-
شعبده بازی در فضای مجازی با غیرقانونی نشان دادن قانون
آفکام در انگلستان وظیفه قانونی دارد که از طریق ترویج رقابت و محافظت از مردم در برابر مواد مضر یا توهین آمیز، منافع شهروندان و مصرف کنندگان را نمایندگی کند.
-
سپاه ابرهه این بار در پلتفرمها به خط شدهاند
خاکریزهای دشمن بیرون مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه درست در دل نهادهای داخلی و در میان اقشار جامعه است و سربازان دشمن آنقدر خوب در میان خودیها جا خوش کردهاند.
-
علیرضا رئیسیان: خانه سینما باید یک نهاد مدنی غیرسیاسی باقی بماند
خانه سینما باید یک نهاد مدنی غیرسیاسی و غیرانتفاعی باقی بماند و به هر شکل باید ارتباطش را با بدنه خودش طراحی کند.
-
فیلم فاخر نیازی به تبلیغات زرد ندارد!
عوامل تولیدکننده فیلم مصلحت از آن شیوه تبلیغاتی «به وقت شام» غیرمرسوم و زرد درس نگرفتند و همچنان روی شیوههای غیرمعمول پافشاری دارند.
-
چرا رضامیرکریمی با فقر کاسبی نکرد؟
نمیخواهد مثل خیلیها با فقر کاسبی کند، از تغزلی شدن در دل واقعگرایی نمیترسد و تا میتواند بر جزئیات متمرکز میشود. این اوج مهارت و پختگی میرکریمی در مواجهه با موضوعهای بسیار معمولی و مقابل دید است
-
تبلیغات آلوده در سینمای ایران؛
GEMTV سینمای ایران را به شهرهرت تبدیل کرد
طبق شنیدهها «فسیل» نزدیک به ۱۵میلیارد هزینه تبلیغات کرده است وقتی در تلویزیون و بیلبوردهای شهری چندان خبری از تبلیغات این فیلم نیست، یعنی این رقم قابل ملاحظه به شبکه جم پرداخت شده است.
-
مشرق گزارش میدهد؛
همکار سابق «GEM TV» با خواننده «منوتو» پروژه امنیتی میسازد؟! +تصاویر
تعجب آور است ،خوانندهای که پروژه مشترک سلطنتطلبان بوده و توسط شبکه «من و تو» و رادیو جوان حمایت میشد حالا در سریالهای امنیتی شبکه نمایش خانگی جولان میدهد.
-
پشت پردۀ رابطۀ «فیلیمو» و «تلویکا» چیست؟
تلویکا آثار فیلیمو و رسانۀ ملی را بدون اجازۀ آنها با توجه به ضعف قانون کپیرایت در ایران به طور گسترده بازپخش میکند، براساس برخی شواهد موجود تلویکا پوستۀ خارجی فیلیمو است.
-
آخرین صفحات داستان حرفه محمدرضا گلزار در بازار موبایل ایران
«گلزار» روزهای خوشی را سپری نمیکند و دست به دامن هر روش و کاری میشود که حتی بصورت فیک نشان دهد که مردم برایش، جانشان را هم میدهند… امیدواریم که این حرفها دروغ باشد.
-
سریالهای پلتفرمها بااهداف سیاسی، پولشویی، پولپاشی رسانهای ساخته میشود؟
برخی روزنامهها و رسانههای منتسب به بعضی احزاب هم مدافع سرسخت این جریان ابتذال در حوزه فرهنگ و هنر هستند.
-
اکران دانشگاهی فیلمی درباره مظلومیت سلطنتطلبان آغاز شد
مصلحت با دوگانه کاذب «مصلحت» و «عدالت» ، سعی میکند تا «فساد سیستمی» نهادینه شده در ساختارهای حاکمیتی کشور را به تصویر کشیده و چنین ذهنیت تباه کنندهای را به مخاطب سینمایی خود ارایه نماید.
-
پلتفرمها با پولپاشی در رسانهها از قانون میگریزند
نامهای که بر طبق طبقهبندی اسناد به دلیل محرمانگی نباید افشای عمومی میشد اما برخی حامیانی خودفروخته که مانع اجرای قانون میشوند بهراحتی و بدون توجه به دغدغههای ملی، به افشای آن پرداختند.
-
ادامه یافتن شکستهای سعیدملکان و بهرام توکلی با مترجم
علاوه بر بیداستانی، آنچه «مترجم» را به یک اثر غیرقابل تماشا بدل کرده، سیطره پیچیدهگویی مهمل و بیهودهای است که هیچ کارکرد دراماتیک و زیباییشناسانهای ندارد و به شدت متظاهرانه است.
-
«مریم و ۲۶ نفر از بچهها» اولین فیلم بدون حجاب را تولید کردند
در غفلت مدیران سینمایی در ایران مانده تا فیلمی را ــ هرچند بدون مجوز ساخت و در تولیدی مخفیانه ــ بهعنوان کارگردان جلوی دوربین ببرد.
-
سجاد نوروزی: ترکیب اکران آنلاین را مهمل میدانم
من دیگر تلویزیون را فاقد کارکردی میدانم که بتواند در فروش سینما تأثیر داشته باشد. دورهای شاید تلویزیون در این زمینه موضوعیت داشت ولی امروز ندارد وبا اکران آنلاین فیلمها را هدر میدهیم.
-
آیا جدال پلتفرمها با ساترا شبیه دعواهای خانه سینما خواهد شد؟
اگر صداوسیما قصد دارد نهادی مانند ساترا را برای تنظیمگری بخش خصوصی داشته باشد، ابتدا باید مصوبه مجلس را دریافت کند. واگذاری تنظیمگری به هر نهادی نیازمند قانون است و نه آییننامه.
-
ناتوی ۱۰۰ میلیونی چرا جذابیتی ندارد؟
«ناتو» یکی از جدیدترین رئالیتیشوهای نمایش خانگی است که بهرغم ظرفیتهای زیادی که دارد، نتوانسته مخاطب زیادی جذب کند.
-
دعوت از دهنمکی برای ساخت فیلم نواب صفوی
تعدادی از اعضای جمعیت فداییان اسلام در دیدار با مسعود دهنمکی از وی برای ساخت فیلم سینمایی زندگی شهید نواب صفوی دعوت کردند.
-
«آکتور» پز عالی، سریال توخالی
در مواجه با آکتور، با سریالی فاقد پیرنگ داستانی یکارچه و سرگرمکننده طرف هستیم که میخواهد با استفاده از قابهای مدعی و شاید هم کمی زیبا اما بدون معنی مخاطب را سرِ حال نگه دارد اما موفق نمیشود.
-
توسل به ابتذال برای جذب مخاطب در سینما
برخی منتقدان میگویند عادت دادن مخاطبان سینما به فیلمهای نازل و بیتوجه بودن به ذائقه سازی، سینمای امروز ایران را به ورطه خالتورها انداخته است.
-
نگاهی به سریال نیوکمپ؛
استراتژی تازه فیلیمو در دوران بیاعتباری ساترا/ عادی سازی قمار و شوخیهای جنسی در نیوکمپ + عکس و فیلم
این مجموعه در ظرفی کاملا کمدی و با ظرافت بسیار خاصی، قمار را تفریح مفرح این خانواده تصویر میکنند و نقاط عطف این سریال استفاده مکرر از شوخی دوپهلوی جنسی دو پهلو است.
-
هنجارشکنی «رهایم کن» را هیچکس گردن نمیگیرد
سازندگان این سریال که بیحیایی و ابتذال آن صدای آحاد مردم و خانوادهها را در شهرهای مختلف کشور درآورده است، همچنان مشغول ارائه قسمتهای جدیدتر آن در سکوی فیلیمو هستند.
-
تجمیع دوباره عناصر نمایشی فیلیمو؛
«رهایم کن» رابطه نامشروع، تجاوز، خیانت و شراب خواری را رها نمیکند
پلتفرم فیلیمو کاری بجز قانون گریزی نمیداند و رسالتی بجز نابودی ارزشهای اخلاقی و عرفی جامعه و ترویج سبک زندگی غربی بر عهده ندارد!
-
عدم مهندسی اکران در سالنهای بهمن سبز، چه تاثیری در معادلات اکران دارد؟
بیشترین سهم سالن سینما در اختیار موسسه بهمن سبز وابسته به سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است.
-
نتیجه تصویرسازی ضعیف از پلیس؛
جنایتی با الهام از سریالهای شبکه نمایش خانگی/ سریال «خونسرد» خون ریخت
وقوع تراژدی قتل با الهام از یک سریال شبکه نمایش خانگی نشان داد، این مجاری ساختارشکن نه تنها سبک زندگی و فرهنگ عامه را در معرض تهدید قرار داده، بلکه جان شهروندان را به مخاطره انداخته است.
-
چرا با هنجارشکنان در شبکه خانگی باید برخورد قاطع کرد؟
این دغدغه و مطالبه مردم انقلابی ما از مسئولان فرهنگی نظام است و خواستار برخورد قاطع و قانونی با هرگونه هنجارشکنی در شبکه نمایش خانگی هستند.
-
سردارحاجیزاده: از تماشای غریب خیلی لذت بردم +فیلم
سردار امیرعلی حاجیزاده: به هر حال از تماشای فیلم «غریب» خیلی لذت بردم، چرا که کار بسیار ارزندهای است. انشاء الله ملت ما این فیلم را تماشا کنند و لذت ببرند.
-
آیا شورای صنفی نمایش بابت مهندسی اشتباه اکران عید فطر پاسخگو خواهد بود؟
سینمای ایران، ۳ ماه فرصت دارد تا از این فرصت طلایی که دیگر در طول امسال تکرار نخواهد شد، نهایت استفاده را به عمل بیاورد.
-
مشرق گزارش میدهد؛
ناگفتههایی از آخرین ساخته سعید روستایی/ «برادران لیلا» چگونه با بودجه مستکبرانه برای مستضعفین شعار میدهد؟!
عبارت "توقیف فیلمم را به سانسور ترجیح میدهم" موجب واکنش تدریجی سازمان سینمایی شد و او شانس اکران فیلمش در ایران و معرفی شدن به آکادمی اسکار را از دست داد.
-
«برادران لیلا»؛ فیلمی بی«پدر» و «مادر»
پس از ابدویک روز، ژانر فلاکت و بدبختی دیگر چندان عجیب نبود. «برادران لیلا» آشکارا از دل همین جریان سر بر آورده است. فیلمی که خود آغازگر جریانی بود که حواشیاش کاملا طبیعی و واقعی به نظر میرسید