرچه از اصول قانون اساسی است اما اجرای آن نیازمند دلایل عقلانی است.

چه حاجت به رفراندوم هنگامی که همه می دانیم مطالبه عقلانی مردم در اقتصاد کاهش تورم است، در سیاست داخلی ایجاد اتحاد برای کارآمدی و در سیاست خارجی هم تعامل سازنده و عزتمندی ملی برای ایران.

آقای روحانی یا این 3 مطالبه معقول مردم را نمی داند که خواستار برگزاری رفراندوم میشود و یا می داند و قصد دارد با این حرفها زمینه بازگشت خود و دوستانش به عرصه اجرائی کشور را هموار کند.

حرفهایی که البته در دوران ریاست او بر قوه مجریه شنوای آنها بودیم و در نتیجه آنها هم چیزی جز گرانی، سیاست بازی بیقاعده‌ی چپ‌روانه و تعامل خارجی کدخدامحور و بیگانه با عزت ملی نصیب مردم و نظام اسلامی نشد.

اگر هم آقای روحانی انتقادی به وضع موجود و عملکرد دولت فعلی دارند؛ راه حل مشکل را بایستی در گزینه عقلانی "رأی خوب" جستجو کنند نه در مسیرهای غلطی که قرار است در پیامد آنها هیچ چیزی عاید سفره های مردم نشود!

***

جریمه‌ی شیرین برای گرانی تلخ خودرو

رفراندوم برای بازگشت روحانی! / جریمه‌ی شیرین برای گرانی تلخ خودرو

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در یک نشست خبری گفته است:

" تخلف خودروسازان عمدتاً گران‌فروشی، کم فروشی و گاهاً تقلب است که رسیدگی و منتهی به صدور حکم می‌شود. "

به گزارش ایسنا، او می افزاید: در یک فقره پرونده، حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان در شعبه بدوی برای یک خودروساز به اتهام گران‌فروشی رأی صادر شد.

اسفنانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به تخلفات خودروسازان در سازمان تعزیرات حکومتی تصریح می کند: تا قبل از سال ۹۸، تعزیرات صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های مربوط به عدم ایفای تعهد داشت که در این زمینه حدود ۳۰ هزار فقره پرونده در کل کشور و به طور عمده در تهران تشکیل و رسیدگی شد اما در اسفند سال ۱۳۹۸ دیوان عدالت اداری رأی وحدت رویه‌ای را صادر کرد که براساس این رأی، صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های عدم انجام تعهد خودروسازان به قوه قضاییه واگذار شد و از آن زمان پرونده‌ای با این عنوان در تعزیرات مطرح نیست البته پرونده‌هایی مربوط به گران‌فروشی، کم‌فروشی یا گاهی تقلب مطرح است. [2]

*سوال مهمی که با خوانش توضیحات سخنگوی سازمان تعزیرات به هر ذهن عاقلی متبادر می شود این است که اگر تخلفات برخی خودروسازان در ابواب گران فروشی، کم فروشی و گاهی تقلب در این سازمان پیگیری می شود و جریمه هایی حتی سنگین هم برای این تخلفات در نظر گرفته می شود اما چرا قیمت گران خودرو کاهش نمی یابد!؟

آگاهان مباحث قضایی و جرم شناسی به روشنی می دانند که تناسب مجازات با جرم یک اصل است و هنگامی که مجازات متناسب برای یک جرم در نظر گرفته نشود؛ طبعا آن جرم هم متوقف نمی شود و بسا که بزهکاران بیشتری هم راغب به ارتکاب آن جرم شوند.

بماند که در فقره گرانی با انتفاعات کلان اقتصادی هم مواجهیم که اگر نهادهای نظارتی و قضایی مجازات های بازدارنده لازم را برای این تخلف در نظر نگیرند؛ طعمه های بهتر و بیشتری در اختیار افراد طماع و سودپرستان قرار خواهد گرفت که معلوم نیست در فرجام این بستر؛ چه بلایایی دامن مردم و نظام اسلامی را بگیرد!

لذاست که به نظر می رسد مردم باید از سازمان تعزیرات و قوه قضائیه این مطالبه را مطرح کنند که در فرجام پیگیری پرونده های مرتبط با گرانفروشی و جریمه گرانفروشان دقیقا چه اتفاقات مطلوبی رخ داده و چرا شاهد توقف روند گرانفروشی و رشد بیقاعده برخی قیمتها در کشور نیستیم!؟

***

مسئولانی که حمله سگ‌های صاحبدار به مردم را نمی‌بینند!

رفراندوم برای بازگشت روحانی! / جریمه‌ی شیرین برای گرانی تلخ خودرو

رییس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۳۱۵ مورد حیوان گزیدگی در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ در استان رخ داد که بیشترین این موارد به دلیل حمله سگ رخ داده است.

فیض‌الله برزگر در مصاحبه با ایرنا همچنین تصریح کرد: عموم این حیوان گزیدگی ها در استان توسط سگهایی صورت می گیرد که صاحب دارند.

او می افزاید: خدمات درمانی حیوان گزیدگی و بیماری هاری به صورت رایگان ارایه می شود و افرادی که دچار حیوان گزیدگی می شود باید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند. [3]

*این سطح وسیع حمله سگ های صاحبدار به مردم و کودکان شایسته جامعه متمدن ایران و نیز شایسته یک حکمرانی پیشرفته نیست و بایستی حتما برای آن فکری بشود.

در این زمینه اعمال مجازات های بازدارنده، تعیین دیه‌ی سنگین و برخورد با کسانی که در بحث نگهداری سگ مرتکب تخلف می شوند یک ضرورت فوری و جدی است.

گزارش های موجود نشان می دهد که عمده استان های کشور با معضل سگ ها مواجه شده اند.

پیش از این خبری منتشر شد که تنها در طول یکسال در شهر اهواز نزدیک به یک هزار و 900 مورد حیوان گزیدگی که عمده آنها به دلیل حمله سگ ها بوده رخ داده است. [4]

اخباری هم از کشته شدن کودکان توسط سگ ها به گوش می رسد که سبب جریحه دار شدن افکار عمومی شده است.

این قضیه به حدی بغرنج شده است که چندی قبل آیت‌ا... اراکی، عضو مجلس خبرگان در سخنانی با تأکید بر اینکه سگ گردانی یعنی مبارزه با هویت ملی ایرانیان؛ تصریح کرد: اگر مسئولان در برابر معضل و پدیده سگ گردانی اقدام نکنند؛ گروه‌های مردمی باید اقدام کرده و مقابل این جنگ هویتی و فرهنگی ایستادگی کنند. [5]

کرختی مسئولان امر پیرامون این معضل که امنیت و جان مردم را هدف گرفته و زیبنده جامعه اسلامی هم نیست به شدت قابل تأمل است!

***

1_https://www.etemadonline.com/tiny/news-606027

2_isna.ir/xdNFhd

3_https://irna.ir/xjM8W8

4_mshrgh.ir/1394706

5_mshrgh.ir/1383635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 173
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 48
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    56 96
    صد برابر بهتر از شما ها بود
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      50 32
      روحانی و دار و دسته اش آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند حالا بهتره ساکت باشند.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      44 23
      دولت روحانی خسارت محض بود زیرا قیمت مسکن و خودرو طلا و ارز و موبایل و غیره را بیش از 10 برابر افزایش داد و اقتصاد ایران را ویران کرد.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      35 22
      هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      32 15
      روحانی احتمالا"صبح جمعه فهمیده مردم باید راضی باشند !
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      29 17
      دولت و مجلس اصلاح طلب بیشترین ضربه را به اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد کردند حالا میگن مردم باید راضی باشند !
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      24 12
      هنوز صف های طویل واکسن و گوشت و مرغ و روغن و قطعی های مکرر برق و تورم 65 درصدی در سالهای 97 و 98 و 99 و 1400 را فراموش نکردیم.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      17 11
      07:32 حتمأ به همین دلیل بود که روح الله زم معدوم و بی بی سی و من و تو و عنترنشنال و منافقین و سلطنت طلبها و مصی و نازی و شفته و شیرین عبادی و محمد خاتمی صد در صد پشت سر روحانی بودند و می ترسیدند که اگر روحانی انتخاب نشود ایران به نقطه جوش نمی رسد.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      21 11
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار جهش ارز و شاخص فلاکت در تمام دولت ها بودند و مردمو زیر بار فشار اقتصادی له کردند و هرگز نباید تکرار بشوند.
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      16 10
      روحانی شاخص های اقتصادی را در بدترین وضعیت و کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و انبوهی از مشکلات تحویل داد.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      16 8
      پایان دولت روحانی را میتوان با پایان حمله مغول به ایران مقایسه کرد زیرا همه چیز نابود شده بود روزی 6 ساعت قطع برق داشتیم و حتی روغن مایع و جامد خوراکی هم در فروشگاهها یافت نمی شد.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      16 8
      ساکت شو ،حیف از لعنت که آدم بر بعضیا بفرسته ،وضعیت جامعه الان پس لرزه های همون زلزله هشت ساله اقتصادی روحانی و دار دسته اش هست ،واقعا نمیفهمی یا میفهمی و نمیخوای که ببینی؟؟هیچیشم اصلن بهتر نبود،بیچاره مردم، اگر هشت سال روحانی میشد دوازده سال تا الان ایران نابود و از نظر تورم اقتصادی با خاک بیابون یکسان شده بود، حرفای الکی نزن، خدا خیرش نده
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      11 6
      صادرات نفت ایران در دوران روحانی به کمتر از 100 هزار بشکه رسیده بود اما در 20 ماه گذشته به 1/5 میلیون بشکه در روز رسیده که یک رکورد شکنی تاریخی بعد از اعمال تحریم هاست.
    • محمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      7 10
      الآن وضع خوبه به نظر شما؟ یک کیلو گوشت یخی گیر میاد؟
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      11 4
      وقتی اعدام نشه همینه
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      11 5
      اوضاع اقتصادی و اجتماعی امروز ایران نتیجه تفکر تکنوکرات های غربگدا و اصلاح طلبان و هاشمی و خاتمی و روحانی است.
    • SE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      16 4
      روحانی و اصلاحطلبان فقط به خاطر حماقت منجر به خیانت در قضیه برجام باید از صحنه سیایسی کشور محو شوند و به خاطر بقیه خیانتهای اقتصادی و بی عملی هم محاکمه و مجازات شوند
    • بی نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      11 23
      درود بر روحانی بزرگ ✌💜💚💜💚💜💚 رئیسی استعفا
    • محمدایوب IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      11 1
      7/32نکبت از جلوی ایینه بیا کنار
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      4 1
      بیشرفی
    • میلاد IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      9 4
      8 سال آزاد گذاشتن اینستاگرام که موجب ترویج فحشا و اعتیاد شد، 8 سال دست روی دست گذاشتن و منتظر لبخند آمریکایی ها غربی‌ها نشستن، 8 سال چیزی مثل مسکن مهر نساختن، 8سال دزدها را بالا بردن، 8سال فقط حرف و ادعای دروغ
    • اریا IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 0
      بله عزیز تو توزیع رانت، فسا، فحشا، دزدی و کلاهبرداری صدها برابر بهتر از همه دولتها بود نه فقط دولت رئیسی. تو هم یکی از این دزدها هستی.
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      1 1
      مردم خواهان محاکمه ی حسن فریدون و تیمش هستند چرا قوه ی قضائیه خود را به نشنیدن زده ؟؟؟
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      0 0
      مثلاً یکی از صدها برابر !!! را ذکر می کردی که دلمان خوش باشه از سیاست چیزی می دانی. هر آدم بی سوادی را می دیدیم می گفت روحانی اوضاع مملکت را خراب کرد. حتی خود رفقای اصلاح طلبش ابراز برائت کردند. اختلاس ، زدن ضربه به فعالیتهای هسته ای کشور ، خالی کردن خزانه، حقوق های نجومی ، کنار زدن افراد نخبه و مستقل و جناحی مطلق فکر کردن به مسائل کشور و امید تنها به غرب به دلیل متأسفانه علقه هایی که میان دولت قبل و غرب وجود داشت وووو از جمله خیانت‌های دولت روحانی است که باید پاسخگو باشد. اینها علیرغم شعار جمهوریت در عمل ضد جمهوریت کار کردند و این قابل اثبات است.
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      0 0
      در جواب اون دوستی که گفته الان یک کیلو گوشت یخی می تونی پیدا کنی؟ میگم که اینها نتیجه سیاستهای غلط اقتصادی سالهای قبل است و ناکارآمدی دستگاههای دولتی . باید همه چیز را از نو درست کنیم.
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    35 16
    رفراندوم برای بازگشت روحانی/// ههههه. حسن انگلیسی از پدر جد من عمروعاص تره! (ارادتمند: عمروعاص_ یزید بهت سلام میرسونه جیگر!)
    • فارغ التحصیل شریف IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      27 10
      رفسنجانی می دونست باطن این دو تابعیتی چیست که از او پشتیبانی کرد. پشتیبانی کرد که فتنه ای که راه انداخته به هر طریقی ادامه دار باشد. زهی خیال باطل. و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین چه غذایی می کشد آن دنیا قائم مقامی آقای منتظری را هم او علم کرد و با عزل او هم مخالف بود.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      58 9
      اُف بر هاشمی رفسنجانی که روحانی رو تو پاچه ملت کرد.
    • رحمان IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 3
      وقتی میگویید روحانی نه اما مدیرانش در وزارت های صمت و اقتصاد باقی مانده اند چه فرقی میکند؟ خواهشا وزارت های صمت و اقتصاد را عزل و مدیرتنش هم با انقلابیون عوض کنید
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 1
      اینا مشتی ضد انقلابی
  • سید IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    26 11
    بهترین همه پرسی این است که از ملت پرسیده شود آیا حسنک وزیر فرد لایقی بود یا نه؟! تا عیارش را اقلاً برای خودش معلوم کند!
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      12 6
      روحانی چرا در مورد عملکرد فاجعه بار دولتش پاسخگو نیست ؟!
    • رحمان IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 0
      وقتی میگویید روحانی نه اما مدیرانش در وزارت های صمت و اقتصاد باقی مانده اند چه فرقی میکند؟ خواهشا وزارت های صمت و اقتصاد را عزل و مدیرتنش هم با انقلابیون عوض کنید
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    33 19
    بد ترین دولت روحانی بود
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      16 8
      فاسدترین دولت بود فساد عظیم 92 هزار میلیارد تومانی در دولت فریدون رُخ داد.
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      10 3
      هنوز که یادم میاد چه بلاهایی بر سر ما مردم اومد و از حکومت چه فریدون ضحاک صفتی جان سالم بدر بردیم از فکر بهش لرزه بر اندامم میفته، واکسن همه دنیا زده بود و ما همچنان در حال کشته میلیونی دادن، تورم هزار درصد، برجامی که هیچ نتیجه نداشت بجز باج دادن ایران و سر افکندگی ،یارانه از اولین سال تا هشتمین همون چهل و پنج و پونصد،گرانی نفت و سرمایه های ملی برای مردم خودمون، خوابیدن که چه عرض کنم کمای کامل اقتصادی و تولید، ووو این اصلن چجور روش میشه بیاد بیانیه بده؟!
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    9 13
    با نسل ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ که صحبت میکنیم دیگر فاقد آرزو هستند
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      18 4
      حسن فریدون آرزوی جوانان برای خرید خانه و ماشین را برباد داد خدا ازش نگذره.
  • م IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    13 17
    رفراندومی عالی آزاد و دلنشین با حضور نخبگان
    • حاجی از جوبشور IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 0
      نخاله ها حسن فریدون را می خواهند نه نخبه ها.
  • علی IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    10 7
    این همه اما و اگر ندارد- بسم الله نظر مردم از طریق مراجع به ارای عمومی بپرسید (این حق ناس است که حتی خداوند بخششی برای ان ندارد مگر شخص مظلوم).
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      12 5
      نظر مردم در انتخابات مشخص شد.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    11 3
    در مورد حمله سگها این سوال مطرح هست که شاید مسئولین مسلمان نیستن و از نجاست سگ مطلع نیستن؟
    • BG ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 12
      تو فکر تو بیشتر نجاست گرفته
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      11:29 یا خیلی بی دینی یا خیلی احمقی که مفهوم نجاست رو نمیدونی
  • اصلاح طلب IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    11 25
    به امید خدا در سال ۱۴۰۴ به دکتر روحانی رای خواهیم داد خدمات ایشان را در زمینه سیاست خارجی فراموش نخواهیم کرد دولت رییسی ثابت کرد یک صدم روحانی هم نیست #تا_۱۴۱۲_با_روحانی و کاهش قیمت دلار به ۱۵
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      14 3
      خداوند تو را با روحانی محشور کند. دولت رئیسی معجزه کرده ! کر و کور و لال ها را شفا داده.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      11 2
      خخخ شما احتمالا"جزو همان ساده لوحانی هستی که شب امضاء برجام رقص و پایکوبی می کردند و خیال می کردند که با توافق هسته ای دلار 500 تومان و پراید 7 میلیون میشه !
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      10 0
      کنفوسیوس: احمق تا توی قبر و حتی بعد از قبر احمقه. وقتتون رو براش تلف نکنید.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      11 0
      داداش‌اصلاح: سری قبل با رای به روهانی گفتی دلار میشه 1000 ولی آخرش شد 30،000؛ این‌سر فرمایش میکنی دلار میشه 15،000 پس باید حدافل منتظر 450،000 باشیم .
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      8 3
      در دولت روحانی قیمت دلار 10 برابر شد با روحانی دلار 500 هزار تومانی و سکه 300 میلیونی دور از دسترس نیست.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 7
      با رشد دوبرابری دلار در هر سال، دلار 500 تومنی ایشالا سال 1405 .حالا هر کی میخواد رئیس جمهور باشه فرقی نداره.عملکرد خوب که کلا نداشتیم.عملکرد بد و بدتر رو هم بازار داره داد میزنه نیازی به حمایت مزدورها نیست
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    14 0
    فقط باید منتظر بود که یکی از فرزندان مسئولین رو سگ گاز بگیره اون وقت میشه امیدوار بود
  • محمدایوب IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    14 7
    دوستان مشرق ودیگر رسانه های انقلابی و مذهبی تا زمانیکه فریاد نزنید و محاکمه این مردک گلاسگویی انگلیسی را که بیش از صدهزار شکایت مردمی در کمیسیون اصل نود دارد و چندین پرونده به قوه قضاییه فرستادند مطالبه نکنید این گزارشها جز خون دل برای دینداران ودوستداران انقلاب و خانواده شهدا سودی ندارد
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      12 2
      هر چقدر که رفسنجانی محاکمه شد حسنک فریدون هم می شود. حساب اینها از ما عوام جداست. این ها به بالا و ماوراء وصل هستند.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    11 4
    روحانی و مردان دولتش اونهم چه مردانی تجار و سرمایه دار . کسانیکه در این سالهای بعد از انقلاب بزرگ و ثروتمند شدند و گویا هنوز می خواهند بر ثروتشون بیفزایند دست از سر مردم و کسور بر نمی دارند . کجا رفت اون شعار از کجا اورده اید کجاست قوه قضائیه و کجاست وجدان بیدار . ۸ سال بر گرده این مردم سوار بودید و فکرتان چگوزی و سونا بود واقعا در این ۸ سال چکار کردید که حالا خیز برداشته و به فکر بازگشتید
  • کارمند ساده IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    15 5
    کسی که مدرک دکترایش را از گلسکو در انگلیس خبیث می گیرد ، یعنی چه؟ و تو خود بخوان از تکنوکرات غربی در لباس روحانیت....
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      9 2
      و تقلبی در تز دکترایش داشت (بخشی از رساله، کپی یک به یک کتاب دانشمند پاکستانی بود) که دکترای او هم قلابی از آب درآمد.
  • رضا IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    14 7
    ای کاش زمینه حضور آقای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده فراهم شود تا خودش ببیند که حرفهایش برای مردم به اندازه یک پاپاسی هم ارزش ندارد. واقعا مصداق پررویی نجومی هستند!!
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 9
      نه اینکه الان حرفهای این دولت برای مردم یه پاپاسی ارزش داره .سال به سال دریغ از پارسال.همشون یه جورایی نفس ملت را بند آوردند این دولت که بدتر از همه
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      4 6
      مثل زمان روحانی نیست قیمت ها ۱۰ بدابر میشن
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 1
      امار این دولت هرچی باشه رشد هم داشته.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 3
      یعنی تو این دولت گوشت ۱۵۰ تومنی شده ۱۵۰۰ تومن؟؟نه.فقط شده ۲۰۰ تا ۳۰۰.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 2
      امار این دولت هرچی باشه رشد هم داشته.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      5 1
      امار این دولت هرچی باشه رشد هم داشته.مثل زمان روحانی نیست قیمت ها ۱۰ بدابر میشن.یعنی تو این دولت گوشت ۱۵۰ تومنی شده ۱۵۰۰ تومن؟؟نه.فقط شده ۲۰۰ تا ۳۰۰.تو به این میگی امار بد؟؟
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      8 1
      امار این دولت هرچی باشه رشد هم داشته.مثل زمان روحانی نیست قیمت ها ۱۰ بدابر میشن.یعنی تو این دولت گوشت ۱۵۰ تومنی شده ۱۵۰۰ تومن؟؟نه.فقط شده ۲۰۰ تا ۳۰۰.تو به این میگی امار بد؟؟
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 2
      امار این دولت هرچی باشه رشد هم داشته.مثل زمان روحانی نیست قیمت ها ۱۰ بدابر میشن.یعنی تو این دولت گوشت ۱۵۰ تومنی شده ۱۵۰۰ تومن؟؟نه.فقط شده ۲۰۰ تا ۳۰۰.تو به این میگی امار بد؟؟
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      5 0
      ته.نه.نه. تا وقتی مردم عادی با عمق خیانتهای این فرد وکابینه اش آشنا نیستند.تا وقتی دین ومذهب در بین عموم مردم جامعه وجود نداره.ایشون وهمفکراشون اگه تایید صلاحیت بشن با دروغ وتهمت به رقباشون با دادن وعده های غیر اخلاقی به مردم دوباره رای می آورند.باور کنید مردم جامعه ما تاب این عمق خباثت وخیانتو ندارن.نمی تونن باور کنند کسی که لباس روحانیتو پوشیده بتونه روی پینوکیو رو سفید کنه.نمی تونن درک کنند که هیچ سقفی برای چاپیدن وغارت اموال جامعه نیست. پس شورای نگهبان برای چیه.حداقل جلوی دزدها وقاتلارو بگیرین.تقوا والتزام به ولایت فقیه ودوست داشتن مردم پیشکش
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    13 5
    دارو دسته روحانی و همفکران او و اربابان او ... جزء قوم ظالمین هستند که مورد لعنت خداوند قرار گرفته اند.
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    11 4
    وقتی روحانی جهانگیری محاکمه نشوند هوا برشون میداره
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    10 2
    خناثان نفوذی دست بکار شده اند تا هر چه بیشتر مملکت را ویران کنند! و این نتیجه باز خواست نشدن و ادب نکردن است که اینان گستاخ تر شده اند.
  • شهروند IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 10
    رفراندوم برای بازگشت روحانی! من کاری به روحانی و شما و چپ و راستتون ندارم.اما خداوکیلی این اراجیف چیه که در پاسخ به صحبتهای روحانی نوشنید؟چرا برای دفاع غلط از خطاهای مدیریتی در کشور که اقتصاد و معیشت مردم رو به این روز انداخته اینقدر بی انصاف و بی منطق می شوید؟!!!!! به خدا این شیوه ی مسلمانی نیست
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      9 2
      روحانی اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کرد و باید محاکمه بشود.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    11 3
    یه رفراندوم بزارید که روحانی و اصلاح طلبا رو چطوری ادب کنید؟ مردم جواب خواهند داد. بورس، مسکن مزخرف! برجام! گشایش اقتصادی! تحمل مخالف و... حالا که بازار رفراندوم گرمه برگزار کنیم، جلسه علنی محاکمه روحانی توسط مردم!
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    10 1
    چه رعراندوم درست باشد چه نباشد حسن روحانی و همپالگی و بستگان و باند فاسد صلاحیت چنین پیشنهادهایی ندارند متاسفانه مواخذه و مجازات نشدن مسئولان فاسد از دوره های پیشین انها را در جایگاه مدعی و طلبکار و پررویی قرار می دهد
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    15 2
    روحانی در مقابل درخواست مردم برای واردات واکسن کرونا کفت: "مگه واکسن کرونا سوهان قمه که در دسترس همه باشه" عباس عبدی فروردین 1399 "روحانی بخاطر زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند - روحانی با یک کشور ثالث به توافق رسیده تا با افزایش تلفات کرونا برجام احیا شود" ادعای کذب دولت روحانی که برای واردات واکسن کرونا باید برجام امضا شود و FATF پذیرفته شود را فراموش نکرده ایم. روحانی با عدم واردات واکسن کرونا مسئول فوت بیش از 130 هزار نفر از مردم کشور در اثر ابتلا به کرونا است. روحانی در ظرف 2 سال با وارد نکردن واکسن کرونا نزدیک به نصف تعداد شهدای جنگ هشت ساله از مردم را بکشتن داد- یک حساب سرانگشتی - تعداد کشته های روحانی در هر سال 2 برابر تلفاتی بوده که صدام از رزمنده ها و مردم کشورمان داشته. وارد کردن واکسن کرونا توسط دولت رئیسی بدون امضای برجام و پذیرش FATF ثابت کرد وارد نکردن واکسن کرونا توسط دولت روحانی عمدی بوده تا از مردم کشور تلفات سنگین بگیره. اصلاح طلبان و روحانی مسئول مستقیم بیش از 130،000 نفر فوتی های در اثر کرونا هستند. اصلاح طلبها با کدام کشور ثالث برای بالا بردن تلفات به توافق رسیده بودند؟ مشکوکم اصلاح طلبها توافقشون برای بالا بردن تلفات برای زنده کردن برجام با اسرائیل بوده
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    20 2
    بهتره محاکمه روحانی بدلیل وارد نکردن واکسن کرونا و تلفات بیش از 130،000 نفر از مردم کشورمان به رفراندوم گذاشته بشه
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    21 2
    من درخواست میکنم رفراندوم برای اعدام حسین فریدون که با رانت برادرش وامهای چند هزار میلیاردی از امارات گرفته و هنوز پس نداده برگزار بشه
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    15 1
    رفراندوم برای محاکمه و اعدام روحانی برای فتنه بنزین برگزار بشه بهتره
  • علی افصحی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    17 4
    قرآن مجید در سورهٔ سبأ آیهٔ چهل و نه تکلیف دولت روحانی - جهانگیری فاسد را در آینده روشن کرده و می فرماید « و لا یبدئ الباطل و لا یعید» دیگر نه روحانی -جهانگیری دولتی آغاز خواهند کرد و نه بازگشتی به دولت خواهند داشت. معمولاً گسانی که به یأس مطلق در دستیابی به مراکز قدرت و ثروت می رسند دست به حرف و عمل انتحاری می زنند. روحانی-جهانگیری می داند که دیگر شانسی ندارند پس با طرح رفراندوم می خواهد مثلا مورد توجه قرار گیرد در حالتی که جشن مردمی بیست و دو بهمن و به ویژه بیست و دوبهمن امسال و یا انتخابات هایی که انجام می شود همه یک پرسی جانانه بوده، اتفاقا برای امثال روحانی -جهانگیری عامل دق و سکته است. نفرتی که امروزه مردم انقلابی از روحانی-جهانگیری دارند به حدی است این آدم نمک نشناس روی ظاهر شدن در جامعه را ندارد چه رسد در اعتماد «شیطان برخط » بی مخاطب هم پخش شود. چه ترکیب متجانسی ، روحانی -جهانگیری ، حضرتی! هرسه اختلاسی و ویژه خوار و حامی خانوادهٔ دزدشان. حضرتی با رد صلاحیت در انتخابات مجلس ، روحانی -جهانگیری با سفاهت در مدیریت کشور و هدر دادن منابع ملی خود را رسواتر از پیش کرده حتی از طرف حامیانشان نیز طرد شده اند. حامیانی چون مرعشی ، کرباسچی، تاجگردون و..‌. که دزدی هایشان کم از روحانی - جهانگیری نیست. این وضعیت را قرآن در سورهٔ احزاب آیهٔ شصت و شش تا هشت از زبان جهنمیان نقل می کند که وقتی به هم می رسند همدیگر را ناسزا گفته و طرد می کنند و مدعی می شوند که این یکی دیگری را فریب داده و حهنمی اش کرده است. آن ها وقتی در جهنم خود ساخته قرار می گیرند با حسرت می گویند « یا لیتنا اطعنا الله و رسوله. ای کاش از خدا و ولی الله ( پیامبر ، ائمه و ولی فقیه خردمند امام خامنه‌ای تبعیت کرده و هی دم از همه پرسی نمی زدیم!) و قالوا ربنا انا اطعنا ساداتنا و کبرائنا فاضلونا سبیلا با بیچاره گی می گویند خدایا ما از رئوس (فتنه موسوی، خاتمی ، کروبی) و نیز گنده هایمان ( هاشمی، موسوی خوئنی ها، ناطق و...» تبعیت کردیم و این ها ما را از راه راست «به در » کردند. ربنا آتهم ضعفین من العذاب و العنهم لعنا کثیرا خدایا چون ما را منحرف ساختند عذابشان را دو چندان کن و به لعنتی عظیم دورشان گردان. و سلام الله به رواداری و صبر امام خامنه‌ای .سلامتی و طول عمر امام خامنه ای صلوات.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 7
      تو ملاعلی هستی؟؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      علی افصحی عالللللللللللللللللللللللللللللللللللی گفتی-فدایت شوم سیدعلی
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 0
      ادبیات و نگارش یک آلبانی نشین که احتمالا تا الان برای ورق زدن و حتی برای روخوانی هم لای کتاب الهی قرآن رو باز نکرده، خطاب به کسیکه با کلام خداوند مانوس و امور رو با کلام الهی تبیین میکنه : تو ملا هستی ؟؟؟
  • ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    20 5
    یک بقال سرکوچه مملکت را بهتر از روحانی اداره میکند
  • زارا IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    20 4
    غلط کرده بیاد:/
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 11
    روحانی و رییسی فرقی ندارن
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 8
      روحانی امیدش به کدخدا بود و شکست خورد اما رئیسی امیدش به خداوند متعال است و پیروز خواهد شد.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    7 3
    اول رفراندم برای محاکمه خودش
  • نادر IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    7 10
    خدایی حرفهاش خیلی هم منطقیه چرا وحشت کردید شماها از رفراندوم
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      5 3
      روحانی چرا در مورد برجام و بتن ریزی صنعت هسته ای رفراندوم برگزار نکرد ؟!
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 1
      فعلا که دولتتون دنباله همین برجامه
  • CA ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    14 2
    اونقدر شواهد و مدارک برای محکومیت حسن فریدون/روحانی وجود داره که راحت جاش تو سلول جمشید شارمهد است. فقط یه قوه قضائیه جربزه دار لازمه.
  • پشيمان IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    17 1
    با باز گشت حسن روحاني به سياست بايد دوباره منتظر اختلاس گنندگان و دزدان بيت المال و محاكمه آنها در تمامي دادگاههاي كشورمان باشيم.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    8 1
    عملکر حسن روحانی فقط و فقط مورد رضایت شیطان است و بس
  • ناشناس IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    6 1
    تا وقتی کسی مثل روحانی و زنگنه هیچ وقت قرار نیست محاکمه بشه هرروز پرو تر از دیروز می شن این چه دولتی چه حکومتی که ما داریم حتی کسی مثل تاج که این همه تخلف کرده محاکمه نمی شه همه ی ارگانها خودسر شدن خودرو سازی فوتبال بازاری و.... هیچ قانونی حاکم نیست فقط قانون وضع میشه کتمان و منتشر نکردن همچین مطالبی هم دردی دوا نمی کنه چون همه دارن فریاد می زنند
  • ناشناس IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 0
    تا وقتی کسی مثل روحانی و زنگنه هیچ وقت قرار نیست محاکمه بشه هرروز پرو تر از دیروز می شن این چه دولتی چه حکومتی که ما داریم حتی کسی مثل تاج که این همه تخلف کرده محاکمه نمی شه همه ی ارگانها خودسر شدن خودرو سازی فوتبال بازاری و.... هیچ قانونی حاکم نیست فقط قانون وضع میشه کتمان و منتشر نکردن همچین مطالبی هم دردی دوا نمی کنه چون همه دارن فریاد می زنند
  • FR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    8 1
    آقای روحانی خودش میداند چه تله ای برای دولت بعد از خودش در دوران هشت ساله کار گذاشته 
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 6
    همه پرسی دراقتصاد یعنی مردم آیااقتصادسوسیالیستی روترجیح می دهندیااقتصادآزاد؟!الان اقتصادماکاملا کمونیستیه وهمون اشتباهات رومی کنیم ؛
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 0
    اگر یک سگ صاحبدار بی صاحب پاچه یکی از مسولین بی مسولیت را بگیرد آنوقت ببین چطور دنبال اجرای حقوق قانونی خود اقدام میکند اینا اصلا بچه شون بیرون نیستن که آسیب ببین
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 22
    تنها رئیس جمهوری که دیدم کارگرها واقعا دغدغه دلار مسکن غذا نداشتن خاتمی بود خدا خیرت بده نون کارگر به قیمت دلار ربطی نداشت
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      13 1
      خاتمی از روحانی حمایت کرد و اقتصاد ایران را ویران کرد مشکلات اقتصادی کشور نتیجه تکرار میکنم خاتمی است.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      7 2
      قراردادهای خسارت بار کرسنت و توتال و استات اویل و سعدآباد و پذیرش سهم 9 درصدی ایران از دریای خزر در دولت خاتمی ملعون اتفاق افتاد.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    8 1
    با سلام، در مورد رفراندمی که آقای روحانی صحبت کرده اند چیزی نمی دانم و اظهار نظر نمیکنم. ولی آنقدر میدانم که یک آدم حقه باز بیش نیست زیرا نوشتن متون انگلیسی به شکل ادبی و حقوقی بسیار سخت بوده و باید از یک علم زیادی از انگلیسی بهره برده باشی وقتی کسی مدرک دکتری حقوق آنهم از یک کشور انگلیسی زبان گرفته باشد ولی به شکل ابتدایی نتواند انگلیسی حرف یا صحبت کند باید به حقه بازی او شک کرد.
  • US ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 10
    حالا چرا ناراحت هستید. مگر مدعی نیستند اکثریت هستند و مردم همه مخالف روحانی؟ از رفراندوم چرا وحشت دارید؟
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      19 2
      خخ رفراندوم در سال 1400 برگزار شد و کاندیدای مورد حمایت خاتمی (همتی) فقط 2/4 میلیون رای اورد.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    8 2
    دوزخیان در صف ایستاده ... لعنت بر دوران شوم و نکبت حسن فری مثل اربابانشون از حسادت دارن میترکند این دوساله رفتن توطئه کردن حالا تحت عنوان رفراندوم میخواهند محصول شوم خودشون را بچیند ، مشت های پلیدشان را باز میکنند
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 0
    دوزخیان در صف ایستاده ... لعنت بر دوران شوم و نکبت حسن فری مثل اربابانشون از حسادت دارن میترکند این دوساله رفتن توطئه کردن حالا تحت عنوان رفراندوم میخواهند محصول شوم خودشون را بچیند ، مشت های پلیدشان را باز میکنند
  • محققی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    6 0
    وقتی بازخواستی نباشه دادگاهی صورت نگیره برای گندکاریهای مسئولان نتیجه میشه همین تاکی باید شاهد این مسائل باشیم
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 3
    همه انها و اینها از یک ژن هستند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 5
    فکر کن اینهمه کار خوب انجام بدی بعد سر قضیه حجاب دیگه رای نیاری. سیذ مظلوم رو میگم که قراره بره خونه نشین بشه!
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      1 0
      دقیقا ،ولی روحانی کور خونده سابقه خیانتاش همه میدونن
  • م.اکبری IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    6 2
    حسن روحانی خیلی غلط می کند ایشان باید محاکمه شود وزیرش افتخار می کرد آجرروی آجر نذاشته باید جوابگوی گرانی های موجود باشند عجب رو دارند این جرثومه های فساد
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 7
    حداقل حسن سخنور خوبی بود کلمات رو درست تلفظ می کرد.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      12 2
      حسن فریدون درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل نداشت و مملکت را به قهقرا برد.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 4
    نمایندگان مجلس باید درخواست همه پرسی بدهند. البته نیک می دانیم که 80% درصد حائزین شرایط در انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرکت نکردند و در عمل، مردم نجیب ایران نماینده ای در مجلس ندارند که بخواهند درخواست رفراندوم بدهند!
  • روجا IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    6 2
    ملک حسن روحانی بزرگترین ضربه را که آمریکا و انگلیس و اسرائیل و.. نتوانستند بر پیکر نظام و اسلام و جمهوری اسلامی و مقاومت وارد کنند وارد کرد خدایش در این دنیا و آخرت روی شاه حسن روحانی ملعون خائن را سیاه کند .آمین...
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 0
    ضربت علیهم الذله و المسکنته..
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 12
    دو سال حاکمیت یکدست ۸ سال روحانی را تطهیر کرد
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      7 2
      گند 8 ساله دولت فریدون هرگز تطهیر نخواهد شد.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    8 0
    اونچنان رونق اقتصادی ایجاد بکنم که ...
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 6
    حرف و تحلیل را ول کنید اگه یک درصد احتمال میدادید رفراندوم بشه رای میارید تا الان 200 بار برگزار می کردید
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      8 1
      از شونصدتا فراخوان که دادین چه خبر؟! 2 هزار نفر تونستین بیارین تو خیابونای تهرون؟!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • منتظر ظهور IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 1
    ... پول واکسن را دادیم اما به ما ندادند.گوشه ای از سخنرانی در ماه مبارک رمضان.چرا برای خراب کردن دیگران در این ماه مبارک، قلم ها را آلوده می کنیدو دروغ می گویید عذاب الهی را جلب نکنید, همه در یک کشتی نشسته اید.
  • NL ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    مبارزه با حیوانات
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 0
    برا مهار سگهای صاحبدار: باس رفت سراغ صاحبشان. مگر اینکه هار باشند.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 5
    مواد مخدر حمل نکنید. از کجا معلوم سگهای مامور مخفی نباشن اینها. هیچ سکی الکی پاچه نمی‌گیرد. ادمهان که الکی پاچه میگیرن.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 1
    درودی جانانه بر نویسنده ای که این سه خبر رو نوشته ،مثل بعضی مقاله ها صف کلمات نبود، بارش حق بود...
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    6 8
    روی تندروهای نادان که که ملت را به فلاکت رسانده اند بیشتر از سنگ پای قزوین است. مسلم است که روحانی و خاتمی کشور را بسیار بهتر اداره می کردند.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      18 4
      گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      7 5
      تندروهای نادان همان فتنه گران افساد طلب سال 88 هستن که مملکت را به آشوب کشیدن و زمینه تحریمهای بانکی و نفتی را فراهم کردند و اقتصاد را ویران کردند.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 5
      فقط خاتمی
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    7 1
    بزرگترین عیب حکومت بی عدالتی است.اگرروحانی شخصی بودلباس روحانیت نداشت حداقل اگراعدام هم نمیشدبایددرزندان بودبجای اینکه یاوه گویی کندحکومت نبایدبین لباس شخصی وملافرقی بگذاردواگرنمیتواندبالباس روحانی برخوردکندنبایداجازه بدهد ملاهادرمسئولیتهاباشند
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 1
    خودروسازی خودرو گران به مردم میدهد و بعد تعزیرات جریمه اش می کند و می‌ره تو جیب دولت اینجا کسی که خودرو گران خریده چه فایده ای به حالش داره
  • ایرانی واداده بیکار IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 15
    سانسورچی مشرق نیوز و دو سه نفر که پاسخ تمامی نظرات کاربران را با نامهای مختلف میدهند کل مردم ایران نیستند . نمی دانم چرا در هر موضوعی که بحث رفراندوم مطرح می شود و قضاوت در باره آن موضوعات به مردم حواله می گردد ؛ سانسورچی موضع گیری سرسختانه ای گرفته و پیشنهاد کنندگان را با بدترین الفاظ که فقط و فقط شایسته خودشان می باشد ؛ مورد تفقد خویش قرار می دهند . رفراندوم یک امر واضح و آشکار و متداول برای هر جامعه می باشد و در قانون اساسی فعلی کشور هم به تایید و تاکید رسیده است . حالا از طرف هرکسی که میخواهد پیشنهاد گردد . اصلا مگر غیر از این هست که امثال تان ایمان دارید که رفراندوم پیشنهادی از طرف آقای روحانی نتیجه اش بر علیه اوست ؟؟!؟
  • ایرانی واداده بیکار IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 14
    سانسورچی مشرق نیوز و دو سه نفر که پاسخ تمامی نظرات کاربران را با نامهای مختلف میدهند کل مردم ایران نیستند . نمی دانم چرا در هر موضوعی که بحث رفراندوم مطرح می شود و قضاوت در باره آن موضوعات به مردم حواله می گردد ؛ سانسورچی موضع گیری سرسختانه ای گرفته و پیشنهاد کنندگان را با بدترین الفاظ که فقط و فقط شایسته خودشان می باشد ؛ مورد تفقد خویش قرار می دهند .
  • ناشناس IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 3
    داستان ما مردم و دولتمردان ایران انتخاب بین بد و بدتر است. به هر حال گزینه انتخاب خوب وجود ندارد.
  • US ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 1
    اگر سیاستمدار قدرتمند و توانایی به عرصه سیاست ایران نیاید تصور آن که مردم پای صندوق های رای بیایند اشتباه است روحانی و امثالهم آزمایش خود را پس داده اند و دیگر در جذب مردم موفق نخواهند بود!
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    6 1
    برند به جهنم که ایران و به خاک سیاه نشوندند
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 4
    اینکه برخی ها پس از عدم تائید صلاحیت و رای نیاوردن هم جناحی ها شان. فرصتی حداقل ۳ و حداکثر ۸ سال به دست آورده اند.تابنشینند و فکر که چگونه باز هم حدود ۵۲ درصد نظر و رای مردم را حاصل کنند. و چگونه به راس امور قوه مقننه و مجریه... برگردند و باز هم ..‌ هم.... مثل سنوات و دوره های قبل اهداف....‌ خود را با شعارهای پوپولیستی و...‌.مثل: به نام مردم و به یاد مردم و برای مردم و....با علم کردن شعارهای ظاهرا جذاب و عوام پسند و... برجام ۱ و ۲ و ۳ و... تکرار کنند. جای تعجب نیست.!!! چون در برخی مواقع و بعضی موارد و برای برخی هدف شعار و ابزار و... کار را مشخص میکند و از این منظر تنها راه و روش همراه کردن جمعی از مر م .. به دور و بر خود است. / ولی اینکه چرا برخی ها بابت نتایح و آثار بعضی از افکار و ایده ها و کرده ها و اعمال ‌سیاسی گذشته خود و.... توبه نمی کنند. و دو و‌ چند باره آنرا تکرار می کنند. جای بسی تعجب و تاسف است‌!!
  • سید IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 8
    روحانی و رییسی دو روی یک سکه هستند.
  • مجید IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 0
    هر چه در سمت عرضه مشکل و‌ کمبود داریم ، هر چه الان تورم داریم ، برای رکودی ست که در دهه نود سر ملت ما آورد تا بگه تورم رو تک رقمی کردم
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 6
    روحانی و رییسی دو روی یک سکه
  • ده باشی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 0
    چه فکری در باره مردم و حافظه ‌مردم می کنند . درست است از این دولت هم راضی نیستیم و تورم نیمه دوم ۴۰۱ نمره منفی بزرگی برای دولت است که آرزومندیم بتواند جبران کند . ، اما دلیل نمی شود که آزموده را دوباره بیازماییم .
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 6
    روحانی عمامش سفید بود، رئیسی عمامش سیاه،چه فرقی میکنه؟
  • سهراب IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 2
    بابا این آشخ فریدون وکدخدا ذلیلان اصلاح طلب و غرب گدا وسرمایه های اسرائیل ...نیستند فقط "بیمارند" . بربیماران حرجی نیست.
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    6 1
    وقتی قوه قضاییه ما این جماعت پست و خبیث و بی شرافت یعنی و دار و دسته کثیف تر از خودش رو با این حجم از خیانت هابی که حتی رهبری هم که هرگز از عملکرد دولت های پیشین حرفی نمی زدند فرمودند دهه ۹۰ سراسر اشتباهات بسیاری بوده(نقل به مضمون) رها کرده و آزاد گذاشته تا به ریش ۹۰ میلیون ایرانی بخندند همین میشه که این خیانتکار و عامل نفوذی دشمن در نظام حرف از رفراندوم بزنه و در انتخابات تشکیک کنه!!!
  • Ali110 IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    16 1
    فریدین شما بخوانید شیخ منافق ، شیخ انگلیسی ، چقدرباید پر رو باشد که بعد از این همه خیانت دوباره دهان کثیفش را باز کند و در مورد انقلاب که ثمره ی خون عزیزانمان است وراجی کند.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 12
    دولت اول ایشون تورم نداشت.. و خدایی بازار خوب بود..
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    9 13
    کسانی که میگن روحانی دلار را 10 برابر کرد اولا طی 8 سال ده برابر شد.. رئیسی طی یک سال دلار را 2/5 برابر کرده... قطعا دولت رئیسی هم بعد از 80 سال دلار را 20 برابر خواهد کرد.. چون هر رئیس جمهور که آمده رشد تورم بیشتر از قبلی بوده.. رئیسی اولین دولتی بعد از انقلاب است که دولت اولش طی یکسال تورم دو برابری داشته....
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      دولت روحانی رکورددار افزایش نرخ ارز و تورم در دولتهای بعد از انقلاب بود بعید میدانم دولت دیگری بتواند به این رکورد دست یابد.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 2
    ابتذال رسانه ای
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 1
      مشرق تیترهای کثیفی میزنه چیز رو به شقیقه وصل میده
  • حسن IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 7
    خدا پدر روحانی را بیامرزد این همه گرانی و ناتوانی که این دولت به سر مردم آورد هیچ دولتی نیاورد رای دادن هم دیگر اثر ندارد
  • محمدایوب IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    12 2
    یک نفر بیاد مردانگی کنه یک همه پرسی برای محاکمه روحانی بکنه اگر آرا برمحاکمه بود محاکمه شود اگر رای نیاورد آنچه او وهم قبیله های او نظر داشتند پرسیده شود
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 0
    واقعا چرا باید به عده ای که با رفتار و مدیریت های آنچنانی شان باعث وارد آمدن خسارات بیشمار به کشور و ملت و نظام شدند و سالها چرخ پیشرفت کشور را معکوس کردند دوباره اجازه عرض اندام و خودنمایی و گزافه گویی و سخنان تفرقه افکنانه داده بشه.؟ آیا فقط و فقط یخته شدن خون پاک دانشمندان هسته ای عزیزمون و سردار سلیمانی محجوب و محبوب و مظلوممون بخاطر حفظ کشور و انقلاب در آن دوران تاریک و مسموم بس نبود.؟ 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
  • ح ر IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 3
    کسی که خواهان انحلال ارتش مملکت بوده پشت تریبون عمومی حتی اب خوردن ملت را به برجام گره زده و هزاران بی کفایتی دیگر دارد ماندم چطور از اول وارد سیستم این نظام شده .
  • ش. AE ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 1
    دار و دسته دزد ها ،که فقط فکر خودشون هستند و بودن رهبر معظم انقلاب نبودن مملکت به باد داده بودن تف به شرف شون که ندارن
  • FR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 3
    حزب الله اروپا برای عملیات شهادت طلبانه و فرستادن «شیخ ح ر » ملعون بهائی اعلان امادگی میکند !
  • FR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 3
    محاکمه و مجازات نشد ، خوب معلومه طلبکار هم میشه !
  • مهدی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 0
    آنچنان رونق اقتصادی بوجود بیاوریم که.....یهو عدس ۵تومن شد ۵۰تومن.
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 1
      خدا رحم کرد ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشه پنج هزارتومان!
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 1
    در حالی ابراهیم رئیسی در سالیانی نه چندان دور گفته بود "خدا رحم کرد ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشه 5 هزارتومان" که این روزها دلار بالای 50 هزار تومان رفته است! #قطار_پیشرفت
  • سید فروزان CH ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 3
    وقتی حسن ریش رنگ کن را محاکمه نکنند ،نتیجه میشود بلبل شدن مجدد او برای رفراندم ، صدها هزار امضا داده شد جهت محاکمه او ،اما قوه قضاییه اراده چنین کاری را ندارد ، از امریکا یاد بگیریم که ترامپ دیوانه را به پای میز محاکمه کشاندند
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 1
    اول ببینید حکومت با این سیاست هایی که در پیش گرفته، اصلا تا دور بعدی ریاست جمهموری پا بر جا هست یا نه؟!؟! بعد به این چیزا فکر کنید
  • ناشناس IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 2
    آقای روحانی اگر طبیب بودی اونوقت که دولت خودت بود یه کاری می کردی برو پدر جان دست از سر این مردم بر دار والله آقای ظریف میگفت سفورها نباید تو کار دولت دخالت کنن چطور حالا که یکی دیگه اومد مردم صاحب حق رای شدن برو که تو یکی انقدر مردمو تحقیر کردی که اصلا جایی برا نفس کشیدن هم نداری چه رسد به اظهار نظر فقط واگذارت می کنیم به خدا
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 2
    اول رفراندم برای اعدام این موجود شیطانی ودارودسته دزدش
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 2
      اول محاکمه علنی، تا معلوم بشه چرا اونهمه جنایت و خیانت شد وقتی رئیس امنیت کشور بود. دیگه چه گندهایی زدن، اربابشون روشیلد کیه اعلام کنن.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 2
    این ملعون برای ریاست کنترل جمعیت خوب است اگر میبود ازرکوردروزی هفت صد کشته به هفت هزار رسیده وبسیاری ازمشکلات خصوصی پیری جامعه وبازنشستگی حل شده بودوباجابجایی صاحبخانهها بسیاری صاحب خانه شده بودند
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 3
    زنده باد حسن روحانی.مردی که زبان دنیا رو بلد بود
  • وحدت IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 2
    فریدون اشتباه زیادی خورده همراه با نوچه هاش...... افتاد
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 0
    موقعی که رفت دلار 26 بود پراید 250... الان دلار 50 پراید 350.... رئیسی بد ترین دولت اول تاریخ است
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    برو بمیر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس