طرح نسیم کرامت رضوی

بنیاد کرامت امام رضا علیه السلام تلاش دارد تا با سازماندهی نهضت خدمت رسانی مردمی برای محرومین در عرصه رفع محرومیت در پنج حوزه فرهنگی، تربیتی، ازدواج، اشتغال و درمان اقدام نماید.

به گزارش خبرنگار مشرق از خوزستان، رسیدگی به محرومین و باز کردن گره‌های زندگی آنان همواره از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است و در سالهای اخیر با توجه به ایجاد مشکلات فراوان اقتصادی و تحت فشار قرار گرفتن اقشار ضعیف جامعه، ایشان در مناسبت‌های مختلف نسبت به این امر نگاه ویژه داشته و همه مسئولین را به رسیدگی به وضعیت محرومین سوق داده‌اند.

بنیاد کرامت امام رضا علیه السلام وابسته به آستان قدس رضوی، تلاش دارد تا با تکیه بر الطاف الهی و استمداد از نام مبارک حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، با سازماندهی نهضت خدمت رسانی مردمی برای محرومین در عرصه رفع محرومیت در پنج حوزه فرهنگی، تربیتی، ازدواج، اشتغال و درمان اقدام نماید.

از مهم‌ترین ویژگی های این طرح «مردمی محور بودن» آن است. رابطین بنیاد کرامت امام رضا علیه السلام با محرومین استان، روحانیون مستقر در این مناطق هستند که با توجه به حضور مستمر آنها در این مناطق و شناخت کامل از وضعیت موجود، پس از سازماندهی به عنوان حلقه وصل بنیاد و محرومین وارد عمل شده و به صورت کاملا خودجوش به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند.

بر همین اساس ظرفیت های مردمی با محوریت روحانیون مستقر در مناطق محروم برای کمک به محرومین به میدان آمده و با ایجاد یک شبکه قوی «مردمی» با حضور جوانان مومن انقلابی، فعالیت  شناسایی محرومین و توزیع بسته های اهدایی توسط گروه های مردمی و موسسات خیریه بومی صورت می گیرد. به این صورت که این گروه‌ها ابتدا اقدام به شناسایی نیازمندان منطقه خود نموده و سپس تعداد بسته های مورد نیاز را به ستاد مردمی طرح نسیم کرامت اعلام می نمایند، پس از آن  بسته های اهدایی را تحویل گرفته و هریک از بسته ها را به عنوان عیدانه امام رضا علیه السلام به خانواده محرومین اهدا می‌کنند.

با توجه به حساسیت ویژه مسائل مربوط به خوزستان به ویژه پس از حوادث تلخ اخیر، بنیاد کرامت امام رضا علیه السلام در اولین قدم تصمیم گرفت تا سلسله فعالیت‌هائی در جهت تکریم محرومین و مستضعفان عزیز این منطقه در ایام عید نوروز 1396 اجرائی کند و بر همین اساس پروژه عیدانه "نسیم کرامت" در دستور کار قرار گرفت.

در این پروژه ، بنیاد با همکاری خیرین وخادمان علاقمند به امام رضا علیه السلام پس از شناسایی تعدادی از محرومین، با تهیه بسته های اهدایی به توزیع آنها اقدام می‌کنند.

بر اساس این گزارش در اولین مرحله این عملیات بزرگ خدمت رسانی در ایام عید نوروز  بیش از توزیع 25000 بسته ارزاق تبرکی آستان مقدس امام رضا علیه السلام در شهرهای مختلف این استان از جمله حاشیه شهر اهواز ، اندیمشک، شوش، شوشتر، مسجد سلیمان، اندیکا، لالی، الوان، دشت آزادگان، دهدز، دزفول، هفتگل، ایذه و روستاهای تابعه در میان مردم پخش گردید.

در ادامه گزارش تصویری از اجرای طرح کرامت رضوی در استان خوزستان را مشاهده می کنید:

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • سیدمهدی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    14 1
    آقا تو رو خدا تصاویر خانواده ها را منتشر نکنید و اجر خودتون رو ضایع نکنید.
  • اميد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    10 0
    درود بر خادمين مردم
  • دیده بان IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    15 1
    با تمام وجود به خادمین طرح نسیم کرامت میگوییم خدا قوت
  • ناشناس IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    12 10
    دستشون درد نکنه. حالا هر نیتی که داشتند مهم نیست. اما یه خاور که دیگه اینهمه دوربین و فیلمبردار و عکاس نمیخواست.
    • با نام IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      2 0
      داداش شما یه خاورشو دیدی.
  • محمد IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    2 0
    سلام احسنت خداوند بر توفیقتتان بیفزاید. اجرکم عند الله
  • شوالیه IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    2 1
    آقای رئیسی متحول کرده آستان قدس رو، واقعا فرا استانی دارند کار میکنن چون انگار به دولت امیدی نیست!
  • ناشناس IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    0 0
    مشرق کلا ژن نظرات را عوض میکنه. عملا یک دگردیسی کامل در قسمت بررسی نظرات اتفاق میفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس