نقشه تحولات موصل

نزدیک به ۴۹۴ هزار تن از شهروندان در بخش غربی موصل همچنان در محاصره تروریست ها هستند و در صورت خارج شدن از منطقه هدف گلوله تروریست ها قرار می گیرند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، آخرین تحولات میدانی از شهر موصل حاکیست، با وجود درگیری های شدید و سنگین میان نیروهای عراقی و عناصر تروریستی داعش، پیشروی ها در محور غربی به کندی صورت می گیرد.

یک منبع میدانی در غرب شهر موصل در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در حال حاضر، فقط ۲۰ درصد از بخش غربی شهر موصل در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

وی با بیان این که حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع از مناطق آلوده در شهر موصل از وجود تروریست ها پاکسازی شده، گفت: در بخش غربی شهر تنها ۱۸ کیلومتر مربع همچنان در اشغال گروه تروریستی داعش است.

این منبع میدانی با بیان این که گروه تروریستی داعش از مردم به عنوان سپر دفاعی استفاده می کند، گفت: نزدیک به ۴۹۴ هزار تن از شهروندان در بخش غربی شهر همچنان در محاصره تروریست ها هستند و در صورت خارج شدن از منطقه هدف گلوله تروریست ها قرار می گیرند.
 
وی به تلفات گروه تروریستی داعش نیز در غرب شهر موصل اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۴۷ تروریست در بخش غربی شهر به هلاکت رسیده اند.

آخرین نقشه میدانی و مناطق پاکسازی شده را در شهر موصل در ذیل مشاهد می کنید:


 
مهم ترین مناطق آزاد شده در غرب شهر موصل به شرح ذیل است:

العذبة، اللزاکة، نیروگاه برق اللزاکة، البوجواری، الجماسة، اکنیطرة، الکافور، الابیض وهب، الزکروطیة، المجملات، البوسیف،الیرموک، الصیرمون، السادة الحیالیین، سیطرة العقرب، کارخانه شکر، مجتمع مسکونی کارکنان کارخانه شکر، حاوی الجوسق، فرودگاه موصل، باشگاه ورزشی محله طیران، محله الجوسق، محله الطیران، محله الغزلانی، دانشکده مهندسی، استخر الاولمبی، پل چهارم، مسجد عجیل الیاور، مسجد الشبخون، باشگاه الاجتماعی، کنسولگری ترکیه، پایگاه عملیات فرماندهی نینوا، ایستگاه های سوخت الغزلانی، ایستگاه آتش نشانی الغزلانی، مرکز پلیس الغزلانی، اداره آب و فاضلاب موصل، اداره برق بخش غربی شهر موصل، ساختمان فرماندهی پلیس نینوا، مجتمع دادگاه، ساختمان فرمانداری نینوا، محله الدواسة، محله نبی شیث، محله الدندان، دفتر فرمانداری، ساختمان بانک مرکزی، موزه، پل الحریة، الشهداء اول،الشهداء دوم، منطقه المعلمین الطرب، الکوار، ارتفاع رمان ، وادی عین الجنوبیه، رجم الحدید،نابلس،الرساله، العامل، المطاحن، الابار، موصل جدید، العروبة، الاغوات، سیلو گندم، نیروگاه،نفت، العکیدات و زندان شهر موصل.

نیروهای مستقر در محله های «یرموک، المطاحن و رجم الحدید» هم پاکسازی محله «التنک یا النهروان» و شهرک صنعتی شامل چند کارگاه را در دستور کار قرار داده اند.

در مجموع ۷ درصد شهر موصل در کنترل تروریست ها است، گفت: نیروهای عراقی مستقر در محله های «الدواسة، العکیدات، العروبة و بخش شرقی محله موصل جدید» خود را برای پاکسازی محله موصل قدیمی که شامل چند بخش از جمله «باب الطوب و باب الجدید» است، آماده می کنند.

نقشه میدانی استان نینوا به شرح ذیل است: تروریست ها در غرب شهر موصل در محاصره نیروهای عراقی قرار دارند؛ نیروهای بسیج مردمی نیز با تسلط بر فرودگاه تعلفر مانع از فرار تروریست ها به مناطق مرزی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    8 3
    استان نینوا که بخشهای زیادی از آن بیابانی و به عربستان متصل میشود می بایست بصرعت از عناصر داعش پاکسازی شود البته با نیروهای تازه نفس دیگر تا تمام راهها برای فرار تروریستها بسته و عربستان نتواند برای آنها کمک نظامی ارسال نماید
    • اشکان IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      14 0
      استان نینوا فقط با سوریه هم مرز است نه با عربستان، و بخشی از آن بیابانی است. اول مطالعه و آگاهی بعد ارسال نظر
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    5 3
    نقشه اشتباهه
    • لا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      4 3
      نقشه درست است، کجای نقشه اشتباه است ذکر کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس