کد خبر 1349889
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
انگلیس نمایه

وزیر حمل و نقل انگلیس هشدار داد هر هواپیمای روسی که وارد حریم هوایی این کشور شود، می‌تواند مصادره شود.

به گزارش مشرق، «گرانت شاپز» وزیر حمل و نقل انگلیس بامداد چهارشنبه گفت که انگلیس این حق را دارد که هر هواپیمای روسی که وارد حریم هوایی انگلیس شد را مصادره کند.

وی گفت: «ورود هرگونه هواپیمای روسی به حریم هوایی انگلیس را تهاجمی مجرمانه دانسته و می‌توانیم این جت‌ها را مصادره کنیم».

بیشتر بخوانید:

مسکو: اوکراین باید خلع سلاح و غیرنظامی شود

از سوی دیگر نشریه پلتیکو روز سه‌شنبه اعلام کرد انگلیس قصد دارد تا ممنوعیت واردات نفت از روسیه را طی ماه‌های آتی اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

جدایی‌طلبان دونتسک شهر «ماریوپول» را محاصره کردند

هشدار مدودف به فرانسه: مراقب حرف زدنتان باشید

مقامات انگلیسی می‌گویند این ممنوعیت به تدریج اجرا خواهد شد تا به بازارهای جهانی اجازه دهد خود را هماهنگ کنند و مردم از خرید هراسناک بنزین بپرهیزند.

این نشریه در ادامه گزارش خود نوشته است، همزمان تحریم گاز روسیه انجام نخواهد شد اما هنوز در دولت ها در مورد آن گفت‌وگو می‌شود.

روزنامه فایننشال تایمز در این رابطه نوشت، انگلیس در مقایسه با اغلب کشورهای اروپایی و آلمان که همچنان مخالف تحریم کامل روسیه است، وابستگی کمتری به واردات سوخت‌های فسیلی از روسیه دارد.

عرضه نفت روسیه چندان در بازار انگلیس قابل توجه نیست. صادرات روسیه ۸ درصد از واردات نفت و ۱۸ درصد از واردات گازوئیل این کشور را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    14 0
    مثل توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق ؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟
  • شیرازm IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    7 1
    سگ توروح خببثان شیطان غربی کفتاران غربی مشغول به لاشخوری هستن ازجنگ اوکراین بجای اینکه زبان خیر بزارن دارن لاشخوری میکنن
  • فاطمه IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 7
    لعنت ب روسهای خائن هرچی سرشون میاد حقشونه یه عمر ایرانیا رو تحقیر کردن.
  • FR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    4 0
    خالی بندی انگلیسی ! مثل اینکه قرار بوده مثلا به خلبان مدال بدهد !
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 2
    بهترین فرصت برای ایران هست تا بازار نفت خودشو احیا کنه زیرا دیر بجنبیم بازار نفت روسیه را عربستان و عراق غصب میکنند و سر ایران بی کلاه میماند
    • سعید IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      مگه چاه آبه بکنی آب دربیاد. اگه کشوری نفت اضافه میتونست تولید کنه کسی دنبال نفت ایران نمیومد.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 0
    جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ به خدمت اقتصاد خود درآورد ؛ و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بی خاصیت خود را به اروپایی ها بیندازد.
  • DE ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 1
    مریم قجر به همراه لشکر 65 هوابرد و زمین خورد بالای 65 سال عصا به دست و عینک ته استکانی به همراه رضا دیبا که مثل پینوکیو دماغش هر روز درازتر می‌شود قرار است به کیف بروند و برای زلنسکی بجنگند و انشالا بمیرند.
  • سیدمرتضی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    3 0
    الان پیشترین کشورهایی که ضرر کردن در درجه اول المان و دوم فرانسه هستن دو قدرت رقیب انگلیس اما ایا انگلیس که قدرت نظامی انچنان قابل توجهی نداره قدرت اقتصادی که مثل المان تاثیر گذار باشه هم نداره مونده نفوذ وقدرت رسانه ای به نظر شما اگار فرانسه وبخصوص المان اسیب ببینن در جهان غرب چه اتفاقی میفته!!! فقط صبر کنید وببینید چون اقتصاد جهان بخصوص غرب تو رکود اقتصادی کشش نداره اونها یک قمار بزرگی کردن برای اینده اقتصادیشون اما... (غربیها وجهان الان منتظرن کشور بعدی که امریکا تحریم میکنه کیه!!! درنتیجه به مرور زمان میبینیم که اقتصادی که تا دیروز بی رقیب بوده باغی که تا دیروز اباد بوده فردا با یک طوفانی یا صاعقه ای یا.. نابود میشه) برگرفته از ایه ای از سوره یونس. با این اتفاقات ما هم باید به این نتیجه برسیم که امریکا تحریمهارو بر نمیداره داره مارو بازی میده ما راهی نداریم حز شکستن باقدرت علم واقتصاد
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 1
    روسیه و ایران باید اعلام بکنن که نفت و گاز رو باهم میفروشن اگر کسی بخواد جدا از هم این دو محصول را بخرد باید هزینه بیشتری پرداخت کند. اگر این اتفاق بیفته اروپا و اذنابش غلط میکنند که بخوان نفت یک کشور آسیایی را تحریم کنند. .
  • مقدس IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    4 0
    انگل ستان روباه پير فتنه گر دزد غلط زيادى ميكند ، اين كارها جسارت ميخواهد كه در وجود شما نكبت هاى انگلوساكسون نيست .
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 0
    لاشخورهای انگلیسی دو ماه دیگه که غلات و گندم و نفت ته کشید حالتون رو می پرسم ، روسیه فقط کافی گازتون رو قطع کنه همتون اسهال ممتد می گیرین.
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    چرا تا ماه های آینده !؟؟ نفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس