حسن علی العماد - نمایه

حسن علی العماد، شناخت رهبر ایران را نعمتی بزرگ می‌داند و می‌گوید: آل‌سعود با آن‌که لباس عربی می‌پوشند، در واقع اسرائیلی هستند؛ اما ما یمنی‌ها نمی‌گذاریم یک اسرائیل عربی در مرزهای شمالی‌مان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مشرق از بیروت، لبنان ؛ هفتمین دوره کنفرانس افق نو از روز دوشنبه، ۱ مهر، به مدت سه روز در هتل «الساحه» واقع در بولوار «امام خمینی» در جنوب شهر بیروت، پایتخت لبنان، با شعار «فرصتی برای دستیابی به صلح و حقیقت» کار خود را آغاز کرد. یکی از سخنران‌های روز اول کنفرانس، «حسن علی العماد» دبیرکل جنبش «مستقبل العداله» یمن بود. وی ابتدا برای تدریس دانشگاهی کشورش را ترک کرد و راهی ایران شد، اما خداوند سرنوشت دیگری را برای او تقدیر کرده بود. خودش در این‌باره می‌گوید:

آن زمان من اصلاً شیعه دوازده امامی هم نبودم، چه برسد به این‌که بخواهم در حوزه مشغول تحصیل شوم، اما الحمدلله خداوند به من لطف کرد و نور اهل‌بیت به دلم تابید. تنها چیزی که از آن می‌ترسم این است که این نعمت را از دست بدهم، چون شناخت چهارده معصوم و شناخت امام خمینی و امام خامنه‌ای، نعمت بزرگی است. این نعمت‌هاست که فلسفه وجود را به انسان نشان می‌دهد. انسانی که امام زمان عجل‌الله فرجه را نشناسد، چه امیدی در زندگی می‌تواند داشته باشد؟ به خاطر همین است که هم در کشورهای غربی و هم حتی در کشورهای عربی جوان‌ها دست به خودکشی می‌زنند. در دنیایی که این همه جنگ و جنایت موجب شده تا جوان‌ها دچار ناامیدی شوند، غیبت امام زمان اتفاقاً برای نجات انسان‌ها از ناامیدی است.

 

حسن علی العماد (چپ) یکی از سخنران‌های روز اول کنفرانس افق نو در بیروت بود (+)

هفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی افق نو از ۱ تا ۳ مرداد ۹۸ در بیروت پایتخت لبنان برگزار می‌شود (+)

تیزر ابتدایی کنفرانس افق نو (انگلیسی) [دانلود]

العماد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کنفرانس افق نو را آشنایی با شخصیت‌های متفکر جهانی می‌داند و می‌گوید:

من خودم حوزوی هستم؛ ما حوزوی‌ها باید با این اندیشمندان بین‌المللی‌ای که واقعاً حقیقت‌جو و به دنبال نصرت مستضعفین هستند، آشنا شویم. نباید در همان چارچوبی بمانیم که دشمن برای ما می‌خواهد؛ دشمن می‌خواهد ما فکر کنیم فقط خودمان در دنیا بحق هستیم و بقیه دنیا با ما دشمن است و بنابراین با هیچ‌کس دیگر نباید ارتباط داشته باشیم. من در همین مدت کوتاه کنفرانس افق نو با چهره‌های جدیدی آشنا شدم که واقعاً عقل و دلشان آزاد است؛ فارغ از این‌که از کدام نقطه از جهان آمده‌اند. من به عنوان کسی که در حوزه علمیه قم درس می‌خواند می‌گویم کاش طلبه‌های ما حداقل سالی یک بار با این شخصیت‌ها بنشینند و گفت‌وگو کنند. ما هستیم که باید پای حرف‌ها و درددل‌های این افراد بنشینیم و به سؤالات آن‌ها پاسخ بدهیم. این‌ها در عقل خودشان با سؤالاتی مواجه شده‌اند، اما کسی جواب آن‌ها را نداده است. از اسلام، داعش و عربستان و امارات را شناخته‌اند.

حسن علی العماد (چپ) در کنار پرنسس «ویتوریا آلیاتا» نویسنده و اسلام‌شناس ایتالیایی در باغ ایران در مرز لبنان با فلسطین اشغالی (+)

«باغ ایران» یا «پارک ایران» در منطقه مارون الراس در جنوب لبنان چسبیده به مرز فلسطین اشغالی (جزئیات بیش‌تر(+)

این سیاستمدار یمنی یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کنفرانس افق نوی امسال را نیز بازدید از جنوب لبنان (جزئیات بیش‌تر) و به خصوص منطقه مارون الراس و مرز لبنان با فلسطین اشغالی می‌داند. وی در این‌باره می‌گوید:

آن‌جا می‌توان عزت اسلام و مسلمین و به خصوص افراد ولایی را لمس کرد. وقتی یک پارک [به اسم «باغ ایران»] را بالای سر اسرائیل می‌سازند، یعنی تحقیر اسرائیل. کسی که تاریخ جنگ میان صهیونیست‌ها و اسلام و تاریخ حقد و کینه و دشمنی و وحشیگری اسرائیل علیه اسلام و مسلمان‌ها را بداند، این را می‌فهمد. کسی که بداند اسرائیل یک‌روزه شش کشور عربی را می‌زد و در همین منطقه کشتار به راه می‌انداخت بدون آن‌که یک مو از تن خودش کم شود، می‌فهمد الآن این تحقیر چه‌قدر برای اسرائیلی‌ها سخت است. همان‌جا به بعضی از دوستان گفتم نشستن در این پارک از نشستن در مسجد بیش‌تر ثواب دارد، چون مقدس‌ترین مکان در مسجد محراب است و «محراب» یعنی سنگر و محل جنگ با شیطان؛ محراب ولایتی‌ها الآن پارک ایران در مارون الراس است.

بازدید مهمانان کنفرانس افق نو از مرز لبنان با فلسطین اشغالی در منطقه مارون الراس (+)

حسن علی العماد، دبیرکل جنبش مستقبل العداله یمن، در کنفرانس افق نو (+)

العماد امام خمینی را عامل تحول در وضعیت مسلمانان معرفی می‌کند و معتقد است امام خمینی مسلمان‌ها را از ذلت و ترس و ناامیدی به این عزت رساند که بیایند و بالای سر اسرائیل پایگاه درست کنند. وی می‌گوید: «تا همین ۴۰ یا ۵۰ سال پیش اگر یک نفر می‌گفت چند دهه بعد در مارون الراس یک پارک به اسم ایران ساخته خواهد شد، حتی خود بچه‌های حزب‌الله هم باورشان نمی‌شد. اما این اتفاق افتاد و کاش نفَس امام و این حرف او که می‌گفت «ما می‌توانیم» واقعاً در عقل و دل همه مستضعفین بنشیند. بذر آن اعتمادبه‌نفس را امام همان زمان کاشت و امروز حتی ما که در یمن هستیم هم داریم آن را برداشت می‌کنیم و می‌دانیم که ما می‌توانیم.»

حمله شگفت‌آور و غافلگیرکننده انصارالله به نیروگاه آرامکوی سعودی یکی از مصادیق توانایی مقاومت در یمن بود (+)

حسن علی العماد (راست) در کنار مهدی نصیری، پژوهشگر و روزنامه‌نگار سابق، در جریان بازدید از باغ‌موزه ملیتا در جنوب لبنان (+)

دبیرکل جنبش مستقبل العداله یمن در خصوص بازدید از روستای قانا و ساختمانی که به‌رغم داشتن پرچم سازمان ملل توسط صهیونیست‌ها بمباران شد و ده‌ها کودک، زن و سالمند در آن به شهادت رسیدند، می‌گوید: «آن‌چه در قانا تجلی پیدا می‌کند، ناتوانی سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر است. وقتی سازمان ملل نمی‌تواند از دفتر و کارمندان خودش و غیرنظامیانی دفاع کند که به ساختمان تحت پرچمش پناه آورده‌اند، چگونه می‌تواند از حقوق مظلومان و مستضعفان دفاع کند؟ این درسی است که جنایت قانا به انسان می‌دهد.»

بازدید مهمانان کنفرانس افق نو از محل بمباران غیرنظامیان در روستای قانا در جنوب لبنان (+)

نمایی از یادواره شهدای بمباران وحشیانه صهیونیست‌ها در قانا؛ این ساختمان با وجود استفاده از پرچم سازمان ملل باز هم مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفت (+)

حسن علی العماد در مقایسه اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین با جنگ سعودی علیه یمن می‌گوید:

ما انشاءالله [تن به اشغالگری سعودی‌ها نخواهیم داد و] این خطا را تکرار نمی‌کنیم؛ نمی‌گذاریم یک اسرائیل عربی در مرزهای شمالی ما تأسیس شود. آل‌سعود در حقیقت اسرائیلی هستند، اگرچه لباس عربی می‌پوشند. نمی‌گذاریم اتفاقات فلسطین تکرار شود و سازمان ملل بخواهد میان ما میانجیگری کند و یک اسرائیل جدید آن‌جا تشکیل بدهند. این را خود آمریکایی‌ها گفته‌اند که «عربستان خط مقدم ماست.» ما انشاءالله این خط مقدم را خواهیم شکست.

حسن علی العماد (چپ) دبیر کل جنبش مستقبل العداله یمن، در کنار پپه اسکوبار، خبرنگار تحقیقی برزیلی، در پارک ایران در مرز لبنان و فلسطین اشغالی (+)

حسن علی العماد، دبیر کل جنبش مستقبل العداله یمن، در حال بازدید از زندان-موزه الخیام در جنوب لبنان (+)


مشرق پیش از این گزارش‌هایی را درباره سفر دو روزه مهمانان کنفرانس افق نو به جنوب لبنان و همچنین معرفی و مصاحبه با مهمان‌های این کنفرانس منتشر کرده است. مخابره کرده است. این گزارش‌ها را می‌توانید از لینک‌های زیر بخوانید:

›› شهروند لبنانی: «مقاومت در خون ماست»/ بازدید مهمانان کنفرانس افق نو از مناطق جنوبی لبنان

›› فیلسوف روس: کنفرانس «افق نو» عین انتظار فرج است/ اگر یک گام به سمت مهدی بروید، مهدی هم یک گام به سوی شما می‌آید

همچنین مشرق در گزارش‌ها و مصاحبه‌های زیر درباره تلاش دولت آمریکا برای جلوگیری از حضور مهمانان آمریکایی افق نو در این کنفرانس توضیح داده است:

›› مهمان آمریکایی افق نو: حرم امام رضا حس ویژه‌ای برایم داشت/ به اسلام علاقه دارم

›› عاشق آیت‌الله خامنه‌ای هستم/ حتی اگر من را بکُشند باز هم در افق نو شرکت می‌کنم

›› تلاش اف‌بی‌آی برای بر هم زدن کنفرانس ایرانی در لبنان/ چرا دولت آمریکا از «افق نو» وحشت دارد؟

›› من و خانواده‌ام را در فهرست تحریم «تروریست‌های جهانی» گذاشته‌اند/ اف‌بی‌آی تک‌تک مهمان‌های افق نو را تهدید کرده است

›› مهمانان افق نو مراقب عملیات جاسوسی یا تروریستی باشند/ آمریکا، اسرائیل و سعودی در لبنان نفوذ زیادی دارند

›› متفکران غربی در کنفرانس افق نو طعم آزادی بیان را چشیدند/ دولت‌های اروپایی دیگر تظاهر به دموکراسی هم نمی‌کنند

›› نامه نادر طالب‌زاده به دولت ترامپ: این بار با بد کسی درافتاده‌اید +متن نامه و جواب OFAC

›› کنفرانس افق نو نشان داد رهبر «جهان آزاد» ایران است نه آمریکا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    خارجیها نعمت رهبری را از بسیاری از مسئولین بیشتر ارج مینهند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    8 49
    سوال از مشرق : ببخشید لطفا میشه بگید فیلم های سخنرانی مدعوین کنفرانس افق نو را چطور میشه تهیه کرد؟
    • مهدی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
      4 38
      احتمالا تو سایت افق نو به آدرس زیر و بخش ویدئوها بتونی پیداش کنی
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    21 84
    این خطا را تکرار نمی‌کنیم؛ نمی‌گذاریم یک اسرائیل عربی در مرزهای شمالی ما تأسیس شود. آل‌سعود در حقیقت اسرائیلی هستند، اگرچه لباس عربی می‌پوشند
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    9 49
    این را خود آمریکایی‌ها گفته‌اند که «عربستان خط مقدم ماست.»
  • رحمن IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    12 57
    انشاءالله به پیر وزی نهایی برسیم
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    0 0
    دمش گرم. ملت یمن ملت بزرگ و باعظمتیه و با مقاومت جانانه خودش دارای عزت و آبرو هست الحمدل...
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    0 0
    تشکر از آقای طالب زاده و همه مهمانان گرامی
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    2 62
    درود برافق نو واهالی مخلص آن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس